abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206649510
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206649514
twitter
pi_206649532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja helaas, ze waren duidelijk uitgeschakeld, je hoort het ze zeggen en je kan het in de vertaling lezen.
Ze bewogen nog wel, maar Thats it.

Om dat op gewonde soldaten te blijven schieten, sorry, Oekraïne of niet, dat zijn oorlogsmisdaden.
Daar is echt geen discussie over mogelijk.
En even later rennen er nog twee weg dus ze waren niet 'duidelijk uitgeschakeld'.
pi_206649540
twitter

Veel APV's, tanks en voertuigen. Maar kan natuurlijk zijn dat ze hier pas nu achter komen met het bevrijden van Kherson.
  zaterdag 12 november 2022 @ 12:46:23 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206649559
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En even later rennen er nog twee weg dus ze waren niet 'duidelijk uitgeschakeld'.
Het is 1 van de meest debiele post threads die ik hier gelezen heb. Een filmpje waar mensen wegrennen en dan beweren dat ze gewond zijn en het een oorlogsmisdaad is om er meer granaten op te gooien :') .

Soms denk ik echt dat het beter is om sommige mensen achter hun pc te trekken en daar in het front neer te zetten.
pi_206649564
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:44 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

Veel APV's, tanks en voertuigen. Maar kan natuurlijk zijn dat ze hier pas nu achter komen met het bevrijden van Kherson.
Zou je ook een helikopter +1 verwachten dunkt me of was die een dagje eerder?
pi_206649577
Terrorduif

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206649578
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zou je ook een helikopter +1 verwachten dunkt me of was die een dagje eerder?
Ik weet niet hoe ze het precies tellen... Maar ik zag ook een filmpje waarin iemand zei dat het waarschijnlijk een Oekraïnse helikopter was die terug veroverd was. Of hebben we het niet over dezelfde helikopter?
pi_206649597
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:44 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

Misschien krijgt putin een Trophy of Achievement als er 100.000 dood zijn :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_206649623
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja die ja.

Ik heb het over daarna.
pi_206649628
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is 1 van de meest debiele post threads die ik hier gelezen heb. Een filmpje waar mensen wegrennen en dan beweren dat ze gewond zijn en het een oorlogsmisdaad is om er meer granaten op te gooien :') .

Soms denk ik echt dat het beter is om sommige mensen achter hun pc te trekken en daar in het front neer te zetten.
We hebben het over de twee die net buiten de put liggen op de grond.
Overduidelijk uitgeschakeld.
  zaterdag 12 november 2022 @ 12:57:55 #62
36431 bleiblei
pi_206649654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja, en er rennen er 2 uit en er komen er nog steeds meer uit die put gekropen. Dus wat wil je nu zeggen? Dat je in een gevecht als er 1 iemand gewond is moet stoppen zodat ie een pleister kan plakken?

En dan scherm je met de geneefse conventie en is het enige waar je mee aan komt zetten als onderbouwing "hier heb je een webpagina, staat er vast wel ergens tussen". 8)7 kom op joh...
  Moderator zaterdag 12 november 2022 @ 12:57:57 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206649656
Ik zie het probleem niet hoor en 'staat vast ergens in de conventie van geneve enzo' vind ik niet echt duidelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206649658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, Genève conventie enzo wat betreft gewonde soldaten.

Ze lagen overduidelijk stil, je zag ze niet terugschieten, dat zou ook behoorlijk onwaarschijnlijk zijn als ze net uit een ontploft hol kropen met gebarsten trommelvliezen etc.
Voor de mensen die het van afstand bekeken wel, maar de Oekraïense soldaten zien niet eens in welke richting de twee wegrennende mannen lopen. De tweede die rent zou bij normaal licht zeer zeker opgemerkt zijn, maar ze zien hem niet. Ze krijgen de instructie granaat op elf uur, en gooien dan op elf uur vanuit de gedachte dat die dug-out op 12 uur ligt, terwijl de mannen achter het scherm de bovenkant van hun scherm als 12 uur zien.
Ik denk dat de aanvallers volledig moeten afgaan op wat de leiding achter de schermer instrueert, en zelf niet veel zien, wsl niet waar iemand ligt en al helemaal niet of die gewond is.
Aan het eind zeggen ze dat ze de gewonden gaan helpen en de vluchters laten lopen.
pi_206649684
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja die ja.

Ik heb het over daarna.
De situatie is duidelijk niet onder controle en men loopt gewoon gevaar. Dat laatste weten we zeker omdat die Russen daar zitten om die Oekrainers te vermoorden. Doe niet zo tegendraads, dit is zoeken.
pi_206649703
quote:
Gewoon: nee.

Houd toch eens op. Leunstoel analyses van FOKkers zijn niet relevant voor oekrainers die aan het vechten zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 12 november 2022 @ 13:03:14 #67
36431 bleiblei
pi_206649704
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:57 schreef sp3c het volgende:
Ik zie het probleem niet hoor en 'staat vast ergens in de conventie van geneve enzo' vind ik niet echt duidelijk
Ik heb zijn linkje doorgelezen en er staat nergens dat je tijdens een gevecht rekening moet houden met gewonden. Wel achteraf. Dus tikkie @TheoddDutchGuy is af.
pi_206649731
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb zijn linkje doorgelezen en er staat nergens dat je tijdens een gevecht rekening moet houden met gewonden. Wel achteraf. Dus tikkie @:theodddutchguy is af.
Helder, dank voor het doorlezen.

Dan rest nu: morele verontwaardiging? 'Vinden' dat oekraine meer had kunnen doen, want ze 'hadden' kunnen zien dat er gewonden zijn, bla bla bla.

Oorlog is nu eenmaal een harde bedoening, hé?
pi_206649734
quote:

[..]
Ik heb zijn linkje doorgelezen en er staat nergens dat je tijdens een gevecht rekening moet houden met gewonden. Wel achteraf. Dus tikkie @:theodddutchguy is af.
Het zou ook raar zijn dat je plots niet meer mag schieten omdat er iemand bij de vijand gewond is geraakt. Op het moment dat een gevecht voorbij is en de vijand zich heeft overgegeven mag je ze volgens de Geneefse conventie niet standrechtelijk executeren, maar tijdens een gevechtssituatie ligt dat toch echt anders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206649775
En the show must go on, zou Freddy zeggen. Dus gaat oekraine door met het bombarderen van rus doelen, aan de overkant van het water.

twitter
pi_206649785
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 12 november 2022 @ 13:15:40 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206649814
quote:

[..]
Hij heeft het fout, hij is niet af

Iets minder kinderachtig mag wel hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206649820
quote:

[..]
Het is donker! Wat jij met een warmtecamera ziet, dat zien die ter plekke aanwezige soldaten niet.
En hun leven loopt gevaar bij een verkeerde inschatting.
pi_206649838
Radius van het bereik van HIMARS/M270 MLRS.

Oekraine lijkt alleen de GMLRS te hebben. Ze gaan nog weken lol hebben aan alles wat los en vast zit opblazen.

pi_206649890
Grapjassen.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')