abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2022 @ 19:51:11 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206628536
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Zwart verdienen.
Als het al op de zakelijke rekening staat?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206628825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:16 schreef Pendule het volgende:
En waarom zou een bedrijfseigenaar zijn eigen kapitaal willen wegsluisen? Het is toch zijn geld? Hij kan bij wijze van spreken gewoon naar de bank gaan en geld opnemen. Van jouwzelf jatten kan denk ik niet.
Ja dat kan wel en gebeurt ook veel onder de radar. Voor iemand die de administratie regelt ben je wel een bietje naïef. Het lot van een klokkenluider is zelden positief. Lijkt me een onvervalst sjoemelbedrijf waar men samenspant. Over welke orde van grootte per jaar hebben we het hier ongeveer?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206629059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:51 schreef nils7 het volgende:
In een bv-structuur moet je nog (dividend)belasting betalen om overtollige liquiditeit naar privé te halen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_206629885
Die vent is vandaag vroeg naar huis gegaan. Morgen is hij er niet dus had ik alle tijd. Ik heb twee facturen gepakt met hetzelfde rekeningnummer. Het afschrift dat bij die facturen zat, een daarvan kan ik niet meer terugvinden in de online omgeving. De andere kon ik wel vinden, maar de ontvanger is particulier en dus niet het bedrijf wat er onder dat rekeningnummer op dat afschrift staat. Het rekeningnummer is dus van een persoon. De naam zegt mij alleen niks.

Jij kan mij veel zeggen maar dit klopt gewoon niet.

De datum, tijd, bedrag en rekeningnummer komen dus overeen met de papieren afschrift, maar de naam is in de bank-omgeving dus particulier in plaats van op een bedrijf.

Dit lijkt mij toch gewoon duidelijk? Het klopt niet.

Precies wat ik dacht. Hoe kan zoiets onopgemerkt blijven? De belastingdienst controleert toch ook om de zoveel tijd de administratie?
  donderdag 10 november 2022 @ 21:02:18 #80
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_206629958
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:58 schreef Pendule het volgende:
Die vent is vandaag vroeg naar huis gegaan. Morgen is hij er niet dus had ik alle tijd. Ik heb twee facturen gepakt met hetzelfde rekeningnummer. Het afschrift dat bij die facturen zat, een daarvan kan ik niet meer terugvinden in de online omgeving. De andere kon ik wel vinden, maar de ontvanger is particulier en dus niet het bedrijf wat er onder dat rekeningnummer op dat afschrift staat. Het rekeningnummer is dus van een persoon. De naam zegt mij alleen niks.

De datum, tijd, bedrag en rekeningnummer komen dus overeen met de papieren afschrift, maar de naam is in de bank-omgeving dus particulier in plaats van op een bedrijf.

Precies wat ik dacht. Hoe kan zoiets onopgemerkt blijven? De belastingdienst controleert toch ook om de zoveel tijd de administratie?
hahaha je bent echt naïef. De belastingdienst kijkt alleen naar dingen die afwijken. Dus het cafeetje/kapper/belwinkel op de hoek met een omzet van tig miljoen.
  donderdag 10 november 2022 @ 21:02:58 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206629977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:58 schreef Pendule het volgende:

Je ozu eens kunnen onderzoeken of er opdrachten/orderbonnen, etc ten grondslag liggen aan de factureren. Vind jouw vermoeden vooralsnog wat prematuur eigenlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206630078
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:02 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
hahaha je bent echt naïef. De belastingdienst kijkt alleen naar dingen die afwijken. Dus het cafeetje/kapper/belwinkel op de hoek met een omzet van tig miljoen.
maar deze naïeve persoon is blijkbaar wel de enige zonder stront in zijn ogen.

Ik weet het fijne er niet van en doe gewoon mijn werk. Maar elke debiel weet dat het raar is dat dit soort dingen onopgemerkt kunnen worden uitgevoerd.

Even zonder consequenties ruim 10000 euro overmaken naar jouw eigen rekening en niemand die het merkt. Zelfs de bank niet.

Dat kan toch niet.
pi_206630091
Er zijn zo veel ondernemers die hun privérekening als zakelijke rekening gebruiken. Ik moet er zelf niet aan denken maar het kan prima.
Spoilers!
pi_206630158
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je ozu eens kunnen onderzoeken of er opdrachten/orderbonnen, etc ten grondslag liggen aan de factureren. Vind jouw vermoeden vooralsnog wat prematuur eigenlijk.
ik ben zeker nog niet klaar. Ik heb morgen ook genoeg tijd om alles door te neuzen.

Maar hoezo prematuur? Er wordt geld overgemaakt naar een rekeningnummer welke zogenaamd op naam van een bedrijf staat volgens factuur en afschrift waarvan het rekeningnummer uiteindelijk van een particulier blijkt te zijn. De papieren administratie komt gewoon niet overeen met wat er in werkelijkheid is weggeboekt.

Waarom kloppen andere facturen dan wel?
pi_206630187
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn zo veel ondernemers die hun privérekening als zakelijke rekening gebruiken. Ik moet er zelf niet aan denken maar het kan prima.
Maar een naam op een afschrift veranderd niet opeens van een persoonsnaam naar een bedrijfsnaam zodra jij hem print.

Wat zou daarvan dan een logische verklaring kunnen zijn?
pi_206630299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:14 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maar een naam op een afschrift veranderd niet opeens van een persoonsnaam naar een bedrijfsnaam zodra jij hem print.

Wat zou daarvan dan een logische verklaring kunnen zijn?
Misschien is de boekhouder een sukkel (zou goed kunnen aangezien alles daar blijkbaar nog geprint wordt) en verandert hij het zodat hij de boeking beter kan terugvinden op de bedrijfsnaam? Je zei eerder dat het er soms uit ziet alsof er iets aan is gepast op het afschrift.

Ik vind het ook vaag hoor. Maar het zou zo kunnen zijn dat hij maar wat doet en er eigenlijk weinig verstand van heeft.
Spoilers!
pi_206630338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:51 schreef nils7 het volgende:
Je koopt wit in wat je zwart verbruikt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206630412
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien is de boekhouder een sukkel (zou goed kunnen aangezien alles daar blijkbaar nog geprint wordt) en verandert hij het zodat hij de boeking beter kan terugvinden op de bedrijfsnaam?

Ik vind het ook vaag hoor. Maar het zou zo kunnen zijn dat hij maar wat doet en er eigenlijk weinig verstand van heeft.
Dat heb jij echt heel creatief bedacht. Complimenten daarvoor. Maar ik ga geen afschrift in paint bewerken omdat het dan makkelijker terug te vinden zou zijn.

Ik zou daarvoor tabbladen gebruiken in de map en alle administratie onder de letter eerste letter van een leverancier. De administratie van leverancier Pietje berg ik dan bijvoorbeeld op onder het tabblad met de letter P.

Het afschrift is ook maar gewoon een onderdeel van her geheel. In de praktijk zoek ik bijvoorbeeld de papieren die ik wil hebben op, door op de naam op de factuur te kijken. Factuur zit altijd bovenaan. Daar achter komen dan vrachtbrieven, pakbonnen en als laatste het afschrift.

Misschien ben ik eigenwijs en snap ik het allemaal niet. Maar ik ben geen debiel.
pi_206630519
Three way match.

Order (wie doet dat).
Magazijn (wie neemt goederen aan).
Factuur (komt overeen met bovenstaande).

Als de betaling niet gelinkt kan worden aan unieke bovenstaande items gaat het lekker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206630569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:27 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat heb jij echt heel creatief bedacht. Complimenten daarvoor. Maar ik ga geen afschrift in paint bewerken omdat het dan makkelijker terug te vinden zou zijn.

Ik zou daarvoor tabbladen gebruiken in de map en alle administratie onder de letter eerste letter van een leverancier. De administratie van leverancier Pietje berg ik dan bijvoorbeeld op onder het tabblad met de letter P.

Het afschrift is ook maar gewoon een onderdeel van her geheel. In de praktijk zoek ik bijvoorbeeld de papieren die ik wil hebben op, door op de naam op de factuur te kijken. Factuur zit altijd bovenaan. Daar achter komen dan vrachtbrieven, pakbonnen en als laatste het afschrift.

Misschien ben ik eigenwijs en snap ik het allemaal niet. Maar ik ben geen debiel.
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Ik zeg dat de boekhouder misschien een debiel is.

Wat voor het ene bedrijf werkt, werkt voor het andere totaal niet. Bij ons wordt niets nog geprint, alles is digitaal. Bij jullie werkt dat anders en dat is ook prima. Ik zou dat vooral vol blijven houden want anders zou je (of een collega) waarschijnlijk heel wat minder uren daar kunnen werken ;)

Uiteindelijk doet dat wat geprint is er ook niet echt toe. Printjes zeggen weinig. In de boekhoudsoftware moet het kloppen en alles moet verifieerbaar zijn.

Je zou heel goed echt op het spoor van iets kunnen zitten. Misschien ook niet, de tijd zal het leren. Het is goed dat je zo scherp en leergierig bent.
Spoilers!
pi_206630600
Je bent wel fanatiek Pendule. Zou me zelf (zelfs al zouden collega's het doen) er eerlijk gezegd niet eens zo druk om maken.
pi_206630601
Het komt mij allemaal wat vaag over, wat is je achtergrond TS? In hoeverre ben je gekwalificeerd om iets te zeggen over financiële administraties?
zie email 27 oktober
pi_206630840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
Het komt mij allemaal wat vaag over, wat is je achtergrond TS? In hoeverre ben je gekwalificeerd om iets te zeggen over financiële administraties?
ik ben er niet op gediplomeerd maar weet wel hoe ik mijn werk moet doen. Heb eerder ook met financiële administratie gewerkt en zelfs met grote bedragen contant. Elke debiel weet dat als een bankafschrift op papier afwijkt van de digitale exact dezelfde variant dat dit niet klopt. Er kan best ergens een fout gemaakt worden, maar niet structureel

Hij heeft naar mijn idee gewoon de naam op paint uit zitten ‘gummen’ en er zelf een naam op verzonnen en dan geprint.
pi_206630882
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je bent wel fanatiek Pendule. Zou me zelf (zelfs al zouden collega's het doen) er eerlijk gezegd niet eens zo druk om maken.
Het is voor mij een principe kwestie.
pi_206630913
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Ik zeg dat de boekhouder misschien een debiel is.

Wat voor het ene bedrijf werkt, werkt voor het andere totaal niet. Bij ons wordt niets nog geprint, alles is digitaal. Bij jullie werkt dat anders en dat is ook prima. Ik zou dat vooral vol blijven houden want anders zou je (of een collega) waarschijnlijk heel wat minder uren daar kunnen werken ;)

Uiteindelijk doet dat wat geprint is er ook niet echt toe. Printjes zeggen weinig. In de boekhoudsoftware moet het kloppen en alles moet verifieerbaar zijn.

Je zou heel goed echt op het spoor van iets kunnen zitten. Misschien ook niet, de tijd zal het leren. Het is goed dat je zo scherp en leergierig bent.
Ik weet ook niet waarom alles hier op papier is. Ik denk dat software gewoon te duur is voor zo’n klein bedrijfje als deze.
pi_206630979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:56 schreef Pendule het volgende:

[..]
ik ben er niet op gediplomeerd maar weet wel hoe ik mijn werk moet doen. Heb eerder ook met financiële administratie gewerkt en zelfs met grote bedragen contant. Elke debiel weet dat als een bankafschrift op papier afwijkt van de digitale exact dezelfde variant dat dit niet klopt. Er kan best ergens een fout gemaakt worden, maar niet structureel

Hij heeft naar mijn idee gewoon de naam op paint uit zitten ‘gummen’ en er zelf een naam op verzonnen en dan geprint.
Kan je er achter komen of de naam van de particuliere rekeninghouder de eigenaar van het bedrijf op het papieren afschrift is?
Spoilers!
pi_206631020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:58 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het is voor mij een principe kwestie.
Het is zelfs je plicht om het te melden. Je hebt gewoon gelijk hoor dat je hier iets mee doet
pi_206631030
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kan je er achter komen of de naam van de particuliere rekeninghouder de eigenaar van het bedrijf op het papieren afschrift is?
Ik kan een telefoontje wagen aan de telefoonnummers op de facturen die overigens allebei verschillen. Misschien morgen ook maar even de bedrijven googelen.
  Moderator/colorchick donderdag 10 november 2022 @ 22:07:58 #99
382129 crew  Donna
pi_206631038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:00 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik weet ook niet waarom alles hier op papier is. Ik denk dat software gewoon te duur is voor zo’n klein bedrijfje als deze.
Nee joh. 3 tientjes per maand en je kan een heel eind uit de voeten. En daarna kan je het zo gek maken als je wilt qua pakket etc.

Helaas wil mijn baas ook nog niet over op alles digitaal, maar ik heb 'm bijna zover. Ik kan geen printer meer horen na 16 jaar.
pi_206631041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:14 schreef papillion het volgende:

Dus daar staat er alsnog op een afschrift betaling aan bedrijf X terwijl het de reking van persoon Y is.
Nee, op het afschrift staat de formele tenaamstelling. Wat ik zelf ook invul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')