Pas bij 4k wordt hij geliquideerd toch? of 14k? ik lees verschillende bedragen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:39 schreef Homey het volgende:
Let op Microstrategy, aandeel weer hard onderuit. Als dat doorgaat kan hun schuld gecalled worden, en dat betekent het dumpen van hun bitcoins. En ze hebben maar 130k
Shortgaan op MS?quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:39 schreef Homey het volgende:
Let op Microstrategy, aandeel weer hard onderuit. Als dat doorgaat kan hun schuld gecalled worden, en dat betekent het dumpen van hun bitcoins. En ze hebben maar 130k
Ome Saylor vindt zijn weg wel.quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:39 schreef Homey het volgende:
Niks nieuws, heb al eens uitgelegd dat Exchanges gewoon geldschuivers zijn een daarom allemaal de Exchange pauzeren voor verkoop bij sterk stijgende prijzen.quote:
Dat is wel heel erg generaliserend. Er zullen er best zijn die dit doen maar wat ik ken (o.a. van binnenuit) heeft het verdienmodel puur gebaseerd op transactiekosten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niks nieuws, heb al eens uitgelegd dat Exchanges gewoon geldschuivers zijn een daarom allemaal de Exchange pauzeren voor verkoop bij sterk stijgende prijzen.
Ja dat is wat ik zeg.quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg generaliserend. Er zullen er best zijn die dit doen maar wat ik ken (o.a. van binnenuit) heeft het verdienmodel puur gebaseerd op transactiekosten.
Ze zouden van dat soort bedrijven eens een balans moeten opmaken waarbij alle crypto-assets op nul gewaardeerd worden. En dan kijken of er nog een positief eigen vermogen overblijft.quote:
Crypto: new finance met oude strekenquote:
Nee, je zegt dat ze trades pauzeren voor verkoop bij sterk stijgende prijzen. De exchanges die ik wat beter ken doen dat pertinent niet. Die willen op ieder moment volume maken. Ik weet dat het bewust pauzeren een terugkerend verhaal is maar het is enorm onlogisch omdat dat meestal gebeurt als er:quote:
Juist wel.quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:51 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat ze trades pauzeren voor verkoop bij sterk stijgende prijzen. De exchanges die ik wat beter ken doen dat pertinent niet. Die willen op ieder moment volume maken. Ik weet dat het bewust pauzeren een terugkerend verhaal is maar het is enorm onlogisch omdat dat meestal gebeurt als er:
- of een exploit is op een chain
- of een diefstal van een enorm bedrag, dat wellicht via exchanges wordt weggesluisd
- of als het handelsvolume enorm en vaak onverwacht toeneemt.
Geloof me, er is geen exchange die graag op pauze gaat als het handelsvolume omhoog gaat. Juist van volumes moeten ze het hebben. Massa is kassa.
En ja, er zal best een voorbeeld zijn te vinden waar wel gemanipuleerd wordt, maar zo generaliserend als jij het stelt is het niet.
Wat bedoel je met "de balans kan dat niet verwerken?" Zowel kopers als verkopers doen een deposit en na aftrek van de marge voor de exchange kan die gewoon voor withdrawals gebruikt worden. Hooguit moet er iets uit cold storage komen. Ook bij hefboomproducten is er geen probleem: als je collateral op is wordt je positie geliquideerd. Het gaat pas mis als een exchange met funds van depositors gaat speculeren, maar bij een fatsoenlijke exchange gebeurt dat niet. Het kan namelijk 10 keer goed gaan, maar als het 1 keer misgaat kan dat het einde van de exchange betekenen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Juist wel.
Het is heel logisch, de meeste Exchanges, nee eik alle Exchanges hebben geen backup money van de miljarden die ze in beheer hebben.
Stel een token stijgt explosief en mensen keren massaal uit. De balans kan dat op dat moment niet verwerken. Dus gaan ze op pauze. Niets meer niets minder.
Dan moeten ze eerst cashflow creren om uit te betalen of andere tokens in te kopen.
het gaat mis als/omdat ze shorten. Prijs omhoog, jij wilt je coin verkopen, zij hebben je coon niet meer (of hebben ‘m uitgeleend) en moeten dus ineens cash vrij zien te maken.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "de balans kan dat niet verwerken?" Zowel kopers als verkopers doen een deposit en na aftrek van de marge voor de exchange kan die gewoon voor withdrawals gebruikt worden. Hooguit moet er iets uit cold storage komen. Ook bij hefboomproducten is er geen probleem: als je collateral op is wordt je positie geliquideerd. Het gaat pas mis als een exchange met funds van depositors gaat speculeren, maar bij een fatsoenlijke exchange gebeurt dat niet. Het kan namelijk 10 keer goed gaan, maar als het 1 keer misgaat kan dat het einde van de exchange betekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |