Je kan er idd rijk mee worden, maar als je kijkt naar de gehele crypto wereld, hoeveel mensen zouden dan daadwerkelijk financieel onafhankelijk zijn geworden (komend van niks). Zijn dat er meer dan met aandelen?quote:Op donderdag 10 november 2022 14:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Met shitcoins zijn grote winsten te behalen die je nooit op de aandelenbeurs gaat halen, een klein bedrag daar in stoppen kan niet veel kwaad.
Zo zou je kunnen redeneren. Maar je helpt dus wel mee aan diezelfde fragiele markt gebaseerd op hebzucht.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:28 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt, daarom niet te grote bedragen gebruiken en er vanuit gaan dat je je geld kwijt bent.
Redding voor crypto, althans voor vandaag.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb de CPI cijfers nog niet gezien maar de BTC grafiek lijkt ze fijn te vinden
Komen die cijfers niet pas vanmiddag? laat maar, al bekend zie ik.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb de CPI cijfers nog niet gezien maar de BTC grafiek lijkt ze fijn te vinden
quote:Op donderdag 10 november 2022 14:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Komen die cijfers niet pas vanmiddag? laat maar, al bekend zie ik.
Het is niet zo zeer dat hij aanpassingen doet, het punt is dat het PlanB "model" logaritmisch werkt, kortom als je dan in deze cycle tussen de 10 en 100K zit klopt het, ja zo kan ik ook voorspellingen doen.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Plan B is dit jaar helemaal af. Hij had eerder moeten stoppen met dat bullish zijn. Zat ook continu zijn model aan te passen en zo. Wel slim om anoniem te zijn, hij kan nog normaal over straat lopen.
Een paar 10den van % beter dan verwacht en iedereen lyrischquote:
De markt reageert op een percentage die beter uit pakt dan verwacht. Niets meer, niets minder.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:56 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een paar 10den van % beter dan verwacht en iedereen lyrischMensen verwachten nu een renteverlaging? Trouwens bij voorgaande recessies na rentedaling ging de beurs gewoon nog flink omlaag.
Plan Paniek. Gay for Pay.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:47 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:Rambodirk en ik zijn over op plan dubbel Z
Ik denk dat de markt er vanuit gaan dat nu de pivot komt, als blijkt dat die niet komt gaat de boel weer crashen.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:59 schreef dimmak het volgende:
[..]
De markt reageert op een percentage die beter uit pakt dan verwacht. Niets meer, niets minder.
De verliezen zijn evenredig groot. Het is gewoon extreem volatielquote:Op donderdag 10 november 2022 14:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Met shitcoins zijn grote winsten te behalen die je nooit op de aandelenbeurs gaat halen, een klein bedrag daar in stoppen kan niet veel kwaad.
Plus dat je bij vrijwel alle shitcoins met een enorme achterstand begint omdat de oprichters natuurlijk altijd het ideale moment van uitcashen kunnen kiezen, kortom je moet maar hopen dat je het net juis timed.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verliezen zijn evenredig groot. Het is gewoon extreem volatiel
Klopt, sommige mensen willen dat risico lopen anderen niet.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verliezen zijn evenredig groot. Het is gewoon extreem volatiel
Maar je moet in veel shitcoins geld stoppen om te zorgen dat je net die ene *1000 te pakken hebt.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
10-50x is ook goed hoor. En in een bull markt gaat elke shitcoin omhoog.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
Maar je moet in veel shitcoins geld stoppen om te zorgen dat je net die ene *1000 te pakken hebt.
Al een weekje, geen idee waarom.quote:
YT kneuzen.quote:
Die gaat is echt fulltime bezig met video's maken. Denk niet dat ik daar gelukkig van ga worden.quote:
Ik had het dan ook over de user die hem een kneus noemdequote:Op donderdag 10 november 2022 23:38 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Die gaat is echt fulltime bezig met video's maken. Denk niet dat ik daar gelukkig van ga worden.
Maar ik heb wel respect voor wat hij met z'n team allemaal maakt. Zit gewoon een heleboel nuttige info tussen. Vind je ook niet?
eens.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:53 schreef D. het volgende:
En ja, het meest informatieve cryptokanaal wat ik ken
staan ze anders niet bekend om.quote:Op vrijdag 11 november 2022 07:28 schreef Perrin het volgende:
Er wordt wel veel gelogen door die cryptobeurzen zeg.
Blockfi 11 hours ago: withdrawals “will remain fully operational.
Blockfi 20 minutes ago: pausing withdrawals, can’t do business anymore.
Zo ging dat ook met Icesave. Het waren niet alleen bankiers die mooi weer speelden, maar ook politici.quote:Op vrijdag 11 november 2022 07:28 schreef Perrin het volgende:
Er wordt wel veel gelogen door die cryptobeurzen zeg.
Blockfi 11 hours ago: withdrawals “will remain fully operational.
Blockfi 20 minutes ago: pausing withdrawals, can’t do business anymore.
Ja alleen zou een groot deel van de lol van crypto moeten zijn dat je veel van die nadelen van fiat bankieren niet zou hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ging dat ook met Icesave. Het waren niet alleen bankiers die mooi weer speelden, maar ook politici.
Exchanges maken het makkelijker voor mensen die in crypto willen stappen, wat dus zorgt voor meer adoptie en volume. Maar voor mensen die al een tijdje in crypto zitten en een aardige portfolio hebben opgebouwd is het echt raadzaam om hun crypto op een dex of cold storage te zetten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:55 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu nog een reden om crypto te stallen op zo’n beurs, behalve tijdens een trade en het er vervolgens weer snel af te halen? Het is een groot risico bij welke Exchange dan ook.
Als mensen dit inzien krijg je gewoon een bankrun, wat je nu dus ziet gebeuren.
Denk dat de meesten het laten staan voor staking.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:55 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu nog een reden om crypto te stallen op zo’n beurs, behalve tijdens een trade en het er vervolgens weer snel af te halen?
Ja maar dat staking, met rentepercentages van boven de 10%, dat kan toch alleen een ponzi zijn. Dat snapt iedereen. Waar komt dat geld anders vandaan?quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Denk dat de meesten het laten staan voor staking.
Mee eens, al denk ik dat we de gecentraliseerde platforms niet af hoeven te schrijven. Maar ze hebben wel iets te bewijzen. Wij hebben ook terugtrekkende bewegingen gemaakt, maar mijn vriend heeft bijvoorbeeld een zwak voor een van de oprichters van Kraken. Ik sluit niet uit dat we daar ooit weer wat zetten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja alleen zou een groot deel van de lol van crypto moeten zijn dat je veel van die nadelen van fiat bankieren niet zou hebben.
Vervolgens stalt de massa vrolijk zijn crypto bij beurzen en die gaan daarmee bankje spelen en dan ben je weer terug waar je vertrok.
Eens met je verhaal. Maar trustless is juist een onderdeel van decentraliteit.quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:25 schreef recursief het volgende:
Complexe financiele producten hebben op zich niets met crypto te maken. Zodra het woord "collateral" valt moet je je eigenlijk al achter de oren krabben want dan gaat het om lenen. En als er dan ook nog sprake is van leverage, en een onwaarschijnlijk hoog (staking)-rendement wijst daar altijd wel op, dan is het gewoon wachten tot het een keer mis gaat. Dan werkt die leverage tegen je en vallen er toko's om omdat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Dat dit soort constructies in de klassieke financiele wereld veel minder voorkomen komt gek genoeg door regulering. Dat soort regulering zou een heleboel cowboys weghouden uit crypto. Wat overblijft is alles dat echt trustless is (Bitcoin dus) en daar is dan ook weinig overheidsbemoeienis voor nodig.
Ik roep het wel vaker: decentraal is niet zo relevant, trustless is waar het om gaat. De halve werekd denkt dat het essentieel is dat crypto decentraal is, maar wat pas echt essentieel is, is dat je zelf (P2P) transacties kan doen zonder dat je daar een tussenpartij voor nodig hebt die je maar moet vertrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |