abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206605266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:30 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hoe gaat een verzoek aan Segers en Kaag de instroom beďnvloeden? Of de reactie op dat verzoek?
D66 en CU zullen maatregelen om de instroom te verlagen vermoedelijk blokkeren. Dat is voor die partijen onbespreekbaar.
pi_206605269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daarin staat dat iedereen recht heeft op het aanvragen van asiel in ieder land, dat heeft er dus alles mee te maken.
Ik pleit er niet voor om asielaanvragen onmogelijk te maken. Dat verzin je dus zelf.
pi_206605279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
D66 en CU zullen maatregelen om de instroom te verlagen vermoedelijk blokkeren. Dat is voor die partijen onbespreekbaar.
Wel als die tegen verdragen of de Rechten van de Mens in gaan, ja. Logisch. Zou elke partij moeten doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206605300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik pleit er niet voor om asielaanvragen onmogelijk te maken. Dat verzin je dus zelf.
De instroom beperken kun je feitelijk alleen doen door niet iedereen meer recht te geven het land in te komen en asiel aan te vragen. En dat kan dus niet, volgens het Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206605308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
De instroom beperken kun je feitelijk alleen doen door niet iedereen meer recht te geven het land in te komen en asiel aan te vragen. En dat kan dus niet, volgens het Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Onzin.
pi_206605330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als die tegen verdragen of de Rechten van de Mens in gaan, ja. Logisch. Zou elke partij moeten doen.
Vluchtelingenverdrag kan opgezegd worden en vervangen door iets wat beter aansluit bij de moderne tijd.

Het verdrag uit de jaren 50 was bedoeld voor een enkeling die politiek asiel wilde aanvragen. Niet om een halve volksverhuizing te faciliteren.

Zoals @MoreDakka ook zegt, verdragen zijn geen natuurwetten. En als het achterhaald is moet je het aanpassen.
pi_206605343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin.
https://www.verenigdvoord(...)read-article-14.html

Heel simpel, het is dus wel waar. De enige uitzondering zijn feitelijk (oorlogs)misdadigers.
pi_206605355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
https://www.verenigdvoord(...)read-article-14.html

Heel simpel, het is dus wel waar. De enige uitzondering zijn feitelijk (oorlogs)misdadigers.
Ik pleit niet voor het onmogelijk maken van asielaanvragen.
pi_206605373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vluchtelingenverdrag kan opgezegd worden en vervangen door iets wat beter aansluit bij de moderne tijd.

Het verdrag uit de jaren 50 was bedoeld voor een enkeling die politiek asiel wilde aanvragen. Niet om een halve volksverhuizing te faciliteren.

Zoals @:moredakka ook zegt, verdragen zijn geen natuurwetten. En als het achterhaald is moet je het aanpassen.
Maar ze zijn gelukkig niet achterhaald. Het recht om overal asiel aan te mogen vragen is een essentieel, fundamenteel recht. Eén van de dingen die Nederland verheft boven een schurkenstaat. Zulke rechten achterhaald noemen, dan ben je wat mij betreft erg diep gezonken. Verplaats je eens in iemand die asiel nodig heeft, zou ik zeggen.
pi_206605508
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ze zijn gelukkig niet achterhaald. Het recht om overal asiel aan te mogen vragen is een essentieel, fundamenteel recht. Eén van de dingen die Nederland verheft boven een schurkenstaat. Zulke rechten achterhaald noemen, dan ben je wat mij betreft erg diep gezonken. Verplaats je eens in iemand die asiel nodig heeft, zou ik zeggen.
Ik zeg toch dat er iets voor in de plaats moet komen of niet?

Ik vind dat Nederland en de EU geen enkele verplichting hebben ten opzichte van economische vluchtelingen. Daadwerkelijke vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom, maar alles op basis van tijdelijkheid. Dus opvang gericht op zsm terugkeer en geen generaal pardon of #zezijnalthuis-gelul meer. Een overzichtelijke procedure met maximaal 1 bezwaar en daarna schluss. Veerboten op de Middellandse Zee aan de ketting en opvangcentra in de regio financieren en fatsoenlijk onderhouden. Landen die uitgeprocedeerden niet terugnemen geen ontwikkelingshulp meer geven.

Lijkt me een prima begin.
pi_206605551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zeg toch dat er iets voor in de plaats moet komen of niet?

Ik vind dat Nederland en de EU geen enkele verplichting hebben ten opzichte van economische vluchtelingen. Daadwerkelijke vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom, maar alles op basis van tijdelijkheid. Dus opvang gericht op zsm terugkeer en geen generaal pardon of #zezijnalthuis-gelul meer. Een overzichtelijke procedure met maximaal 1 bezwaar en daarna schluss. Veerboten op de Middellandse Zee aan de ketting en opvangcentra in de regio financieren en fatsoenlijk onderhouden. Landen die uitgeprocedeerden niet terugnemen geen ontwikkelingshulp meer geven.

Lijkt me een prima begin.
Tja, hier gaan we het niet eens worden. Want wat nu als je als 2 jarig kind binnen komt en de eerste 10 jaar is het oorlog? Sturen we dan een 12 jarig kind dat volslagen vernederlandst is terug? Om nog niet te spreken over het zusje of broertje dat hier geboren wordt...

En het fabeltje dat economische vluchtelingen hier überhaupt een kans maken op asiel moet eens naar de prullenbak, zelfs daadwerkelijk vervolgde mensen met zweepstriemen op hun rug krijgen hier vaak geen asiel.
pi_206605554
Hoe zit het trouwens met al die asielzoekers die door 7 Europese landen reizen en vervolgens hier neerstrijken? Als je echt op de vlucht bent is Roemenië of iets dergelijks niet goed genoeg ofzo?
pi_206605556
Als wat aan de instroom wil doen moet je landen als Griekenland en Italië gaan helpen om boten tegen te houden en terug te slepen. Dat doe je met geld dat bespaard wordt door te stoppen met ontwikkelingshulp aan landen die weigeren uitgeprocedeerden terug te nemen.

Het kan allemaal dus prima.
pi_206605564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe zit het trouwens met al die asielzoekers die door 7 Europese landen reizen en vervolgens hier neerstrijken? Als je echt op de vlucht bent is Roemenië of iets dergelijks niet goed genoeg ofzo?
Exact. Een verdrag is schijnbaar heilig behalve als het over Dublin gaat.
pi_206605582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, hier gaan we het niet eens worden. Want wat nu als je als 2 jarig kind binnen komt en de eerste 10 jaar is het oorlog? Sturen we dan een 12 jarig kind dat volslagen vernederlandst is terug? Om nog niet te spreken over het zusje of broertje dat hier geboren wordt...

En het fabeltje dat economische vluchtelingen hier überhaupt een kans maken op asiel moet eens naar de prullenbak, zelfs daadwerkelijk vervolgde mensen met zweepstriemen op hun rug krijgen hier vaak geen asiel.
Er zitten hier Eritreërs en Somaliërs die “op de vlucht” zijn maar in de zomer op vakantie gaan naar Eritrea. Want familiebezoek.

Ze komen af op de honeypot die we zelf hebben neergezet. Kan die mensen ook niet eens ongelijk geven.
pi_206605607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, of komen de NGO-boten tegenwoordig op de pier in Scheveningen aan ofzo. Dat heb ik dan gemist.

Er schijnt wel een route vanuit Belgrado te bestaan. Met het vliegtuig. Daar moeten we zsm vanaf. Als Servië daar niet aan wil meewerken dan trap ze maar uit de wachtkamer van de EU.
pi_206605620
quote:
Als wat aan de instroom wil doen moet je landen als Griekenland en Italië gaan helpen om boten tegen te houden en terug te slepen. Dat doe je met geld dat bespaard wordt door te stoppen met ontwikkelingshulp aan landen die weigeren uitgeprocedeerden terug te nemen.

Het kan allemaal dus prima.
Geld besparen op ontwikkelingshulp is in dit kader het domste wat je kunt doen. We kunnen beter vele miljarden meer uitgeven aan het beter leefbaar maken van die landen en inderdaad ook aan het leefbaar maken van die kampen in de buurt waar 90% van de vluchtelingen gewoon zit.
pi_206605667
quote:

[..]
Dublin = eerlijke verspreiding asielzoekers. Voor je daar over gaat klagen, ga dan eerst je eerlijke deel eens uit de kampen in Griekenland en Italië halen, zou ik zeggen.

Die rechtse figuren die om Dublin roepen beseffen niet dat Nederland dan méér ipv minder asielzoekers moet opnemen, Nederland voldoet bij lange na niet aan Dublin.
pi_206605832
quote:
Gemeenten die vrijwillig een plek aanbieden voor asielzoekers krijgen daarvoor een beloning van 2.500 euro per plek. Dat staat in het wetsvoorstel van staatssecretaris Eric van der Burg. De beloning krijgen ze alleen bij een minimale opvang van honderd asielzoekers. Als deze beloning niet genoeg plekken oplevert, gaat de staatssecretaris gemeenten dwingen opvang te creëren.
De 2.500 euro komt bovenop de kosten die gemeenten maken voor de opvang. Gemeenten mogen zelf bepalen hoe ze dit geld willen besteden.
https://www.nu.nl/binnenl(...)willig-opvangen.html
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:39:23 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206605874
quote:
Ben maar royaal met onze belastingcenten. Alsof die migranten ons niet al genoeg kosten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 19:41:53 #121
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206605943
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:45:06 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206606031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een geld..
Groetjes Rutte.
pi_206606113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een aantal dingen die meteen kunnen gebeuren:
- Veel sneller uitzetten uitgeprocedeerden door beperking beroepsmogelijkheden en druk op landen die niet meewerken (intrekken verdragen en ontwikkelingshulp).
- Gezinshereniging drastisch beperken, geen gezinshereniging als een minderjarige alleen het land binnenkomt
- Veel sneller terugsturen van vluchtelingen als land van herkomst veilig is
- Opvang in de regio, aanmeldingscentrum buiten Nederland
- Illegaliteit strafbaar

etcetera, etcetera. Er moet een beleid komen dat gericht is op het probleem: Nederland is te aantrekkelijk voor mensensmokkelaars. Voer dit soort dingen in en dan wordt Nederland minder aantrekkelijk. Dan gaan ze hun pijlen richten op Duitsland en Zweden, bijvoorbeeld.
-Sneller uitzetten verandert niks aan de instroom.
-gezinshereniging komt voort uit de rechten van de mens. Maar dan nog, welk probleem zou dit oplossen? Het zou de kans alleen maar vergroten dat het mis gaat met de minderjarige.
-Nederland stuurt al heel snel terug, zelfs als verschillende mensenrechtenorganisaties het land nog niet veilig vinden.
-Opvang in de regio is al verreweg de grootste opvang. Bovendien zijn we nu ook de regio van Oekraďne.
-Illegaliteit strafbaar stellen veranderd niks.

Maar bovendien, waarom willen VVD'ers zo graag dat er zeg maar 3000 vluchtelingen minder worden opgevangen? Voor de huizenmarkt is het een druppel op de gloeiende plaat, en zijn er veel snellere en makkelijkere interventies.
Voor betere integratie is het juist goed om de doorstroom veel sneller te laten verlopen, en niet van AZC naar AZC. En je wil toch een beetje voor mensen in nood overhebben?
pi_206606172
quote:

[..]
Wat een geld..
Problemen afkopen, sinds Corona erg goed bevallen. @Janneke141
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:51:09 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206606185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:48 schreef papert het volgende:

[..]
-gezinshereniging komt voort uit de rechten van de mens. Maar dan nog, welk probleem zou dit oplossen? Het zou de kans alleen maar vergroten dat het mis gaat met de minderjarige.
-Nederland stuurt al heel snel terug, zelfs als verschillende mensenrechtenorganisaties het land nog niet veilig vinden.
-Opvang in de regio is al verreweg de grootste opvang. Bovendien zijn we nu ook de regio van Oekraďne.

Maar bovendien, waarom willen VVD'ers zo graag dat er zeg maar 3000 vluchtelingen minder worden opgevangen? Voor de huizenmarkt is het een druppel op de gloeiende plaat, en zijn er veel snellere en makkelijkere interventies.
Voor betere integratie is het juist goed om de doorstroom veel sneller te laten verlopen, en niet van AZC naar AZC. En je wil toch een beetje voor mensen in nood overhebben?
uitzetten gaat helemaal niet, dat weten we
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206606235
quote:

[..]

Minder instroom en minder asielaanvragen zorgen natuurlijk wel voor minder kopzorgen dus dat snap ik wel.

Verder prima punten die je opnoemt.
pi_206606268
quote:

[..]

Dit is emotionele chantage.

Wat we moeten doen is achterhalen wat nou concreet de honeypot is. Waarom komen ze hier en niet in een ander land? In Slowakije krijg je vermoedelijk geen gratis huis en gratis geld. Daar moeten we eerlijk over zijn.

Trek het gewoon in de hele EU gelijk.
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:54:40 #128
323876 michaelmoore
pi_206606289
quote:

[..]
Wat een geld..
is vast goedkoper dan asielzoekers opvangen op een cruiseschip of woningen voor hen te laten bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206606296
quote:

[..]

Jawel. Dat vermindert de aantrekkelijkheid van Nederland voor mensensmokkelaars. Dat is het doel van het beleid. Zelfde antwoord geldt op de rest van je bezwaren.
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 19:55:47 #130
pi_206606311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat we moeten doen is achterhalen wat nou concreet de honeypot is. Waarom komen ze hier en niet in een ander land?

Sinds het einde van de tweede wereldoorlog hebben we er letterlijk miljarden voor over gehad. Een keer is het klaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206606318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geld besparen op ontwikkelingshulp is in dit kader het domste wat je kunt doen. We kunnen beter vele miljarden meer uitgeven aan het beter leefbaar maken van die landen en inderdaad ook aan het leefbaar maken van die kampen in de buurt waar 90% van de vluchtelingen gewoon zit.
Prima. Maar dan nemen ze wel gewoon hun uitgeprocedeerde azielzoekers weer terug.
pi_206606349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dublin = eerlijke verspreiding asielzoekers. Voor je daar over gaat klagen, ga dan eerst je eerlijke deel eens uit de kampen in Griekenland en Italië halen, zou ik zeggen.
Dat kan. Maar dan moeten die mensen daar wel asiel aanvragen, wat ze niet doen.

Verder heb ik al gezegd dat landen als Italië en Griekenland op EU niveau geholpen moeten worden.
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:57:08 #133
323876 michaelmoore
pi_206606350
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, of komen de NGO-boten tegenwoordig op de pier in Scheveningen aan ofzo. Dat heb ik dan gemist.

Er schijnt wel een route vanuit Belgrado te bestaan. Met het vliegtuig. Daar moeten we zsm vanaf. Als Servië daar niet aan wil meewerken dan trap ze maar uit de wachtkamer van de EU.
ook via Turkije met de boot naar Bulgarije
pi_206606355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sinds het einde van de tweede wereldoorlog hebben we er letterlijk miljarden voor over gehad. Een keer is het klaar.
Daar bovenop hebben we ook nog eens letterlijk honderden miljarden door de brievenbus geflikkerd in Afrika. En nog steeds is het een teringbende. En als we vragen of voorwaarden stellen wordt de racisme- en kolonialismekaart getrokken.
pi_206606364
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat we moeten doen is achterhalen wat nou concreet de honeypot is. Waarom komen ze hier en niet in een ander land? In Slowakije krijg je vermoedelijk geen gratis huis en gratis geld. Daar moeten we eerlijk over zijn.

Maar het is dus een soort van gelijk getrokken over de EU. Nederland heeft met een hoop andere EU landen afgesproken hoeveel ze er zouden opvangen. Nederland houdt zich alleen niet aan deze afspraken, en vangt er veel minder op.
pi_206606375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:57 schreef papert het volgende:

[..]
Maar het is dus een soort van gelijk getrokken over de EU. Nederland heeft met een hoop andere EU landen afgesproken hoeveel ze er zouden opvangen. Nederland houdt zich alleen niet aan deze afspraken, en vangt er veel minder op.
Dan moeten we andere afspraken maken.
pi_206606433
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:57 schreef papert het volgende:

[..]
Maar hier is gratis geld. En in veel andere lidstaten niet. Je kan hier je hele leven uit de staatsruif vreten als je eenmaal een verblijfsstatus hebt. En dat is bij die smokkelaars gewoon bekend. En daar moeten we vanaf.
pi_206606455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dat zou de facto neerkomen op geen afspraken, met als gevolg dat Italië en Griekenland vluchtelingen gewoon ongeregistreerd door laten reizen met de trein. En op die manier dus alleen maar meer aanvragen in bijvoorbeeld Nederland.
pi_206606481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En wat gaan die andere afspraken landen als Griekenland en Italië precies opleveren?
pi_206606482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:01 schreef papert het volgende:

[..]
Maar dat zou de facto neerkomen op geen afspraken, met als gevolg dat Italië en Griekenland vluchtelingen gewoon ongeregistreerd door laten reizen met de trein. En op die manier dus alleen maar meer aanvragen in bijvoorbeeld Nederland.
Dus omdat anderen hun verdragsrechtelijke verplichtingen verzaken moeten wij dat maar oplossen? Omgekeerde wereld.
zie email 27 oktober
pi_206606498
quote:

[..]
Maar dat zou de facto neerkomen op geen afspraken,
Er staat toch andere afspraken?
pi_206606553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus omdat anderen hun verdragsrechtelijke verplichtingen verzaken moeten wij dat maar oplossen? Omgekeerde wereld.
Dat solidariteitsgeneuzel geldt alleen als wij Italië en Griekenland uit de stront moeten trekken. Nooit andersom.

Als Rutte in Brussel om hulp komt vragen worden we vierkant uitgelachen.
pi_206606559
quote:

[..]
Wat een geld..
Tja Rutte denkt alles met geld te kunnen regelen, voor visie ga je maar naar specsavers.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 20:07:05 #144
pi_206606605
Als we er van uit gaan dat de helft zo opgelost wordt praten we alsnog over bijna 70 miljoen.. Voor een jaar.

En dat is enkel die 2500 per plek.

Dit land jongen :')
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:11:54 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206606733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Problemen afkopen, sinds Corona erg goed bevallen. @:janneke141
Niks zo leuk als andermans geld uitgeven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:13:05 #146
346939 Janneke141
pi_206606775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Als we er van uit gaan dat de helft zo opgelost wordt praten we alsnog over bijna 70 miljoen.. Voor een jaar.

Nou ja, als het goed is komt dat geld in elk geval nog ten goede aan de inwoners van de gemeentes die opvangplekken realiseren.
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:13:21 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206606782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:

Maar al die Somaliërs en Eritreeërs gaan dat echt voor ons terugverdienen hoor.
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 20:13:28 #148
pi_206606786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niks zo leuk als andermans geld uitgeven.
Als ik dat doe is het fraude.
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 20:14:31 #149
pi_206606812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, als het goed is komt dat geld in elk geval nog ten goede aan de inwoners van de gemeentes die opvangplekken realiseren.
Ja.. In principe wel, maar ook jij weet hoe veel gemeentes met hun centen omgaan.
pi_206606847
quote:

[..]
Verdeel en Heers, gemeenten hebben een gigantisch gebrek aan middelen…
zie email 27 oktober
pi_206606862
quote:
Natuurlijk wordt het dwingen om asielzoekers op te vangen weer over de verkiezingen in maart 2023 getild.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 20:17:24 #152
pi_206606864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En voornamelijk geld.. Dus de armlastige gemeentes die eigenlijk geen capaciteit hebben om dit goed uit te voeren gaan hier flink mee aan de haal.
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:17:25 #153
346939 Janneke141
pi_206606865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja.. In principe wel, maar ook jij weet hoe veel gemeentes met hun centen omgaan.
Mwah. De afgelopen jaren zijn de gemeentelijke financiën vooral uit het lood getrokken door de schuttingpraktijken uit Den Haag. Een gemeente die 200 plekken realiseert ontvangt een half miljoen. Wellicht wordt dat gebruikt om gaten te dichten (niet ondenkbaar) maar het kan ook het langer openhouden van de bibliotheek of een theater betekenen.

Of nieuwe bureaustoelen voor het gemeentehuis. Je weet maar nooit.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 20:18:32 #154
236264 crew  capricia
pi_206606886
Gaan de gemeentelijke lasten dan naar beneden?

( _O- )
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 20:19:06 #155
pi_206606895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mwah. De afgelopen jaren zijn de gemeentelijke financiën vooral uit het lood getrokken door de schuttingpraktijken uit Den Haag. Een gemeente die 200 plekken realiseert ontvangt een half miljoen. Wellicht wordt dat gebruikt om gaten te dichten (niet ondenkbaar) maar het kan ook het langer openhouden van de bibliotheek of een theater betekenen.

Of nieuwe bureaustoelen voor het gemeentehuis. Je weet maar nooit.
Het is anekdotisch, maar de gemeenten waar ik gewoond heb.. Mijn hemel.. :X

Dat werden dan zeker stoelen. Stoelen die richting die 2500 gaan _O-
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:24:39 #156
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206606972
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hier krijg je ook geen gratis huis.
pi_206607166
quote:

[..]
Het meeste zal wel overgeschreven worden naar Miele AG
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:38:26 #158
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206607190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hier krijg je ook geen gratis huis.
Nee, wij moeten er voor betalen.
pi_206607309
quote:

[..]
Nee, dat is de situatie nu.
pi_206607325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En wat gaan die andere afspraken landen als Griekenland en Italië precies opleveren?
Hulp om de instroom te beperken. Dus dan zijn ook hun centra niet meer overvol. Het helpt ook de migranten want die komen niet meer om in bootjes op zee of leven in erbarmelijke omstandigheden.
pi_206607337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Huh maar als je dat vindt is dit toch goed? Meer geld = meer middelen.
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:52:06 #162
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206607388
Geld oogt altijd kil, maar laat de gemeentes die dit nodig hebben vooral toehappen, dat scheelt een bak ellende op twee fronten. Dan maar wat minder strooien met overheidsgeld op een ander vlak.
  dinsdag 8 november 2022 @ 21:02:47 #163
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206607538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:52 schreef EinarBoe het volgende:
Geld oogt altijd kil, maar laat de gemeentes die dit nodig hebben vooral toehappen, dat scheelt een bak ellende op twee fronten. Dan maar wat minder strooien met overheidsgeld op een ander vlak.
Gemeenschapsgeld.
  dinsdag 8 november 2022 @ 21:09:45 #164
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206607631
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 21:02 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Gemeenschapsgeld.
Al het overheidsgeld is gemeenschapsgeld. En nu?
  dinsdag 8 november 2022 @ 21:36:06 #165
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206607958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 21:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Al het overheidsgeld is gemeenschapsgeld. En nu?
Ze geven het wel heel erg makkelijk uit, vind je niet?
  dinsdag 8 november 2022 @ 21:37:29 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206607979
Ik vind het oprecht een zielig voorstel. Het Rijk knijpt geldstroom naar de gemeenten komende jaren verder dicht terwijl er meer taken naar hun worden overgeheveld. En dan nu met 2500 euro per plek aan komen zetten. 250.000 euro voor 100 plekken.

Lachwekkend.
pi_206609132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die verdragen kunnen genegeerd worden, of een uitzondering op bedongen worden. Het zijn geen natuurwetten.
Nee, dat kan niet. Dan gaat de staat gewoon nat voor de rechter.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 23:22:38 #168
236264 crew  capricia
pi_206609151
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 23:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Volgens mij kan dat wel. Als de sociale cohesie van een land er aan gaat. Denemarken doet ook zoiets.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206609183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 23:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat is niet zeker, daarnaast kan het zeker wel.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 23:31:03 #170
236264 crew  capricia
pi_206609215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 23:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet zeker, daarnaast kan het zeker wel.
Het kan zeker wel.
Een opt out.

Weet alleen niet of daar het antwoord gaat liggen.
Verwacht met de vries temperatuur deze winter (door de bombardementen van Rusland) ook een nieuwe influx van Oekraďners. Denk dat onze welwillendheid goed op de proef gesteld gaat worden door Rusland.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206609226
Oekraďners opvangen hebben dan ook zeer weinig mensen een probleem mee. Dat is de bedoeling van 'opvang in de regio'.
pi_206609330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 23:32 schreef MoreDakka het volgende:
Oekraďners opvangen hebben dan ook zeer weinig mensen een probleem mee. Dat is de bedoeling van 'opvang in de regio'.
Ja. Ik zie daar in ook het grote gelijk van de voorstanders van opvang in de regio.
zie email 27 oktober
  woensdag 9 november 2022 @ 05:28:30 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206609805
Overigens kan er natuurlijk best over maatregelen tegen instroom worden nagedacht. Maar dan moet Nederland daar in Europa het initiatief voor nemen of tot een nieuw beleid te komen. Niet hier op het binnenhof denken dat we dat helemaal alleen kunnen zonder met iemand rekening te houden.
pi_206609910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Ik zie daar in ook het grote gelijk van de voorstanders van opvang in de regio.
Maar opvang in de regio is nu ook al voor Syriërs, Afghanen en Afrikanen de standaard. De grote groepen vluchtelingen zitten niet in Europa, maar in de buurlanden. In nogal beroerde kampen, omdat die buurlanden vaak helemaal geen geld hebben.

Er zijn feitelijk 5 grote vluchtelingengroepen: Syriërs, Afghanen, Venezuelanen, Zuid-Sudanezen en inwoners van Myanmar. Dan heb je 69% van de vluchtelingen. De grootste landen qua opvang zijn Turkije, Colombia, Oeganda en Pakistan. 72% van de vluchtelingen zit in een buurland:
https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfers/

Een land als Oeganda dus, waar 1 op de 5 inwoners onder de armoedegrens leeft.

Landen met hoge inkomens, zoals Nederland, vangen maar 17% van de vluchtelingen op.

Als je nog meer opvang in de regio zou willen, zou je als Europa daar eens honderden miljarden per jaar voor vrij moeten gaan maken. Dat zou trouwens bij gelijke opvang als nu ook goed zijn. Maar dat doen we ook niet. Nederland zegt af en toe eens enkele tientallen miljoenen toe, vaak eenmalig en niet structureel. Dat zouden gewoon structurele miljarden moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 09-11-2022 06:46:02 ]
  woensdag 9 november 2022 @ 07:05:40 #175
323876 michaelmoore
pi_206609976
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 06:34 schreef Hanca het volgende:

Als je nog meer opvang in de regio zou willen, zou je als Europa daar eens honderden miljarden per jaar voor vrij moeten gaan maken. Dat zou trouwens bij gelijke opvang als nu ook goed zijn. Maar dat doen we ook niet. Nederland zegt af en toe eens enkele tientallen miljoenen toe, vaak eenmalig en niet structureel. Dat zouden gewoon structurele miljarden moeten zijn.
.

Ook dat gaat niet helpen
Het vluchtelingen probleem is net als de stikstof een deel van het klimaat probleem

Klimaat vluchtelingen zullen blijven komen in steeds grotere aantallen

in 2040 heeft Nederland 25 miljoen inwoners
  woensdag 9 november 2022 @ 09:15:29 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206610776
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 21:36 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat, als jij met een werkbaar alternatief komt, ze er over willen nadenken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206611253
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 21:36 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Klopt, maar het grootste deel van dat gemeenschapsgeld geeft het kabinet aan grote bedrijven. Waardoor heel veel mensen afhankelijk blijven van die grote bedrijven.
pi_206611262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat, als jij met een werkbaar alternatief komt, ze er over willen nadenken.
Wat mij betreft was gelijk dwang de enige werkbare en goedkopere methode. Er is nu vooral uitstel, die dwang gaat er alsnog wel komen. Hadden ze dat beter gelijk kunnen doen.
pi_206612973
De media is nogal amateuristisch dus het is wat onder de radar gekropen maar deze kamerbrief legt haarfijn uit dat ze niets kunnen met de asielinstroom.

https://www.rijksoverheid(...)n-artikel-111-vw2000

Conclusie is we gaan afspraken proberen te maken en ons best doen. Nederland zelf kan nul komma nul.
pi_206615795
zie email 27 oktober
pi_206615830
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 06:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar opvang in de regio is nu ook al voor Syriërs, Afghanen en Afrikanen de standaard. De grote groepen vluchtelingen zitten niet in Europa, maar in de buurlanden. In nogal beroerde kampen, omdat die buurlanden vaak helemaal geen geld hebben.

Er zijn feitelijk 5 grote vluchtelingengroepen: Syriërs, Afghanen, Venezuelanen, Zuid-Sudanezen en inwoners van Myanmar. Dan heb je 69% van de vluchtelingen. De grootste landen qua opvang zijn Turkije, Colombia, Oeganda en Pakistan. 72% van de vluchtelingen zit in een buurland:
https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfers/

Een land als Oeganda dus, waar 1 op de 5 inwoners onder de armoedegrens leeft.

Landen met hoge inkomens, zoals Nederland, vangen maar 17% van de vluchtelingen op.

Daarom dus stoppen met opvang hier en het geld dat daar mee bespaard worden uitgeven aan opvang in de regio ^O^
  woensdag 9 november 2022 @ 19:03:52 #182
346939 Janneke141
pi_206616112
quote:
Paywall. Korte samenvatting?
  woensdag 9 november 2022 @ 19:12:14 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206616221
Gaan we trouwens de Schengen-toetreding van Roemenie en Bulgarije nog goedkeuren? Zo niet, dan vind ik zo langzamerhand dat we een Nexit moeten overwegen.

[ Bericht 9% gewijzigd door -XOR- op 09-11-2022 19:18:25 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206616239
quote:
Ik had ergens anders gelezen dat ze over alternatieven zochten voor 2024, niet meer voor 2023. Die kans lijkt me eigenlijk bijna 0, dat ze het prijsplafond voor 2023 dat al aan iedereen is gecommuniceerd nog aan gaan passen.

Sowieso is vandaag alleen de Telegraaf die dat meldt en die weten eigenlijk nooit iets politieks als eerste.
pi_206616278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Paywall. Korte samenvatting?
Men krijgt het niet voor elkaar, te veel uitvoeringsproblemen en kijkt nu toch weer naar generieke oplossingen. Verlagen energiebelasting of de 190 euro.
zie email 27 oktober
pi_206616293
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Men krijgt het niet voor elkaar, te veel uitvoeringsproblemen en kijkt nu toch weer naar generieke oplossingen. Verlagen energiebelasting of de 190 euro.
Dat laatste klinkt als oud nieuws, dat ging 2 weken geleden rond maar is allang ontkracht door Jetten.
pi_206617015
Grinwis heeft trouwens al een amendement ingediend voor 2024, om de energiebelasting van bedrijven en particulieren los te koppelen (of liever: een extra schijf voor de eerste 1200 kuub gas). Dan kan als het nodig is dus in 2024 de energiebelasting tot 1200 kuub lager worden gezet, waardoor het een betaalbaardere maatregel is.

https://www.tweedekamer.n(...)21278&did=2022D45920
pi_206621189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:12 schreef -XOR- het volgende:
Gaan we trouwens de Schengen-toetreding van Roemenie en Bulgarije nog goedkeuren? Zo niet, dan vind ik zo langzamerhand dat we een Nexit moeten overwegen.
Waarom? Kennelijk voldoen die landen nog niet aan de eisen voor toetreding. Kroatië wordt per 1-1-2023 toegelaten en Cyprus wil zelf niet.
pi_206621200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dat uiteindelijk beter is. Het voorstel zoals op tafel lag is pure subsidie van energieboeren. Je draait ook de concurrentie de nek om, waarom zou je nog overstappen, je betaalt overal hetzelfde.

Als je iedereen ¤190 toeslag geeft zit je wel met veel mensen die daar niet mee om kunnen gaan, daar moet je wel iets mee.
  donderdag 10 november 2022 @ 08:12:17 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206621279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom? Kennelijk voldoen die landen nog niet aan de eisen voor toetreding. Kroatië wordt per 1-1-2023 toegelaten en Cyprus wil zelf niet.
Nederland is het enige land dat de toetreding blokkeert de rest van de landen zijn voor toetreding. De beloofde constructievere houding is dus wederom een wassen neus gebleken en de andere EU-landen zijn het Nederlands getraineer ook een beetje zat. Als het zo blijft doorgaan kunnen we beter concluderen dat onze ideeen over een verenigd Europa anders zijn dan die in de rest van de landen en onze eigen weg inslaan. Jammer, en het kost ook een hoop centen, maar dan kunnen we wel helemaal ons allereigenste dingetje bepalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 november 2022 @ 08:26:03 #191
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206621334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nederland is het enige land dat de toetreding blokkeert de rest van de landen zijn voor toetreding. De beloofde constructievere houding is dus wederom een wassen neus gebleken en de andere EU-landen zijn het Nederlands getraineer ook een beetje zat. Als het zo blijft doorgaan kunnen we beter concluderen dat onze ideeen over een verenigd Europa anders zijn dan die in de rest van de landen en onze eigen weg inslaan. Jammer, en het kost ook een hoop centen, maar dan kunnen we wel helemaal ons allereigenste dingetje bepalen.
Kunnen we alsjeblieft het veto-recht niet afschaffen bij zowel de EU als de NAVO en dat gekwalificeerde meerderheden voldoende zijn om belangrijke besluiten doorheen te drukken. Nu kan één land dwarszitten en als je het Veto-recht afschaft dan kunnen Zweden en Finland bij de NAVO (28 van de 30 lidstaten voor), kan Hongarije harder worden aangepakt en kunnen Roemenië en Bulgarije bij de Schengenzone. Helemaal leuk wordt het als Bulgarije in 2024 de euro gaat invoeren. Het land heeft wel de euro, maar behoort niet tot de Schengenzone.

Zuid-Cyprus kan niet eens bij de Schengenzone zolang Noord-Cyprus en Zuid-Cyprus niet formeel gesplitst zijn en Zuid-Cyprus nog steeds een territoriale claim legt op Noord-Cyprus.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 10 november 2022 @ 08:27:33 #192
346939 Janneke141
pi_206621338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:
Zuid-Cyprus kan niet eens bij de Schengenzone zolang Noord-Cyprus en Zuid-Cyprus niet formeel gesplitst zijn en Zuid-Cyprus nog steeds een territoriale claim legt op Noord-Cyprus.
Je weet dat het Turkije is dat de claim legt op Noord-Cyprus hč?
  donderdag 10 november 2022 @ 08:30:44 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206621360
quote:

[..]
Kunnen we alsjeblieft het veto-recht niet afschaffen bij zowel de EU als de NAVO en dat gekwalificeerde meerderheden voldoende zijn om belangrijke besluiten doorheen te drukken. Nu kan één land dwarszitten en als je het Veto-recht afschaft dan kunnen Zweden en Finland bij de NAVO (28 van de 30 lidstaten voor), kan Hongarije harder worden aangepakt en kunnen Roemenië en Bulgarije bij de Schengenzone. Helemaal leuk wordt het als Bulgarije in 2024 de euro gaat invoeren. Het land heeft wel de euro, maar behoort niet tot de Schengenzone.

Dat lijkt me ook de beste oplossing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 november 2022 @ 08:33:05 #194
405562 Erno-BE
pi_206621376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja. Dit betekent wel dat Zuid-Cyprus geen territoriale controle heeft op Noord-Cyprus en Noord-Cyprus eigenlijk een aparte staat is die alleen door Turkije wordt erkend.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_206621425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Noord-Cyprus zal nooit internationaal erkend worden ook. Kansloze zaak.
pi_206621450
quote:

[..]

Nee. Het vetorecht afschaffen betekent dat, nog meer dan nu, Frankrijk en Duitsland de koers uitzetten en de rest mag tekenen bij het kruisje. Bovendien zijn de netto-ontvangers in de meerderheid en kunnen dus beslissen dat wij meer moeten betalen (“solidariteit”) zonder dat wij daar iets tegen kunnen doen. De EU is dan alleen nog een vehikel om geld van noord naar zuid te schuiven. Nivellering op Europees niveau.

Voor wat betreft Schengen. Zweden, Tsjechië, Polen, Zwitserland, IJsland, Noorwegen. Allemaal een eigen munt. Dus wat is je punt hier?
  donderdag 10 november 2022 @ 08:42:58 #197
346939 Janneke141
pi_206621473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Inderdaad, dus het is nogal misplaatst dat gesuggereerd wordt dat Zuid-(sic)Cyprus een claim legt op zijn eigen land.
  donderdag 10 november 2022 @ 08:56:24 #198
405562 Erno-BE
pi_206621549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zuid-Cyprus had ook helemaal niet bij de EU gemogen, want geen controle over het eigen territorium.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_206621552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Inderdaad, dus het is nogal misplaatst dat gesuggereerd wordt dat Zuid-(sic)Cyprus een claim legt op zijn eigen land.
Het is eigenlijk hetzelfde als wat nu in Oekraďne gebeurt. Cyprus wilde zich na de onafhankelijkheid van het VK aansluiten bij Griekenland, wat logisch is aangezien Cyprus demografisch, politiek en cultureel gezien de facto gewoon Grieks is. Turkije is toen binnengevallen om “de etnische Turken te beschermen”.

Het is een illegale bezetting, niets anders.
pi_206621555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dat uiteindelijk beter is. Het voorstel zoals op tafel lag is pure subsidie van energieboeren. Je draait ook de concurrentie de nek om, waarom zou je nog overstappen, je betaalt overal hetzelfde.
Het is een plan voor maximaal 1 jaar, he? Energieaanbieders roepen nu nota bene ook al het hele jaar dat je niet moet overstappen.

Na 1 jaar gaat het prijsplafond van tafel, daarom zetten ze nu ook al instrumenten klaar om vanaf 2024 eventueel anders in te kunnen grijpen.

Eigenlijk zouden ze energiebedrijven moeten verplichten een vast percentage van hun winst in groene energie te steken, dan komen de overwinsten van de energiebedrijven tenminste nog ten goede aan de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')