SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Andere Tijdenquote:Indi-weigeraars
Tussen 1946 en 1950 hebben duizenden soldaten geweigerd zich naar de oorlog in Indonesi te laten uitzenden. De overheid probeerde dat te voorkomen en trad er streng tegen op. Uiteindelijk werden extreme middelen toegepast om de weigeraars toch op de boot te krijgen. Dat leidde in oktober 1949 tot een soort muiterij in Schoonhoven en tot de afgedwongen inscheping van rond 160 weigeraars.
Schijnt in Luhansk te zijn en het lijkt op dat deze graven aan de rand van een begraafplaats zijn aangelegd.quote:Op zondag 6 november 2022 22:05 schreef polderturk het volgende:
Je gaat toch niet je gevallen soldaten langs een weg begraven? Rusland is het grootste land ter wereld. Waarom langs een weg begraven?
[ twitter ]
Duitsers verloren exact 79 jaar geleden ook ongeveer 1000 man per dag aan het oostfront. Op slechte dagen. Volgens Goebbels niet lang vol te houdenquote:Op zondag 6 november 2022 21:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel een beetje ja. Tragisch, maar de snelste weg naar vrede dunkt me.
quote:
Duitsland is ruim 5 miljoen militaire manschappen verloren in ongeveer vijf jaar, wat gemiddeld bijna 3000 per dag is, waarbij gedurende een aantal jaar de focus lag op het oostfront. Hoe kan 1000 per dag dan een slechte dag zijn?quote:Op zondag 6 november 2022 22:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Duitsers verloren exact 79 jaar geleden ook ongeveer 1000 man per dag aan het oostfront. Op slechte dagen. Volgens Goebbels niet lang vol te houden
Bron: YT afl. 219 World War Two.
Dat vraag ik me ook af? Met een wereldbevolking van 8 miljard merk je daar te weinig van.quote:Op zondag 6 november 2022 22:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe kan 1000 per dag dan een slechte dag zijn?
Quote me anders helemaal ipv dit selectieve geneuzel.quote:Op zondag 6 november 2022 22:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af? Met een wereldbevolking van 8 miljard merk je daar te weinig van.
Nouja die 3000 is totaal en die 1000 alleen het oostfront. Er zijn meer cijfers nodig wil je kunnen bepalen of die 1000 minder slecht of slecht is(goed is 1000 makkers over de kling natuurlijk niet).quote:Op zondag 6 november 2022 22:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Duitsland is ruim 5 miljoen militaire manschappen verloren in ongeveer vijf jaar, wat gemiddeld bijna 3000 per dag is, waarbij gedurende een aantal jaar de focus lag op het oostfront. Hoe kan 1000 per dag dan een slechte dag zijn?
Ik heb een deel van je tekst geqoute, ben nu eenmaal graag selectief.quote:Op zondag 6 november 2022 23:04 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Quote me anders helemaal ipv dit selectieve geneuzel.
Heb je daar een betrouwbare bron voor?quote:Op zondag 6 november 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Iran gaat ook nog een hele lading raketten leveren.
Misschien omdat ze nogal wat schepen verloren hebben.quote:Op zondag 6 november 2022 23:48 schreef Slayage het volgende:
"the Turks own the black Sea now"![]()
[ twitter ]
Moet je even zoeken. Is wel vaker genoemd naast die 2.4k drones.quote:Op zondag 6 november 2022 23:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb je daar een betrouwbare bron voor?
Volgens mij was de Turkse marine in de regio al sterker voordat Rusland deze oorlog begon of vergis ik mij nu?quote:Op zondag 6 november 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien omdat ze nogal wat schepen verloren hebben.
Zoek het op zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 november 2022 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij was de Turkse marine in de regio al sterker voordat Rusland deze oorlog begon of vergis ik mij nu?
Rusland heeft hier enkele honderdduizenden troepen en nee die gaan nooit meer “miljoenen” troepen hebben, ze kunnen wat nu rondloopt al niet eens bewapenen en voorzien van wat nodig is, al zou de bevolking het willen, die 9 miljoen “gevluchte” (als in land uit gegaan of ondergedoken) Russen is al een goed teken dat het niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 6 november 2022 22:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Duitsland is ruim 5 miljoen militaire manschappen verloren in ongeveer vijf jaar, wat gemiddeld bijna 3000 per dag is, waarbij gedurende een aantal jaar de focus lag op het oostfront. Hoe kan 1000 per dag dan een slechte dag zijn?
We weten totaal niet wat de Russen nog achter de hand hebben wat ze pas in kunnen zetten bij algehele mobilisatie. Het zou fijn zijn als de wapens daar op raken maar zolang we zeggen dat ze geen moderne wapens meer hebben een zeer dagelijks precisie bombardementen uitvoeren in Kiev, vind ik dat slap gelul.quote:Op maandag 7 november 2022 06:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland heeft hier enkele honderdduizenden troepen en nee die gaan nooit meer “miljoenen” troepen hebben, ze kunnen wat nu rondloopt al niet eens bewapenen en voorzien van wat nodig is, al zou de bevolking het willen, die 9 miljoen “gevluchte” (als in land uit gegaan of ondergedoken) Russen is al een goed teken dat het niet gaat gebeuren.
Dus honderden doden per dag is totaal niet vol te houden.
Versus een Oekrane waar de wil om te sterven voor het land vele malen hoger is, het aantal doden lager zal liggen over het algemeen en Rusland het nu vooral moet doen met spul uit ww2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |