Goh, nooit geweten dat Valkenswaard in Azië ligt.quote:Op maandag 21 november 2022 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zoek maar uit , de hele wereld is op zoek naar een nieuwe partner
https://www.dateinasia.com/search
valkenswaard ligt toch in nederland?/quote:Op maandag 21 november 2022 20:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Goh, nooit geweten dat Valkenswaard in Azië ligt.
En wat ik belangrijk vind: krijgen zij een hypotheek?quote:Op maandag 21 november 2022 20:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Ik ken dat soort relaties eigenlijk niet.
quote:Huizenprijs omlaag, ’maar woningmarkt heeft nog voldoende vet op de botten’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)nde-vet-op-de-botten
Wat ik dan niet begrijp, is dat de prijsindex voor heel Nederland, stijgt van 187,5 naar 188,6quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:28 schreef Anton91 het volgende:
Het artikel van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-oktober-opnieuw-af
Waar staat dat? Want ik zie dat de prijsindex voor bestaande woningen in oktober 186.7 was. Misschien kijk je naar de laatste cijfers van Q3?quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83913NEDquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Want ik zie dat de prijsindex voor bestaande woningen in oktober 186.7 was. Misschien kijk je naar de laatste cijfers van Q3?
Als ik de cijfers van jul, aug en sep bij elkaar optel en deel door drie. Dan kom ik inderdaad op 188.6 uit.
Ja dat is het derde kwartaal. Oktober valt in het vierde kwartaal... Maar de prijsindex daalt al sinds augustus alleen het gemiddelde van het derde kwartaal was hoger dan in het tweede kwartaal.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:46 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83913NED
Zou maar eens flink gaan aflossen......quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:32 schreef Leandra het volgende:
Mijn waarde volgens Funda is nu al 82K lager dan in mei
Maar goed, nog steeds overwaarde, dus geen punt.
Nou dat is fijn om te horen. Ik vraag me wel af hoe ver die daling inzet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:32 schreef Leandra het volgende:
Waarom dan? Als er niemand kan of wil kopen met die belachelijke prijzen, kan er een tekort zijn, maar dan is er alsnog geen vraag.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dat is fijn om te horen. Ik vraag me wel af hoe ver die daling inzet.
Er is helaas nog altijd een absoluut woningtekort, dus op een gegeven moment is de limiet van de prijsdaling bereikt.
Maar die daling zal echt niet zo groot zijn in elk segment/woningtype. Ik heb net ook op funda gekeken en de woningprijs van mijn woning is met 4k omlaag gegaan in dezelfde periode.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dat is fijn om te horen. Ik vraag me wel af hoe ver die daling inzet.
Er is helaas nog altijd een absoluut woningtekort, dus op een gegeven moment is de limiet van de prijsdaling bereikt.
Maar dat is toch een wassen neus een beetje? want als ik voor mij kijk zie ik een stijging van 1.9%, zo meldt Funda. Ik geloof dat allemaal niet zo.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:32 schreef Leandra het volgende:
Er kan altijd iemand kopen zolang er geen zelfwoonplicht is in die gemeente. Er zit namelijk praktisch oneindig veel geld in investeringsfondsen en grootgrondbezitters die huizen kunnen opkopen en (te duur) verhuren.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom dan? Als er niemand kan of wil kopen met die belachelijke prijzen, kan er een tekort zijn, maar dan is er alsnog geen vraag.
Las alleen vandaag dat ze vanaf 1 januari volgend jaar de overdracht belasting voor beleggers willen verhogen naar 10.4%quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:01 schreef Rene het volgende:
Zitten te denken aan een tweede huisje te kopen om te laten bewonen door een 1e graads familielid. Laat nog maar ff dalen!
Dat is een rare manier om 60% te schrijven.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:48 schreef ludovico het volgende:
Volgens Funda is het gewoon nog 80k meer waard dan 2.5 jaar terug.... Niet houdbaar naar mijn idee. Het is minder betaalbaar nu dan toen. En de prijzen waren toen al hoog.
Hop 20% eraf.
Dat de huizenmarkt wat afkoelt en waarde verliest is natuurlijk goed. Maar ik denk dat niemand gebaat is bij een verlies van 60%. Dat icm stijgende lonen is wel erg heftig.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat is een rare manier om 60% te schrijven.
Helaas zal het inderdaad wel bij maximaal 15-20% blijven steken vanwege de zwaarwegende belangen van een onbeperkte instroom, vrijwel onbeperkt budget bij Blackrock en allerhande verzonnen crisissen.
Is gewoon wishful thinking.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat de huizenmarkt wat afkoelt en waarde verliest is natuurlijk goed. Maar ik denk dat niemand gebaat is bij een verlies van 60%. Dat icm stijgende lonen is wel erg heftig.
Dan ben je nu te laat want het is fiscaal gezien niet zo gunstig meer na 1 januari.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:01 schreef Rene het volgende:
Zitten te denken aan een tweede huisje te kopen om te laten bewonen door een 1e graads familielid. Laat nog maar ff dalen!
Ja... want de huidige LTV van ongeveer 50% is wel een puntje.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou maar eens flink gaan aflossen......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |