Thanks!quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De onderste is een boomleeuwerik
De bovenste een vink die net een bad heeft genomen..denk ik.
Altijd moeilijk om te zien wanneer je geen vergelijk hebt, maar ik ben het eens met Pleun2011.quote:
Nu ik het heb opgezocht ik ook, ik kende hem nog niet. Gespot bij de Amsterdamse Waterleidingsduinen. Die Vink dacht ik ook al maar was een beetje apart omdat hij inderdaad net was gaan zwemmen 😅quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Altijd moeilijk om te zien wanneer je geen vergelijk hebt, maar ik ben het eens met Pleun2011.
Zeker voor wat betreft de boomleeuwerik.
quote:Op woensdag 5 april 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)ect-een-ei-hoge-nood
Dappere canadese gans vs. visarend
Fitis?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Welke vogel is dit? Ik weet het want ik heb hem gehoord.
[ afbeelding ]
Heerlijk dat die er ook weer is, het 'parachute-vogeltje' noemden wij hem vroegerquote:
Het zit em in de vleeskleurige pootjes toch?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Welke vogel is dit? Ik weet het want ik heb hem gehoord.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 april 2023 21:06 schreef Kanaroe het volgende:
Heerlijk dat die er ook weer is, het 'parachute-vogeltje' noemden wij hem vroeger
Omdat de boompieper al fluitend en piepend vanuit de boomtoppen omhoog vliegt en zich dan met gespreide vleugeltjes, en in een soort slow-motion weer naar beneden laat zakken. Een mooi gezichtquote:
De merlin app van Cornell University is ook een goede, en gratis. Kan ook geluiden identificeren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:06 schreef Irrem het volgende:
Ben deze week deze app tegengekomen. Ziet er erg mooi uit. Is een gratis versie, maar tegen betaling is er een uitgebreidere versie.
Ga hem eens uit proberen.
Heb nog geen geluiden ermee geprobeerd, maar zal eens kijken hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
Ik gebruik Obsidentify app.
Herkent vogel geluiden en foto`s
Aahh de Blauwborst zo mooi, vandaag weer op gejaagd bij Lentevreugd in Wassenaar. Helaas weer zonder succes.quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Ik deed een mooie wandeling in de kennemerduinen.
Met veel vogels o.a. de kieviet met zijn kopveren in de woeiiirondom het vogelmeer en bijna op het einde van mijn route kreeg ik een mooi kado: de Blauwborst
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogalquote:Op dinsdag 18 april 2023 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh @:Blues die blauwborst. Dan loop je de rest van de wandeling met een big smile rond zeker?
Wat gaafquote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Met veel vogels o.a. de kieviet met zijn kopveren in de woeiiirondom het vogelmeer en bijna op het einde van mijn route kreeg ik een mooi kado: de Blauwborst
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf hoor die blauwborst, Ik mag me ook gelukkig prijzen dat ik hem ook al heb dit voorjaarquote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rode wouwen zie in je in het VK waar ik woon enorm veel. Eigenlijk zie ik er altijd wel minimaal 1 als ik omhoog kijk. Het opmerkelijke is is dat ze geherintroduceerd zijn. Een erg geslaagde herintroductie dus! Zelfs zo succesvol dat de populatie waar de uitgezette dieren vandaan kwamen uit Spanje, en die het nu heel slecht doet, aangevuld wordt met dieren die weer in het VK gevangen zijn. Mooie vogels, zeker 's ochtends vroeg en in de avond, als het zonlicht van onder op ze valt.quote:Op zondag 16 april 2023 20:13 schreef Kanaroe het volgende:
Wij waren bij vrienden in Noord-Frankrijk, randje Ardennen.
Enorm veel Rode Wouwen zien vliegen, prachtig!
Ook de Zwartkop zong er lustig op los rond het huis
Oh, mooi succesverhaal, dat wist ik niet. Wij konden ze nu ook van behoorlijk dichtbij aanschouwen, zittend op muurtjes en opvliegend....hele mooie kleuren hebben ze, bijna goudkleurig op de rug en staart.quote:Op dinsdag 18 april 2023 20:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rode wouwen zie in je in het VK waar ik woon enorm veel. Eigenlijk zie ik er altijd wel minimaal 1 als ik omhoog kijk. Het opmerkelijke is is dat ze geherintroduceerd zijn. Een erg geslaagde herintroductie dus! Zelfs zo succesvol dat de populatie waar de uitgezette dieren vandaan kwamen uit Spanje, en die het nu heel slecht doet, aangevuld wordt met dieren die weer in het VK gevangen zijn. Mooie vogels, zeker 's ochtends vroeg en in de avond, als het zonlicht van onder op ze valt.
Oh wauw, de blauwborst, die zou ik ook wel eens in het echt willen zien (en vooral horen)quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou een maand later, het nest is al lang en breed klaar. Maar meneer en mevrouw Koolmees vinden het nog te vroeg/koud voor eieren en vliegen nog gewoon rond.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:15 schreef _Hestia_ het volgende:
Hier zijn de koolmezen al druk bezig met hun huis inrichten🥳
Ze vliegen al een paar dagen met nestmateriaal het nestkastje in 👍
Heel mooie serie. Ik zie dat er op Texel momenteel dagelijks bijzondere soorten worden waargenomen. Ik had ook nog een grauwe franjepoot en twee witbuikrotganzen die dag (27 april)quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:06 schreef Clayton1 het volgende:
Vogelen op Texel
Kneu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tapuit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grasmus
[ afbeelding ]
Grutto
[ afbeelding ]
Lepelaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog veel meer
Dank jequote:Op vrijdag 5 mei 2023 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heel mooie serie. Ik zie dat er op Texel momenteel dagelijks bijzondere soorten worden waargenomen. Ik had ook nog een grauwe franjepoot en twee witbuikrotganzen die dag (27 april)
Dan zullen ze bij mij zo langzamerhand ook wel uit het ei zijnquote:
Mooie serie! Ringen van de tapuit af kunnen lezen?quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:06 schreef Clayton1 het volgende:
Vogelen op Texel
Kneu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tapuit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grasmus
[ afbeelding ]
Grutto
[ afbeelding ]
Lepelaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog veel meer
Nee, daar zat hij/zij te weg voorquote:Op maandag 8 mei 2023 12:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mooie serie! Ringen van de tapuit af kunnen lezen?
Fijne vakantie en vogelplezier!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:33 schreef Blues het volgende:
Wij zijn nu een weekje in Luxemburg en heb op onze 1e middag al zoveel gehoord en gezien: witte kwikstaarten, zwaluwen, vinken, merels en grote roeken.
Nog niet met camera op jacht geweestMaar hopelijk kan ik nog wat leuks voor hier op de pic krijgen.
We zitten aan een riviertje met daarachter bos. Dus het is hier knetterdruk met vogelgeluiden![]()
Veel zwaluwen, Veel mussen, Veel vinken. Veel TjifTjafs.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is ook een witte kwikstaart..klopt. Benieuwd wat je nog meer aan gaat treffen 🐦
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#35.
Wauw wat gaaf😍 Ik heb er toevallig ooit 1 in het park gezien, maar nog niet vaker helaas.quote:Op zondag 4 juni 2023 16:46 schreef Mani89 het volgende:
Na 2 maanden weer even bij mijn gebruikelijke ijsvogelplek gekeken, en waarempel zaten er ineens minstens 5 bij elkaar volop te vissen. Succesvol broedsel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas geen hypersonische camera dus niet haarscherp.
Ik heb een tip voor je.. kijk eens op deze website www.waarneming.nl en zoek dan op jouw gemeente. Als je vervolgens kiest voor de optie 'soorten gezien' krijg je een overzicht van alle waargenomen soorten in een gebied. Ik zou dan kijken waar ijsvogels in 2023 regelmatig zijn waargenomen en daar eens een kijkje nemen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:49 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Wauw wat gaaf😍 Ik heb er toevallig ooit 1 in het park gezien, maar nog niet vaker helaas.
Huismus hebben sowieso een vrij lange broedperiodequote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:44 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik zag van de week meerdere vogels nog met nestmateriaal bezig.
Een mus met een stuk hooi, meer dan 4 keer lang dan het zelf was.
Een dag later zag ik nog een duif met nestmateriaal vliegen.
Nu weet ik dat het een nat en wat koud voorjaar was, maar wat denken jullie?
- hebben sommige vogels het bouwen van een nest uitgesteld (en dus ook het paren)
- of zijn ze hun nest alleen nog aan het versterken c.q repareren?
En hebben meer Fok!kers dit gezien?
Okay, maar echt tot zo laat, tot en met half juni? Maar het kan natuurlijk, want de huismussen zijn geen trekvogels (naar mijn weten...)quote:Op zaterdag 17 juni 2023 00:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Huismus hebben sowieso een vrij lange broedperiode
Huismus zitten inderdaad het hele jaar op dezelfde plekken en ze broeden zelfs tot in augustusquote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:04 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Okay, maar echt tot zo laat, tot en met half juni? Maar het kan natuurlijk, want de huismussen zijn geen trekvogels (naar mijn weten...)
Hahahaha, ja ik wordt altijd vrolijk bij een filmpje waarin vele jonge vogels allemaal tegelijk lawaai maken om de worm (of insect) dat vader of moeder heeft gevangen in hun snavel te deponeren. En natuurlijk ook groot respect voor pa & ma vogel die proberen al hun jongen gelijk zoveel mogelijk te voederen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
De merels in m'n tuin liggen iig op schema met de vorige 2 zomers, al is er nog maar 1 mereljong over als ik het goed geobserveerd heb.
De jonge merel scharrelt al door de tuin (voornamelijk onder de coniferenhaag) en maakt een hoop lawaai als vader of moeder 'm komt voeden.
Foto maken van het voeden is nog niet gelukt, zodra ik naar binnen glip om de camera te halen maakt hij zich "onzichtbaar"
Er fladdert ook nog een merel zonder staartveren door m'n tuin, mogelijk schrikrui. Hij redt zich er prima mee.
Heb al aardig wat katten uit m'n tuin moeten verjagen dus het verbaast me niet...
P.S. ik had op twee momenten 5 katten... maar ik ben blij, dat het zulke slechte jagers zijn/ waren. Een jonge vogel en 2 muizen en nog een paar waterjuffers en 2 libellen en een vlinder hebben ze gevangen sinds ik hier sinds 13 jaar woon. En ja... mijn meeste katten destijds, wilden mij graag een cadeautje mee brengen. Maar wat moest ik ermee... ik sloot het raam, wanneer ik kon. Gelukkig waren het verdomd slechte jagers, maar waar hadden ze het jagen ook moeten leren? Mijn meeste katten waren komen aanlopen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 02:06 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Hahahaha, ja ik wordt altijd vrolijk bij een filmpje waarin vele jonge vogels allemaal tegelijk lawaai maken om de worm (of insect) dat vader of moeder heeft gevangen in hun snavel te deponeren. En natuurlijk ook groot respect voor pa & ma vogel die proberen al hun jongen gelijk zoveel mogelijk te voederen.
Hoe dan ook... zelfs als ik erg down ben... zulke beelden vrolijken mij altijd weer op. Hilarisch gewoon!
Bedankt voor deze informatie.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Huismus zitten inderdaad het hele jaar op dezelfde plekken en ze broeden zelfs tot in augustus
Wat een gave foto!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Crosspost vanuit het "Foto's van vogels" topic:
Spreeuw vangt waterjuffer...
[ afbeelding ]
Thanks!quote:
Heel mooi 👍quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Crosspost vanuit het "Foto's van vogels" topic:
Spreeuw vangt waterjuffer...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |