De onderste is een boomleeuwerikquote:Op dinsdag 4 april 2023 17:03 schreef Mani89 het volgende:
Dag kenners kan iemand mij vertellen welke 2 vogels dit zijn?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De onderste is een boomleeuwerik
De bovenste een vink die net een bad heeft genomen..denk ik.
Altijd moeilijk om te zien wanneer je geen vergelijk hebt, maar ik ben het eens met Pleun2011.quote:
Nu ik het heb opgezocht ik ook, ik kende hem nog niet. Gespot bij de Amsterdamse Waterleidingsduinen. Die Vink dacht ik ook al maar was een beetje apart omdat hij inderdaad net was gaan zwemmen 😅quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Altijd moeilijk om te zien wanneer je geen vergelijk hebt, maar ik ben het eens met Pleun2011.
Zeker voor wat betreft de boomleeuwerik.
quote:Op woensdag 5 april 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)ect-een-ei-hoge-nood
Dappere canadese gans vs. visarend
Fitis?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Welke vogel is dit? Ik weet het want ik heb hem gehoord.
[ afbeelding ]
Heerlijk dat die er ook weer is, het 'parachute-vogeltje' noemden wij hem vroegerquote:
Het zit em in de vleeskleurige pootjes toch?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Welke vogel is dit? Ik weet het want ik heb hem gehoord.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 april 2023 21:06 schreef Kanaroe het volgende:
Heerlijk dat die er ook weer is, het 'parachute-vogeltje' noemden wij hem vroeger
Omdat de boompieper al fluitend en piepend vanuit de boomtoppen omhoog vliegt en zich dan met gespreide vleugeltjes, en in een soort slow-motion weer naar beneden laat zakken. Een mooi gezichtquote:
De merlin app van Cornell University is ook een goede, en gratis. Kan ook geluiden identificeren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:06 schreef Irrem het volgende:
Ben deze week deze app tegengekomen. Ziet er erg mooi uit. Is een gratis versie, maar tegen betaling is er een uitgebreidere versie.
Ga hem eens uit proberen.
Heb nog geen geluiden ermee geprobeerd, maar zal eens kijken hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
Ik gebruik Obsidentify app.
Herkent vogel geluiden en foto`s
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |