Aahh de Blauwborst zo mooi, vandaag weer op gejaagd bij Lentevreugd in Wassenaar. Helaas weer zonder succes.quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Ik deed een mooie wandeling in de kennemerduinen.
Met veel vogels o.a. de kieviet met zijn kopveren in de woeiiirondom het vogelmeer en bijna op het einde van mijn route kreeg ik een mooi kado: de Blauwborst
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogalquote:Op dinsdag 18 april 2023 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh @:Blues die blauwborst. Dan loop je de rest van de wandeling met een big smile rond zeker?
Wat gaafquote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Met veel vogels o.a. de kieviet met zijn kopveren in de woeiiirondom het vogelmeer en bijna op het einde van mijn route kreeg ik een mooi kado: de Blauwborst
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf hoor die blauwborst, Ik mag me ook gelukkig prijzen dat ik hem ook al heb dit voorjaarquote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rode wouwen zie in je in het VK waar ik woon enorm veel. Eigenlijk zie ik er altijd wel minimaal 1 als ik omhoog kijk. Het opmerkelijke is is dat ze geherintroduceerd zijn. Een erg geslaagde herintroductie dus! Zelfs zo succesvol dat de populatie waar de uitgezette dieren vandaan kwamen uit Spanje, en die het nu heel slecht doet, aangevuld wordt met dieren die weer in het VK gevangen zijn. Mooie vogels, zeker 's ochtends vroeg en in de avond, als het zonlicht van onder op ze valt.quote:Op zondag 16 april 2023 20:13 schreef Kanaroe het volgende:
Wij waren bij vrienden in Noord-Frankrijk, randje Ardennen.
Enorm veel Rode Wouwen zien vliegen, prachtig!
Ook de Zwartkop zong er lustig op los rond het huis
Oh, mooi succesverhaal, dat wist ik niet. Wij konden ze nu ook van behoorlijk dichtbij aanschouwen, zittend op muurtjes en opvliegend....hele mooie kleuren hebben ze, bijna goudkleurig op de rug en staart.quote:Op dinsdag 18 april 2023 20:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rode wouwen zie in je in het VK waar ik woon enorm veel. Eigenlijk zie ik er altijd wel minimaal 1 als ik omhoog kijk. Het opmerkelijke is is dat ze geherintroduceerd zijn. Een erg geslaagde herintroductie dus! Zelfs zo succesvol dat de populatie waar de uitgezette dieren vandaan kwamen uit Spanje, en die het nu heel slecht doet, aangevuld wordt met dieren die weer in het VK gevangen zijn. Mooie vogels, zeker 's ochtends vroeg en in de avond, als het zonlicht van onder op ze valt.
Oh wauw, de blauwborst, die zou ik ook wel eens in het echt willen zien (en vooral horen)quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
Die zang!!! Wow.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou een maand later, het nest is al lang en breed klaar. Maar meneer en mevrouw Koolmees vinden het nog te vroeg/koud voor eieren en vliegen nog gewoon rond.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:15 schreef _Hestia_ het volgende:
Hier zijn de koolmezen al druk bezig met hun huis inrichten🥳
Ze vliegen al een paar dagen met nestmateriaal het nestkastje in 👍
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |