quote:Op woensdag 2 november 2022 16:15 schreef golfer het volgende:
Nog maar een keer dan:
Voor mij vanavond een kant-en-klare ovenmaaltijd van de dorpsjuwelierslager: een kapucijnerschotel met een grillworst.![]()
En voor B. een kant-en-klaar maaltijd van de Appie: mac & no cheese.(pasta in een saus van maïs en wortel met vegan bietenspekjes).
Wat doen jullie wanneer je dat stukje aan dat vorkje, in de kaasfondue laat vallen?quote:Op woensdag 2 november 2022 16:16 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat jullie allebei smakelijk eten.
Hier vanavond kaasfondue
Hard "dat wordt afwassen!" roepenquote:Op woensdag 2 november 2022 16:34 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Wat doen jullie wanneer je dat stukje aan dat vorkje, in de kaasfondue laat vallen?
Foto's willen wequote:Op woensdag 2 november 2022 21:44 schreef rosita1 het volgende:
Een oranje bord! Gewoon een idee, niet gemaakt!
p/p:
Pompoen/zoete aardappelpuree in een spuitzak tot 5 mooie kleine torentjes.
3 hele geraspte wortels (met loof) gekarameliseerd in honing.
Kip met sinaasappeldressing uit de oven.
Dit geserveerd op een bord met een swirl creme fraiche aangemaakt met doperwten, onder de kip.
En afgetopt met geplukte tuinkers blaadjes, op de puree.
quote:Op donderdag 3 november 2022 14:13 schreef golfer het volgende:
3-uurtje: half saucijzenbroodje.correctie: het werd een hotdog van de Ikea.
Vanavond: gebakken gekruide aardappelwedges, een ijsbergslamix met komkommer en farmersalade en op de huid gebakken zeebaarsfilets.
Dit klinkt mij veel te zoet allemaal.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:44 schreef rosita1 het volgende:
Een oranje bord! Gewoon een idee, niet gemaakt!
p/p:
Pompoen/zoete aardappelpuree in een spuitzak tot 5 mooie kleine torentjes.
3 hele geraspte wortels (met loof) gekarameliseerd in honing.
Kip met sinaasappeldressing uit de oven.
Dit geserveerd op een bord met een swirl creme fraiche aangemaakt met doperwten, onder de kip.
En afgetopt met geplukte tuinkers blaadjes, op de puree.
Is zij van SmittenKitchen? Dat is echt zo’n heerlijk recept!quote:Op donderdag 3 november 2022 18:23 schreef NoCigar het volgende:
Mushroom Bourguignon van ene Melissa Clark. Heerlijk, rijk en warm en vegetarisch, teveel voor twee. Met tagliatelle.
Zovéél boter, in mijn versie althans. En sojasaus. Dit komt oorspronkelijk van de NYTimes.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:08 schreef yinu het volgende:
[..]
Is zij van SmittenKitchen? Dat is echt zo’n heerlijk recept!
Ik heb m even opgezocht, ziet er heerlijk uit! Niet helemaal hetzelfde recept. Ik maak altijd deze (sinds 2009). Deze heeft geen sojasaus en minder boter maar is zeker ook niet te versmaden. Ik ga die van Melissa Clark ook eens proberen!quote:Op donderdag 3 november 2022 19:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zovéél boter, in mijn versie althans. En sojasaus. Dit komt oorspronkelijk van de NYTimes.
Oeh, dat lijkt me heerlijk! Wat een goed idee, paddestoelen ipv vlees in de bourguignonquote:Op donderdag 3 november 2022 18:23 schreef NoCigar het volgende:
Mushroom Bourguignon van ene Melissa Clark. Heerlijk, rijk en warm en vegetarisch, teveel voor twee. Met tagliatelle.
Met niks?quote:
Nog nooit ronde patat gezien. Of bedoel je twisters?quote:
Die ja.quote:Op donderdag 3 november 2022 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nog nooit ronde patat gezien. Of bedoel je twisters?
Klinkt goed! Heb je een recept?quote:Op donderdag 3 november 2022 18:23 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb hem even geupload, hoef ik de volgende x ook niet in mijn foto's te zoeken.quote:
Ja wijn en champions, dat is altijd lekkerquote:Op donderdag 3 november 2022 23:09 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb hem even geupload, hoef ik de volgende x ook niet in mijn foto's te zoeken.
[ afbeelding ]
Ja, en met bouillon, sojasaus en tomatenpuree is een boter en bloem gedrenkte umami-explosie.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:50 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja wijn en champions, dat is altijd lekker
Dat ziet er goed uit! Ik woon in een klein durp zonder lekkere eettentjes of toko's. Soms wel jammer, anderszijds ben ik wel bang dat ik moddervet zou worden met zoveel keus aan kant-en-klaarquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:39 schreef Karzai het volgende:
koffie
kwark met aardbeien en een eitje met spek
vanmiddag een punt appeltaart
vanavond rames maaltijd van de toko
Gebakken rijst, sajoer boontjes, bali rundvlees, ei en een portie saté.
Bananenchips erbij, kan ik wel twee dagen van eten
[ afbeelding ]
Succes met je vlucht!quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:37 schreef foodlover het volgende:
Gisteren avond aangekomen in Valencia. Heul de wijk was overgenomen door Chinese uitbaters horeca. Eerst ramen gegeten en daarna tapas gegrilde groenten en pincho moruno.
Nu op de luchthaven van VLC zo vlucht naar Bari. Hopenlijk blijven de brokstukken Chinese raket (??) op koers want luchtruim Catalunya is reeds dicht...
Oh echt? Is de oude of de nieuwe wijk veranderd in Chinese horeca?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:37 schreef foodlover het volgende:
Gisteren avond aangekomen in Valencia. Heul de wijk was overgenomen door Chinese uitbaters horeca. Eerst ramen gegeten en daarna tapas gegrilde groenten en pincho moruno.
Nu op de luchthaven van VLC zo vlucht naar Bari. Hopenlijk blijven de brokstukken Chinese raket (??) op koers want luchtruim Catalunya is reeds dicht...
Jammer maar daardoor kook je wel veel creatief en lekkerquote:Op vrijdag 4 november 2022 14:48 schreef Kanaroe het volgende:
Dat ziet er goed uit! Ik woon in een klein durp zonder lekkere eettentjes of toko's. Soms wel jammer, anderszijds ben ik wel bang dat ik moddervet zou worden met zoveel keus aan kant-en-klaar
We zaten in Benimaclet dat is een wijk vlakbij universiteiten en dus met veel studenten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh echt? Is de oude of de nieuwe wijk veranderd in Chinese horeca?
[..]
Veel plezierquote:Op zaterdag 5 november 2022 08:02 schreef foodlover het volgende:
Gisteren in Bari pizza Margherita gegeten bij Da Michele pizzería Bari.
Leuk en lekker,we hebben jaren geleden ook bij Da Michele gegeten, de originele in Napoli.
Zo inschepen
quote:Op donderdag 3 november 2022 23:50 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja wijn en champions, dat is altijd lekker
Dat zet wel aan, jaquote:Op zondag 6 november 2022 20:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk gegeten op verjaardag. Kilo's erbij maar geeft niet.
Red velvet gebak met marsepein van een superbakker
Pretzels, kruidenkaas, fuet met stokbrood.
Mexicaans avondeten:
Corn chowder vooraf
Taco's met pulled chicken en rode kool, burritos met gehakt/paprika/spinazie met salsa, koolsalade met garnalen, zoetzure komkommer, jalapeño/koriander/limoensaus.
Toe warme kokosmakroon met B&J cookie dough en brownie ijs.
Chili con carne..dat is lang geleden, ik weet wat ik morgen eetquote:Op zondag 6 november 2022 21:03 schreef christmastsunami het volgende:
Hete chili con carne met stokbrood.
Straks veel groene thee met koekjes.
Ik zal nooit begrijpen hoe mensen zoete aardappel lekker kunnen vindenquote:Op maandag 7 november 2022 17:17 schreef Kanaroe het volgende:
Zwarte en rode bonenschotel met o.a rundergehakt, zoete aardappel, paprika's, tomaten en chipotle/adobo saus gegarneerd met maischips en geraspte kaas uit de oven
Jammer voor jou, tis heerlijk, zeker in combinatie met pittig & bonenquote:Op maandag 7 november 2022 17:19 schreef Moass het volgende:
[..]
Ik zal nooit begrijpen hoe mensen zoete aardappel lekker kunnen vinden
Eet smakelijk!quote:Op maandag 7 november 2022 17:20 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jammer voor jou, tis heerlijk, zeker in combinatie met pittig & bonen
Zwaar zwaar levenquote:Op maandag 7 november 2022 17:45 schreef -Sigaartje het volgende:
@:Kanaroe
Ik was een tijdje bang dat de zoete aardappel de traditionele aardappel zou gaan vervangen. We worden er mee doodgegooid en ik vind zoete aardappel echt drie keer niks. Het lijkt zelfs niet eens op een aardappel. Ik heb het gevoel dat het ons wordt opgedrongen.
Dan heb je nog dingen als bloemkoolpizzabodems. Schijnt gewoon ongezonde rommel te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |