abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206588526
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Van het congres verwacht ik weinig. Die motie over het stikstofbeleid is ook terzijde geschoven en zo zal het hier vermoedelijk ook weer gaan.
Maar dát kun je een keer doen en geen drie, vier keer…
zie email 27 oktober
pi_206588639
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dát kun je een keer doen en geen drie, vier keer…
En vooral: je kunt dat met stikstof doen waar de VVD achterban vrij genuanceerd over is (bouwen is namelijk belangrijker dan boeren), met asiel is dat denk ik een stuk lastiger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206588682
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is vooral schokkend dat de VVD zich heeft laten afschepen met zinloze maatregelen als uitstel van gezinshereniging of beslistermijnen.

Als dat echt de enige instroommaatregelen die de CU in de vorm van een meloen moeten slikken valt het ernstig mee. Dat de CU dat nu ook zo uitvergroot toont al aan dat echte instroommaatregelen onmogelijk zijn met zo'n partij.

Nu die 'maatregelen' geen enkel effect sorteren raakt de VVD natuurlijk in paniek. Zeker met verkiezingen op komst.

Ik kan echt geen enkele nieuwe maatregel bedenken waar Rutte mee zou kunnen komen. Alles is verboden volgens het internationale recht.
Het uitstellen van gezinshereniging is en blijft een pijnlijke meloen om door te slikken. Die kinderen die zo lang hun vader en/of moeder niet zien nog laten wachten, dat zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's. Je moet het niet teveel objectieveren, het blijven verhalen over mensen, mensen die meestal al enorm veel hebben meegemaakt en dan dit er ook nog eens overheen krijgen. Weer uitstel van het zien van hun gezinsleden, na alles wat er daarvoor al is gebeurd. Dat doet pijn.

Ik ben net als Segers het eens met dat het een net draagbaar compromis is, of een net slikbare meloen, maar het blijft wel een zeer pijnlijke maatregel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206588769
Het is vrij simpel, als andere landen zich weer aan Dublin gaat houden gaat Nederland weer mee doen aan de opvang.

De mensensmokkelaars verdienen inmiddels miljoenen met het sturen van kinderen en dat worden er alleen maar meer. Zij lachen zich kapot om al die machteloze politici.
pi_206588934
https://www.telegraaf.nl/(...)te-moet-komen-helpen
Stevig stuk in VVD-huiskrant de T. Misschien geen kabinetscrisis, maar partij in crisis is het zeker.
zie email 27 oktober
pi_206588966
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
En vooral: je kunt dat met stikstof doen waar de VVD achterban vrij genuanceerd over is (bouwen is namelijk belangrijker dan boeren), met asiel is dat denk ik een stuk lastiger.
Ook. Zeker speelt dat mee.
Maar ik weet niet of de motieven bij stikstof helemaal oprecht waren. Wat ik zo lees en hoor was dat vooral een tegenstem, men heeft het gevoel dat de VVD op de inhoud steeds weer toegeeft. Dat gaat hier natuurlijk in het kwadraat spelen.
zie email 27 oktober
pi_206588977
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het uitstellen van gezinshereniging is en blijft een pijnlijke meloen om door te slikken. Die kinderen die zo lang hun vader en/of moeder niet zien nog laten wachten, dat zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's. Je moet het niet teveel objectieveren, het blijven verhalen over mensen, mensen die meestal al enorm veel hebben meegemaakt en dan dit er ook nog eens overheen krijgen. Weer uitstel van het zien van hun gezinsleden, na alles wat er daarvoor al is gebeurd. Dat doet pijn.

Ik ben net als Segers het eens met dat het een net draagbaar compromis is, of een net slikbare meloen, maar het blijft wel een zeer pijnlijke maatregel.
Jij als onze huis-CUexpert, hoe lang gaat de CU dit gedraal nog pikken?
zie email 27 oktober
pi_206588988
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:23 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)te-moet-komen-helpen
Stevig stuk in VVD-huiskrant de T. Misschien geen kabinetscrisis, maar partij in crisis is het zeker.
Helaas een betaalmuur, maar dat Hermans geen gezag heeft was al bekend natuurlijk.

Mocht er toch een kabinetsval komen, zou de VVD misschien eens een termijn de oppositie in moeten, om eens na te gaan denken waar de partij nou eigenlijk voor staat behalve het premierschap van Rutte. Als ik nadenk over wat ze de afgelopen 12 jaar voor elkaar hebben gekregen kan ik eigenlijk ook maar weinig harde wapenfeiten bedenken. Het meeste is alweer afgeschoten of ingehaald door de realiteit.
pi_206589011
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Helaas een betaalmuur, maar dat Hermans geen gezag heeft was al bekend natuurlijk.

Mocht er toch een kabinetsval komen, zou de VVD misschien eens een termijn de oppositie in moeten, om eens na te gaan denken waar de partij nou eigenlijk voor staat behalve het premierschap van Rutte. Als ik nadenk over wat ze de afgelopen 12 jaar voor elkaar hebben gekregen kan ik eigenlijk ook maar weinig harde wapenfeiten bedenken. Het meeste is alweer afgeschoten of ingehaald door de realiteit.
Kijk even op Telegraaf.nl gewoon de voorpagina en je krijgt al een idee van de sfeer.
zie email 27 oktober
pi_206589015
De hele VVD-fractie bestaat uit voormalig fractiemedewerkers, politiek assistenten en andere politieke fans van Rutte. Dus of ze hem echt laten vallen valt nog te bezien.

Dat Rutte nu vanuit Egypte via teams de fractie tot de orde moet roepen, is wel een welgemeend :')
pi_206589063
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij als onze huis-CUexpert, hoe lang gaat de CU dit gedraal nog pikken?
Kort: https://www.nd.nl/nieuws/(...)vvd-klaar-met-onbetr

Komt een congres aan (26 november), als de fractie het blijft pikken gaan de leden dat wel bijsturen. Ik proef onder leden die ik spreek ook steeds meer de houding 'als het zo moet, dan maar niet', over het hele kabinet. Waar bij de start echt nog heel breed de overtuiging leefde dat het in het belang van het land was, er moest geregeerd worden. Maar als je dat nu als argument in brengt, wijzen CU leden nu ook steeds vaker naar de grotere partijen 'laten die het dan maar oplossen, als we op deze manier te kijk worden gezet in de regering'. Naast dit onderwerp spelen ook diverse initiatiefwetten van coalitieleden (zoals de abortuspil bij de huisarts) daarbij een rol, merk ik.
pi_206589085
Hoe staat de CU er voor in de peilingen?
pi_206589095
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:36 schreef Aurelius het volgende:
Hoe staat de CU er voor in de peilingen?
Gelijkblijvend of stijgend, maar dat speelt bij CU eigenlijk nooit een rol. Of ze nou 5 of 7 zetels hebben doet er niet veel toe.
pi_206589120
Ik heb nog even zitten nadenken maar nieuwe verkiezingen kunnen voor de VVD alleen maar dramatisch uitpakken denk ik.

Rutte opnieuw de kar laten trekken zou gênant zijn, de koek is nu echt op en dat die man nog op zijn post zit is de aanleiding van de situatie die nu is ontstaan.

Een nieuwe lijsttrekker heeft te dealen met de erfenis van Rutte en moet een eigen profiel opbouwen, maar kan ook niet volledig afstand nemen van het kabinetsbeleid. De hele campagne zal de VVD van alle kanten worden aangevallen. Dat kan bijna niet anders dan in een deceptie eindigen.

Dus uiteindelijk zal die fractie wel gewoon eieren voor z’n geld kiezen.
  maandag 7 november 2022 @ 12:40:15 #265
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_206589127
CU heeft natuurlijk ook een heel unieke positie in ons politieke landschap, zelfs als je de christelijke grondslag even opzij zet. Sociaal en licht conservatief, alternatieven bieden je slechts een van de twee. En dan zeker samen met de christelijke grondslag en trouwe kiezers, moeten er wel ontzettend gekke dingen gebeuren tot er significant meer of minder zetels naar CU toe gaan :Y
pi_206589134
Ik denk wel dat de CU makkelijker het kabinet kan laten vallen dan de VVD. De VVD zit dan met een puinhoop, beschadigde partijleider, geen opvolger en na verkiezingen moeten ze weer aan tafel om over exact dezelfde onderwerpen te praten met grotendeels dezelfde partijen. CU heeft geen beschadigde partijleider en hoeft ook niet zo nodig mee te praten na de verkiezingen, als dat niet gaat.
pi_206589144
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:37 schreef Hanca het volgende:
Gelijkblijvend of stijgend, maar dat speelt bij CU eigenlijk nooit een rol. Of ze nou 5 of 7 zetels hebben doet er niet veel toe.
Dan kunnen ze mooi de stekker eruit trekken wat mij betreft.
pi_206589157
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:41 schreef Hanca het volgende:
Ik denk wel dat de CU makkelijker het kabinet kan laten vallen dan de VVD. De VVD zit dan met een puinhoop, beschadigde partijleider, geen opvolger en na verkiezingen moeten ze weer aan tafel om over exact dezelfde onderwerpen te praten met grotendeels dezelfde partijen. CU heeft geen beschadigde partijleider en hoeft ook niet zo nodig mee te praten na de verkiezingen, als dat niet gaat.
Alsof D66 en VVD na nieuwe verkiezingen nog steeds zo groot zijn. :')
pi_206589167
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Nee, maar wel te groot om te negeren bij kabinetsvorming. Sterker: VVD lijkt gewoon de grootste te blijven.
pi_206589173
quote:

[..]
Als het kabinet valt ligt alles aan scherven. Als de PvdA met een geloofwaardige kandidaat komt (dus geen Timmermans), kunnen ze zomaar de grootste worden. Alles ligt dan weer open.
  maandag 7 november 2022 @ 12:45:15 #271
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_206589178
quote:

[..]
Goede kans dat je toch weer op een combi uit VVD, D66, CDA, PvdA, GL en CU (misschien zelfs alle 6) voor een meerderheid. VVD gaat toch ook niet beginnen aan een echt rechts kabinet, dat jaagt de gematigde kiezers weer naar partijen ter linkerzijde van de VVD.
pi_206589179
quote:

[..]
Als de boel klapt weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik weet niet eens of we wel kunnen stemmen voor maart, ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Dus dan moet het over de Statenverkiezingen heen, ben je een half jaar verder
zie email 27 oktober
pi_206589185
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar wel te groot om te negeren bij kabinetsvorming. Sterker: VVD lijkt gewoon de grootste te blijven.
Als het kabinet valt door de VVD, zullen ze door iedereen als onbetrouwbaar worden afgeschilderd en zijn de de pispaal van de campagne.

De parlementaire geschiedenis wijst toch wel uit dat het meestal niet goed afloopt met partijen die een kabinet opblazen uit eigenbelang.
pi_206589198
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als het kabinet valt ligt alles aan scherven. Als de PvdA met een geloofwaardige kandidaat komt (dus geen Timmermans), kunnen ze zomaar de grootste worden. Alles ligt dan weer open.
Juist wel Timmermans of anders Aboutaleb. Timmermans won recent nog een verkiezing, de Europese.

Als CU de stekker er uit wil trekken moeten ze wat mij betreft inderdaad eerst met de PvdA overleggen of die klaar zijn voor een sterke campagne met 1 van die 2, anders lever je het land straks uit aan een alsmaar groeiende rechtse meerderheid.
pi_206589221
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als de boel klapt weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik weet niet eens of we wel kunnen stemmen voor maart, ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Dus dan moet het over de Statenverkiezingen heen, ben je een half jaar verder
Moet toch binnen 3 maanden: https://www.kiesraad.nl/v(...)verkiezingen-bepaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')