Maar dát kun je een keer doen en geen drie, vier keer…quote:Op maandag 7 november 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van het congres verwacht ik weinig. Die motie over het stikstofbeleid is ook terzijde geschoven en zo zal het hier vermoedelijk ook weer gaan.
En vooral: je kunt dat met stikstof doen waar de VVD achterban vrij genuanceerd over is (bouwen is namelijk belangrijker dan boeren), met asiel is dat denk ik een stuk lastiger.quote:Op maandag 7 november 2022 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dát kun je een keer doen en geen drie, vier keer…
Het uitstellen van gezinshereniging is en blijft een pijnlijke meloen om door te slikken. Die kinderen die zo lang hun vader en/of moeder niet zien nog laten wachten, dat zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's. Je moet het niet teveel objectieveren, het blijven verhalen over mensen, mensen die meestal al enorm veel hebben meegemaakt en dan dit er ook nog eens overheen krijgen. Weer uitstel van het zien van hun gezinsleden, na alles wat er daarvoor al is gebeurd. Dat doet pijn.quote:Op maandag 7 november 2022 11:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is vooral schokkend dat de VVD zich heeft laten afschepen met zinloze maatregelen als uitstel van gezinshereniging of beslistermijnen.
Als dat echt de enige instroommaatregelen die de CU in de vorm van een meloen moeten slikken valt het ernstig mee. Dat de CU dat nu ook zo uitvergroot toont al aan dat echte instroommaatregelen onmogelijk zijn met zo'n partij.
Nu die 'maatregelen' geen enkel effect sorteren raakt de VVD natuurlijk in paniek. Zeker met verkiezingen op komst.
Ik kan echt geen enkele nieuwe maatregel bedenken waar Rutte mee zou kunnen komen. Alles is verboden volgens het internationale recht.
Ook. Zeker speelt dat mee.quote:Op maandag 7 november 2022 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En vooral: je kunt dat met stikstof doen waar de VVD achterban vrij genuanceerd over is (bouwen is namelijk belangrijker dan boeren), met asiel is dat denk ik een stuk lastiger.
Jij als onze huis-CUexpert, hoe lang gaat de CU dit gedraal nog pikken?quote:Op maandag 7 november 2022 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het uitstellen van gezinshereniging is en blijft een pijnlijke meloen om door te slikken. Die kinderen die zo lang hun vader en/of moeder niet zien nog laten wachten, dat zijn stuk voor stuk persoonlijke drama's. Je moet het niet teveel objectieveren, het blijven verhalen over mensen, mensen die meestal al enorm veel hebben meegemaakt en dan dit er ook nog eens overheen krijgen. Weer uitstel van het zien van hun gezinsleden, na alles wat er daarvoor al is gebeurd. Dat doet pijn.
Ik ben net als Segers het eens met dat het een net draagbaar compromis is, of een net slikbare meloen, maar het blijft wel een zeer pijnlijke maatregel.
Helaas een betaalmuur, maar dat Hermans geen gezag heeft was al bekend natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2022 12:23 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)te-moet-komen-helpen
Stevig stuk in VVD-huiskrant de T. Misschien geen kabinetscrisis, maar partij in crisis is het zeker.
Kijk even op Telegraaf.nl gewoon de voorpagina en je krijgt al een idee van de sfeer.quote:Op maandag 7 november 2022 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Helaas een betaalmuur, maar dat Hermans geen gezag heeft was al bekend natuurlijk.
Mocht er toch een kabinetsval komen, zou de VVD misschien eens een termijn de oppositie in moeten, om eens na te gaan denken waar de partij nou eigenlijk voor staat behalve het premierschap van Rutte. Als ik nadenk over wat ze de afgelopen 12 jaar voor elkaar hebben gekregen kan ik eigenlijk ook maar weinig harde wapenfeiten bedenken. Het meeste is alweer afgeschoten of ingehaald door de realiteit.
Kort: https://www.nd.nl/nieuws/(...)vvd-klaar-met-onbetrquote:Op maandag 7 november 2022 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij als onze huis-CUexpert, hoe lang gaat de CU dit gedraal nog pikken?
Gelijkblijvend of stijgend, maar dat speelt bij CU eigenlijk nooit een rol. Of ze nou 5 of 7 zetels hebben doet er niet veel toe.quote:Op maandag 7 november 2022 12:36 schreef Aurelius het volgende:
Hoe staat de CU er voor in de peilingen?
Dan kunnen ze mooi de stekker eruit trekken wat mij betreft.quote:Op maandag 7 november 2022 12:37 schreef Hanca het volgende:
Gelijkblijvend of stijgend, maar dat speelt bij CU eigenlijk nooit een rol. Of ze nou 5 of 7 zetels hebben doet er niet veel toe.
Alsof D66 en VVD na nieuwe verkiezingen nog steeds zo groot zijn.quote:Op maandag 7 november 2022 12:41 schreef Hanca het volgende:
Ik denk wel dat de CU makkelijker het kabinet kan laten vallen dan de VVD. De VVD zit dan met een puinhoop, beschadigde partijleider, geen opvolger en na verkiezingen moeten ze weer aan tafel om over exact dezelfde onderwerpen te praten met grotendeels dezelfde partijen. CU heeft geen beschadigde partijleider en hoeft ook niet zo nodig mee te praten na de verkiezingen, als dat niet gaat.
Nee, maar wel te groot om te negeren bij kabinetsvorming. Sterker: VVD lijkt gewoon de grootste te blijven.quote:Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Alsof D66 en VVD na nieuwe verkiezingen nog steeds zo groot zijn.
Als het kabinet valt ligt alles aan scherven. Als de PvdA met een geloofwaardige kandidaat komt (dus geen Timmermans), kunnen ze zomaar de grootste worden. Alles ligt dan weer open.quote:Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Goede kans dat je toch weer op een combi uit VVD, D66, CDA, PvdA, GL en CU (misschien zelfs alle 6) voor een meerderheid. VVD gaat toch ook niet beginnen aan een echt rechts kabinet, dat jaagt de gematigde kiezers weer naar partijen ter linkerzijde van de VVD.quote:Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als de boel klapt weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik weet niet eens of we wel kunnen stemmen voor maart, ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Dus dan moet het over de Statenverkiezingen heen, ben je een half jaar verderquote:Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als het kabinet valt door de VVD, zullen ze door iedereen als onbetrouwbaar worden afgeschilderd en zijn de de pispaal van de campagne.quote:Op maandag 7 november 2022 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar wel te groot om te negeren bij kabinetsvorming. Sterker: VVD lijkt gewoon de grootste te blijven.
Juist wel Timmermans of anders Aboutaleb. Timmermans won recent nog een verkiezing, de Europese.quote:Op maandag 7 november 2022 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als het kabinet valt ligt alles aan scherven. Als de PvdA met een geloofwaardige kandidaat komt (dus geen Timmermans), kunnen ze zomaar de grootste worden. Alles ligt dan weer open.
Moet toch binnen 3 maanden: https://www.kiesraad.nl/v(...)verkiezingen-bepaaldquote:Op maandag 7 november 2022 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de boel klapt weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik weet niet eens of we wel kunnen stemmen voor maart, ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Dus dan moet het over de Statenverkiezingen heen, ben je een half jaar verder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |