Dit is gebaseerd op een aantal specifieke landen. Over het algemeen keurt NL relatief nog steeds meer verzoeken goed dan gemiddeld in de EU. Die cijfers kun je gewoon bij Eurostat vinden.quote:Op maandag 7 november 2022 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder andere hierop: https://www.trouw.nl/binn(...)an-europa~bf3b10d3f/
Ik zou voor jouw bewering ook wel bewijs willen zien, want ik weet dat wij hier bijvoorbeeld bijna alle Marokkanen uit zetten, terwijl die in bijvoorbeeld Italië en Spanje voor een veel groter deel wel mogen blijven.
Laat ze maar zien dan...quote:Op maandag 7 november 2022 08:03 schreef Caws het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op een aantal specifieke landen. Over het algemeen keurt NL relatief nog steeds meer verzoeken goed dan gemiddeld in de EU. Die cijfers kun je gewoon bij Eurostat vinden.
Dat komt ook omdat kanslozen relatief weinig te zoeken hebben hier. Die gaan vaker naar het Uk of Frankrijk.quote:Op maandag 7 november 2022 08:03 schreef Caws het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op een aantal specifieke landen. Over het algemeen keurt NL relatief nog steeds meer verzoeken goed dan gemiddeld in de EU. Die cijfers kun je gewoon bij Eurostat vinden.
De keiharde werkelijkheid is dat de instroom in de asielprocedure tot nu toe nog maar 35.000 is, dat de helft daar van wordt afgewezen en dat het dus maar om 17.000 mensen gaat (en daar zitten gezinsgenoten bij). Het grote probleem (de huizenmarkt) heeft dus niet zo veel hier mee te maken, veel meer met de arbeidsmigranten. Hou dus op met die onzinnige focus op asiel, zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 november 2022 08:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat kanslozen relatief weinig te zoeken hebben hier. Die gaan vaker naar het Uk of Frankrijk.
De keiharde werkelijkheid is dat 10 kanslozen een veel minder economische last zijn dan 1 Eritreese vrouw die wel.een vergunning krijgt.
https://ec.europa.eu/euro(...)efault/table?lang=enquote:
Vreemd, NL cijfers zelf zeggen dat elk jaar ongeveer 50% wordt goedgekeurd.quote:Op maandag 7 november 2022 08:49 schreef Caws het volgende:
[..]
https://ec.europa.eu/euro(...)efault/table?lang=en
In 2021:
• EU 524.410 aanvrangen, 202.030 goedgekeurd -> 39%
• NL 16.505 aanvrangen, 12.065 goedgekeurd -> 73%
35.000 is helemaal niet 'maar 35.000'. Jarenlange gemiddelde lag rond de 24k. We zijn dus vrijwel verdubbeld tegen het einde van het jaar.quote:Op maandag 7 november 2022 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De keiharde werkelijkheid is dat de instroom in de asielprocedure tot nu toe nog maar 35.000 is, dat de helft daar van wordt afgewezen en dat het dus maar om 17.000 mensen gaat (en daar zitten gezinsgenoten bij). Het grote probleem (de huizenmarkt) heeft dus niet zo veel hier mee te maken, veel meer met de arbeidsmigranten. Hou dus op met die onzinnige focus op asiel, zou ik zeggen.
Ook voor alle voorgaande jaren ligt het gewoon op of dik boven het EU gemiddelde. Ik ben het helemaal met je eens dat het geneuzel in de marge is, maar dat NL een ontzettend streng asiebeleid heeft is gewoon niet waar. Daar zal de VVD dan misschien ruimte zien om de instroom te beperken.quote:Op maandag 7 november 2022 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vreemd, NL cijfers zelf zeggen dat elk jaar ongeveer 50% wordt goedgekeurd.
2021 was natuurlijk ook wel een raar coronajaar in de asielprocedures.
Edit: voor 2017 (48%), 2018 (35%), 2019 (37%), 2020 (63%) klopt dat ook meer, 2021 lijkt echt een uitzondering. Daarbij gaat het hier maar om 34.000 positieve beoordelingen in die 5 jaar, dat zijn er nog geen 7.000 per jaar. Dat gaat toch gewoon nergens over?
Het is wel 'maar 35.000' en zelfs 'maar 17.000', omdat men steeds doet alsof die 190k groei door asiel komt. Dat is dus gewoon bewezen volledige nonsens.quote:Op maandag 7 november 2022 09:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
35.000 is helemaal niet 'maar 35.000'. Jarenlange gemiddelde lag rond de 24k. We zijn dus vrijwel verdubbeld tegen het einde van het jaar.
Daarnaast zitten de Oekrainers niet in deze cijfers. In feite zitten we dit jaar dus al op 100k.
De instroom gaat deze cijfers helemaal niet over. Je kunt de instroom, het aantal mensen dat asiel aan vraagt, niet beperken zonder de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te schenden.quote:Op maandag 7 november 2022 09:12 schreef Caws het volgende:
[..]
Ook voor alle voorgaande jaren ligt het gewoon op of dik boven het EU gemiddelde. Ik ben het helemaal met je eens dat het geneuzel in de marge is, maar dat NL een ontzettend streng asiebeleid heeft is gewoon niet waar. Daar zal de VVD dan misschien ruimte zien om de instroom te beperken.
Sorry, asieltoewijzing bedoelde ik. Waarvan jij beweerde dat we één van de strengste asielprocedures van de wereld hadden, maar daar niet op wil terugkomen nu je met daadwerkelijke cijfers wordt geconfronteerd.quote:Op maandag 7 november 2022 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
De instroom gaat deze cijfers helemaal niet over. Je kunt de instroom, het aantal mensen dat asiel aan vraagt, niet beperken zonder de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te schenden.
Ik ben eigenlijk gewoon nog aan het zoeken, want deze cijfers zijn niet compleet. Er zijn afgelopen 5 jaar meer dan 35.000 asielaanvragen goedgekeurd, namelijk. Dat kun je gewoon hier vinden: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-quote:Op maandag 7 november 2022 09:17 schreef Caws het volgende:
[..]
Sorry, asieltoewijzing bedoelde ik. Waarvan jij beweerde dat we één van de strengste asielprocedures van de wereld hadden, maar daar niet op wil terugkomen nu je met daadwerkelijke cijfers wordt geconfronteerd.
Ik heb onlangs dat verhaal gepost over die aspergeteelt. Die de facto volledig draait op Roemenen die hier onder aan slavernij gelijkende omstandigheden moeten werken en worden gehuisvest.quote:Op maandag 7 november 2022 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem is hier de instroom van de arbeidsmigranten en dan met name hen die bedrijven in stand houden die hier niet zouden moeten kunnen bestaan (bedrijven die het van veel werknemers met lage inkomens moeten hebben, zoals een deel van de kassen).
Precies, 36.960 volgens Eurostat. Maar blijf vooral aan de cijfers twijfelen joh, aan je onderbuik kan het niet liggen natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2022 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk gewoon nog aan het zoeken, want deze cijfers zijn niet compleet. Er zijn afgelopen 5 jaar meer dan 35.000 asielaanvragen goedgekeurd, namelijk. Dat kun je gewoon hier vinden: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-
Ik kan niet helemaal vinden hoe dat verschil nu zit en dus al helemaal niet hoe dat zit voor andere landen.
Verder is de Nederlandse reputatie inmiddels zo dat asielzoekers uit veel landen hier niet eens meer een aanvraag willen doen. Dat zie je niet in percentages.
Ja, precies. Dat rondde ik even af naar 35.000. Bij het CBS zijn het er 88.000. Ik wil graag niet aan de cijfers twijfelen, maar deze cijfers spreken elkaar enorm tegen.quote:Op maandag 7 november 2022 09:36 schreef Caws het volgende:
[..]
Precies, 36.960 volgens Eurostat. Maar blijf vooral aan de cijfers twijfelen joh, aan je onderbuik kan het niet liggen natuurlijk.
Op het gebied van een aantal landen met enorm veel vluchtelingen naar Europa, zoals Marokko, hebben we een extreem streng vluchtelingenbeleid. Dat heeft gewoon veel invloed bij zulke vergelijkingen, omdat zo'n grote stroom dus helemaal niet hier heen komt.quote:Op maandag 7 november 2022 09:36 schreef Caws het volgende:
[..]
We hebben een minder-streng-dan-gemiddeld-asielbeleid, maar dat schrikt iedereen zo af, dat ze sowieso al niet komen!
https://nos.nl/artikel/24(...)rtuigen-van-asielwetquote:ChristenUnie roert zich
Ondertussen begint ook de ChristenUnie-achterban zich te roeren. Een aantal leden wil met een motie op het partijcongres eind november afdwingen dat de fractie het vertrouwen in de coalitiepartner VVD opzegt. Volgens de indieners komt de VVD de asieldeal niet na, terwijl die met veel moeite tot stand is gekomen.
De ChristenUnie-leden wijzen er in hun motie op dat de "verslechteringen van de asielopvang (waaronder de verlenging van de beslistermijn en het uitstellen van gezinshereniging)" wel zijn ingegaan, terwijl de "verbeteringen, waaronder de spreidingswet" op zich laten wachten.
Dat zou wel ironisch zijn. Als de VVD nu wegloopt van tafel dan doen ze effectief datgene waarmee ze Wilders al 10 jaar om de oren slaan en wegzetten als onbetrouwbaar. Namelijk weglopen als het spannend wordt.quote:Op maandag 7 november 2022 10:42 schreef Hanca het volgende:
Heibel in de coalitie:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rtuigen-van-asielwet
Ik moet ook zeggen dat ik hierin mijn mede-cu leden groot gelijk geef, de VVD stelt zich op als een volslagen onbetrouwbare partner.
Het is vooral schokkend dat de VVD zich heeft laten afschepen met zinloze maatregelen als uitstel van gezinshereniging of beslistermijnen.quote:Op maandag 7 november 2022 10:42 schreef Hanca het volgende:
Heibel in de coalitie:
[..]
Ik moet ook zeggen dat ik hierin mijn mede-cu leden groot gelijk geef, de VVD stelt zich op als een volslagen onbetrouwbare partner.
Dat element zit er zeker bij. En de fractie gaat vast wel door de pomp, dat doen ze immers al 10 jaar. Alleen er is over twee weken ook congres…quote:Op maandag 7 november 2022 11:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk trouwens dat we hier naar de politieke prijs van het Omtzigtdebat zitten te kijken. De VVD heeft alles weggegeven om Rutte maar premier te kunnen laten blijven, en nu zijn de fractie en de achterban er blijkbaar klaar mee.
Dit was te voorkomen geweest als Rutte was opgestapt of desnoods een termijn in de Kamer was gaan zitten met een ander als premier. De onderhandelingspositie van de VVD is volledig door het putje, en de coalitiepartners weten dat.
Werkelijk niemand zag dat aankomen.quote:Op maandag 7 november 2022 10:42 schreef Hanca het volgende:
Heibel in de coalitie:
[..]
Van het congres verwacht ik weinig. Die motie over het stikstofbeleid is ook terzijde geschoven en zo zal het hier vermoedelijk ook weer gaan.quote:Op maandag 7 november 2022 11:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat element zit er zeker bij. En de fractie gaat vast wel door de pomp, dat doen ze immers al 10 jaar. Alleen er is over twee weken ook congres…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |