SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Dat zijn tactische kernwapens die alleen vanaf een F-16 afgevuurd kunnen worden. Die zijn bedoeld om militaire doelen te bestoken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:53 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-nederland~a7e0b774/
Amerikaanse kernwapens op ons eigen grondgebied dienen geen enkel veiligheidsdoel voor Nederland, behalve dan dat we zelf een groot doelwit worden in een kernoorlog.
Wat zou erachter zitten dat de Amerikanen per se hier kernwapens willen hebben? Ze kunnen immers vanuit hun eigen land al Rusland vernietigen. Zijn wij een soort levend schild voor Amerika?
Lolquote:TWZ: Are you getting any useful help at all from Israelis to defend against Iranian drones or missiles?
KB: I don't have an answer to that question.
Iran heeft complete legereenheden van voormalige Afghaanse vluchtelingen (uit de Taliban 1990 tijd). Zouden die door Iran gestuurd kunnen worden vermomd als Afghaanse Westers getrainde special forces?quote:TWZ: Are you concerned about efforts by Iran and Russia to recruit more former Afghan troops, especially former Afghan Special Operations Forces (SOF)?
KB: You know that in this situation we are in, and considering the numbers of enemy troops that we're dealing with daily, the presence of 100 or 200 of those mercenaries - whatever the training is from anywhere in the world - is irrelevant.
TWZ: What about if it is in the thousands? We were told that Russia and Iran are trying to recruit as many as 5,000 former Afghan SOF troops.
KB: The Russian grouping [in Ukraine] is over 170,000 troops and they've mobilized another 220,000. I don't believe that any country across the world is able to provide a quantity of mercenaries that can be somehow compared to this armada we're facing.
Dus er is een second stage nadat alle Russen eruit getrapt zijn en ze terug op de 1991 borders zitten?quote:TWZ: How does this end? What does victory look like for Ukraine?
KB: It's very simple. At the first stage, we'll reach our borders of 1991 [when Ukraine gained its independence from Russia] And we'll consider that a good sign and a good opportunity to finish the war.
Zo heftig was het gesprek niet, als dat het ergste is... Die Rus heeft misschien net daarvoor de Oekrainer geprobeerd te doden, of een maat van hem verwond of gedood. Dit is redelijk onschuldig stoom afblazen in zo'n geval. Vanachter je pc is het iets te makkelijk nuchter oordelen zonder de emoties van het slagveld. Lijkt me dat daar waar NAVO landen militairen hebben moeten inzetten die ook weleens een stevig gesprek hebben bij gevangenneming, niet alleen vragen of hij er goed bijzit en of hij een kop warme choco wil. Alleen die filmen het niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Disrespectvolle video. Ja, hoe Rusland POW's behandelt is veel erger maar daar hoeven we niet langer over verbaasd te zijn. Dat is hoe Rusland rolt. Van een aspirant EU-leger + NAVO-lid mogen we meer gaan verwachten. Dat Rusland de laagste standaarden heeft praat dit niet goed.
Nou, ik vind het nogal meevallen hoor met dat stevige gesprek. Hij noemt alleen wat feiten en stelt een aantal vragen. Hij is hem niet aan het kleineren of verrot schelden ofzo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo heftig was het gesprek niet, als dat het ergste is... Die Rus heeft misschien net daarvoor de Oekrainer geprobeerd te doden, of een maat van hem verwond of gedood. Dit is redelijk onschuldig stoom afblazen in zo'n geval. Vanachter je pc is het iets te makkelijk nuchter oordelen zonder de emoties van het slagveld. Lijkt me dat daar waar NAVO landen militairen hebben moeten inzetten die ook weleens een stevig gesprek hebben bij gevangenneming, niet alleen vragen of hij er goed bijzit en of hij een kop warme choco wil. Alleen die filmen het niet.
Wat is er erg aan een paar vragen stellen en een paar feiten benoemen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Disrespectvolle video. Ja, hoe Rusland POW's behandelt is veel erger maar daar hoeven we niet langer over verbaasd te zijn. Dat is hoe Rusland rolt. Van een aspirant EU-leger + NAVO-lid mogen we meer gaan verwachten. Dat Rusland de laagste standaarden heeft praat dit niet goed.
Mashallahquote:
Ja het is dat die Rus erover begint van 'don't make fun of me'. Verder niet zoveel bijzonders, iets met 'came from a herd of sheep' en 'fascist jew'.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou, ik vind het nogal meevallen hoor met dat stevige gesprek. Hij noemt alleen wat feiten en stelt een aantal vragen. Hij is hem niet aan het kleineren of verrot schelden ofzo.
En dat fascist jew zegt ie over zichzelf.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja het is dat die Rus erover begint van 'don't make fun of me'. Verder niet zoveel bijzonders, iets met 'came from a herd of sheep' en 'fascist jew'.
Dan heb je wel lef. Om er op te gokken dat ze echt niks meer hebben. Je hoeft maar 1x het verkeerd te hebbenquote:
Wat zeg je nu? Rusland onbetrouwbaar? Echt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:01 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Rusland is boos omdat er militaire doelen zijn aangevallen.
Blijkt maar weer wat afspraken met de Russen waard zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:01 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Rusland is boos omdat er militaire doelen zijn aangevallen.
Maar Rusland dat energiecentrales en ziekenhuizen in Oekrane bombardeert, dat kan gewoon.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Blijkt maar weer wat afspraken met de Russen waard zijn.
Nul komma nul.
En daar moet Oekrane volgens sommigen maar mee gaan onderhanden...
Ja slim lijkt me anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan heb je wel lef. Om er op te gokken dat ze echt niks meer hebben. Je hoeft maar 1x het verkeerd te hebben
Bizarre, misselijkmakende logica van die smerige Russenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar Rusland dat energiecentrales en ziekenhuizen in Oekrane bombardeert, dat kan gewoon.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan heb je wel lef. Om er op te gokken dat ze echt niks meer hebben. Je hoeft maar 1x het verkeerd te hebben
quote:Volgens het Kremlin zijn twee schepen licht beschadigd geraakt, het zou gaan om schepen die betrokken zijn bij de zogenoemde graandeal.
Ruslandcorrespondent Iris de Gaaf:
"De graandeal stond de afgelopen tijd alweer onder druk, omdat hij bijna afloopt. De afspraak gold in eerste instantie voor 120 dagen en loopt half november af. Gisteren drong de VN er nog bij alle partijen op aan het pact te verlengen voor een heel jaar, om de wereldwijde voedselzekerheid niet weer in gevaar te brengen. Oekrane gaf aan zo'n verlenging graag te willen. Maar Rusland doet moeilijk over de deal.
Zo klaagt Rusland steeds dat de 'eigen' Russische export zou worden belemmerd, en dat er niet genoeg Oekraens graan de landen in nood zou bereiken. Dat past in president Poetins poging zichzelf te positioneren als leider van de antiwesterse wereld, die 'opkomt' voor de 'rest van de wereld' die zou worden uitgebuit door het Westen.
Ook zei minister van Buitenlandse Zaken Lavrov kortgeleden nog dat de graandeal grote hinder ondervindt vanwege de 'logistieke sancties' uit het Westen. Het was dus al een beetje de verwachting dat Rusland een verlenging van deze pact zou gaan tegenhouden, om graan opnieuw in te zetten als geopolitiek drukmiddel, en als wapen in de strijd. Nu komt dat natuurlijk goed uit als een vrij 'makkelijke' tegenreactie op wat Rusland als een terroristische aanslag op hun vloot beschouwt."
Nou, dan kunnen we dus alle Russische schepen kelderen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:28 schreef 3rr0r het volgende:
Die graandeal liep tot 19 november. Nu zien ze een excuus om niet meer mee te werken eraan.
Goede ontwikkeling.quote:
Moet niet zo moeilijk zijn met die roestvloot.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen we dus alle Russische schepen kelderen.
That ain't no mine sweeper.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Vet filmpje, vanaf 2:58 kijk je door de camera van het kamikaze bootje die door Russisch afweer onder vuur wordt genomen, je ziet de kogels voorbij vliegen!
https://www.reddit.com/r/(...)g_a_russian_project/
Naval suicide drones hitting a Russian Project 11356R in Sevastopol port this morning. Other drones being destroyed by Russian fire.
Ik zie het al, jij bent diep geschokt omdat je dit nooit verwacht had.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Rusland onbetrouwbaar? Echt?
Ah, onbemand dus.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Vet filmpje, vanaf 2:58 kijk je door de camera van het kamikaze bootje die door Russisch afweer onder vuur wordt genomen, je ziet de kogels voorbij vliegen!
https://www.reddit.com/r/(...)g_a_russian_project/
Naval suicide drones hitting a Russian Project 11356R in Sevastopol port this morning. Other drones being destroyed by Russian fire.
Ze mogen anders best in contact komen met mijn artillerie geschutquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Bij al die foto's van vrouwelijke soldaten die stoer poseren met een geweer vraag ik me af of ze ooit in contact komen met de vijand of dat ze enkel ingezet worden in gebieden waar de kans op contact haast nul is.
[ twitter ]
Waarom zou je je dat afvragen? Denk je dat het Oekraense leger het zich kan veroorloven om uitrusting en energie te verspillen aan personeel/collega's die vooral mooi moeten zijn terwijl je ervan afhankelijk bent voor je veiligheid? Let zo'n popje niet op, dan heb jij een kogel in je reet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Bij al die foto's van vrouwelijke soldaten die stoer poseren met een geweer vraag ik me af of ze ooit in contact komen met de vijand of dat ze enkel ingezet worden in gebieden waar de kans op contact haast nul is.
[ twitter ]
Waarom is dat zo belangrijk? Zag ook wel wat "kritische" twitteraars die ook al dergelijke kritiek hadden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Want vrouwelijke soldaten mogen niet tijdens hun vrije uurtjes zichzelf even mooi maken en wat leuke foto's maken?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Linksonder is zij:quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
In een Russische vrachtwaggelquote:
Het belangrijkste veiligheidsrisico zit zo’n 40-45 centimeter achter het scherm vaak…quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
wtf... de veiligheidsdiensten hebben een steekje laten vallen...
Astrofysica is ook al een vakgebied waar vrouwen het goed doen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:02 schreef Aurelius het volgende:
Het schijnt dat vrouwen het als sniper erg goed doen.
Charcoalquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:02 schreef Aurelius het volgende:
88mm?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze mogen anders best in contact komen met mijn artillerie geschut![]()
Het is wel zo dat het echte gevecht in de frontlinie plaatsvindt. Door vrouwen die ver achter de frontlinie werken naar voren te schuiven in de media doe je onrecht aan de echte helden: jonge mannen die voor het vaderland vechten. Dat zijn de jongens die het land nu aan het redden zijn met hun eigen bloed.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dat zo belangrijk? Zag ook wel wat "kritische" twitteraars die ook al dergelijke kritiek hadden.![]()
Het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen of ze nou pleisters plakken, schieten, vrachtwagens inladen, achter excel zitten of de manager van het sokkenmagazijn zijn. Oorlog is wel meer dan alleen vechten.
Vrouwen kunnen ook vechten. Het zijn niet alleen jonge mannen die hun leven geven voor hun vaderland.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wel zo dat het echte gevecht in de frontlinie plaatsvindt. Door vrouwen die ver achter de frontlinie werken naar voren te schuiven in de media doe je onrecht aan de echte helden: jonge mannen die voor het vaderland vechten. Dat zijn de jongens die het land nu aan het redden zijn met hun eigen bloed.
Heb het idee overigens dat binnen Oekrane wel meer aandacht is voor de militaire slachtoffers. Internationaal wordt dat door de Oekrane regering wat minder prominent benoemd. Begrijpelijk uiteraard.
Niet waar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen ook vechten. Het zijn niet alleen jonge mannen die hun leven geven voor hun vaderland.
Absoluut, maar dat is een verwaarloosbaar deel. Oorlogsvoering aan het echte front is bijna uitsluitend geschikt voor mannen. Je hebt daar eigenschappen voor nodig die je meer in gemiddelde mannen vindt dan gemiddelde vrouwen. De meeste vrouwen hebben niet het benodigde killer-instinct. Er is een reden dat de gevangenissen vol met mannen zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen ook vechten. Het zijn niet alleen jonge mannen die hun leven geven voor hun vaderland.
Bullshit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat is een verwaarloosbaar deel. Oorlogsvoering aan het echte front is bijna uitsluitend geschikt voor mannen. Je hebt daar eigenschappen voor nodig die je meer in gemiddelde mannen vindt dan gemiddelde vrouwen. De meeste vrouwen hebben niet het benodigde killer-instinct. Er is een reden dat de gevangenissen vol met mannen zitten.
Schijnen daar wel goed in te zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:02 schreef Aurelius het volgende:
ik denk dat je geweld, en risicovol gedrag en oorlogsvoering met elkaar verward.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat is een verwaarloosbaar deel. Oorlogsvoering aan het echte front is bijna uitsluitend geschikt voor mannen. Je hebt daar eigenschappen voor nodig die je meer in gemiddelde mannen vindt dan gemiddelde vrouwen. De meeste vrouwen hebben niet het benodigde killer-instinct. Er is een reden dat de gevangenissen vol met mannen zitten.
Ok.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:28 schreef Starhopper het volgende:
Jullie doen wel grappig maar er zijn vrouwen die sterven in de frontlinie omdat ze hun land verdedigen tegen de nieuwe nazi's.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, russische soldaten gevangen nemen is levensgevaarlijk, vanwege de propaganda. Hier een video waar een russische POW zichzelf opblaast, en probeert anderen mee te sleuren naar het hiernamaals.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Droneteam vertelt tank hoe ze moeten rijden om Russen in de trenches te pletten ofzo (je ziet verder niets)
https://www.reddit.com/r/(...)an_soldiers_october/
Ukrainian tank ran over Russian soldiers. October 2022
Pluk willekeurig 100 mannen en 100 vrouwen van straat. Geef ze allemaal een wapen, en laat de mannen oorlogje voeren tegen de vrouwen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik denk dat je geweld, en risicovol gedrag en oorlogsvoering met elkaar verward.
Voor kwaliteiten als soldaat heb je juist beheersmatigheid, controle en eensgezindheid nodig, niet echt de kwaliteiten die je bij de gemiddelde gedetineerde vind + een ander feitje dat om een leger te laten functioneren heb je zoveel ondersteuning nodig.
Functies als mariniers, commando's etc zijn grotendeels mannelijk, door de fysieke eisen, maar door moderne technologie ga je zien dat vrouwen een steeds grotere rol gaan spelen, aangezien de manier van oorlogsvoering veranderd. Een vrouwelijk of mannelijke sniper wat maakt het verschil zolang die kogel maar raak is. een mannelijk of vrouwelijke drone bestuuder, mannelijk of vrouwelijke tank bestuuder etc.
In een oorlog als dit is er weinig genderdiversiteit als het er op aan komt.....
Succes met het overtuigen van gelijkheidsfetisjisten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pluk willekeurig 100 mannen en 100 vrouwen van straat. Geef ze allemaal een wapen, en laat de mannen oorlogje voeren tegen de vrouwen.
We weten allemaal wie die strijd zou winnen. Mannen kunnen in de regel beter doden dan vrouwen. Oorlog is niet genderneutraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |