abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2022 @ 12:27:22 #201
65846 Bocaj
47th President.
pi_206788323
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit bericht zou niemand moeten verbazen. De mensen die zo blij waren met het prijsplafond, beseften onvoldoende dat de rekening later zou komen.
krijg zomaar het idee dat men in 2024 weer naar Groningen gaat kijken als het dan écht de spuigaten gaat uitlopen.
pi_206788387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
krijg zomaar het idee dat men in 2024 weer naar Groningen gaat kijken als het dan écht de spuigaten gaat uitlopen.
Lijkt me sterk. De regering heeft op deze manier tijd gekocht om regels op maat te maken voor de meest schrijnende gevallen. Anderen zullen gewoon moeten accepteren dat alles duurder wordt. Dat is nu eenmaal het gevolg van inflatie en van ingrepen als prijsplafonds. Als je daarop tegen bent, dan moet je van je regering vereisen dat moeilijke besluiten worden genomen, zoals bezuinigen.

Gisteren bij OP1 zat een relatietherapeut die ervoor pleitte dat relatietherapie in het basispakket wordt opgenomen. Vrijwel iedereen vond dat wel een goed idee. Mensen lijken gewoon niet te beseffen dat wij dat met z'n allen betalen. Het is geen cadeau uit de zak van Sinterklaas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:36:23 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206788420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:26 schreef stinkie het volgende:

[..]
Ik geloof echt wel in marktwerking. Probleem is dat overheden overal met hun jatten aanzitten en er dus geen marktwerking meer is.

Houd nutsvoorzieningen buiten de markt en blijf van de rest af
Geloven heeft iets weg van religie, ik hou het meer op dat marktwerking een goed idee lkan zijn voor zaken die niet noodzakelijk zijn om in een samenleving te overleven.

Dat de overheid er met hun jatten aanzitten is tweeledig: het moet voorkomen dat aan de extreme kanten van de grafiek ( 20% minimumlijers en 10% rijken) niet hun aandeel krijgen. De 70% in het middengebied zijn de echte haasjes die de gaatjes en baasjes in markt moeten betalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206788476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoezo zogenaamd label A? Een tijdje terug werd tocht niet meegenomen in het bepalen van het label, dus ik snap het woord zogenaamd niet.
Label A suggereert een goed geïsoleerd huis, hoe geloofwaardig is dat als je tochtplekken niet meeneemt in je bepalingen?
blablablabla
  woensdag 23 november 2022 @ 12:58:45 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206788757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als die verlaging er weer afgaat komen we weer in het rijtje van de 5 duurste brandstofprijzenlanden.
Waarom altijd maar weer zo'n druk leggen op die brandstofprijzen in Nederland? (Vind dat oneerlijk Europees gezien.)
Omdat het langzamerhand rendabel is om met een dieselaggregaat je stroom op te wekken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206788833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als die verlaging er weer afgaat komen we weer in het rijtje van de 5 duurste brandstofprijzenlanden.
Waarom altijd maar weer zo'n druk leggen op die brandstofprijzen in Nederland? (Vind dat oneerlijk Europees gezien.)
Omdat het juist voor de kwetsbare groep vrijwel geen ene fuck oplevert en vooral VVD'ers in hun dikke BMW er van profiteren.

Gratis geld bestaat niet. Ze vertelden dat de armste 40% amper 10% van de brandstofsteun incasseert.

Absurde regeling.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:06:48 #207
65846 Bocaj
47th President.
pi_206788886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Omdat het juist voor de kwetsbare groep vrijwel geen ene fuck oplevert en vooral VVD'ers in hun dikke BMW er van profiteren.

Gratis geld bestaat niet. Ze vertelden dat de armste 40% amper 10% van de brandstofsteun incasseert.

Absurde regeling.
Maar het is beter zo om het op dit prijsniveau te laten. Zoek je geld maar ergens anders overheid!
pi_206789112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Maar het is beter zo om het op dit prijsniveau te laten. Zoek je geld maar ergens anders overheid!
Je gelooft dus nog in de gratis geld mythe en dat je ie ¤ 395 miljard euro per jaar (de staatsuitgaven) kunt ophalen bij de 'rijken'.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:36:04 #209
65846 Bocaj
47th President.
pi_206789229
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je gelooft dus nog in de gratis geld mythe en dat je ie ¤ 395 miljard euro per jaar (de staatsuitgaven) kunt ophalen bij de 'rijken'.
Voor een deel wel ja, al kun je rijken niet voor alles gaan belasten. (Je moet ze ook niet gaan wegjagen.)
Maar voor dagelijkse behoeften die iedereen nodig heeft moet je niet alles zo duur maken.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:48:39 #210
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206789348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Geloven heeft iets weg van religie, ik hou het meer op dat marktwerking een goed idee lkan zijn voor zaken die niet noodzakelijk zijn om in een samenleving te overleven.

Dat de overheid er met hun jatten aanzitten is tweeledig: het moet voorkomen dat aan de extreme kanten van de grafiek ( 20% minimumlijers en 10% rijken) niet hun aandeel krijgen. De 70% in het middengebied zijn de echte haasjes die de gaatjes en baasjes in markt moeten betalen.
En juist die groep is de sjaak door al dat overheidsingrijpen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 23 november 2022 @ 13:52:11 #211
19297 stinkie
pi_206789400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:36 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Voor een deel wel ja, al kun je rijken niet voor alles gaan belasten. (Je moet ze ook niet gaan wegjagen.)
Maar voor dagelijkse behoeften die iedereen nodig heeft moet je niet alles zo duur maken.
De rijken kunnen best wat betalen, dat vind denk ik niemand een issue. Wat wel een probleem is, is dat er zoveel het sociale domein ingetrokken is wat prima binnen de markt kan, dat vooiir de belastingen (en links) 2 keer modaal al rijk is. Als je dan ziet dat 1 * modaal niet eens normaal kan rondkomen zonder subsidies (die bij dezelfde middenklasse worden opgehaald) is er toch wel een probleem.

En dit hele energie verhaal speelt ook al tijden in de zorg. Jong en gezond, of oud en rijk, nemen maximaal eigen risico. Levert dus minder op, dus premie omhoog. Ook weer een prchtig voorbeeld van marktwerking i.c.m. overheidsingrijpen
pi_206789541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit bericht zou niemand moeten verbazen. De mensen die zo blij waren met het prijsplafond, beseften onvoldoende dat de rekening later zou komen.
Het lijkt me vrij logisch dat als de prijzen in 2023 gedempt worden en in 2024 niet meer, je in 2024 een prijsstijging krijgt. Dat hadden de voorstanders (waaronder ik) heus wel door. Net zoals de neveneffecten echt wel onderkend werden, zoals de perverse prikkel voor energiebedrijven in de prijsstelling. Desalniettemin wegen de voordelen imo ruimschoots op tegen de nadelen.

Bovendien zie je dat argumenten van de tegenstanders (mensen hebben nu geen prikkel meer om te besparen / te verduurzamen) vooralsnog niet op zijn gegaan. Er wordt fors bespaard op stookkosten en half Nederland is aan het isoleren geslagen.
pi_206789572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Absurde regeling.
Eens ja, de meeste brandstof wordt verbruikt door de groepen die weinig steun nodig hebben. De mensen met benzinslurpers, de mensen met twee of drie auto’s voor de deur.
pi_206789644
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ja hoor, als je ziet wat daar aan winsten worden binnen geharkt kan dat makkelijk.
blablablabla
pi_206789947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het lijkt me vrij logisch dat als de prijzen in 2023 gedempt worden en in 2024 niet meer, je in 2024 een prijsstijging krijgt. Dat hadden de voorstanders (waaronder ik) heus wel door. Net zoals de neveneffecten echt wel onderkend werden, zoals de perverse prikkel voor energiebedrijven in de prijsstelling. Desalniettemin wegen de voordelen imo ruimschoots op tegen de nadelen.

Bovendien zie je dat argumenten van de tegenstanders (mensen hebben nu geen prikkel meer om te besparen / te verduurzamen) vooralsnog niet op zijn gegaan. Er wordt fors bespaard op stookkosten en half Nederland is aan het isoleren geslagen.
Kun je uitleggen hoe wat jou betreft de voordelen opwegen tegen de nadelen? Wat ik namelijk zie is dat wat je volgend jaar niet betaalt, je het jaar erop wel betaalt. En wat je dan betaalt, zal meer zijn als gevolg van het prijsplafond (o.a. omdat er wel degelijk minder een prikkel is om zuiniger te zijn met energie) en omdat er blijvend extra steun nodig is voor de mensen die de kosten zelf niet kunnen dragen. Ik zie eigenlijk alleen nadelen, behalve dan voor mensen aan de onderkant die meer steun ontvangen dan geld betalen (al zijn die indirect ook slechter af als de rest van de bevolking relatief armer wordt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206790021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Label A suggereert een goed geïsoleerd huis, hoe geloofwaardig is dat als je tochtplekken niet meeneemt in je bepalingen?
Geen idee, daar ga ik niet over. Waarde moet je ergens aan hechten nadat je weet hoe het tot stand is gekomen anders geef je je eigen idee eraan en dat leidt vaak tot overwaardering, helemaal bij labels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206790047
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja hoor, als je ziet wat daar aan winsten worden binnen geharkt kan dat makkelijk.
Weet je wat het vermogensbelastingplan van een vrij linkse partij als Groenlinks oplevert per jaar? Je weet wel, de belasting waarmee ze belasting op arbeid gaan verlagen, de zorg financieren, duurzaamheid betalen en Nederland 'eerlijker' maken?

6 miljard euro per jaar.
pi_206790065
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Even offtopic: kijk je geen WK?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_206790175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:40 schreef Confetti het volgende:

[..]
Weet je wat het vermogensbelastingplan van een vrij linkse partij als Groenlinks oplevert per jaar? Je weet wel, de belasting waarmee ze belasting op arbeid gaan verlagen, de zorg financieren, duurzaamheid betalen en Nederland 'eerlijker' maken?

6 miljard euro per jaar.
Dat is dan een waardeloos plan. Er valt veel meer op te halen gezien de absurde woekerwinsten die er worden gedraaid.
blablablabla
pi_206790181
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Even offtopic: kijk je geen WK?
Nee, dat boeit me geen zak.
blablablabla
pi_206790185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je uitleggen hoe wat jou betreft de voordelen opwegen tegen de nadelen? Wat ik namelijk zie is dat wat je volgend jaar niet betaalt, je het jaar erop wel betaalt. En wat je dan betaalt, zal meer zijn als gevolg van het prijsplafond (o.a. omdat er wel degelijk minder een prikkel is om zuiniger te zijn met energie) en omdat er blijvend extra steun nodig is voor de mensen die de kosten zelf niet kunnen dragen. Ik zie eigenlijk alleen nadelen, behalve dan voor mensen aan de onderkant die meer steun ontvangen dan geld betalen (al zijn die indirect ook slechter af als de rest van de bevolking relatief armer wordt).
Ik vind het een voordeel dat je tijd koopt voor mensen om zich voor te bereiden op de nieuwe situatie en daar maatregelen op te treffen. Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat mensen hun persoonlijke inflatieverwachting nu veel beter kunnen inschatten. Voor de economie is het goed als je de grootste paniek daarover weg kan nemen.

Het grootste voordeel is dat je de groep lagere middeninkomens nu kunt bereiken, terwijl je die met andere maatregelen niet kon bereiken. Het scenario dat die gezinnen moesten kiezen tussen een energierekening van 600 euro of met 10 graden in de woonkamer zitten was een pikzwart scenario dat nu weggenomen is. Die pijn wordt nu collectief gedragen, zoals het hoort.

Het grootste nadeel vind ik de prijsstelling van energiebedrijven en de onmacht van de overheid om daar goed op toe te zien. De andere negatieve effecten vallen me juist erg mee. Ik zie om me heen iig volop mensen in de weer met isolatiemaatregelen en de gasbesparingen zijn ook echt wel significant, ook als je corrigeert voor het warmere herfstweer:
plaatje is vervuild omdat industrie ook is meegenomen, kon de grafiek voor huishoudens niet meer terugvinden maar die had een soortgelijk patroon

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2022 14:50:15 ]
pi_206790268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is dan een waardeloos plan. Er valt veel meer op te halen gezien de absurde woekerwinsten die er worden gedraaid.
Het totale plan van Groenlinks en PvdA (inclusief winstbelasting) levert 14 miljard per jaar op.

Of deze partijen zijn ook omgekocht en innen daarom zo'n 20 keer te weinig belasting, of wellicht is het grote geld toch echt bij de grote massa te halen.

De feiten zij duidelijk, het is populistisch en oneerlijk gelul om te roepen dat het belasten van 'rijken' de oplossing is voor alles. Dat geld is daar helemaal niet. Daarvoor zijn de staatsuitgaven veel te hoog.
pi_206790379
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:51 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het totale plan van Groenlinks en PvdA (inclusief winstbelasting) levert 14 miljard per jaar op.

Of deze partijen zijn ook omgekocht en innen daarom zo'n 20 keer te weinig belasting, of wellicht is het grote geld toch echt bij de grote massa te halen.

De feiten zij duidelijk, het is populistisch en oneerlijk gelul om te roepen dat het belasten van 'rijken' de oplossing is voor alles. Dat geld is daar helemaal niet. Daarvoor zijn de staatsuitgaven veel te hoog.
Denk dat je wel onderscheid moet maken tussen het bedrijfsleven enerzijds (winstbelasting etc) en de rijken. Die tweede groep is in principe zo groot als je hem zelf wil maken O-)
blablablabla
pi_206790720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:13 schreef Bocaj het volgende:
Ze willen ook al weer gaan morrelen aan de brandstofprijzen...

[ twitter ]
Is dit een terechte vraag die Nieuwsuur zich stelt?
Ze hebben al gemorreld aan de brandstofprijzen en ze zouden er goed aan doen om dat weer terug te draaien.
pi_206791460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Denk dat je wel onderscheid moet maken tussen het bedrijfsleven enerzijds (winstbelasting etc) en de rijken. Die tweede groep is in principe zo groot als je hem zelf wil maken O-)
Nou vertel Elan, wat is volgens jou de ondergrens van een rijk persoon?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 23 november 2022 @ 15:59:51 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206791500
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen idee, daar ga ik niet over. Waarde moet je ergens aan hechten nadat je weet hoe het tot stand is gekomen anders geef je je eigen idee eraan en dat leidt vaak tot overwaardering, helemaal bij labels.
Daar zit hem precies het probleem dat het - ook objectief - niet goed mogelijk is omdat het toetstbare referentiekader ontbreekt, als dat er al is; en doorgaans niet is te achterhalen.
Laat staan of en in hoeverre het label en de kwalificatie voor iemand te betalen is

Het is maar zeer de vraag of dat super A+++ huis op de lange termijn duurzamer en zuiniger is wanneer alles wordt meegeteld met wat er voor nodig was en de intrinsieke kosten waren om het huis ergens tot stand te laten komen.
Denk aan (elitaire) materialen, waar het (moeilijk) vandaan komt en hoe het tzt (compex) moet worden onderhouden en opgeruimd vanwege rare ingrediënten en eisen. Wij hadden thuis ooit een prima oud asbestdak en dat hebben we geweten om voortaan niet meer af te gaan op overheidsadviezen.

Probleem met die labels is dat het label vervolgens wordt opgerekt en waardeloos uitgehold. Best bizar is ook dat je van C huis een A huis kon maken door er een lullig zonnepaneeltje op te leggen. Ik had ooit een A++ vriezer gekocht dat nu nog niet eens de C haalt en er al helemaal geen nieuwe A++ vriezers te koop zijn. Ik snap natuurlijk het vizier en stip op de horizon dat wmb een einde heeft.
pi_206791620
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:57 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Nou vertel Elan, wat is volgens jou de ondergrens van een rijk persoon?
Laten we zeggen 100.000 euro netto per jaar?

Als je die groep zwaarder zou belasten kun je miljarden binnen harken. Volgens mij vinden veel rijke mensen het ook helemaal niet erg om wat meer belasting te betalen als Nederland er daadwerkelijk een betere en veiligere plaats van zou worden.
blablablabla
  woensdag 23 november 2022 @ 16:05:35 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206791636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vraag mij nog steeds af waar en wie die woekerwinsten incasseren, het moet ergens zijn met waar de grondstof 10x over de kop gaat met wat het ooit was.
Ik vrees dat niemand ook maar het begin van een zicht heeft op al die internationale firma', tussenschakels en witwas blackboxen. Dat afromen van winsten zal beperkt blijven tot een oncontroleerbaar cijfertje voor de bühne.
Cijfermatig zal het allemaal kloppen maar hoe het kan zijn dat de gebruiker structureel een ver(drie)dubbeling krijgt voorgeschoteld is mij een sprookjesraadsel.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 november 2022 @ 16:06:02 #229
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206791646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je die groep zwaarder zou belasten kun je miljarden binnen harken. Volgens mij vinden veel rijke mensen het ook helemaal niet erg om wat meer belasting te betalen als Nederland er daadwerkelijk een betere en veiligere plaats van zou worden.
Ik zou het niet erg vinden nee, maar helaas verdien ik niet zoveel ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 23 november 2022 @ 16:06:58 #230
19297 stinkie
pi_206791671
quote:

[..]

En wat zou dat bruto moeten zijn? Want netto is NA belasting.......
pi_206791720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat men nog steeds tochtroosters ipv WTW's plaatst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 23 november 2022 @ 16:14:10 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206791773
quote:

[..]

Die groep zal zeggen dat het met het grote bedrijf dat ze moeten runnen, dat gezien hun inmense verantwoordlijkheden dat helemaal niet zo veel is.

Het is uitermate lastig - gemaakt - om "rijke" personen te kunnen betrappen op dat ze (laat staan, te) rijk zijn wanneer hun vermogen deel uitmaakt van bedrijven of elders creatief is ondergebracht.
De meeste - serieus - rijke personen zijn relatief straatarm maar kunnen zich alles veroorloven dat ze willen (doen) en lopen hoegenaamd geen risico om hun bestedingen te verliezen.
En idd rijke mensen vinden het niet erg om belasting te betalen als ze daarmee zichzelf een dienst kunnen bewijzen en zich uit de kijker kunnen houden.
pi_206791774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef stinkie het volgende:

[..]
En wat zou dat bruto moeten zijn? Want netto is NA belasting.......
Daarin valt geen absolute norm te stellen maar in elk geval een betere verdeelsleutel. En meer zicht op geldstromen. Dus niet hier wonen en belasting betalen via je je brievenbusfirma op De Seychellen.
blablablabla
pi_206791783
quote:

[..]

Dat is inkomen. Hoeveel spaargeld mag je hebben voordat je rijk bent en kapotbelast mag worden omdat je teveel hebt?

Daarbij zoals eerder gezegd: die miljarden waar je het over hebt, dat valt heel erg vies tegen volgens alle formules. Dat gaat je nog geen 1/8 van de overheidsuitgaven opleveren. Eerder het projsplafond voor één jaar, als je agressief in zet. Ben niet naïef.
pi_206791790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat men nog steeds tochtroosters ipv WTW's plaatst.
Een WTW kost duizend piek en een ventitatierooster 100 dus dat is wel te begrijpen.
blablablabla
pi_206791797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat is inkomen. Hoeveel spaargeld mag je hebben voordat je rijk bent en kapotbelast mag worden omdat je teveel hebt?
Momenteel oneindig veel dus gejammer over kapotbelast worden op spaargeld lijkt me nogal voorbarig.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:17:24 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206791819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Een WTW kost duizend piek en een ventitatierooster 100 dus dat is wel te begrijpen.
Net als dat label dat eerder ¤10 kostte en straks voortaan ¤300.
Het blijft altijd wat vermakelijk hoe de goegemeente met boter en suiker ertussen wordt genomen.
pi_206791839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Er zijn (op papier) 278.000 miljonairs. Ga daar eerst maar eens naar kijken. En overwaarde extreem zwaar belasten moet je kijken wat dat de staatskas zou opleveren. Krijgen we misschien weer een keer een normale woningmarkt.
blablablabla
pi_206791859
quote:

[..]

Nederland is toch een daderparadijs en niet meer een paradijs voor lichamelijk gehandicapten? De rijken zitten hier dus veilig genoeg.
pi_206791861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Momenteel oneindig veel dus gejammer over kapotbelast worden op spaargeld lijkt me nogal voorbarig.
Ik wil weten vanaf welk punt Elan zegt dat je teveel hebt. Dus eigenlijk vanaf welk moment je een minimalistische levensstijl moet inwisseen voor een overconsumptiestijl, ook al wil de overheid dat je je bij de eerste stijl houdt. (Ook al komt Elan, mocht hij ooit aan de macht komen, met zijn belastingzak langs). Dat dit niet zo is snap ik en is niet interessant voor nu.
pi_206791903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:20 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik wil weten vanaf welk punt Elan zegt dat je teveel hebt. Dus eigenlijk vanaf welk moment je een minimalistische levensstijl moet inwisseen voor een overconsumptiestijl, ook al wil de overheid dat je je bij de eerste stijl houdt. (Ook al komt Elan, mocht hij ooit aan de macht komen, met zijn belastingzak langs). Dat dit niet zo is snap ik en is niet interessant voor nu.
Die grens is niet zo zwart wit natuurlijk. Er zou een natuurlijke overloop moeten zijn. Welke bedragen daar exact bij passen kun je politiek over steggelen. Is niet zo relevant om dat nu te benoemen.

Het hoeft ook niet met de Marxistische slag, als jij hard werkt en succesvol bent heb je daar vaak concessies voor gedaan. Maar het is natuurlijk onzin dat mensen met een riant inkomen van 80.000 euro kinderopvangtoeslag krijgen. Of een energietoeslag van 190 euro. Of hypotheekrenteaftrek. Of belastingvoordelen.

Ben ook erg voor basisinkomen in plaats van stelsel met toeslagen.
blablablabla
pi_206791941
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vraag mij nog steeds af waar en wie die woekerwinsten incasseren, het moet ergens zijn met waar de grondstof 10x over de kop gaat met wat het ooit was.
Ik vrees dat niemand ook maar het begin van een zicht heeft op al die internationale firma', tussenschakels en witwas blackboxen. Dat afromen van winsten zal beperkt blijven tot een oncontroleerbaar cijfertje voor de bühne.
Cijfermatig zal het allemaal kloppen maar hoe het kan zijn dat de gebruiker structureel een ver(drie)dubbeling krijgt voorgeschoteld is mij een sprookjesraadsel.
wat is een raadsel dan? De prijzen zijn gewoon geëxplodeerd door de oorlog. Degenen die daar van profiteren zijn de producerende landen: Noorwegen, Amerika, Qatar, en ook Rusland tot bepaalde hoogte.

En voor de LNG ook de landen met lange termijncontracten die hun LNG voor de driedubbele prijs aan ons konden doorverkopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2022 16:28:39 ]
pi_206792022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Die grens is niet zo zwart wit natuurlijk. Er zou een natuurlijke overloop moeten zijn. Welke bedragen daar exact bij passen kun je politiek over steggelen. Is niet zo relevant om dat nu te benoemen.

Het hoeft ook niet met de Marxistische slag, als jij hard werkt en succesvol bent heb je daar vaak concessies voor gedaan. Maar het is natuurlijk onzin dat mensen met een riant inkomen van 80.000 euro kinderopvangtoeslag krijgen. Of een energietoeslag van 190 euro. Of hypotheekrenteaftrek. Of belastingvoordelen.

Ik werk niet hard, ik ben niet bepaald succesvol, maar ik hou geld over. Over tijd is dit een bedrag waarover socialisten gaan zeggen: he, jij hebt een bedrag wat je niet nodig hebt. Hier ermee! Laat me even weten welk bedrag dit is, dan kan ik nog snel daarvam een vervuilende diesel kopen (gheheheh). Zonder flauwekul: dit is nou net het probleem. Het ene beleid bijt het andere beleid. Ik ben een nobody die er alles aan doet om met zijn 60e met pensioen te kunnen gaan. Behalve inflatie en mensen die vinden dat ik teveel spaargeld heb en moet afgeven, vraag ik me af waarom ik in godsnaam mijn best doe om spaarzaam te leven. Ik verbruik met een gezin in een huis minder energie dan een 1-persoons apartement. Zonder warmtepomp etc. Op een gegeven moment denk ik: fuck it, dit heeft geen zin. Ik probeer te achterhalen wanneer ik die perserve prikkel van je krijg. Vertel maar.
pi_206792041
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ehmmm dat is toch simpel? De bedrijven die de grondstof uit de grond halen krijgt die verhoogde prijs, wie anders?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206792045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:20 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik wil weten vanaf welk punt Elan zegt dat je teveel hebt. Dus eigenlijk vanaf welk moment je een minimalistische levensstijl moet inwisseen voor een overconsumptiestijl, ook al wil de overheid dat je je bij de eerste stijl houdt.
Je gebruikt het woord 'dus' op de verkeerde manier. Alles wat voor de Dus staat, staat los van alles wat na de Dus staat. Het is sowieso wartaal wat er staat.
pi_206792096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:24 schreef Elan het volgende:

Ik ook, maar dan wel met een in wet vastgelegde belofte dat er niks bovenop komt. Anders zal de politiek uitzonderingen gaan maken voor stemmen, en eindig je met een systeem met èn alle kosten zoals voorheen èn de extra beloofde kosten door beloftes voor stemmen. Dit is nou eenmaal hoe het werkt helaas. Daarom beter het zwakke systeem wat we hebben dan een gebundeld systeem zonder harde vastlegging in de wet (die er toch nooit gaat komen).
pi_206792122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je gebruikt het woord 'dus' op de verkeerde manier. Alles wat voor de Dus staat, staat los van alles wat na de Dus staat. Het is sowieso wartaal wat er staat.
Leuk een semantische discussie. Beter ga je in op het punt. Wanneer kan ik beter alles verbrassen dan zuinig zijn en het klimaat helpen?
pi_206792145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:39 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Leuk een semantische discussie. Beter ga je in op het punt. Wanneer kan ik beter alles verbrassen dan zuinig zijn en het klimaat helpen?
Oh wacht, ik ben een komma vergeten in mijn vorige post. Sorry Einar.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:44:09 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206792175
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
wat is een raadsel dan? De prijzen zijn gewoon geëxplodeerd door de oorlog. Degenen die daar van profiteren zijn de producerende landen: Noorwegen, Amerika, Qatar, en ook Rusland tot bepaalde hoogte.

En voor de LNG ook de landen met lange termijncontracten die hun LNG voor de driedubbele prijs aan ons konden doorverkopen.
Dat gewoon zie ik ook wat niet wegneemt dat de totale omzet in geld uitgedrukt, ruimschoots is verdubbeld.
Het is mij dan een raadsel, in wiens zak(ken) at is gebleven en hoe de EU denkt daar een belasting op denkt te kunnen heffen.

De omzet is 'simpel' verschoven. Ik maak het (ik weet te ) simpel om het te verduidelijken.
Olie en gas van Rusland gaat nu voor ietsjes minder naar zeg Azië & Afrika om ze daar te 'helpen' tegen het westen.
De olie en gas die daar ooit naartoe ging/kon, wordt naar de EU verscheept om ons tegen (drie)dubbeltarief van het geld af te helpen.
Niet te vergeten in de VS en het MO, die het ineens zeer interessant vinden om ons LNG te gaan leveren en buitengaats afwachten op een mooi prijsje (nu of later).
pi_206792178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:39 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Niet en dat wordt ook niet gesuggereerd. Dat je zelf denkt dat dat zou blijken uit hetgeen wordt voorgesteld, daar hoef je ons niet mee lastig te vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')