quote:ap is Welsh for ‘son of’, he’s not an app. OR IS HE??
Kan je vinden, maar dit heeft rechtstreeks effect op de serie. Ik zie niet in hoe dat off-topic zou zijn. Dat jij een onderwerp van de productie niet interessant vindt, houdt niet in dat anderen dat ook vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:48 schreef Breuls het volgende:
Kunnen we dit topic even vrijhouden van woke-gezeik? Ik vind dat echt vermoeiend worden.
Het gekozen filmpje is wat overgechargeerd en ik trek 't niet langer dan een minuut of anderhalf. Link dan gewoon naar het artikel van RTD zelf, want DAT is wellicht inderdaad hetgeen dat effect op de serie zou hebben. Dat filmpje dat je plaatst heeft dat imo niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan je vinden, maar dit heeft rechtstreeks effect op de serie. Ik zie niet in hoe dat off-topic zou zijn. Dat jij een onderwerp van de productie niet interessant vindt, houdt niet in dat anderen dat ook vinden.
Meer dan dat is het niet en hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Kijk naar It's A Sin, Sex Education etc en je ziet dat je uitstekende series kunt maken die superdivers zijn, zonder dat het bagger is. Alleen moet je dan wel meer hebben om te vertellen dan alleen maar 'kijk, wij zijn divers'. Dat dat kan binnen DW heeft hij al bewezen. Ik kan iig niet wachten op het nieuwe seizoen en ik hoop dat de kwaliteit gewoon weer ouderwets goed gaat zijnquote:Russell T Davies has slammed a new wave of screenwriters as "rubbish", claiming they can't do their job properly because they "don't actually love television".
The It's A Sin, Queer As Folk and Years And Years writer is launching new drama Nolly at ITV and returning to the BBC's Doctor Who later this year.
But according to The Telegraph, he has been unimpressed by a new crop of TV writers who he says are more interested in diversity than writing great series.
Davies said: "I do a lot of mentoring, and there are voices wanting to be heard – of any gender or ethnicity – who consider themselves invisible.
"They hate the media that ignores them, and they’re trapped into wanting a job in that medium purely to increase representation. I read their scripts and they’re rubbish.
"They don’t actually love television, so they don’t know how to write for it."
Davies rebooted Doctor Who in 2005, kicking off the modern incarnation of the sci-fi hit, but left in 2010 and is now set to return for the 2023 series, along with two of his previous stars David Tennant and Catherine Tate.
He is not the only creative to have shared his worries about the quality of up-and-coming screenwriters - actor and writer Mark Gatiss, who also stars in Nolly, told The Sunday Times: "Sometimes I think I’m like Pollyanna because I’ve met so many people over the years who hate making television.
"It seems to make them so miserable. Go and work on the bins or something. It’s hard work – it gives you ulcers – so you have to love it."
Davies' latest series, Nolly, stars Helena Bonham Carter as Noele Gordon, the star of TV show Crossroads who was axed overnight in 1981 with no explanation.
The series looks at the poor treatment of women by male TV execs and is set to launch on Thursday on ITVX.
Van Instagram.quote:Doom's Day, coming this year, is a special multi-platform story that will celebrate #DoctorWho's 60th anniversary by introducing a brand-new character on a 24-hour pursuit of the Doctor - Doom!
She only has 24 hours and a vortex manipulator to save herself before her fate is sealed forever.
De originele tune is inmiddels 60 jaar oud, maar nog steeds geweldigquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:18 schreef Breuls het volgende:
Murray Gold komt terug!
![]()
RTD maakte dat gisteren bekend op Instagram. Er staat naar verluidt ook een artikel over in de nieuwe DWM die deze week of zo uit moet komen.
Goed nieuws. Hoewel Gold in zijn laatste seizoenen minder interessante muziek maakte hoop ik dat zijn terugkeer betekent dat hij weer nieuwe inspiratie heeft.
https://www.doctorwho.tv/(...)eturns-to-doctor-whoquote:Op dinsdag 25 april 2023 15:18 schreef Breuls het volgende:
Murray Gold komt terug!
![]()
RTD maakte dat gisteren bekend op Instagram. Er staat naar verluidt ook een artikel over in de nieuwe DWM die deze week of zo uit moet komen.
Goed nieuws. Hoewel Gold in zijn laatste seizoenen minder interessante muziek maakte hoop ik dat zijn terugkeer betekent dat hij weer nieuwe inspiratie heeft.
Met Dr Who verwijzing nota benequote:Op zondag 14 mei 2023 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zag gisteren ineens een engelse actrice op het songfestival.
Ik piekerend... wie is zij ook al weer?
Googlen-->> Donna Noble
Het is dan ook niet echt verbazingwekkend dat illegale kastjes als ip TV en streaming sites nog steeds populair zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:19 schreef Meke het volgende:
Potverdorie, volgens mij hebben ze zonder aankondiging ineens Dr Who van Prime Video gehaald. Als ik dat geweten had, had ik nog even doorgekeken.
Ik neem aan dat binnenkort alle seizoenen op Disney+ zullen komen, aangezien de nieuwe afleveringen daar ook op komen, maar toch![]()
Oh ik kijk al eeuwen gewoon vanuit "verder kijken", niet via de paginaquote:Op zondag 2 juli 2023 09:58 schreef Breuls het volgende:
Dat was niet echt zonder aankondiging; het stond al een paar weken op de Doctor Who-pagina in de app vermeld. Maar het is wel kut als je dat hebt gemist.
En ja, ik hoop ook dat het op Disney+ komt. Zou fijn zijn. Echter; de deal tussen BBC en Disney zou ook strict beperkt kunnen zijn tot wat er nog uit moet komen.
Intussen kijk ik verder naar mijn blu-rays, want ik heb alles vanaf 2005 gewoon fysiek in huis.
Het komt uiteindelijk wel een keer op disney+, m aar voor zover ik begrepen heb vanaf november alleen de nieuwe afleveringen. Maar, ik kan het verkeerd begrepen hebbenquote:Op zondag 2 juli 2023 09:58 schreef Breuls het volgende:
Dat was niet echt zonder aankondiging; het stond al een paar weken op de Doctor Who-pagina in de app vermeld. Maar het is wel kut als je dat hebt gemist.
En ja, ik hoop ook dat het op Disney+ komt. Zou fijn zijn. Echter; de deal tussen BBC en Disney zou ook strict beperkt kunnen zijn tot wat er nog uit moet komen.
Intussen kijk ik verder naar mijn blu-rays, want ik heb alles vanaf 2005 gewoon fysiek in huis.
Ze komen rondom het jubileum, dus in november. De exacte data zijn nog niet bekend.quote:Op zaterdag 23 september 2023 @ 15:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wanneer komen die specials eigenlijk? Dat was toch allemaal dit najaar? Laatst wat ik zag was het einde van Jody Whitaker als de doctor
Er was de afgelopen week het één en ander te doen over de eerste serial, An Unearthly Child. De rechthebbende (namelijk de zoon van scenarioschrijver Anthony Coburn) weigert de BBC een licentie te geven om deze afleveringen op iPlayer te plaatsen. Die afleveringen, juist de allereerste van de serie, zullen er dus niet tussen zitten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 @ 19:32 schreef DevilsWhore het volgende:
https://www.gamesradar.co(...)800-episode-archive/
Ahw yessss
De BBC heeft inmiddels aangekondigd dat Doctor Who op 25 november op BBC iPlayer (UK) en Disney+ (rest van wereld) verschijnt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:50 schreef Breuls het volgende:
Oh en er is een gerucht, op basis van iemand die programmaschema's heeft gezien, dat de specials worden uitgezonden op zaterdagen vanaf 25 november. Dat is echter wel een beetje vreemd, want twee van de drie specials landen dan pas in december én heel dicht tegen de festive special aan, dus ga er vooral nog niet per sé van uit dat het klopt.
Ruth Madeley als Shirley Anne Bingham is een nieuw personage, maar dat zullen we ze maar vergeven.quote:Vandaag werden de trailer en premièredata onthuld voor de drie nieuwe Doctor Who specials ter ere van het 60-jarig jubileum, die wereldwijd op Disney+ zullen verschijnen buiten het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar ze op de BBC zullen worden uitgezonden. In de drie specials, getiteld The Star Beast (25 nov.), Wild Blue Yonder (2 dec.) en The Giggle (9 dec.), komen de Veertiende Doctor (David Tennant) en Donna Temple-Noble (Catherine Tate) opnieuw oog in oog te staan met hun meest angstaanjagende schurk tot nu toe: de Speelgoedmaker (gespeeld door Neil Patrick Harris in zijn debuut in "Doctor Who"). De extra nieuwe cast bestaat uit Yasmin Finney als Rose Temple-Noble en Miriam Margolyes als de stem van de Meep, naast de terugkerende personages Jacqueline King als Sylvia Noble, Karl Collins als Shaun Temple, Ruth Madeley als Shirley Anne Bingham en Jemma Redgrave als Kate Lethbridge-Stewart. De eerste special The Star Beast gaat op 25 november in premiere en het nieuwe seizoen van Doctor Who is vanaf 2024 te zien via Disney+.
Ik dacht eigenlijk ook met mijn reactie dat ik hier zatquote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:59 schreef Breuls het volgende:
Let op! Er is al een langlopend eigen topic over Doctor Who. Daar hebben we deze trailer natuurlijk vorige maand al besproken:
Doctor Who #56 | the timeless child
Kom gerust langs in dat topic als je de serie ook gaat volgen!
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zit ook te twijfelen, ik ben bijna aan het einde van het Eleven-tijdperk, maar sinds Clara haar intrede heeft gedaan kom ik niet zoveel verder. Ik moet dus nog redelijk wat seizoenen tot ik bij ben, heel twaalf en dertien nog![]()
Ik denk dat ik sowieso vanaf dit punt direct mee ga kijken, want ben ook fan van Ncuti, maar of ik dan ooit die missende seizoenen terug ga kijken..
Intussen nagevraagd: de afleveringen komen in de avond op Disney+.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:34 schreef Breuls het volgende:
Het is nog niet bekend of Disney+ de gebruikelijke releasetijd van 9 uur 's ochtends hanteert, of dat ze wachten tot de uitzending op BBC One.
quote:Additional content Exclusive to the 60th Anniversary specials release:
- Rachel Talalay's Scene Breakdown
- Chanya Button's Scene Breakdown
- Tom Kingsley's Scene Breakdown
Special Features:
- THE STAR BEAST Behind The Scenes
- The Fourteenth Doctor Reveal
- WILD BLUE YONDER Behind The Scenes
- THE GIGGLE Behind The Scenes
- THE GIGGLE In-vision Commentary
- THE STAR BEAST In-vision Commentary
- David and Catherine's Flashbacks
- Yasmin Finney Introduces Rose Noble
- Designing the Fourteenth Doctor
- Set Tour with Yasmin Finney
- THE STAR BEAST - Behind The Scenes Trailer
- WILD BLUE YONDER - Behind The Scenes Trailer
- THE GIGGLE - Behind The Scenes Trailer
- The Cast Introduce the Villains in WILD BLUE YONDER
- Behind The Scenes Fun with David and Catherine
- Video Diary with David Tennant's Stand-in
- TARDIS Set Tour with David Tennant and Phil Sims
- Ruth Madeley Introduces Shirley Bingham
- Neil Patrick Harris Introduces the Toymaker
- Becoming the Toymaker
- 60th Specials Recap with David Tennant
Ja en het gaat nu met de nieuwe dus niet zo hardquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:14 schreef Breuls het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn rewatch afgerond: alles van Rose t/m The Power of the Doctor gekeken, veelal vanaf blu-ray en dus inclusief alle extra's. Was een leuk jaartje (ben in januari begonnen).
Om het de komende maand nog te doen is een flinke opgave, ja. Dan moet je echt keihard bingen.
Nee daar ga ik ook niet vanuit, maar ik baal er wel van dat het nergens makkelijk is nuquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:59 schreef Breuls het volgende:
Ga er niet vanuit dat die naar Disney komen. Officieel is daar niets over bekend, maar de Disney-BBC-deal gaat in eerste instantie over de nieuwe afleveringen (waarvoor Disney ook meebetaalt aan de productiekosten).
In het Engels is het onderscheid wat eenvoudiger: de klassieke seizoenen waren 'seasons' en de nieuwe seizoenen waren 'series' en nu weer 'season'. In het Nederlands zeggen we eigenlijk altijd seizoen.quote:
Hoe bedoel je? Qua logo of zoiets?quote:Op woensdag 1 november 2023 @ 18:14 schreef Meke het volgende:
Betekent dit ook een stijlbreuk verder?
Om te blijven vernieuwen. Het moet natuurlijk wel steeds nieuwe kijkers blijven aantrekken. En Disney zal wel een vinger in de pap hebben. Het is heel goed mogelijk dat zij hebben gezegd "weet je, het is niet zo handig dat we straks de serie niet vanaf seizoen 1 kunnen aanbieden, kunnen we daar niet wat aan doen?" en de BBC en RTD/Bad Wolf daar uiteindelijk mee akkoord zijn gegaan.quote:Waarom zouden ze dat eigenlijk doen?
Ja zoiets bijv, of qua serieopbouw.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Qua logo of zoiets?
Dat kan natuurlijk; het huidige logo is het 'diamond logo', verwijzend naar het 'diamanten jubileum'. Het kan zijn dat er straks weer een ander logo is. En van de muziek weten we niet of Murray Gold nóg een nieuwe versie van het thema heeft klaarliggen.
En de look van de trailer is een stuk anders dan de afleveringen van de afgelopen jaren, maar die stijl evolueert sowieso steeds, dus dat zal uiteindelijk wel meevallen.
[..]
Om te blijven vernieuwen. Het moet natuurlijk wel steeds nieuwe kijkers blijven aantrekken. En Disney zal wel een vinger in de pap hebben. Het is heel goed mogelijk dat zij hebben gezegd "weet je, het is niet zo handig dat we straks de serie niet vanaf seizoen 1 kunnen aanbieden, kunnen we daar niet wat aan doen?" en de BBC en RTD/Bad Wolf daar uiteindelijk mee akkoord zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |