quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:43 schreef borisz het volgende:
Wel de Alternatieve Elfstedentocht volgende week .
Nou ja, het vervalt dan niet he. Niks mis mee om ergens nog een stukje te houden, en eens in de zoveel jaar eens wat anders te doen qua locatie. Dan is het gewoon 98% van de tijd puur gericht op tijden (en buiten Heerenveen in Thialf in een zielloze hal, maar dat is dan maar zo), en 2% van de tijd ook nog even mooi en stoempen en vechten tegen de omstandigheden.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan vervalt schaatsen helemaal in folklore. Het is nou eenmaal een tijdensport geworden
Allrounden zie ik wel zitten in de buitenlucht. Dan gaat het toch al minder om de tijdenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het vervalt dan niet he. Niks mis mee om ergens nog een stukje te houden, en eens in de zoveel jaar eens wat anders te doen qua locatie. Dan is het gewoon 98% van de tijd puur gericht op tijden (en buiten Heerenveen in Thialf in een zielloze hal, maar dat is dan maar zo), en 2% van de tijd ook nog even mooi en stoempen en vechten tegen de omstandigheden.
Was er niet een EK Allround in Collalbo een paar jaar geleden?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Allrounden zie ik wel zitten in de buitenlucht. Dan gaat het toch al minder om de tijden
quote:Toertocht Alternatieve Elfstedentocht dinsdag geschrapt
Na twee coronajaren zou op dinsdag 24 januari eindelijk weer de Alternatieve Elfstedentocht gereden worden door de toerrijders. De vele fanatiekelingen die zich hadden verheugd op 200 kilometer afzien op de Oostenrijkse Weissensee, zullen dinsdagochtend hun ijzers in de tassen moeten laten zitten. Omdat er een dikke pak sneeuw op het ijs ligt, kan er niet geschaatst worden.
De komende 24 uur is er nog lichte sneeuwval voorspeld, daarna wordt het kouder en kan de sneeuw van het ijs gehaald worden. Mits de reisplannen dat toelaten, mogen de enthousiastelingen van dinsdag op vrijdag hun tocht schaatsen, want dan staat de tweede Alternatieve Elfstedentocht gepland. De eerste Grand Prix voor de wedstrijdrijders staat donderdag op het programma, de Aart Koopmans Memorial, en lijkt niet in gevaar te komen.
Kogel lijkt door de kerk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De baan in Baselga di Piné lijkt meer en meer niet door te gaan. Minister van Infrastructuur heeft het nu over het 'verspillen' van 100 miljoen voor de baan in Baselga ipv de oude baan in Turijn weer op te bouwen. Balen, keek toch wel erg uit naar eindelijk een goede hooglandbaan in Europa.
https://www.ilsole24ore.c(...)gne-il-2027-AEIl2IXC
, het was de training locatie van Europa geworden voor alle ploegen door de combi hoogte/overdekte hal. Ga eens kijken hoeveel dat je had opgeleverd over 10-20 jaar.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:30 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Kogel lijkt door de kerk.
[ twitter ]
Geen 35 miljoen. Dat kan ik je wel vertellenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
, het was de training locatie van Europa geworden voor alle ploegen door de combi hoogte/overdekte hal. Ga eens kijken hoeveel dat je had opgeleverd over 10-20 jaar.
Nu al een kut-OS.
met de zijeffecten voor de regio zoals hotels/restaurants e.d. meegerekend bedoelde ik. Alleen al kijkend naar de Nederlands ploegen hebben die 2-3 per jaar een trainingsstage in Collalbo die ze maar wat graag zouden verplaatsen naar een overdekte schaatsbaan op hoogte.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen 35 miljoen. Dat kan ik je wel vertellen
Maarja als al die 'zijeffecten' daar naartoe gaan vallen ze voor een groot deel weg bij Collalboquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
met de zijeffecten voor de regio zoals hotels/restaurants e.d. meegerekend bedoelde ik. Alleen al kijkend naar de Nederlands ploegen hebben die 2-3 per jaar een trainingsstage in Collalbo die ze maar wat graag zouden verplaatsen naar een overdekte schaatsbaan op hoogte.
Slaat nergens op inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat volgende wedstrijd is. Dit is doodsteek voor het schaatsen... Men vergeet te kijken omdat er totaal geen structuur in zit. Bij andere wintersporten heb je gewoon elke week een wedstrijd.
Terwijl je ook altijd de zeikerts hebt 'er is altijd schaatsen op, vroeger was er alleen het EK en WK allround'. Dan denk ik ook echt kijk naar veldrijden, dat is minimaal wekelijks.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat volgende wedstrijd is. Dit is doodsteek voor het schaatsen... Men vergeet te kijken omdat er totaal geen structuur in zit. Bij andere wintersporten heb je gewoon elke week een wedstrijd.
Ga je als Portugees lekker in de juniorenwereldbeker rondrijden, kun je ook een beetje competitie hebben en jezelf ontwikkelen enzo. Rij je tegen iemand met 34 fucking nul acht als PRquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:55 schreef hhh38 het volgende:
Stolz rijdt morgen op de 500m tegen iemand met een PR van boven de 40.0
Ja dit is echt een Evenepoeliaanse dominantie, ben benieuwd hoe die andere jongens naar hem kijken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ga je als Portugees lekker in de juniorenwereldbeker rondrijden, kun je ook een beetje competitie hebben en jezelf ontwikkelen enzo. Rij je tegen iemand met 34 fucking nul acht als PR
En vaak ook in de topquote:Op zondag 5 februari 2023 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niveau bij de neo's is lager dan bij de junioren in breedte.
Ingelogd en dan hoop pop ups en dan kan ik het niet zien want profiel is nog niet compleetquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Het WK Junioren is begonnen. Op dit moment is de 500m voor meisjes bezig. Het is te bekijken via het vage Recast platform, wel prima beeldkwaliteit.
Ja broddelwerken van de ISU.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ingelogd en dan hoop pop ups en dan kan ik het niet zien want profiel is nog niet compleet
Kutwebsite
Dat is echt wel een bizar goede tijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:22 schreef hhh38 het volgende:
Angel Daleman (nog steeds pas 15!) wint met overmacht de 1500m met de enige tijd onder de 2:00
1. Angel Daleman 1:58.81
Niet eens een PR, maar Inzell is ook niet meer echt sneller dan Heerenveen de laatste tijd. Maar vooral bizar dat niemand in de 3 juniorencategorieën boven haar sneller is op dit moment.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:33 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is echt wel een bizar goede tijd.
Valt mee, hij lijkt weer niet het achterste van z'n tong te laten zien.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:12 schreef hhh38 het volgende:
Prins matig, slecht. Stolz gaat hier met 4,0-4,5 seconden voorsprong winnen
Op je 15e al het allroundklassement winnen en op elke afstand op het podium staan, die gaat iedereen naar huis rijden straksquote:
Ik zou het eerder verwachten van een Irene Schoutenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:23 schreef Remco het volgende:
Iemand moet toch ooit de eerste plek van Cindy Klassen overnemen op de Adelskalender. Ik weet niet of Tagaki die snelle 5 km ooit nog gaat rijden.
Meeste ruimte ligt op de 500 maar zie haar geen 37-er of een heel lage 38 rijden. Dat heeft ze wel nodig.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het eerder verwachten van een Irene Schouten
Met een 38,5 op de 500 meter en een verbetering van haar PR op de 5k moet ze het kunnen redden. Dat zijn de twee afstanden waar ik de meeste ruimte ziequote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Meeste ruimte ligt op de 500 maar zie haar geen 37-er of een heel lage 38 rijden. Dat heeft ze wel nodig.
Kan natuurlijk nog verbeteren op de andere afstanden maar dat zal marginaal zijn.
Gaat Daleman voor nog 3x goud vandaag? Ze doet ook sowieso mee aan de mass startquote:Op zondag 12 februari 2023 10:38 schreef heywoodu het volgende:
Goud voor Smit, Hersman en Daleman, jaaaa!
https://live.isuresults.e(...)mpetition/13/results
En dat is alvast tweequote:Op zondag 12 februari 2023 10:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gaat Daleman voor nog 3x goud vandaag? Ze doet ook sowieso mee aan de mass start
Met die tijd waren ze in Tomaszow 2e gewordenquote:Op zondag 12 februari 2023 11:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat is alvast twee
Een kleine negen seconden sneller dan de nummer twee
https://live.isuresults.e(...)mpetition/15/results
Nou goed, Japan zat er beduidend dichter bij, maar DNF.
En Daleman zou individueel 5e zijn geworden met haar tijd van vrijdag, maar goed, Inzell lijkt me wel een heel stuk rapperquote:Op zondag 12 februari 2023 11:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met die tijd waren ze in Tomaszow 2e geworden
Dat is zo, maar 3 junioren die zich zouden kunnen meten met 3 senioren is in mijn ogen knapper dan een enkele uitschieter.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En Daleman zou individueel 5e zijn geworden met haar tijd van vrijdag, maar goed, Inzell lijkt me wel een heel stuk rapper
Er komt een goede generatie aan, zo achter Leerdam. Nu alquote:Op zondag 12 februari 2023 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar 3 junioren die zich zouden kunnen meten met 3 senioren is in mijn ogen knapper dan een enkele uitschieter.
En gezien de tijden van Stolz is Inzell nou ook weer niet extreem snel.
Die stap naar de top in de senioren kan wel heel lastig zijn. Kok en Groot wonnen het WK junioren in 2020 ook met dikke afstand en uiteindelijk is Kok alleen op de 500m echt in de buurt van de wereldtop en Groot is (nog) niet doorgebroken.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er komt een goede generatie aan, zo achter Leerdam. Nu al
Die Stekly staat al een tijdje bekend als een groot talent, zat vorig jaar kort achter Hendriksen op de 5000m volgens mij. Maar hij kon dat niet echt doortrekken dit seizoen. Misschien dat ie dit nodig had. Sowieso leuk om meer talenten uit kleinere schaatslanden te zien. Die Oostenrijkse Rossner rijdt in de achtergrond ook een heel goed toernooi als 16-jarigequote:Op zondag 12 februari 2023 13:35 schreef heywoodu het volgende:
Daleman wint de mass start en gaat dus als 15-jarige, tussen de 18- en 19-jarigen, naar huis met 6x goud, 1x zilver en 1x brons, mijn god
Ook nog eens zilver voor Hoogendoorn.
https://live.isuresults.e(...)mpetition/17/results
Bij de mannen gaat een ontsnapping er met de winst vandoor in de persoon van de Tsjech Lukas Stekly, wel eens leuk. Stolz moet het doen met winst in de sprint om brons.
https://live.isuresults.e(...)mpetition/18/results
https://www.nu.nl/schaats(...)ervolgingsploeg.htmlquote:Vrouwen
500 meter: Femke Kok, Jutta Leerdam, Michelle de Jong. Reserve: Marrit Fledderus.
1.000 meter: Jutta Leerdam, Antoinette Rijpma-de Jong, Michelle de Jong. Reserve: Femke Kok.
1.500 meter: Antoinette Rijpma-de Jong, Marijke Groenewoud, Jutta Leerdam. Reserve: Joy Beune.
3.000 meter: Antoinette Rijpma-de Jong, Joy Beune, Irene Schouten. Reserve: Marijke Groenewoud.
5.000 meter: Irene Schouten, Sanne in ‘t Hof. Reserve: Marijke Groenewoud.
Massastart: Irene Schouten, Marijke Groenewoud. Reserve: Elisa Dul.
Ploegachtervolging: Irene Schouten, Marijke Groenewoud, Joy Beune. Reserve: Elisa Dul.
Teamsprint: Michelle de Jong, Marrit Fledderus, Isabel Grevelt. Reserve: Naomi Verkerk.
Mannen
500 meter: Merijn Scheperkamp, Dai Dai N’tab, Hein Otterspeer. Reserve: Stefan Westenbroek.
1.000 meter: Kjeld Nuis, Hein Otterspeer, Thomas Krol. Reserve: Joep Wennemars.
1.500 meter: Patrick Roest, Thomas Krol, Kjeld Nuis. Reserve: Wesly Dijs, Marcel Bosker.
5.000 meter: Patrick Roest, Marcel Bosker, Jorrit Bergsma. Reserve: Beau Snellink.
10.000 meter: Patrick Roest, Jorrit Bergsma. Reserve: Kars Jansman.
Massastart: Bart Hoolwerf, Jorrit Bergsma. Reserve: Louis Hollaar.
Ploegachtervolging: Patrick Roest, Beau Snellink, Marcel Bosker. Reserve: Chris Huizinga.
Teamsprint: Merijn Scheperkamp, Hein Otterspeer, Wesly Dijs. Reserve: Janno Botman.
Roest wil dus de optie 1500/10k open houden.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:35 schreef Starflyer het volgende:
Selectie voor het WK Afstanden:
[..]
https://www.nu.nl/schaats(...)ervolgingsploeg.html
Daar ging wel iets mis uiteindelijkquote:Op maandag 27 februari 2023 14:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Roest wil dus de optie 1500/10k open houden.
Jonathan Kuck schaatst ook nogquote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:32 schreef hhh38 het volgende:
Stolz rijdt zo te zien de finale van de AmCup in Salt Lake
https://speedskatingresults.com/live.php?p=0
Tweeling Mark en Esther Withagen (wie? ) zijn ook van de partij!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:32 schreef hhh38 het volgende:
Die wedstrijden zijn echt fantastisch altijd. Wereldtoppers als Stolz en Bowe tegen 50+'ers, amateurs en C-junioren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Tweeling Mark en Esther Withagen (wie? ) zijn ook van de partij!
Nieuw wereldrecord, ja!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:32 schreef hhh38 het volgende:
Zou het toch wel jammer vinden als dat op zo'n klein podium gebeurt. En op welke afstand dan? Maar die 1.41 komt er sowieso.quote:
Ja dat is jammer. Wel leuk voor het publiek in Leeuwarden natuurlijk.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vraag me af of Stolz daar (goed) rijdt, want hij rijdt vanavond nog de Zilveren Bal in Leeuwarden.
Iig niet op de 500mquote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:32 schreef hhh38 het volgende:
Nee dat is ook wel heel snel na de Zilveren Bal. Ik denk niet dat we er veel van moeten verwachten gezien de jetlag, maar hij zal in ieder geval voor een dik PR op de 1500m gaanquote:
Gelukkig genoeg andere toppers aan de start om ons te vermaken.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:49 schreef hhh38 het volgende:
Niet helemaal een goeie inschatting, in het komende uur gaat ie wel rijden denk ik
Knappe tijd, maar dit benadrukt nog maar even wat een bizar goede tijd dat WR is. Meer dan 2 seconden er vandaan met een prima schema.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:29 schreef Aguero het volgende:
23,04
47,91 (24,87)
1.14,18 (26,27)
1.42,26 (28,08)
WRJ
En dan te bedenken dat Nuis in de laatste 150 steenkapot zaten dat ze daar nog veel tijd hebben laten liggen ookquote:Op zondag 12 maart 2023 19:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Knappe tijd, maar dit benadrukt nog maar even wat een bizar goede tijd dat WR is. Meer dan 2 seconden er vandaan met een prima schema.
27,7 is een nette afsluiter als je twee betere rondjes hebt gereden dan tijdens je pr op de 1000.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Nuis in de laatste 150 steenkapot zaten dat ze daar nog veel tijd hebben laten liggen ook
22,60quote:Op zondag 12 maart 2023 19:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Knappe tijd, maar dit benadrukt nog maar even wat een bizar goede tijd dat WR is. Meer dan 2 seconden er vandaan met een prima schema.
PEKKAquote:Op zondag 12 maart 2023 22:35 schreef Mansjester het volgende:
In m'n hoofd staan de wereldrecords ook nog steeds op 1.07.00 en 1.42.00 ofzo
13.03 op de tienquote:Op zondag 12 maart 2023 22:35 schreef Mansjester het volgende:
In m'n hoofd staan de wereldrecords ook nog steeds op 1.07.00 en 1.42.00 ofzo
En Janne Hänninen heeft op de 500 meter een PR van 35,00 staan. De Finnen hebben wat met ronde getallenquote:Op zondag 12 maart 2023 22:40 schreef Aguero het volgende:
[..]
PEKKA
KOSKELA
Heerlijk onverwacht wereldrecord met die zware klappen van hem
Hij kan de 10km ook rijden op het Amerikaans kampioenschapquote:Op maandag 13 maart 2023 00:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
En volgende week nog de Oval Finals.
Over Stolz gesproken.. ik las dat ie in elk geval nadacht over een WK Allround, maar het is zo zonde dat het plaatsvindt tegelijk met het WK Sprint. Het lijkt me logisch dat ie in elk geval eerst een keer wereldkampioen sprint zou willen worden, maar eigenlijk vind ik het adelskalerderntechnisch etc natuurlijk verplicht om het WK Allround te rijden.
Haarlem is half overdekt. 7.30 is niet zo bar snel voor een topper op een buitenbaan. Ik heb een jaar of 20 geleden nog een keer een junior dame van jong Oranje 8 blank zien rijden in Geleen, een erkend langzame buitenbaan. Dat scheelt je toch snel 2 seconden per ronde op snelheid.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Esmee Visser is weer een beetje terug, ze reed gisteren met 7.30 een baanrecord op Haarlem bij de Bob de Jong bokaal (oude BR was 7.35, ook van haar, maar dan uit 2016 dus toen was ze nog heel onbekend). Moeilijk in te schatten hoe dat zich verhoudt tot een serieuze baan, maar gun het haar wel dat ze nog een keer terugkomt.
WoW, 20 uurquote:
Een update voor mij en wimderon: ze zijn nog bezig, maar hij heeft net 6.44 op de 5km gereden. Dat is onder de worldcuplimiet, dus als hij (en de zwitserse bond..) zou willen zou hij het record van oudste deelnemer van Pechstein kunnen VERPULVEREN.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bericht dat eigenlijk alleen mij interesseert: Martin Hänggi (volgende week 55) gaat komende week wat mastersrecords VERPULVEREN: https://inschrijven.schaa(...)a5a9ea350/deelnemers .
Hij reed dit seizoen al 3x onder de 7 minuten op de 5km en heeft dus al het informele mastersrecord op 1500m en 5k.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |