Er is ook nog een NK Afstanden!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:23 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie/besef nu pas dat er een maand lang gaan geen schaatsen is. En in totaal nog maar 2 World cups (op dezelfde locatie) en verder het WK afstanden.
Wat hebben ze in godsnaam met de kalender gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is ook nog een NK Afstanden!Ik ben benieuwd wanneer men in Azië weer worldcups wil organiseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Het is armoe troef inderdaad. Toch wel de manier om tanende belangstelling voor een sport nog verder om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:23 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie/besef nu pas dat er een maand lang gaan geen schaatsen is. En in totaal nog maar 2 World cups (op dezelfde locatie) en verder het WK afstanden.
Wat hebben ze in godsnaam met de kalender gedaan
Uitstekend nieuws. Nu graag nog beter nieuws en weer eens een mooie wedstrijd in Baselgaquote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De baan in Baselga di Piné lijkt meer en meer niet door te gaan. Minister van Infrastructuur heeft het nu over het 'verspillen' van 100 miljoen voor de baan in Baselga ipv de oude baan in Turijn weer op te bouwen. Balen, keek toch wel erg uit naar eindelijk een goede hooglandbaan in Europa.
https://www.ilsole24ore.c(...)gne-il-2027-AEIl2IXC
Heiden's 7:02 werd wel stevig uit de boeken geredenquote:Op maandag 16 januari 2023 19:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er staan nog baanrecords van Eric Heiden en Bonny Blair
Op klassieke noren zeker.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws. Nu graag nog beter nieuws en weer eens een mooie wedstrijd in Baselga
Heel verdrietig nieuws, ik keek uit naar een overdekte hooglandbaan in Europaquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws. Nu graag nog beter nieuws en weer eens een mooie wedstrijd in Baselga
Daar kan ik vrij weinig mee eigenlijk. Tja, dan gaan de tijden wat omlaag...achquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heel verdrietig nieuws, ik keek uit naar een overdekte hooglandbaan in Europa
Dan vervalt schaatsen helemaal in folklore. Het is nou eenmaal een tijdensport gewordenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar kan ik vrij weinig mee eigenlijk. Tja, dan gaan de tijden wat omlaag...ach
Liever iets langzamer maar prachtige banen dan iets sneller en elke baan die er nagenoeg hetzelfde uit ziet. Zoals nu natuurlijk al het geval is met wedstrijden van hoog niveau.
Dat maakt het schaatsen op de Universiade leuk (want het niveau is verder niet subliem )
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:43 schreef borisz het volgende:
Wel de Alternatieve Elfstedentocht volgende week .
Nou ja, het vervalt dan niet he. Niks mis mee om ergens nog een stukje te houden, en eens in de zoveel jaar eens wat anders te doen qua locatie. Dan is het gewoon 98% van de tijd puur gericht op tijden (en buiten Heerenveen in Thialf in een zielloze hal, maar dat is dan maar zo), en 2% van de tijd ook nog even mooi en stoempen en vechten tegen de omstandigheden.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan vervalt schaatsen helemaal in folklore. Het is nou eenmaal een tijdensport geworden
Allrounden zie ik wel zitten in de buitenlucht. Dan gaat het toch al minder om de tijdenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het vervalt dan niet he. Niks mis mee om ergens nog een stukje te houden, en eens in de zoveel jaar eens wat anders te doen qua locatie. Dan is het gewoon 98% van de tijd puur gericht op tijden (en buiten Heerenveen in Thialf in een zielloze hal, maar dat is dan maar zo), en 2% van de tijd ook nog even mooi en stoempen en vechten tegen de omstandigheden.
Was er niet een EK Allround in Collalbo een paar jaar geleden?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Allrounden zie ik wel zitten in de buitenlucht. Dan gaat het toch al minder om de tijden
quote:Toertocht Alternatieve Elfstedentocht dinsdag geschrapt
Na twee coronajaren zou op dinsdag 24 januari eindelijk weer de Alternatieve Elfstedentocht gereden worden door de toerrijders. De vele fanatiekelingen die zich hadden verheugd op 200 kilometer afzien op de Oostenrijkse Weissensee, zullen dinsdagochtend hun ijzers in de tassen moeten laten zitten. Omdat er een dikke pak sneeuw op het ijs ligt, kan er niet geschaatst worden.
De komende 24 uur is er nog lichte sneeuwval voorspeld, daarna wordt het kouder en kan de sneeuw van het ijs gehaald worden. Mits de reisplannen dat toelaten, mogen de enthousiastelingen van dinsdag op vrijdag hun tocht schaatsen, want dan staat de tweede Alternatieve Elfstedentocht gepland. De eerste Grand Prix voor de wedstrijdrijders staat donderdag op het programma, de Aart Koopmans Memorial, en lijkt niet in gevaar te komen.
Kogel lijkt door de kerk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De baan in Baselga di Piné lijkt meer en meer niet door te gaan. Minister van Infrastructuur heeft het nu over het 'verspillen' van 100 miljoen voor de baan in Baselga ipv de oude baan in Turijn weer op te bouwen. Balen, keek toch wel erg uit naar eindelijk een goede hooglandbaan in Europa.
https://www.ilsole24ore.c(...)gne-il-2027-AEIl2IXC
, het was de training locatie van Europa geworden voor alle ploegen door de combi hoogte/overdekte hal. Ga eens kijken hoeveel dat je had opgeleverd over 10-20 jaar.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:30 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Kogel lijkt door de kerk.
[ twitter ]
Geen 35 miljoen. Dat kan ik je wel vertellenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
, het was de training locatie van Europa geworden voor alle ploegen door de combi hoogte/overdekte hal. Ga eens kijken hoeveel dat je had opgeleverd over 10-20 jaar.
Nu al een kut-OS.
met de zijeffecten voor de regio zoals hotels/restaurants e.d. meegerekend bedoelde ik. Alleen al kijkend naar de Nederlands ploegen hebben die 2-3 per jaar een trainingsstage in Collalbo die ze maar wat graag zouden verplaatsen naar een overdekte schaatsbaan op hoogte.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen 35 miljoen. Dat kan ik je wel vertellen
Maarja als al die 'zijeffecten' daar naartoe gaan vallen ze voor een groot deel weg bij Collalboquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
met de zijeffecten voor de regio zoals hotels/restaurants e.d. meegerekend bedoelde ik. Alleen al kijkend naar de Nederlands ploegen hebben die 2-3 per jaar een trainingsstage in Collalbo die ze maar wat graag zouden verplaatsen naar een overdekte schaatsbaan op hoogte.
Slaat nergens op inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat volgende wedstrijd is. Dit is doodsteek voor het schaatsen... Men vergeet te kijken omdat er totaal geen structuur in zit. Bij andere wintersporten heb je gewoon elke week een wedstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |