In Maart weer op 2.20.quote:Op maandag 7 november 2022 10:57 schreef Tjoent het volgende:
Bijna 5% in de plus![]()
@:ludovico : bel de krant, we lopen binnenohnee wacht...
14ct interim. Volgende ronde weer........quote:Op maandag 7 november 2022 11:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Voor Q4 worden er sowieso goede cijfers verwacht.
Keren ze wel weer dividend uit denk je?
Door wie?quote:Op maandag 7 november 2022 11:10 schreef Tjoent het volgende:
Voor Q4 worden er sowieso goede cijfers verwacht.
Door PostNL zelfquote:Op maandag 7 november 2022 14:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Door wie?
Wat mij al 4 jaar opvalt is dat men Q3 overschat en Q4 onderschat.
Meer dan 100% meer omzet bevatten mensen niet.
Nu zal dat nog extremer zijn vanwege inflatie en kerst.
Ah, linkje? Dat delen ze zelf?quote:
Geven ze zelf aan idd.quote:
Niks gelogen.quote:Op maandag 7 november 2022 16:36 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Geven ze zelf aan idd.
https://www.telegraaf.nl/(...)orgt-post-nl-verlies
Daarbij wordt wel rekening gehouden met een sterk vierde kwartaal, als gevolg van de feestdagen. „Op piekdagen staan we klaar om twee keer zoveel pakketten te bezorgen dan op een gewone dag. En natuurlijk verwachten we weer talloze kerst- en nieuwjaarskaarten te bezorgen. Het vierde kwartaal wordt het sterkste kwartaal van het jaar en levert de belangrijkste bijdrage aan ons totaalresultaat in 2022”, aldus Verhagen.
+4% hier ondanks PostNL, maar dankzij o.a. overexposure in ASML.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:34 schreef Faraday01 het volgende:
2 procent maar voor mijn degiro portefeuille. Shell, ahold en postnl doen vandaag niet mee met het feestje.
Hier 9% plus op Asml. De rest gaat ook wel lekker. Totaal sta ik ook weer positief.quote:
Budbee en Red je Pakketje failliet, gok ik.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:35 schreef recursief het volgende:
Waarom jakkert PostNL opeens met 7% omhoog?
In theorie wel, uiteindelijk zit er in het mandje van de ETF aanbieder gewoon de onderliggende waarde, dus meer vermogen in de ETF is meer vraag naar de onderliggende waarde.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:21 schreef Candymannetje het volgende:
Is de populariteit van een ETF van invloed op de onderliggende waarde?
Dus stel mensen massaal een ETF van goud of bitcoin kopen.
Gaat dan de prijs van goud of bitcoin omhoog?
Maar dat is toch geen +7%?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Budbee en Red je Pakketje failliet, gok ik.
We zitten hier al een jaar op te wachten. Op naar de 2%.quote:Op vrijdag 11 november 2022 07:36 schreef namliam het volgende:
Want inflatie is "maar" 7,7% in plaats van 8,2%... je zie positief nieuws waar je het wil zien denk ik dan maar
Lijkt me stug.quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:53 schreef Faraday01 het volgende:
Wat is de reden dat postnl +10% staat vandaag? Alleen hoop op lagere inflatie?
Ja.. Lijkt het op.. Maar wat veroorzaakt de hoge bèta? Hoge conjunctuur gevoeligheid én gevoeligheid aan rentes en andere observaties.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:29 schreef JimmyJames het volgende:
Gewoon speculatieve aandelen/ high beta die stijgen in risk on modus. Tell ook.
1.3? Postnl? Naar mijn gevoel zit die op 2.5-3.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:48 schreef SOG het volgende:
1.3 beta is toch niet hoog. Budbee is failliet maar dat was al wel wat langer bekend vandaag. Ben benieuwd vandaag. Postnl is wel hard gegaan vanaf de bodem, plus 31 procent.
Geen idee. Heb het gegoogeld. Op degiro staat 1.37.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
1.3? Postnl? Naar mijn gevoel zit die op 2.5-3.
Het is een monthly bèta. Is dat altijd maandelijks? Ik dacht dagelijks!? Dat gebruikelijk was?
Ja dat zijn dus maandelijke variaties..quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:20 schreef SOG het volgende:
[..]
Geen idee. Heb het gegoogeld. Op degiro staat 1.37.
Is juist geschikt voor de balans. Om de volatiliteit in je porto te verminderenquote:Op vrijdag 11 november 2022 22:17 schreef JimmyJames het volgende:
Unilever blijft een kutaandeel. Natuurlijk zakt het flink op zo'n dag dat iedereen switcht naar risk-on. Ik had ze moeten dumpen toen ze nog op een kleine winst stonden. Het dividend is ook gewoon te laag om ze voor die reden te houden. Volgens mij is het ook niet eens meer een dividend aristocrat.
Ik heb het idee dat ik net zo goed cash kan aanhouden. Cash blijft gewoon stabiel als de market daalt en gaat niet onderuit als de markt stijgt. En het dividend van Unilever is bij lange na niet genoeg om de inflatie te compenseren.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is juist geschikt voor de balans. Om de volatiliteit in je porto te verminderen
Volatiliteit is helemaal niet zo erg, dat is vaak alleen maar sentiment.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is juist geschikt voor de balans. Om de volatiliteit in je porto te verminderen
PostNL zou moeten fuseren met Bpost en Royal Mail.quote:Op zaterdag 12 november 2022 08:43 schreef Tjoent het volgende:
Zou wel gaaf zijn als PostNL wordt overgenomendan komen we er allemaal goed mee weg lijkt me.
ASML voor 400 euro was trouwens ook best leuk
Ik vermoed dat er veel Nederlandse beleggers in zitten, dus niet zo gek dat het hier vaak voorbij komt.quote:Op zaterdag 12 november 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Kan er geen apart PostNL-topic komen?
Je weet dat een aandeel van 1 euro naar 4.8 ook weer kan zakken naar 1.5 euro.quote:Op zaterdag 12 november 2022 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er veel Nederlandse beleggers in zitten, dus niet zo gek dat het hier vaak voorbij komt.
Vind het zelf niet zo storend, ondanks dat het 1 van m'n grootste missers is van 2022.
Euro's is (was) leading daarvoor.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:56 schreef JimmyJames het volgende:
Het klopt ook nog dat het geen aristocrat meer is:
Wordt vrijdag wel spannend met Tencent, JD en BABA.quote:Op zondag 13 november 2022 23:17 schreef JimmyJames het volgende:
We gaan waarschijnlijk weer een goede week tegemoet voor China aandelen..
https://www.wsj.com/artic(...)9?st=4fcmpb0dmkdp1p3
Dat was m'n punt niet helemaal.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet dat een aandeel van 1 euro naar 4.8 ook weer kan zakken naar 1.5 euro.
Goede opsomming,quote:Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef SOG het volgende:
Postnl is gewoon interessant:
- een of andere tsjech met 25 procent (met russische banden?)
- value/dividend aandeel dat van 5 naar 1.50 gaat.
- herna die zegt postnl kan op eigen kracht naar 4.50, vervolgens gaat het naar 1.50.
- grote shortposities structureel
- klagende mensen op iex forum
- complottheorieën over prijsmanipulatie
- invallen in belgische panden ivm kinderarbeid
- altijd de hoop op overnames
- karige salarissen voor de werknemers (moet je eens voor de gein kijken wat die verdienen)
- nostra die er werkt (nog steeds?) en sindsdien is het aandeel helemaal gecrasht (is wel héél toevallig)
- vrouwtje dat 18 jaar er heeft gewerkt en een doosje merci krijgt bij haar afscheid. Komt in de media en dan is er een paar weken later toch ruimte voor een restaurantbon en gaat het aandeel plus 12% (is er een verband?)
- aandeelhouders met verwachtingen van 20 procent dividend.
- hoe kan dp wel winst maken en postnl niet![]()
Wanneer komt de film uit op netflix met beyonce als herna en shaquille oneal als die tsjech?
Een andere kleine glibber heeft geen DHL.quote:Op maandag 14 november 2022 13:45 schreef ludovico het volgende:
Maar inderdaad, als Deutsche Post het kan dan ook al die andere kleine glibbers.
Nee, tegenwoordig doe ik op zaterdagochtend pakketten sorteren. Komt er een pakketje op de lopende band langs met nummer 21, dan stop je die in bak 21. Van 7 tot 10, heerlijk meditatief, je loopt met een leeggemaakt hoofd de deur uit en je hebt de hele dag voor je. 48 euro per shift, minder dan de helft dan wat ik doordeweeks per uur reken.quote:Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef SOG het volgende:
- nostra die er werkt (nog steeds?) en sindsdien is het aandeel helemaal gecrasht (is wel héél toevallig )
Ja ik lees DP als DHL.quote:Op maandag 14 november 2022 21:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Een andere kleine glibber heeft geen DHL.
Vind ik nog een best redelijke vergoeding. Ik zat eens te kijken naar het salaris van pakketbezorgers, daar word je niet vrolijk van.quote:Op maandag 14 november 2022 21:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, tegenwoordig doe ik op zaterdagochtend pakketten sorteren. Komt er een pakketje op de lopende band langs met nummer 21, dan stop je die in bak 21. Van 7 tot 10, heerlijk meditatief, je loopt met een leeggemaakt hoofd de deur uit en je hebt de hele dag voor je. 48 euro per shift, minder dan de helft dan wat ik doordeweeks per uur reken.
Ik krijg de indruk dat er onder de experts consensus bestaat dat deze oorlog nog wel 'ns heel lang kan gaan duren. Waar ik mij meer zorgen over maak zijn die twee (verdwaalde?) rakketten die in Polen zijn terechtgekomen. Als de NAVO de oorlog in getrokken wordt, dan houd ik mijn hant vast.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:44 schreef einzeinz het volgende:
Nu de Russen wat raketten hebben afgevuurd op Kiëv. Is er een kans dat de beurzen gaan dalen?
De reactie op de Amerikaanse beurs valt mee.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:44 schreef einzeinz het volgende:
Nu de Russen wat raketten hebben afgevuurd op Kiëv. Is er een kans dat de beurzen gaan dalen?
Men heeft meer behoefte aan privacy dan je zou vermoeden op basis van huidige maatschappelijke ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:17 schreef JimmyJames het volgende:
Amazon verliest $10B per jaar met Alexa. Ik zag voicesearch als één van de weinige dingen die het monopolie van Google konden bedreigen..
Mja, dat is net als in het ziekenhuis terechtkomen: dat besef je pas als je echt met de gevolgen wordt geconfronteerd.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men heeft meer behoefte aan privacy dan je zou vermoeden op basis van huidige maatschappelijke ontwikkelingen.
Het gros van de topics lees ik toch niet. Nu moet ik echt gaan zoeken...quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:28 schreef nostra het volgende:
Ben benieuwd wanneer we weer gepromoveerd worden tot eigen subforum in plaats van deze aangemeten buitenvrouwrol. Meestal is er dan goede stront aan de knikker, dus dan maar liever niet.
Had overigens samenvoeging crypto, huizenmarkt, crowdfunding enzo logischer gevonden, maar bon. 🤷♂️
Mijn "bescheiden" bijdrage:quote:Op woensdag 23 november 2022 19:13 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik wil vanaf volgend jaar maandelijks een vast bedrag inleggen op de beurs. Een ETF bij DeGiro lijkt mij dan het meest handige.
1. Is DeGiro ook de meest handige methode of zijn er betere alternatieven?
2. Welke ETF moet ik kiezen? Waar letten jullie op bij het kiezen van een ETF? Het gaat om een langere periode. Een ETF die wereldwijd opereert heeft denk ik de voorkeur. Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat de Europese beurzen vaak wat achterblijven bij de rest van de wereld. Mocht er dividend betaald worden dan zal ik dat weer direct inleggen.
Ik ben benieuwd naar de adviezen hier.
Thanks voor die post. Die heb ik destijds inderdaad gelezen. Interessant dat historisch gezien de S&P500 een hoger rendement heeft.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn "bescheiden" bijdrage:
TheFreshPrince in WGR / Beursvloer #315 - Whatever it takes to destroy the stock market.
Ik heb sowieso geen ETF's meer.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:53 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Thanks voor die post. Die heb ik destijds inderdaad gelezen. Interessant dat historisch gezien de S&P500 een hoger rendement heeft.
Ik weet uit dit topic dat jij ook nog wat Nederlandse aandelen hebt. Dat strookt dan niet helemaal met die theorie. Zie je dat dan als ‘speelgeld’ of denk/hoop je daarmee de markt te verslaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 november 2022 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb sowieso geen ETF's meer.
Heb ~75% in de US en ~25% in Nederlandse aandelen.
Waarom ik NL aandelen heb kan ik niet zo goed uitleggen, het is wss het gevoel van "die bedrijven ken ik".
Ze betalen vaak wel een aardig dividend. Verder heb ik Alfen, wat wel weer een interessant aandeel is gezien de opkomst van laadpalen en uitbreiding van de infrastructuur.
Markt verslaan? Waarschijnlijk niet. Maar met 45 aandelen heb ik wel een beetje m'n eigen ETF.Tof dat je er zo open over bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie procentueel gezien een behoorlijk Nederlands aandeel nog.
Snap jouw tactiek wel. Vind het zelf wel lastig om alles in wereld of USA te stoppen. Eens kijken of er een ETF is die NL en USA combineert. Of misschien 2 ETFs.
Spannendquote:Op donderdag 24 november 2022 20:25 schreef ludovico het volgende:
https://www.beleggen.nl/n(...)ruim-31-procent.aspx
Ja hè.quote:
Ja, heel bijzonder. In december maar wat BABA inslaan denk ik. Of JD, ben ik nog niet over uit.quote:Op maandag 28 november 2022 16:05 schreef JimmyJames het volgende:
Ik was er vanochtend van overtuigd dat het een zware dag zou worden voor China aandelen..
Moeten die knapen niet eens een keer reverse splitten om een beetje toonbaar over te komen?quote:Op donderdag 24 november 2022 20:25 schreef ludovico het volgende:
https://www.beleggen.nl/n(...)ruim-31-procent.aspx
Neuh vind zelf 500 miljoen uitstaande aandelen wel een mooi getal. Dus vooral stock dividend uitgeven als er weer wat winst wordt gedraaid.quote:Op maandag 28 november 2022 21:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Moeten die knapen niet eens een keer reverse splitten om een beetje toonbaar over te komen?
Vandaag weer. De heersende gedachte is dus dat de Chinese overheid water bij de COVID wijn zal doen om de sociale rust te bewaren.. niet het andere scenario van instabiliteit en demonstraties die keihard worden neergeslagen. Ik hoop voor mijn Porto en China dat het optimistische scenario gaat uitkomen.quote:Op maandag 28 november 2022 21:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, heel bijzonder. In december maar wat BABA inslaan denk ik. Of JD, ben ik nog niet over uit.
Wat is je vraag? Bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF zie je aan de linkerkant op de pagina waarnaar je verwijst dat er in 2022 in totaal ¤1,3708 per eenheid is uitgekeerd. Oftewel een dividendrendement van 4,73% op de huidige koers (¤28,94).quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb zelf al wat ETFs gevonden, maar ik zie nergens duidelijk hoe veel dividend er (momenteel) uitgekeerd wordt.
Voorbeelden:
https://www.ishares.com/d(...)00-ucits-etf-de-fund
https://www.justetf.com/e(...)E00B6YX5D40#overview
Concreet had ik eigenlijk twee vragen:quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:59 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Wat is je vraag? Bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF zie je aan de linkerkant op de pagina waarnaar je verwijst dat er in 2022 in totaal ¤1,3708 per eenheid is uitgekeerd. Oftewel een dividendrendement van 4,73% op de huidige koers (¤28,94).
Het dividend bij dividend-ETFs is minder voorspelbaar dan met een mandje aandelen. Kijk maar:
2021: ¤0,996
2020: ¤1,0265
2019: ¤1,1729
2018: ¤0,9829
2017: ¤1,2297
Gemiddeld (2017-2022): ¤1,1298 (3,90%)
Dat komt, omdat niet alleen het dividend per aandeel dat bedrijven uitkeren verandert als je in een ETF belegt. Je hebt ook te maken met schommelingen in valutakoersen en schommelingen in het fondsvermogen. Ik heb deze ETF overigens zelf in portefeuille.
Bij de ETF's die je nu op het oog hebt wel. Beide ETFs zijn "distributing" (DIST). Er zijn ook ETFs die "accumulating" (ACC) zijn. Dan wordt het ontvangen dividend niet uitbetaald, maar herbelegd. Ik heb bijvoorbeeld ook posities in iShares MSCI World SRI UCITS ETF. Daarvan bestaat een herbeleggende variant (SUSW) en een uitbetalende variant (SESW).quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:
1. Werkt de dividenduitkering bij ETFs hetzelfde als bij aandelen (dus een x aantal keer per jaar gewoon een uitbetaling). --> Afgaande op die info van die iSTOXX Global Select Dividend dus blijkbaar wel.
Bij gewone aandelen is het ook niet altijd eenvoudig om je weg te vinden op de bedrijfswebsite. Ik neem aan dat je de dividenden van die andere ETF inmiddels ook gevonden hebt?quote:2. Waar vind ik de hoogte van de dividenduitkering (historisch). --> Die vraag heb je dus beantwoord, had er zelf overheen gekeken. Alsnog vind ik het niet zo heel duidelijk te vinden als bij "gewone" aandelen.
Denk dat mensen snel naar alternatieven als Telegram en Signal vluchten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:25 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie de laatste dagen wat veranderingen in whatsapp zoals statusupdates van meta, communities etc. Lokale bedrijven laten adverteren op een niet al te opdringerige manier via de statussen zou echt een genius move zijn*. Op de LT zie ik meta niet zitten, maar er kan best wat fantasie komen in het aandeel als ze monetizing van whatsapp gaan pushen.
*Ik zat zelf gisteravond in de trein mijn maaltijd te bestellen via whatsapp bij de lokale thai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |