abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2022 @ 13:22:43 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206649888
Kan er geen apart PostNL-topic komen? :+
pi_206649898
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Kan er geen apart PostNL-topic komen? :+
Ik vermoed dat er veel Nederlandse beleggers in zitten, dus niet zo gek dat het hier vaak voorbij komt.
Vind het zelf niet zo storend, ondanks dat het 1 van m'n grootste missers is van 2022.
pi_206653854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er veel Nederlandse beleggers in zitten, dus niet zo gek dat het hier vaak voorbij komt.
Vind het zelf niet zo storend, ondanks dat het 1 van m'n grootste missers is van 2022.
Je weet dat een aandeel van 1 euro naar 4.8 ook weer kan zakken naar 1.5 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 november 2022 @ 23:17:41 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206668182
We gaan waarschijnlijk weer een goede week tegemoet voor China aandelen..

https://www.wsj.com/artic(...)9?st=4fcmpb0dmkdp1p3
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206668969
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:56 schreef JimmyJames het volgende:
Het klopt ook nog dat het geen aristocrat meer is:
Euro's is (was) leading daarvoor.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_206668980
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 23:17 schreef JimmyJames het volgende:
We gaan waarschijnlijk weer een goede week tegemoet voor China aandelen..

https://www.wsj.com/artic(...)9?st=4fcmpb0dmkdp1p3
Wordt vrijdag wel spannend met Tencent, JD en BABA.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_206671168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je weet dat een aandeel van 1 euro naar 4.8 ook weer kan zakken naar 1.5 euro.
Dat was m'n punt niet helemaal.
Ik gaf aan dat ik me niet stoorde aan de discussie over PostNL (en dat er wat mij betreft geen extra topic voor nodig is).
pi_206671425
Postnl is gewoon interessant:
- een of andere tsjech met 25 procent (met russische banden?)
- value/dividend aandeel dat van 5 naar 1.50 gaat.
- herna die zegt postnl kan op eigen kracht naar 4.50, vervolgens gaat het naar 1.50.
- grote shortposities structureel
- klagende mensen op iex forum
- complottheorieën over prijsmanipulatie
- invallen in belgische panden ivm kinderarbeid
- altijd de hoop op overnames
- karige salarissen voor de werknemers (moet je eens voor de gein kijken wat die verdienen)
- nostra die er werkt (nog steeds?) en sindsdien is het aandeel helemaal gecrasht (is wel héél toevallig :P )
- vrouwtje dat 18 jaar er heeft gewerkt en een doosje merci krijgt bij haar afscheid. Komt in de media en dan is er een paar weken later toch ruimte voor een restaurantbon en gaat het aandeel plus 12% (is er een verband?)
- aandeelhouders met verwachtingen van 20 procent dividend.
- hoe kan dp wel winst maken en postnl niet :?

Wanneer komt de film uit op netflix met beyonce als herna en shaquille oneal als die tsjech?
pi_206672589
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef SOG het volgende:
Postnl is gewoon interessant:
- een of andere tsjech met 25 procent (met russische banden?)
- value/dividend aandeel dat van 5 naar 1.50 gaat.
- herna die zegt postnl kan op eigen kracht naar 4.50, vervolgens gaat het naar 1.50.
- grote shortposities structureel
- klagende mensen op iex forum
- complottheorieën over prijsmanipulatie
- invallen in belgische panden ivm kinderarbeid
- altijd de hoop op overnames
- karige salarissen voor de werknemers (moet je eens voor de gein kijken wat die verdienen)
- nostra die er werkt (nog steeds?) en sindsdien is het aandeel helemaal gecrasht (is wel héél toevallig :P )
- vrouwtje dat 18 jaar er heeft gewerkt en een doosje merci krijgt bij haar afscheid. Komt in de media en dan is er een paar weken later toch ruimte voor een restaurantbon en gaat het aandeel plus 12% (is er een verband?)
- aandeelhouders met verwachtingen van 20 procent dividend.
- hoe kan dp wel winst maken en postnl niet :?

Wanneer komt de film uit op netflix met beyonce als herna en shaquille oneal als die tsjech?
Goede opsomming,

Maar inderdaad, als Deutsche Post het kan dan ook al die andere kleine glibbers. Maar wereldwijd ligt de schaalbaarheid natuurlijk gewoon fout bij PostNL waar Double Penetration gewoon lekker bezig is.

Dat repareer je niet met kleine acquisities (markt-penetraties) buiten je eigen netwerk. Buiten je eigen netwerk moet je lomp met fusies smijten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206679120
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 13:45 schreef ludovico het volgende:
Maar inderdaad, als Deutsche Post het kan dan ook al die andere kleine glibbers.
Een andere kleine glibber heeft geen DHL.
Do I wanna know?
pi_206679181
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef SOG het volgende:
- nostra die er werkt (nog steeds?) en sindsdien is het aandeel helemaal gecrasht (is wel héél toevallig )
Nee, tegenwoordig doe ik op zaterdagochtend pakketten sorteren. Komt er een pakketje op de lopende band langs met nummer 21, dan stop je die in bak 21. Van 7 tot 10, heerlijk meditatief, je loopt met een leeggemaakt hoofd de deur uit en je hebt de hele dag voor je. 48 euro per shift, minder dan de helft dan wat ik doordeweeks per uur reken. :')
Do I wanna know?
pi_206679304
quote:
12s.gif Op maandag 14 november 2022 21:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Een andere kleine glibber heeft geen DHL.
Ja ik lees DP als DHL.
pi_206686718
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2022 21:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, tegenwoordig doe ik op zaterdagochtend pakketten sorteren. Komt er een pakketje op de lopende band langs met nummer 21, dan stop je die in bak 21. Van 7 tot 10, heerlijk meditatief, je loopt met een leeggemaakt hoofd de deur uit en je hebt de hele dag voor je. 48 euro per shift, minder dan de helft dan wat ik doordeweeks per uur reken. :')
Vind ik nog een best redelijke vergoeding. Ik zat eens te kijken naar het salaris van pakketbezorgers, daar word je niet vrolijk van.

[ Bericht 0% gewijzigd door SOG op 15-11-2022 23:49:08 ]
pi_206687884
Nu de Russen wat raketten hebben afgevuurd op Kiëv. Is er een kans dat de beurzen gaan dalen?
Cindy De Vuyst
pi_206692262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:44 schreef einzeinz het volgende:
Nu de Russen wat raketten hebben afgevuurd op Kiëv. Is er een kans dat de beurzen gaan dalen?
Ik krijg de indruk dat er onder de experts consensus bestaat dat deze oorlog nog wel 'ns heel lang kan gaan duren. Waar ik mij meer zorgen over maak zijn die twee (verdwaalde?) rakketten die in Polen zijn terechtgekomen. Als de NAVO de oorlog in getrokken wordt, dan houd ik mijn hant vast.
pi_206692271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:44 schreef einzeinz het volgende:
De reactie op de Amerikaanse beurs valt mee.
En de Europese futures valt tot nu toe ook mee
  woensdag 16 november 2022 @ 14:21:49 #167
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206697225
Prosus is wel erg hard gegaan in 1 maand tijd.

Baba gaat hard op rode cijfers.

[ Bericht 31% gewijzigd door JimmyJames op 17-11-2022 16:42:18 ]
pi_206772853
Ik zou toch zweren dat we eerst in een ander subforum zaten.
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 10:24:32 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206772925
Klopt: Danny in MED / Forumwijzigingen indeling en naamgeving
Er wordt wat opgeruimd qua subfora. Voor de rest no stress, eigenlijk veranderd er niks behalve drie letters.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 22 november 2022 @ 11:17:55 #170
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206773616
Amazon verliest $10B per jaar met Alexa. Ik zag voicesearch als één van de weinige dingen die het monopolie van Google konden bedreigen..
pi_206774631
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:17 schreef JimmyJames het volgende:
Amazon verliest $10B per jaar met Alexa. Ik zag voicesearch als één van de weinige dingen die het monopolie van Google konden bedreigen..
Men heeft meer behoefte aan privacy dan je zou vermoeden op basis van huidige maatschappelijke ontwikkelingen.
pi_206777242
Mooie cijfertjes AEO, eens kijken wat die gaan doen vandaag.
Do I wanna know?
pi_206777252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men heeft meer behoefte aan privacy dan je zou vermoeden op basis van huidige maatschappelijke ontwikkelingen.
Mja, dat is net als in het ziekenhuis terechtkomen: dat besef je pas als je echt met de gevolgen wordt geconfronteerd.
Do I wanna know?
pi_206777271
Ben benieuwd wanneer we weer gepromoveerd worden tot eigen subforum in plaats van deze aangemeten buitenvrouwrol. Meestal is er dan goede stront aan de knikker, dus dan maar liever niet.

Had overigens samenvoeging crypto, huizenmarkt, crowdfunding enzo logischer gevonden, maar bon. 🤷‍♂️
Do I wanna know?
pi_206779942
"Geldzaken"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')