abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:52:00 #1
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206455801
Nooit iets goeds van gehoord, dit soort kruisverhoor is gewoon gaslighting vanuit werkgevers' kant om de hardwerkende loonslaaf NOG harder te laten werken met een schuldgevoel en het zoveel mogelijk uit te knijpen

Gelukkig bestaat LinkedIN tegenwoordig en kan de Gen Z de boomer de vinger geven en wegwezen.

Echter, zijn er ook bedrijven die wel normaal kunnen zijn? Wat zijn jullie ervaringen bij een functioneringsgesprek?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206455833
Verbeterpunten ophalen bij collega's > gesprek > doelstellingen voor dat jaar opstellen > doelstellingen halen > gesprek > salarisverhoging

Dus ik heb er niet zo'n moeite mee :)
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:02:54 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206455942
Als veel werkgevers je dezelfde feedback geven over je functioneren, zou dat dan bij de werkgever liggen of bij jou?
Laffe huichelaar
pi_206456230
ik mag altijd mijzelf beoordelen en ze zijn het er altijd mee eens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:41:19 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206456259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:54 schreef Piles het volgende:
Verbeterpunten ophalen bij collega's > gesprek > doelstellingen voor dat jaar opstellen > doelstellingen halen > gesprek > salarisverhoging

Dus ik heb er niet zo'n moeite mee :)
Zoiets, behalve het salaris gedeelte. Kut werkgever wat dat betreft.
Dum de dum
pi_206456298
Nou ja bij ons wat onzinnige doelen opstellen waarvan de leidinggevende wel denkt dat het nuttig is. Die halen. Als je ze niet haalt aangeven waarom niet. Vervolgens alsnog een trede omhoog. Krijg je standaard als je gewoon normaal functioneert dus ja..

Zoals ik ernaar kijk is het bij mij gewoon wat bureaucratie, beetje het maar doen omdat het moet, maar nuttig is het niet. Maar moet zeggen het heeft niet de insteek dat ik harder moet werken ofzo, is ook niet mogelijk maar ja. Wat dat betreft is het gewoon wel oke, althans de insteek is niet slecht op die manier dat ze perse willen dat je harder gaat werken ofzo.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:52:59 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206456382
Het jaarlijkse veroordelingsgesprek, altijd lachen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:06:54 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206456527
Hier jaarlijks over hoe je je wilt ontwikkelen de komende tijd en wat je verbeterpunten zijn. En aan het eind krijg je dan te horen hoeveel geld erbij komt.
pi_206456572
Er worden wat algemeenheden uitgewisseld en vervolgens hoor je een jaar niets meer
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206456587
Ik heb functioneringsgesprek altijd wel als prettig ervaren. Vaak beetje ouwehoeren, nalopen wat er is gedaan, nalopen wat de planning van de komende tijd is, wat suggesties van beide kanten en klaar.

HR maakt dan nog wat formulieren op een dag ofzo later, ff ondertekenen en klaar
pi_206456827
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:41 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zoiets, behalve het salaris gedeelte. Kut werkgever wat dat betreft.
Ja das hier dus in beleid vastgelegd. Niet dat het daardoor vanzelf gaat, maar je hebt iig iets om het voor elkaar te krijgen :P
pi_206457051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
Er worden wat algemeenheden uitgewisseld en vervolgens hoor je een jaar niets meer
Daar heb je zelf natuurlijk ook een aandeel in.
pi_206457465
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:52 schreef corehype het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen bij een functioneringsgesprek?
Eerste werkgever: om te kotsen. Mijn voornaamste bezwaar punt bij het al dan niet voldoen aan de eisen: WELKE eisen en welke criteria worden er gehanteerd. Graag 1 jaar vooraf communiceren waarop en conform welke criteria er wordt beoordeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-10-2022 19:30:29 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206457763
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen bij mijn functioneringsgesprekken. Maar als het goed is hoor je je 'verbeterpunten' niet pas voor het eerst tijdens je functioneringsgesprek, dan gaat er iets mis. En zo'n gesprek is ook gewoon twee kanten op hé, ook jij mag aangeven wat je anders zou willen.
pi_206457861
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik heb functioneringsgesprek altijd wel als prettig ervaren. Vaak beetje ouwehoeren, nalopen wat er is gedaan, nalopen wat de planning van de komende tijd is, wat suggesties van beide kanten en klaar.

HR maakt dan nog wat formulieren op een dag ofzo later, ff ondertekenen en klaar
Ja zoiets ongeveer. Bij mijn huidige werkgever alleen maar positieve dingen gehoord. Voor de rest is er tijd om aan persoonlijke doelen en ambities te werken. En als je het goed doet nog een beetje salaris erbij.
pi_206457900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:38 schreef Pinuts het volgende:
En zo'n gesprek is ook gewoon twee kanten op hé, ook jij mag aangeven wat je anders zou willen.
Niet echt, het 'verslag' is voor het gesprek al geschreven. Jou verhaal dus niet.

Ooit wel op de plaats van de handtekening ook mijn mening geschreven met daaronder mijn handtekening. Mijn verhaal werd domweg weggelakt en HRM kreeg daarna een kopie.

Zo vreselijk eenzijdig, het is geen gesprek maar een toespraak waar je alleen met gewenste antwoorden op mag reageren.
pi_206457995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Zoiets, behalve het salaris gedeelte.
bij mij ook. Het salaris is losgetrokken van de gesprekken en er is een vast percentage verhoging en een variabel deel. Het variabel deel is hoger hoe lager je van de maximale grens zit.
De maximale grens wordt elk jaar verhoogd met het vaste percentage.
Als er niemand weggaat en niemand bijkomt dan zal na heeel veel jaren iedereen het maximale verdienen van de functie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206458362
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Niet echt, het 'verslag' is voor het gesprek al geschreven. Jou verhaal dus niet.

Ooit wel op de plaats van de handtekening ook mijn mening geschreven met daaronder mijn handtekening. Mijn verhaal werd domweg weggelakt en HRM kreeg daarna een kopie.

Zo vreselijk eenzijdig, het is geen gesprek maar een toespraak waar je alleen met gewenste antwoorden op mag reageren.
Dat dus. Eigenlijk moet je gewoon standaard weigeren als niet vooraf is aangegeven wat de eisen en criteria zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 20:25:13 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206458551
Tijdsverspilling. Mijn leidinggevende heeft nauwelijks een idee wat ik doe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 26 oktober 2022 @ 21:00:45 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206459248
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
bij mij ook. Het salaris is losgetrokken van de gesprekken en er is een vast percentage verhoging en een variabel deel. Het variabel deel is hoger hoe lager je van de maximale grens zit.
De maximale grens wordt elk jaar verhoogd met het vaste percentage.
Als er niemand weggaat en niemand bijkomt dan zal na heeel veel jaren iedereen het maximale verdienen van de functie.
Mja verhogingen hier zijn schaars, maar we lopen wel al 20 jaar mee met de inflatie :D Al ben ik benieuwd of er dit jaar 15% bij komt.

Het is wel dicht bij huis, 5 min auto en idioot veel vrijheid. Dat kan je niet zo in geld uit drukken natuurlijk, maar kan eigen uren bepalen en maken.
Dum de dum
pi_206460437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
Tijdsverspilling. Mijn leidinggevende heeft nauwelijks een idee wat ik doe.
Dat.

Gelukkig mag ik hem/haar dan dat vertellen en dan geef *ik* de feedback die mijn collega's mij gegeven hebben en dan .......
Nou zit ik aan de top van mijn schaal, dus het maakt ook geen bal uit. En als je niet aan de top zit dan kom je daar na x jaar, want er is geen ander pad dan het standaardpad.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206460964
quote:

[..]

Als ze dat doen zijn ze mogelijk al een dossier aan het opbouwen om je kwijt te raken.
Als ze open en eerlijk zijn moet je jouw mening in het dossier kunnen zetten.
Minimaal wederwoord.

Zoniet zou ik alleen tekenen voor gezien of niet tekenen,
pi_206461365
quote:

[..]

Bij een functioneringsgesprek lang niet altijd. Bij een beoordelingsgesprek wel.
pi_206461378
Heb bij een detacheerder gewerkt, daar was aan het einde van de opdracht altijd een evaluatie met de opdrachtgever over hoe de opdracht ging. Niet megaspannend verder, ook niet per se nuttig trouwens.

Bij mijn huidige werkgever nog nooit een functioneringsgesprek gehad, het moment dat mijn eerst tijdelijke contract verlengd moest worden kwam het dichtstbij. Toen zeiden ze "hoi, we zijn blij met je, hier heb je een vast contract".
Alleen collega's die niet goed functioneren krijgen gesprekken bij ons.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 22:53:07 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206461798
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 21:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat.

Gelukkig mag ik hem/haar dan dat vertellen en dan geef *ik* de feedback die mijn collega's mij gegeven hebben en dan .......
Nou zit ik aan de top van mijn schaal, dus het maakt ook geen bal uit. En als je niet aan de top zit dan kom je daar na x jaar, want er is geen ander pad dan het standaardpad.
Ik zit inmiddels ook aan het einde van de schaal (die je overigens automatisch bereikt, ongeacht de inhoud van de gesprekken) en hogere schalen gaan toch wel aan mijn neus voorbij, dus de vraag is waar we het nog over gaan hebben. Ik heb nog tot januari om na te denken of ik op de obligate vraag "Dus wat wil je het komende jaar gaan verbeteren" al het antwoord "Niets, ik ben eigenlijk wel tevreden" durf te geven.

En het antwoord is niet eens waar, maar ik word altijd een beetje obstinaat van die afgedwongen gesprekken. Ik zoek mijn eigen moment wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')