Ik moet eerst even poepenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:02 schreef Scrummie het volgende:
We gaan lunchen.
Eet smakelijk allemaal.
Echte vrienden delen alles.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat interesseert mij helemaal niets, hou dat soort informatie maar voor jezelf.
"vandaag"quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:05 schreef Coco het volgende:
User @:Oriente is uiterst vervelend vandaag.
wten ifzoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ga naar de appie. Zullen wel een hoop arme studentjes aanwezig zijn. Ga lekker bij moeders thuis wten ifzo
Nee bedanktquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:33 schreef 3rr0r het volgende:
Nog 4 plekken
3rr0r in VBL / [Champions League] Ajax - Liverpool #1 Hup Liverpool
Blijft toch een aparte jongen die @Tjackaquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:33 schreef 3rr0r het volgende:
Nog 4 plekken
3rr0r in VBL / [Champions League] Ajax - Liverpool #1 Hup Liverpool
Gohquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Blijft toch een aparte jongen die @:Tjacka
Ramboetan is dat de broer van @RamboDirkquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:31 schreef Caland het volgende:
De volgende 3 users hebben deze post geliked:
Black-Death
Ramboetan
PicoMMP
[ afbeelding ]
Bruur van Zeefuik of waquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ramboetan is dat de broer van @:rambodirk
Gehandicapte broer van een andere vader.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nee van Humertotanquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
@Littlerabbit dit is erg interessant.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
De ramboetan (Nephelium lappaceum) is een vrucht uit de zeepboomfamilie (Sapindaceae), die ook wel de "harige lychee" wordt genoemd.
De Nederlandse naam komt van het Indonesische rambutan. Rambut betekent "haar"; met het achtervoegsel '-an' krijgt het de betekenis "harig".
De ramboetanboom wordt 25 meter hoog. De afwisselend geplaatste, even geveerde bladeren bestaan uit twee tot acht gespreide, ovale, toegespitste of afgeronde, licht- tot donkergroene, 3-11 × 5-20 cm grote deelblaadjes, die een rode nerf hebben en aan de onderkant behaard zijn.
De vrucht groeit in trossen. De stekelige, rijp meestal rode schil omvat de eetbare glazig witte, soms iets roodachtige sappige zaadmantel, die aangenaam zoetzuur aromatisch van smaak is. Aan deze zaadmantel zit een ovaal bruin zaad vast. De ramboetan is een van de geliefdste vruchten van Zuidoost-Azië.
De soort komt van nature voor in de laaggelegen regenwouden van Maleisië. Hij wordt gekweekt in Zuidoost-Azië, India, Sri Lanka, Filipijnen, Australië, Oost-Afrika en in Midden- en Zuid-Amerika.
Er bestaan andere soorten van het geslacht Nephelium, die eetbaar zijn, waaronder de kapoelasan (Nephelium ramboutan-ake) en de korlan (Nephelium hypoleucum).
Nou zeg dit verrijkt mijn dag enorm. Een dag niks geleerd is een dag niet geleerd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
@:littlerabbit dit is erg interessant.
Pasta met kipquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe agv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |