Niet dat ik weet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:57 schreef DaMart het volgende:
Ik vroeg me ook al af of het wel eens eerder is gebeurd dat een familielid voor verhoor is meegenomen.
300pxquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:06 schreef Revanches het volgende:
Hoe groot is dat lettertype op die pc?
Beetje maarquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:12 schreef DaMart het volgende:
Ze voelen ze iets te veilig in Riel dus.
Ze waren ook wel erg onvoorzichtig (alles binnen het netwerk)...quote:
Als ze nu uit handen van de hunters weten te blijven, zullen ze hun tactiek wel omgooien, vermoed ikquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze waren ook wel erg onvoorzichtig (alles binnen het netwerk)...
En overdreven relaxed![]()
Yep, Nel meldde 2 personen…quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef xFriendx het volgende:
In die boodschap van Nel, stond daar ook specifiek in dat 2 personen hulp nodig hadden? Ging te snel om te volgen, maar daarna zei die data analist namelijk specifiek dat ze beet hadden want 2 mensen blabla. Maar dacht even dat het bericht van Nel dat niet meldde?
Volgens mij wel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef xFriendx het volgende:
In die boodschap van Nel, stond daar ook specifiek in dat 2 personen hulp nodig hadden? Ging te snel om te volgen, maar daarna zei die data analist namelijk specifiek dat ze beet hadden want 2 mensen blabla. Maar dacht even dat het bericht van Nel dat niet meldde?
Maar hoe kwamen jullie daar dan aan?quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:25 schreef Selmar het volgende:
Telefoon met de plannen was van Damy (of Rob) volgens mij, maar is al een half jaar geleden 😃
Opgehaald, ik heb überhaupt nog geen beelden van huiszoekingen gezien terwijl we dat wel bij iedereen hebben gedaanquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe kwamen jullie daar dan aan?
Of was het idd via een telefoon ve collega (geen idee wat technisch kan)?
Ah, thanks!quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:31 schreef Selmar het volgende:
[..]
Opgehaald, ik heb überhaupt nog geen beelden van huiszoekingen gezien terwijl we dat wel bij iedereen hebben gedaan
In de context van het spel moet je de Hunters zien als de politie. Dus arrestatie kun je niet weigeren.quote:
Het voelt wel erg voorbereid aan. Ik bedoel, hoe groot is de kans dat je iemand treft die daadwerkelijk ja zegt op de vraag of-ie je even aan een helikoptervlucht kan helpen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:
Weer 2 afleveringen in 1 keer moeten kijken, maar die meiden in Almere vorige week, dat ze zich afvragen of het ouderwetse vissershuisjes zijn![]()
![]()
Ik heb ook wel lol van de Friese broer en zus, eerst de boel in de maling nemen door die nicht met haar telefoon aan een hele route te laten nemen, nu weer een helicopter van Eibergen naar Amsterdam
True, hoewel dat ook gewoon de camerageilheid van mensen kan zijn...quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het voelt wel erg voorbereid aan. Ik bedoel, hoe groot is de kans dat je iemand treft die daadwerkelijk ja zegt op de vraag of-ie je even aan een helikoptervlucht kan helpen.
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, hoewel dat ook gewoon de camerageilheid van mensen kan zijn...
Ja... ik denk dat die camera dat doet. Als iemand voor mijn deur stond met ik ben op de vlucht zou ik de politie bellen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)
Als buitenstaander heb ik niets met het spel te maken en kan ik alles weigeren als er een paar acteurs van het spel Hunters aan de deur staan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de context van het spel moet je de Hunters zien als de politie. Dus arrestatie kun je niet weigeren.
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als buitenstaander heb ik niets met het spel te maken en kan ik alles weigeren als er een paar acteurs van het spel Hunters aan de deur staan.
Pas als ze met een echt arrestatiebevel komen, is er sprake van een rechtmatige aanhouding/arrestatie.
Niet eerder….
OK, praktische vraag:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)
Dat laatste, want vanaf het moment van helpen worden ze deelnemer aan het spel, niet het moment dat wij er achter komenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, praktische vraag:
Koppel A is op de vlucht en vraagt spontaan bij willekeurig vreemd stel B onderdak aan.
Koppel B zijn dus geen deelnemers en hebben vooraf niets getekend.
Hunter team komt er achter dat koppel A bij koppel B overnacht heeft en wil daarom bij koppel B langs gaan.
Gaat er dan eerst een productie team met koppel B onderhandelen over de voorwaarden van deelname of gebeurd dat al op het moment dat koppel B onderdak verleend? Of…?
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:14 schreef Selmar het volgende:
[..]
Dat laatste, want vanaf het moment van helpen worden ze deelnemer aan het spel, niet het moment dat wij er achter komen
Tja, we mogen niet eens binnen filmen (of in de auto) zonder toestemming, dus dingen tekenen moesten ze toch al. We maken nou eenmaal een tv programma; alles wat we niet kunnen uitzenden mag niet gebeuren, juist omdat we elke stap in het proces eventueel nodig kunnen hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…
Ja, maar zonder camera begin je al niet met een "we zijn op de vlucht" verhaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)
Dat impliceert allemaal nogal wat…quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:58 schreef Selmar het volgende:
…alles wat we niet kunnen uitzenden mag niet gebeuren, juist omdat we elke stap in het proces eventueel nodig kunnen hebben.
En ja, om dat te bewaken rijdt er een productieteam mee met elk koppel.
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?
Vooral in een situatie waar de vluchters echt haast hebben voelt dit wel als een enorm vertragende factor. Of bestaat er een soort verkort akkoord wat later op papier kan worden gezet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.
Ben benieuwd hoe lang die onderhandelingen duren, kost toch aardig wat tijd.
Het wordt zo wel allemaal nog minder geloofwaardig dan al bekend was…
“Ja is goed”quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vooral in een situatie waar de vluchters echt haast hebben voelt dit wel als een enorm vertragende factor. Of bestaat er een soort verkort akkoord wat later op papier kan worden gezet?
??, nee er ligt dus niets vast. Je mag overal aankloppen waar je wil, maar die moeten dan wel (op dat moment) even tekenen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?
EDIT: al beantwoord. Maar het is niet scripted zeg je danEr ligt dus deels wel het nodige vast dus. Ook bij de voortvluchtigen.
Ik krijg je een beetje het gevoel dat je aan het zoeken bent naar een knuppel om mee te slaan… als jij dat allemaal bezwaarlijk vindt is dat je goed recht, maar dit is de enige manier waarop je een tv programma kunt maken. En volgens mij ben ik daar altijd heel open in/over geweest en is dit geen nieuwe informatie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.
Ben benieuwd hoe lang die onderhandelingen duren, kost toch aardig wat tijd.
Het wordt zo wel allemaal nog minder geloofwaardig dan al bekend was…
Dit hoort gewoon bij tv maken. Mensen die meedoen aan een programma laat je een formuliertje tekenen. Niet alleen voor dit soort zaken. Je wilt ook niet dat je later cruciale scenes weg moet snijden, omdat mensen bij nader inzien zich toch maar bedacht hebben, zich niet prettig voelen bij het op tv komen, het gevoel hebben dat ze in hun goede naam geschaad worden, bepaalde belangen hebben, etc.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:05 schreef Selmar het volgende:
[..]
??, nee er ligt dus niets vast. Je mag overal aankloppen waar je wil, maar die moeten dan wel (op dat moment) even tekenen.
Dat geloof ik helemaal, maar als mensen bij mij op de stoep staan en om een helikopter vragen, kan ik ze niet helpen - hoe graag ik het wellicht ook zou willen. Ik vind het wel erg toevallig dat de kandidaten bedenken om die vraag nou juist te stellen aan die ene speld in de hooiberg, die het wel kan regelen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Kring 1 is natuurlijk sowieso vooraf bekend, want die worden standaard 'getapt', kunnen te maken krijgen met huiszoekingen, verhoren, etc. Stel dat jij met je beste vriend mee wilt doen, maar je vrouw wil niet in beeld, of wil zelfs niet dat er bij jullie in huis gefilmd wordt. Dan kun jij gewoon geen kandidaat zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.
Als je dat bedoelde wel inderdaad, voor de opdrachten worden een aantal contactpersonen van te voren gekozen door productie. Maar in principe hoef je daar als voortvluchtige natuurlijk nooit direct contact mee te hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.
Nee, ik ben niet op zoek naar een knuppel om mee te slaan en waardeer juist je openheid van zaken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:08 schreef Selmar het volgende:
[..]
Ik krijg je een beetje het gevoel dat je aan het zoeken bent naar een knuppel om mee te slaan… als jij dat allemaal bezwaarlijk vindt is dat je goed recht, maar dit is de enige manier waarop je een tv programma kunt maken. En volgens mij ben ik daar altijd heel open in/over geweest en is dit geen nieuwe informatie.
Ik snap het TV spelletje inmiddels grotendeels wel en ook wat daar bij komt kijken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit hoort gewoon bij tv maken. Mensen die meedoen aan een programma laat je een formuliertje tekenen. Niet alleen voor dit soort zaken. Je wilt ook niet dat je later cruciale scenes weg moet snijden, omdat mensen bij nader inzien zich toch maar bedacht hebben, zich niet prettig voelen bij het op tv komen, het gevoel hebben dat ze in hun goede naam geschaad worden, bepaalde belangen hebben, etc.
Vorig jaar moest dat welquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:50 schreef Selmar het volgende:
[..]
Als je dat bedoelde wel inderdaad, voor de opdrachten worden een aantal contactpersonen van te voren gekozen door productie. Maar in principe hoef je daar als voortvluchtige natuurlijk nooit direct contact mee te hebben.
Ja, wel als we echt langs willen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat Selmar aangeeft is wat mij betreft geen verrassing en is volgens mij ook al eerder aangegeven in de AMA.
Ik heb nog wel de vraag over de volgende situatie die apart is: Hunters verdenken dat persoon X geholpen heeft, maar die heeft dat niet gedaan en is nog niet in beeld geweest bij productie en er is dus geen contract getekend. Gaat productie dan naar persoon X toe met de vraag of hij een contract wil tekenen terwijl daar wat persoon X betreft weinig aanleiding toe is? Zo niet, dan kunnen de hunters hun onderzoek niet uitvoeren wat impliciet betekent dat als zij hun onderzoek wél kunnen uitvoeren, dat de verdachte persoon terecht verdacht is.
Dus eigenlijk, als je geen toestemming krijgt weet je dat die persoon zich niet met de vlucht bemoeit heeft en dat je diegene los kunt laten?quote:
Ik heb geen probleem met wat jij beschrijft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik snap het TV spelletje inmiddels grotendeels wel en ook wat daar bij komt kijken.
Ook begrijp ik de reden er van, maar ik moet toegeven dat daardoor langzaam maar zeker de lol van het kijken er wat afgaat.
Ik zie nu bij elke poging tot het vinden van eens slaapplek of lift van de voortvluchtigen in gedachten het productieteam met een formulier aan de deur/auto staan, zie denkbeeldig de cameraploeg zich al opstellen bij een bepaalde actie, zie de Hunters al wachten op het 'Action' teken van de regie, etc. etc.
Ik heb een analytische functie in het dagelijkse leven en het zal daardoor ongetwijfeld een stukje beroepsdeformatie zijn, zeker bij iets als dit waar fictie en werkelijkheid door elkaar lopen...
Nou ja, de kans dat iemand die een landgoed heeft iemand met een helikopter kent is natuurlijk wel een stuk groter dan bij Gert en Truus die op Tongallee 80 in Almere wonen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat geloof ik helemaal, maar als mensen bij mij op de stoep staan en om een helikopter vragen, kan ik ze niet helpen - hoe graag ik het wellicht ook zou willen. Ik vind het wel erg toevallig dat de kandidaten bedenken om die vraag nou juist te stellen aan die ene speld in de hooiberg, die het wel kan regelen.
Andersom was logischer geweest: dat die man het zelf aanbiedt. We hebben de kandidaten de vraag ook niet horen stellen, het was de voice-over die het vertelde. Dat versterkt het idee dat het wellicht geen spontane vraag was.
Hier eigenlijk niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:45 schreef TheVulture het volgende:
Heerlijk seizoen tot nu toe, fijn dat er ook nog steeds 4 koppels in de race zijn, dat maakt het ook wat moeilijker voor de hunters om niet alle ballen op een team te gooien.
De Brabantse gasten zijn mijn favoriete team, hopelijk komen ze er uiteindelijk wel doorheen nu hun collega's zo onder een vergrootglas liggen. Die afleidingsmanoeuvre wordt smullen volgende week
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze hahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:45 schreef TheVulture het volgende:
Heerlijk seizoen tot nu toe, fijn dat er ook nog steeds 4 koppels in de race zijn, dat maakt het ook wat moeilijker voor de hunters om niet alle ballen op een team te gooien.
De Brabantse gasten zijn mijn favoriete team, hopelijk komen ze er uiteindelijk wel doorheen nu hun collega's zo onder een vergrootglas liggen. Die afleidingsmanoeuvre wordt smullen volgende week
Wat zit hier voor impliciete gedachte achter over mijn persoonlijke situatie?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, de kans dat iemand die een landgoed heeft iemand met een helikopter kent is natuurlijk wel een stuk groter dan bij Gert en Truus die op Tongallee 80 in Almere wonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat al hun collega's inmiddels extra in de gaten gehouden worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:13 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze haha
En ze wilde nog het beddengoed afhalen oidquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:14 schreef J-net het volgende:
Weer leuke aflevering. Ben benieuwd naar rest seizoen. Dat stel dat rustig sport. Dan ziet dat hun helper van gister zwart/wit is (niet origineel trouwens 🙈🙈🤣🤣 dan is die spotify lijst beter). En dan hun koffer nog even Marie Kondo gaan inpakken ..
Maar ook lastiger voor de Huntersquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:13 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze haha
Natuurlijk mag er dan meer, gaat om proportionaliteit en subsidiariteitquote:Op woensdag 26 oktober 2022 05:34 schreef xFriendx het volgende:
@:Selmar is er ook normaliter nog sprake van verschillende gradaties in opsporingsbevoegdheden, afgezet tegen de reden waarom iemand op de vlucht is? Dus stel 1 stel hier is op de vlucht voor het leegroven van de Jamin en een ander stel vlucht wegens een 8-voudige moord met grote kans op herhaling. Zouden jullie in dat laatste geval meer mogen gezien de ernst van de zaak of is de wet daarin voor iedereeen gelijk?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:14 schreef J-net het volgende:
Weer leuke aflevering. Ben benieuwd naar rest seizoen. Dat stel dat rustig sport. Dan ziet dat hun helper van gister zwart/wit is (niet origineel trouwens 🙈🙈🤣🤣 dan is die spotify lijst beter). En dan hun koffer nog even Marie Kondo gaan inpakken ..
Als dit echt triple A voortvluchtigen zijn mogen de Hunters ook aanhoudingsvuur inzetten... Misschien een idee?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 05:58 schreef Selmar het volgende:
[..]
Natuurlijk mag er dan meer, gaat om proportionaliteit en subsidiariteit
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Eibergen ligt niet in Twente
Werd wel 40 keer gezegd
Dat zijn er niet veel:quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoeveel niet-politie/militaire helikopters zijn er uberhaupt in de lucht per dag?
Gezellig, ik ookquote:
Ben wel benieuwd hoe die website kennelijk zo snel zo hoog in de Google ranking terecht is gekomen…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kijk uit naar de ontmoeting bij de Floppy Factory
Zullen vast wat trucjes voor zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe die website kennelijk zo snel zo hoog in de Google ranking terecht is gekomen…
Ja inderdaadquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Jammer dat er niet daadwerkelijk iemand kwam opdagen
Slecht uitgevoerd idd, hier had je zoveel lol kunnen hebbenquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Jammer dat er niet daadwerkelijk iemand kwam opdagen
Had Jasmine toch maar dat bed even opgemaakt voor vertrek.quote:
Ja, dat ligt echt héél ergens andersquote:
Dat is Rozendaalquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat ligt echt héél ergens anders
Owhquote:
Jupquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh![]()
Ligt ook een beetje uit de richting
Idd, vanaf seconde 1 is overduidelijk dat ze liegt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:44 schreef pmponer het volgende:
Blijft toch bijzonder dat mensen zo reageren op die manier van ondervragen
Ja dat vind ik eigenlijk nog niet zo bijzonder, ze is natuurlijk helemaal niet voorbereid. Maar als iemand me zo bejegend denk ik dat ik ook heel vervelend wordt, liegen of nietquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Idd, vanaf seconde 1 is overduidelijk dat ze liegt.
Ja, ik zou daarop gewoon pissig worden, ik kan me niet voorstellen dat de politie irl mensen zo agressief benaderdquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja dat vind ik eigenlijk nog niet zo bijzonder, ze is natuurlijk helemaal niet voorbereid. Maar als iemand me zo bejegend denk ik dat ik ook heel vervelend wordt, liegen of niet
Ja, dat is wel jammer.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:49 schreef Momo het volgende:
Is toch ook niet realistisch dat ze zoveel mensen onder de tap staan en dat ze naar al die gesprekken gaan luisteren.
en hoe weet hij de laatste details?quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:52 schreef MadMaster het volgende:
Wat is dit nou weer voor anonieme, vage beller?
Hoe komt die aan het nummer van HQ?
Marcel's tentakels zijn wereldwijd…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:52 schreef DaMart het volgende:
Wat toevallig, dat een kennis van Marcel precies weet welke route ze hebben genomen...
Dit seizoen is wel heel erg ongeloofwaardig.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:52 schreef MadMaster het volgende:
Klopt, die beelden van die panden in Rotterdam zijn fake…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Het HQ zit toch niet in Rotterdam, alleen de beelden worden daar gefilmd.
Die wil ook wel een dikke Range Roverquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:53 schreef Ferdii het volgende:
Cameraman verdient een centje bij als snitch
De Rotterdam is wel echt een tof gebouwquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt, die beelden van die panden in Rotterdam zijn fake…
Uitleg: Het is een tv programmaquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:55 schreef MadMaster het volgende:
Ben benieuwd of @:Selmar dit uit kan leggen…
Denk dat ze constant weten waar ze zijn, het oppakken is een verhaallijn die ze er bij moeten bedenken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:55 schreef Isdatzo het volgende:
Anonieme tip. Wat is dit nou weer voor onzin. Hunters kunnen het niet zelf dus moeten ze even door de productie geholpen worden of wat
Die andere echte niet-anonieme kennis van iemand van HQ deed dat ook juist niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:55 schreef Momo het volgende:
Mocht ik ooit hunted kandidaten tegen komen in het wild zou ik nooit HQ gaan helpen.
Bijzonder dan dat ze zich niet comfortabel voelen in Rotterdam omdat daar "het HQ is"quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt, die beelden van die panden in Rotterdam zijn fake…
Ik weet niet wat de kandidaten wel en niet weten…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bijzonder dan dat ze zich niet comfortabel voelen in Rotterdam omdat daar "het HQ is"
Dat is inmiddels wel al duidelijk, is ook min of meer bevestigd…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:56 schreef spapaars het volgende:
[..]
Denk dat ze constant weten waar ze zijn, het oppakken is een verhaallijn die ze er bij moeten bedenken.
Eens, maar ik dacht dat het redelijk bekend was dat het "echte" HQ in Amsterdam zit.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de kandidaten wel en niet weten…
Ja, dat is niet handig.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:59 schreef AgnesGru het volgende:
Ook stom dat zij twee Paul's kennen, dus met meer mensen contact moeten zoeken.
Is inderdaad echt een (extra) nadeel voor dit koppelquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:59 schreef AgnesGru het volgende:
Ook stom dat zij twee Paul's kennen, dus met meer mensen contact moeten zoeken.
Maar nu doen ze niet eens meer hun best om dat een beetje te verbloemen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:56 schreef spapaars het volgende:
[..]
Denk dat ze constant weten waar ze zijn, het oppakken is een verhaallijn die ze er bij moeten bedenken.
ze namen wel veel risico, soms ff nodigquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig zijn de heren zich wel bewust vd tap.
Dat is wel weer dom, met constant geld waren ze er nog wel mee weggekomenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Lekker even pinnen op het station.
Ze zijn een bagagelabel verlorenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:10 schreef MissHobje het volgende:
Wat.... Demy heeft een mapje identificatie iets laten vallen..? dude!
Echt super onhandig...quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zijn een bagagelabel verloren
Hey, mijn post daarover was eerderquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel weer dom, met constant geld waren ze er nog wel mee weggekomen
Ja of omdraaien en weglopenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat een enorm ongelukkig toeval dat het dan ook nog meteen gevonden wordt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:10 schreef MissHobje het volgende:
Wat.... Demy heeft een mapje identificatie iets laten vallen..? dude!
Nou, dat valt natuurlijk wel opquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:12 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Wat een enorm ongelukkig toeval dat het dan ook nog meteen gevonden wordt.
quote:
Als je dat soort types tof vind, ja dan ben je zeker voor de verkeerde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik het zo lees ben ik al seizoenen lang voor het verkeerde team. Ik dacht dat je de Hunters tof moest vinden![]()
ben weer eens voor de verkeerde
Een foutje en gelijk gepakt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het meest voorzichtige team dat zo slim bezig was
Je "moet" helemaal niks he?quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik het zo lees ben ik al seizoenen lang voor het verkeerde team. Ik dacht dat je de Hunters tof moest vinden![]()
ben weer eens voor de verkeerde
Hahahaha, ik ben heerlijk fout bij deze, want ik ben #teamhunterquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:15 schreef pmponer het volgende:
[..]
Als je dat soort types tof vind, ja dan ben je zeker voor de verkeerde.
Ik vind ze te veel voordeel hebben, dus dan ben ik automagisch voor de anderquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahaha, ik ben heerlijk fout bij deze, want ik ben #teamhunter
Door die stomme taps en 2x Paul..quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het beste duo eruit.
En nog twee gare duo's zitten er nog in.
Echt teveel risico genomen.. best jammer ja.. ik vond ze ook lekker bezig.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo ontzettend jammer dat nou net dit koppel is gepakt..
Dátquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het beste duo eruit.
En nog twee gare duo's zitten er nog in.
Genaaid door de productie.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Door die stomme taps en 2x Paul..
Ze waren te goed. Mag niet van productie. Iedereen helemaal de moeder tappen en analyse zendmastdata. Net echt hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo ontzettend jammer dat nou net dit koppel is gepakt..
quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt teveel risico genomen.. best jammer ja.. ik vond ze ook lekker bezig.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Door die stomme taps en 2x Paul..
quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Genaaid door de productie.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze waren te goed. Mag niet van productie. Iedereen helemaal de moeder tappen en analyse zendmastdata. Net echt hoor.
Kan prima. Heb je geen last van mensen die nee zeggen.quote:
Vond het ook wel apart dat zij ineens iemand die onder de tap stond gingen bellen hoor. Hadden allemaal slimme oplossingen en constructies, maar hier konden ze niks beters voor bedenken?quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze waren te goed. Mag niet van productie. Iedereen helemaal de moeder tappen en analyse zendmastdata. Net echt hoor.
Out of the blue, een stem uit het niets die even verteld hoe of wat.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Die anonieme kennis was toch echt het meest belachelijke van deze aflevering
Ik probeer juist (met opzet) nog steeds heel naïef te kijken. Maar sommige dingen gaan écht te ver om dat vol te kunnen houdenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Out of the blue, een stem uit het niets die even verteld hoe of wat.
Ik kan deze serie niet meer bekijken zonder continue 'behind the scenes' te denken…
Mijn puber heeft inmiddels zovaak sarcastisch "Ja , tuurlijk" geroepen dat het echt niet meer vol te houden is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:21 schreef pmponer het volgende:
Het is dat de kinderen het nog zo leuk vinden en ik met jullie wat stoom af kan blazen maar anders keek ik niet meer
Die van mij zijn 12 en 14 ken nog netquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:25 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Mijn puber heeft inmiddels zovaak sarcastisch "Ja , tuurlijk" geroepen dat het echt niet meer vol te houden is.
Je weet dat je genept wordt, dat is op zich niet erg. Maar kijkplezier is weg.
Dit, ik snap heus dat het een simulatie is en dat het niet echt is, maar dit lag er zo gigantisch dik bovenop...quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Out of the blue, een stem uit het niets die even verteld hoe of wat.
Ik kan deze serie niet meer bekijken zonder continue 'behind the scenes' te denken…
Ja tuurlijk, maar vervolgens krijgen de hunters praktisch realtime toegang tot die telecomdata. Mij maak je niet wijs dat je zo snel de gegevens hebt geanalyseerd van telefoons die op hetzelfde moment dezelfde zendmasten hebben aangestraald, en dat je zonder dat er een duidelijke link is met de verdachten realtime kan zien met welke masten net die ene telefoon verbinding maakt (tot op het niveau van dat bospad aan toequote:Op maandag 31 oktober 2022 21:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vond het ook wel apart dat zij ineens iemand die onder de tap stond gingen bellen hoor. Hadden allemaal slimme oplossingen en constructies, maar hier konden ze niks beters voor bedenken?
Ze hadden ook nog wel tijd, dat ene duo heeft de floppy nog niet eens uitgelezen.
Dit was iemand die één van ons goed kende, maar ook diegene kende die in geuren en kleuren heeft lopen vertellen dat ze hebben geholpen. Dan weet je dus ook waarom er een stemvervormer op zat.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:52 schreef MadMaster het volgende:
Bedoelde meer dat ik het ook vreemd vind dat die twee jongens ineens zo anders te werk gaan en ineens zo'n voor hun doen 'dom' risico nemen meerdere malen. De meesten blijven wel hangen in wat ze deden als dat eerder goed werkte.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar vervolgens krijgen de hunters praktisch realtime toegang tot die telecomdata. Mij maak je niet wijs dat je zo snel de gegevens hebt geanalyseerd van telefoons die op hetzelfde moment dezelfde zendmasten hebben aangestraald, en dat je zonder dat er een duidelijke link is met de verdachten realtime kan zien met welke masten net die ene telefoon verbinding maakt (tot op het niveau van dat bospad aan toe).
Ah, ik herken wat uit nieuws/oorlogquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Etten-Leur is NIET ten noorden van Riel
Ja eens hoor. Denk gevalletje van 'we gaan die Paul vandaag spreken' en dan te star vasthouden aan dat plan. Het hielp natuurlijk ook niet dat paultje zo'n ontzettende pannenkoek isquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:44 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat ik het ook vreemd vind dat die twee jongens ineens zo anders te werk gaan en ineens zo'n voor hun doen 'dom' risico nemen meerdere malen. De meesten blijven wel hangen in wat ze deden als dat eerder goed werkte.
Voor wie zat die stemvervormer er dan op?quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:43 schreef Selmar het volgende:
[..]
Dit was iemand die één van ons goed kende, maar ook diegene kende die in geuren en kleuren heeft lopen vertellen dat ze hebben geholpen. Dan weet je dus ook waarom er een stemvervormer op zat.
Kloptquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah, ik herken wat uit nieuws/oorlog
Misschien moet ik het terugkijken, maar hij wist in zoveel detail de stappen te benoemen én een rechtstreeks pad naar Barbara. Dan laten de Hunters zich daar beetje afwimpelen terwijl volgens mij al stappen daarna ook benoemd zijn en die dan ineens niet waardevol zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:43 schreef Selmar het volgende:
[..]
Dit was iemand die één van ons goed kende, maar ook diegene kende die in geuren en kleuren heeft lopen vertellen dat ze hebben geholpen. Dan weet je dus ook waarom er een stemvervormer op zat.
Ehm, diegene die heeft lopen vertellen dat diegene Sanne en Siedo heeft geholpen en daarna op TV ziet dat een van die vrienden dat aan ons heeft doorverteld omdat hij/zij iemand van HQ nog meer mag?quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor wie zat die stemvervormer er dan op?
De kijkers kennen die jullie 'bekende' persoon niet en het is al maanden geleden opgenomen.
De afloop is ook al lang bij alle direct betrokkenen bekend…
Ik denk dat die persoon ook zonder stemvervormer wel weet aan wie hij voortaan niets meer hoeft te vertellen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:56 schreef Selmar het volgende:
[..]
Ehm, diegene die heeft lopen vertellen dat diegene Sanne en Sissi heeft geholpen die daarna op TV ziet dat een van die vrienden dat aan ons heeft doorverteld omdat hij/zij iemand van HQ nog meer mag?
Ik was al nieuwsgierigquote:
Die waardering heb ik ook al vaker uitgesproken, maar 'we' kijken bijna allemaal al jaren deze TV serie en worden gaandeweg wijzer én daardoor kritischer. En Selmar gunt ons deels het kijkje in de keuken, wat sommige 'twijfelgevallen' bevestigd.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kleine kanttekening/opmerking/blijk van waardering, als ik die mag plaatsen: ik vind het persoonlijk érg tof dat een vertegenwoordiger vh programma hier merpist en vragen beantwoordt. Dat de productie daar voor open staat én dat hij het ook wil doen vind ik serieus tof. Hij krijgt hierdoor ook nog best wat kritiek en gemor en geklaag etc. over zich heen. Dus dank @:Selmar (en productie)![]()
, wat mij betreft wordt het érg gewaardeerd!
Dat wil niet zeggen dat hij het wel prima vindt dat de rest van de wereld hem mogelijk aan zijn stem herkent.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die persoon ook zonder stemvervormer wel weet aan wie hij voortaan niets meer hoeft te vertellen.
Ik vond het een vage en ongeloofwaardige actie…
Nee, daar heeft diegene het aan teveel mensen lopen vertellen die één van ons zou kunnen kennen. We zeggen niet voor niets dat het vaak de omgeving van de vluchter is die de fout maakt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die persoon ook zonder stemvervormer wel weet aan wie hij voortaan niets meer hoeft te vertellen.
Ik snap terugkerende iriitaties wel (zowel over de keuzes die de teams voortvluchtigen maken als de soms in mijn ogen bizarre plotwendingen die de hunters ineens wel erg veel voordeel geven).quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik was al nieuwsgierig![]()
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit seizoen er maar slecht in kan komen.
Weet nog niet of het door de teams komt of door de herhaling van de telkens terugkerende irritaties.
Hoe groot is die 'rest van de wereld' die die stem zou herkennen?quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat hij het wel prima vindt dat de rest van de wereld hem mogelijk aan zijn stem herkent.
Dat snappen ze wel (ik wel iig), maar zo wil je (wederom ik iig) niet naar het programma kijken. Of het programma zo beleven zo je wil.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die waardering heb ik ook al vaker uitgesproken, maar 'we' kijken bijna allemaal al jaren deze TV serie en worden gaandeweg wijzer én daardoor kritischer. En Selmar gunt ons deels het kijkje in de keuken, wat sommige 'twijfelgevallen' bevestigd.
Ik zie elders de reacties ook en daar zijn sommige personen nog helemaal onwetend over het feit dat het een geproduceerde TV show is. Daar gaat het vaak nog over 'niet eerlijk' en 'genaaid worden door helpers' en dergelijke…
Omdat diegene mss gewoon liever anoniem blijft? Kan je wat vinden, maar je kent de verdere context niet. Juist als dit een 'fake' iets was hadden ze de stem van Truus van de Zijweg 102 in Den Haag kunnen gebruiken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor wie zat die stemvervormer er dan op?
De kijkers kennen die jullie 'bekende' persoon niet en het is al maanden geleden opgenomen.
De afloop is ook al lang bij alle direct betrokkenen bekend…
De rest van de wereld gaat hem niet aan zijn stem herkennen, en de vervormer was enkel gericht op diegene die zijn/haar mond voorbij heeft gepraat bij iemand nog nog beter bevriend is met HQquote:Op maandag 31 oktober 2022 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe groot is die 'rest van de wereld' die die stem zou herkennen?
Maar laten we het er op houden dat dit wel aangeeft hoe sommige mensen menen te moeten reageren…
Een van de vele wellicht ja. Mss was dit wel lekker in de voetbalkantine met een rood wijntje. Weet jij veel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Correct, genoeg man op de set om het ingesproken te kunnen hebben…quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Omdat diegene mss gewoon liever anoniem blijft? Kan je wat vinden, maar je kent de verdere context niet. Juist als dit een 'fake' iets was hadden ze de stem van Truus van de Zijweg 102 in Den Haag kunnen gebruiken.
Dat laatste herken en onderschrijf ik, ook bij andere zaken dan programma's als 'Hunters'.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:20 schreef Selmar het volgende:
[..]
Nee, daar heeft diegene het aan teveel mensen lopen vertellen die één van ons zou kunnen kennen. We zeggen niet voor niets dat het vaak de omgeving van de vluchter is die de fout maakt.
Maar als je door de jaren heen de posts van @Selmar leest en de interviews enzo die er geweest zijn in de media is het heel duidelijk dat alle helpers van te voren een contract moeten tekenen dat alles gedeeld, gevolgd en wat niet al kan worden en als ze dat niet doen ze geen helper mogen zijn. Dan is het wel heel toevallig dat deze helper ineens anoniem moet zijn waar geen enkele andere helper dat ooit geweest is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat hij het wel prima vindt dat de rest van de wereld hem mogelijk aan zijn stem herkent.
Context context context.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar als je door de jaren heen de posts van @:Selmar leest en de interviews enzo die er geweest zijn in de media is het heel duidelijk dat alle helpers van te voren een contract moeten tekenen dat alles gedeeld, gevolgd en wat niet al kan worden en als ze dat niet doen ze geen helper mogen zijn. Dan is het wel heel toevallig dat deze helper ineens anoniem moet zijn waar geen enkele andere helper dat ooit geweest is.
Omdat dit niet de helper was S&S was, maar iemand die bevriend is met de helper van S&S, maar met iemand van ons nog beter.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar als je door de jaren heen de posts van @:Selmar leest en de interviews enzo die er geweest zijn in de media is het heel duidelijk dat alle helpers van te voren een contract moeten tekenen dat alles gedeeld, gevolgd en wat niet al kan worden en als ze dat niet doen ze geen helper mogen zijn. Dan is het wel heel toevallig dat deze helper ineens anoniem moet zijn waar geen enkele andere helper dat ooit geweest is.
Als je, zoals nu met je andere posts, inhoudelijk reageert, dan zal er niet gemodereerd worden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jammer dat er overigens gemodereerd hier is.
Laat ik het dan zo zeggen. Ik vind veel mensen heel erg zeiken en de boel ongekend overdrijven.
Je hoeft niet te kijken.
Vond het desondanks een duidelijk onderbouwd statement.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je, zoals nu met je andere posts, inhoudelijk reageert, dan zal er niet gemodereerd worden.
We bespreken hier een TV programma, met al z'n voors en tegens, en dan is een beetje onderbouwing wel zo prettig…
Nou ja, het blijft voor de kijker natuurlijk wel "oneerlijk" voelen dat de hunters wél anoniem geholpen mogen worden, maar de teams niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:35 schreef Selmar het volgende:
[..]
Omdat dit niet de helper was S&S was, maar iemand die bevriend is met de helper van S&S, maar met iemand van ons nog beter.
Edit: antwoord van Dombo was nog beter 😃
Die laatste alinea klinkt bijna als de hele omschrijving van het spelprogramma uit de tv-gids.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, het blijft voor de kijker natuurlijk wel "oneerlijk" voelen dat de hunters wél anoniem geholpen mogen worden, maar de teams niet.
Al is dat in de realiteit natuurlijk ook zo (als het gaat over politie vs verdachten).
Net zoals het "oneerlijk" zal blijven voelen dat de hunters bijna onuitputtelijke opsporingsmethoden hebben en de teams zeer beperkte middelen en een zeer grote kans hebben dat vrijwel alles wat ze doen opgemerkt zal worden na verloop van tijd.
Dat hebben de meesten ook erkend volgens mij. Men vond het gewoon inderdaad erg jammer. En sommigen vonden een aantal zaken wat té toevallig, toegegeven.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Overigens kun je zeggen wat je wil. Maar die beide jongens hebben het met de meerdere telefoontjes naar Paul en dat met
het besef dat hij onder de tap staat niet echt heel handig aangepakt. En ja, als je helper dan ook de telefoon laat aanstaan kan dit natuurlijk op twee locaties zo uitgezocht worden.
Jammer, want ze deden het echt goed.
Dat ligt aan de stem, sommige mensen hebben een zeer herkenbare stem en je omgeving hoeft niet altijd te weten dat jij zelfs voor een TV-programma de NSB'er uithangt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe groot is die 'rest van de wereld' die die stem zou herkennen?
Maar laten we het er op houden dat dit wel aangeeft hoe sommige mensen menen te moeten reageren…
Ik probeer juist al de hele tijd uiteen te zetten dat het erbij hoort. En dat het ook in de realiteit vaak zo is (topcriminelen uitgezonderd). Dat het programma anders niet zou kunnen bestaan. En dat je er m.i. naar moet kijken zoals je naar een film kijkt. Die óók nep is, maar waar iedereen dan ineens wél/alsnog van kan genieten. En niet de hele tijd de scenes voor z'n ogen opgenomen ziet worden maar zich gewoon laat meeslepen door het verhaalquote:Op maandag 31 oktober 2022 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die laatste alinea klinkt bijna als de hele omschrijving van het spelprogramma uit de tv-gids.
Gezien hun nauwkeurige aanpak tot nu toe heb ik mij verbaasd hoe ze dit aanpakten, zonder vluchtplan met iemand bellen waarvan ze wisten dat hij getapt werd. Ik had ze wel in staat geacht om het floppy factory verhaal te gebruiken om 100 km verderop veilig hun gang te kunnen gaan. Van de overgebleven deelnemers zijn mijn verwachtingen niet zo hoog als bij hun.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Overigens kun je zeggen wat je wil. Maar die beide jongens hebben het met de meerdere telefoontjes naar Paul en dat met
het besef dat hij onder de tap staat niet echt heel handig aangepakt. En ja, als je helper dan ook de telefoon laat aanstaan kan dit natuurlijk op twee locaties zo uitgezocht worden.
Jammer, want ze deden het echt goed.
Ik weet niet hoe dit programma wordt geknipt en geplakt, maar dat men zo snel alle lijntjes bij elkaar wist te brengen vond ik dit keer ook wel toevallig. Het zou normaal gesproken toch wel een paar uur moeten duren voordat zo'n telefoongesprek inhoudelijk geanalyseerd is. Dan zouden die gasten normaal gesproken allang uit Uden en Nistelrode vertrokken moeten zijn geweest... laat staan hoe lang het dan nog moet duren voordat je zo'n vluchtauto getrackt hebt die realtime onderweg is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar vervolgens krijgen de hunters praktisch realtime toegang tot die telecomdata. Mij maak je niet wijs dat je zo snel de gegevens hebt geanalyseerd van telefoons die op hetzelfde moment dezelfde zendmasten hebben aangestraald, en dat je zonder dat er een duidelijke link is met de verdachten realtime kan zien met welke masten net die ene telefoon verbinding maakt (tot op het niveau van dat bospad aan toe).
De Hunters wisten natuurlijk niet welk duo achter het Floppy factory verhaal zaten, dus hielden gewoon nog steeds het netwerk van hun in de gaten en ik kan me vergissen, maar volgens mij werden ze gepakt door dat ene team dat niet in Soest zat. Hoe slim die afleidingsmanoeuvre ook wasquote:Op maandag 31 oktober 2022 23:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Gezien hun nauwkeurige aanpak tot nu toe heb ik mij verbaasd hoe ze dit aanpakten, zonder vluchtplan met iemand bellen waarvan ze wisten dat hij getapt werd. Ik had ze wel in staat geacht om het floppy factory verhaal te gebruiken om 100 km verderop veilig hun gang te kunnen gaan. Van de overgebleven deelnemers zijn mijn verwachtingen niet zo hoog als bij hun.
Zouden ze van de productie niet mogen zwartrijden?quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Constant geld... dat wil ik ook wel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zogenaamde anonieme beller had ook een dik Amsterdams accent.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik dacht dat het redelijk bekend was dat het "echte" HQ in Amsterdam zit.
Ehm, wel eens in de tapkamers geweest? Die luisteren bijna live uit…quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dit programma wordt geknipt en geplakt, maar dat men zo snel alle lijntjes bij elkaar wist te brengen vond ik dit keer ook wel toevallig. Het zou normaal gesproken toch wel een paar uur moeten duren voordat zo'n telefoongesprek inhoudelijk geanalyseerd is. Dan zouden die gasten normaal gesproken allang uit Uden en Nistelrode vertrokken moeten zijn geweest... laat staan hoe lang het dan nog moet duren voordat je zo'n vluchtauto getrackt hebt die realtime onderweg is.
Dat lijkt mij sterk, want wij weten wel wie er belde (is namelijk een vriend van één van ons), en die komt niet uit Amsterdam 😃quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:55 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Die zogenaamde anonieme beller had ook een dik Amsterdams accent.
Nee, ze moeten zich aan de Nederlandse wet houden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zouden ze van de productie niet mogen zwartrijden?
Dat laatste denk ik te vaak bij Hunted.quote:Op dinsdag 1 november 2022 05:47 schreef Selmar het volgende:
En ik begrijp zeker de gevoelens die mensen hebben bij de anonieme (voor jullie, niet voor ons) tip, maar laat ik dan twee tegenwerpingen geven waarom hij wel echt moet zijn:
1. Het spoor loopt vrijwel direct dood, dus wat zouden we er aan hebben?
2. Als ze een tip hadden willen geven, hadden ze er dan zo’n ingewikkeld verhaal van gemaakt? Of had iemand gewoon gebeld met de mededeling ‘ik zag ze in een auto stappen bij zoeloestraat 8?’
Zelfde voor het label op de grond, welke belachelijke schriptschrijver zou dat verzinnen?
Qua gordels gebeurt dat ook niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ze moeten zich aan de Nederlandse wet houden.
Mag, en is al vaker voor gekomen, maar als je wordt betrapt ben je ook ‘gepakt’quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zouden ze van de productie niet mogen zwartrijden?
Daar zat ik ook aan te denken jaquote:Op dinsdag 1 november 2022 08:01 schreef Leandra het volgende:
Toch wel jammer dat niemand een anonieme OV kaart meeneemt waar ¤ 100 op staat bijvoorbeeld.
Of is dat tegen de regels?
Er zijn wat regels rond wat je mag voorbereiden, maar die worden expres niet met de hunters gedeeld dus kan ik je maar weinig over vertellen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken ja
Het leek bij het station in Etten-Leur wel alsof zij een OV-kaart in haar handen had, maar dat kan ook een bankpas zijn geweest die heel erg op een OV-kaart lijktquote:Op dinsdag 1 november 2022 08:41 schreef Selmar het volgende:
[..]
Er zijn wat regels rond wat je mag voorbereiden, maar die worden expres niet met de hunters gedeeld dus kan ik je maar weinig over vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |