Niet dat ik weet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:57 schreef DaMart het volgende:
Ik vroeg me ook al af of het wel eens eerder is gebeurd dat een familielid voor verhoor is meegenomen.
300pxquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:06 schreef Revanches het volgende:
Hoe groot is dat lettertype op die pc?
Beetje maarquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:12 schreef DaMart het volgende:
Ze voelen ze iets te veilig in Riel dus.
Ze waren ook wel erg onvoorzichtig (alles binnen het netwerk)...quote:
Als ze nu uit handen van de hunters weten te blijven, zullen ze hun tactiek wel omgooien, vermoed ikquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze waren ook wel erg onvoorzichtig (alles binnen het netwerk)...
En overdreven relaxed![]()
Yep, Nel meldde 2 personen…quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef xFriendx het volgende:
In die boodschap van Nel, stond daar ook specifiek in dat 2 personen hulp nodig hadden? Ging te snel om te volgen, maar daarna zei die data analist namelijk specifiek dat ze beet hadden want 2 mensen blabla. Maar dacht even dat het bericht van Nel dat niet meldde?
Volgens mij wel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:21 schreef xFriendx het volgende:
In die boodschap van Nel, stond daar ook specifiek in dat 2 personen hulp nodig hadden? Ging te snel om te volgen, maar daarna zei die data analist namelijk specifiek dat ze beet hadden want 2 mensen blabla. Maar dacht even dat het bericht van Nel dat niet meldde?
Maar hoe kwamen jullie daar dan aan?quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:25 schreef Selmar het volgende:
Telefoon met de plannen was van Damy (of Rob) volgens mij, maar is al een half jaar geleden 😃
Opgehaald, ik heb überhaupt nog geen beelden van huiszoekingen gezien terwijl we dat wel bij iedereen hebben gedaanquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe kwamen jullie daar dan aan?
Of was het idd via een telefoon ve collega (geen idee wat technisch kan)?
Ah, thanks!quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:31 schreef Selmar het volgende:
[..]
Opgehaald, ik heb überhaupt nog geen beelden van huiszoekingen gezien terwijl we dat wel bij iedereen hebben gedaan
In de context van het spel moet je de Hunters zien als de politie. Dus arrestatie kun je niet weigeren.quote:
Het voelt wel erg voorbereid aan. Ik bedoel, hoe groot is de kans dat je iemand treft die daadwerkelijk ja zegt op de vraag of-ie je even aan een helikoptervlucht kan helpen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:
Weer 2 afleveringen in 1 keer moeten kijken, maar die meiden in Almere vorige week, dat ze zich afvragen of het ouderwetse vissershuisjes zijn![]()
![]()
Ik heb ook wel lol van de Friese broer en zus, eerst de boel in de maling nemen door die nicht met haar telefoon aan een hele route te laten nemen, nu weer een helicopter van Eibergen naar Amsterdam
True, hoewel dat ook gewoon de camerageilheid van mensen kan zijn...quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het voelt wel erg voorbereid aan. Ik bedoel, hoe groot is de kans dat je iemand treft die daadwerkelijk ja zegt op de vraag of-ie je even aan een helikoptervlucht kan helpen.
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, hoewel dat ook gewoon de camerageilheid van mensen kan zijn...
Ja... ik denk dat die camera dat doet. Als iemand voor mijn deur stond met ik ben op de vlucht zou ik de politie bellen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)
Als buitenstaander heb ik niets met het spel te maken en kan ik alles weigeren als er een paar acteurs van het spel Hunters aan de deur staan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de context van het spel moet je de Hunters zien als de politie. Dus arrestatie kun je niet weigeren.
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als buitenstaander heb ik niets met het spel te maken en kan ik alles weigeren als er een paar acteurs van het spel Hunters aan de deur staan.
Pas als ze met een echt arrestatiebevel komen, is er sprake van een rechtmatige aanhouding/arrestatie.
Niet eerder….
OK, praktische vraag:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)
Dat laatste, want vanaf het moment van helpen worden ze deelnemer aan het spel, niet het moment dat wij er achter komenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, praktische vraag:
Koppel A is op de vlucht en vraagt spontaan bij willekeurig vreemd stel B onderdak aan.
Koppel B zijn dus geen deelnemers en hebben vooraf niets getekend.
Hunter team komt er achter dat koppel A bij koppel B overnacht heeft en wil daarom bij koppel B langs gaan.
Gaat er dan eerst een productie team met koppel B onderhandelen over de voorwaarden van deelname of gebeurd dat al op het moment dat koppel B onderdak verleend? Of…?
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:14 schreef Selmar het volgende:
[..]
Dat laatste, want vanaf het moment van helpen worden ze deelnemer aan het spel, niet het moment dat wij er achter komen
Tja, we mogen niet eens binnen filmen (of in de auto) zonder toestemming, dus dingen tekenen moesten ze toch al. We maken nou eenmaal een tv programma; alles wat we niet kunnen uitzenden mag niet gebeuren, juist omdat we elke stap in het proces eventueel nodig kunnen hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…
Ja, maar zonder camera begin je al niet met een "we zijn op de vlucht" verhaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je staat er van versteld wat er allemaal voor je geregeld kan worden op je vlucht. (En natuurlijk heeft de camera daar wat mee te maken)
Dat impliceert allemaal nogal wat…quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:58 schreef Selmar het volgende:
…alles wat we niet kunnen uitzenden mag niet gebeuren, juist omdat we elke stap in het proces eventueel nodig kunnen hebben.
En ja, om dat te bewaken rijdt er een productieteam mee met elk koppel.
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat alle helpers moeten tekenen voor deelname voordat ze mogen helpen (en dan kunnen we natuurlijk nog steeds niets verplichten)
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?
Vooral in een situatie waar de vluchters echt haast hebben voelt dit wel als een enorm vertragende factor. Of bestaat er een soort verkort akkoord wat later op papier kan worden gezet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.
Ben benieuwd hoe lang die onderhandelingen duren, kost toch aardig wat tijd.
Het wordt zo wel allemaal nog minder geloofwaardig dan al bekend was…
“Ja is goed”quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vooral in een situatie waar de vluchters echt haast hebben voelt dit wel als een enorm vertragende factor. Of bestaat er een soort verkort akkoord wat later op papier kan worden gezet?
??, nee er ligt dus niets vast. Je mag overal aankloppen waar je wil, maar die moeten dan wel (op dat moment) even tekenen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar dan ligt op voorhand dus al vast wie je helpers zijn? Wat als ze bij andere aankloppen? Mag dat niet?
EDIT: al beantwoord. Maar het is niet scripted zeg je danEr ligt dus deels wel het nodige vast dus. Ook bij de voortvluchtigen.
Ik krijg je een beetje het gevoel dat je aan het zoeken bent naar een knuppel om mee te slaan… als jij dat allemaal bezwaarlijk vindt is dat je goed recht, maar dit is de enige manier waarop je een tv programma kunt maken. En volgens mij ben ik daar altijd heel open in/over geweest en is dit geen nieuwe informatie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan krijg je dus eerst handjeklap met het productie team en pas als je akkoord gaat, gaan de camera's aan en mogen de voortvluchtigen gebruik maken van je diensten.
Ben benieuwd hoe lang die onderhandelingen duren, kost toch aardig wat tijd.
Het wordt zo wel allemaal nog minder geloofwaardig dan al bekend was…
Dit hoort gewoon bij tv maken. Mensen die meedoen aan een programma laat je een formuliertje tekenen. Niet alleen voor dit soort zaken. Je wilt ook niet dat je later cruciale scenes weg moet snijden, omdat mensen bij nader inzien zich toch maar bedacht hebben, zich niet prettig voelen bij het op tv komen, het gevoel hebben dat ze in hun goede naam geschaad worden, bepaalde belangen hebben, etc.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus koppel B kan pas onderdak verlenen nadat ze een verklaring van deelname/toestemming o.i.d. hebben afgegeven. Hoeveel productie huppelt er dan met koppel A mee om dat soort zaken allemaal vooraf te regelen? Van enige spontaniteit is dus nog minder sprake dan we al wisten…
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:05 schreef Selmar het volgende:
[..]
??, nee er ligt dus niets vast. Je mag overal aankloppen waar je wil, maar die moeten dan wel (op dat moment) even tekenen.
Dat geloof ik helemaal, maar als mensen bij mij op de stoep staan en om een helikopter vragen, kan ik ze niet helpen - hoe graag ik het wellicht ook zou willen. Ik vind het wel erg toevallig dat de kandidaten bedenken om die vraag nou juist te stellen aan die ene speld in de hooiberg, die het wel kan regelen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 05:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Kring 1 is natuurlijk sowieso vooraf bekend, want die worden standaard 'getapt', kunnen te maken krijgen met huiszoekingen, verhoren, etc. Stel dat jij met je beste vriend mee wilt doen, maar je vrouw wil niet in beeld, of wil zelfs niet dat er bij jullie in huis gefilmd wordt. Dan kun jij gewoon geen kandidaat zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.
Als je dat bedoelde wel inderdaad, voor de opdrachten worden een aantal contactpersonen van te voren gekozen door productie. Maar in principe hoef je daar als voortvluchtige natuurlijk nooit direct contact mee te hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op voorhand ook niet? We zien regelmatig dat er hulp nodig is om tot het extractiepunt te komen. Vorig jaar kwam de info toch ook binnen bij een bekende? Dan ligt er vooraf toch al een contract en dus ook meteen een lead. Een deel van de helpers is vooral al bepaald.
Nee, ik ben niet op zoek naar een knuppel om mee te slaan en waardeer juist je openheid van zaken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:08 schreef Selmar het volgende:
[..]
Ik krijg je een beetje het gevoel dat je aan het zoeken bent naar een knuppel om mee te slaan… als jij dat allemaal bezwaarlijk vindt is dat je goed recht, maar dit is de enige manier waarop je een tv programma kunt maken. En volgens mij ben ik daar altijd heel open in/over geweest en is dit geen nieuwe informatie.
Ik snap het TV spelletje inmiddels grotendeels wel en ook wat daar bij komt kijken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit hoort gewoon bij tv maken. Mensen die meedoen aan een programma laat je een formuliertje tekenen. Niet alleen voor dit soort zaken. Je wilt ook niet dat je later cruciale scenes weg moet snijden, omdat mensen bij nader inzien zich toch maar bedacht hebben, zich niet prettig voelen bij het op tv komen, het gevoel hebben dat ze in hun goede naam geschaad worden, bepaalde belangen hebben, etc.
Vorig jaar moest dat welquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:50 schreef Selmar het volgende:
[..]
Als je dat bedoelde wel inderdaad, voor de opdrachten worden een aantal contactpersonen van te voren gekozen door productie. Maar in principe hoef je daar als voortvluchtige natuurlijk nooit direct contact mee te hebben.
Ja, wel als we echt langs willen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat Selmar aangeeft is wat mij betreft geen verrassing en is volgens mij ook al eerder aangegeven in de AMA.
Ik heb nog wel de vraag over de volgende situatie die apart is: Hunters verdenken dat persoon X geholpen heeft, maar die heeft dat niet gedaan en is nog niet in beeld geweest bij productie en er is dus geen contract getekend. Gaat productie dan naar persoon X toe met de vraag of hij een contract wil tekenen terwijl daar wat persoon X betreft weinig aanleiding toe is? Zo niet, dan kunnen de hunters hun onderzoek niet uitvoeren wat impliciet betekent dat als zij hun onderzoek wél kunnen uitvoeren, dat de verdachte persoon terecht verdacht is.
Dus eigenlijk, als je geen toestemming krijgt weet je dat die persoon zich niet met de vlucht bemoeit heeft en dat je diegene los kunt laten?quote:
Ik heb geen probleem met wat jij beschrijft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik snap het TV spelletje inmiddels grotendeels wel en ook wat daar bij komt kijken.
Ook begrijp ik de reden er van, maar ik moet toegeven dat daardoor langzaam maar zeker de lol van het kijken er wat afgaat.
Ik zie nu bij elke poging tot het vinden van eens slaapplek of lift van de voortvluchtigen in gedachten het productieteam met een formulier aan de deur/auto staan, zie denkbeeldig de cameraploeg zich al opstellen bij een bepaalde actie, zie de Hunters al wachten op het 'Action' teken van de regie, etc. etc.
Ik heb een analytische functie in het dagelijkse leven en het zal daardoor ongetwijfeld een stukje beroepsdeformatie zijn, zeker bij iets als dit waar fictie en werkelijkheid door elkaar lopen...
Nou ja, de kans dat iemand die een landgoed heeft iemand met een helikopter kent is natuurlijk wel een stuk groter dan bij Gert en Truus die op Tongallee 80 in Almere wonen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat geloof ik helemaal, maar als mensen bij mij op de stoep staan en om een helikopter vragen, kan ik ze niet helpen - hoe graag ik het wellicht ook zou willen. Ik vind het wel erg toevallig dat de kandidaten bedenken om die vraag nou juist te stellen aan die ene speld in de hooiberg, die het wel kan regelen.
Andersom was logischer geweest: dat die man het zelf aanbiedt. We hebben de kandidaten de vraag ook niet horen stellen, het was de voice-over die het vertelde. Dat versterkt het idee dat het wellicht geen spontane vraag was.
Hier eigenlijk niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:45 schreef TheVulture het volgende:
Heerlijk seizoen tot nu toe, fijn dat er ook nog steeds 4 koppels in de race zijn, dat maakt het ook wat moeilijker voor de hunters om niet alle ballen op een team te gooien.
De Brabantse gasten zijn mijn favoriete team, hopelijk komen ze er uiteindelijk wel doorheen nu hun collega's zo onder een vergrootglas liggen. Die afleidingsmanoeuvre wordt smullen volgende week
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze hahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:45 schreef TheVulture het volgende:
Heerlijk seizoen tot nu toe, fijn dat er ook nog steeds 4 koppels in de race zijn, dat maakt het ook wat moeilijker voor de hunters om niet alle ballen op een team te gooien.
De Brabantse gasten zijn mijn favoriete team, hopelijk komen ze er uiteindelijk wel doorheen nu hun collega's zo onder een vergrootglas liggen. Die afleidingsmanoeuvre wordt smullen volgende week
Wat zit hier voor impliciete gedachte achter over mijn persoonlijke situatie?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, de kans dat iemand die een landgoed heeft iemand met een helikopter kent is natuurlijk wel een stuk groter dan bij Gert en Truus die op Tongallee 80 in Almere wonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat al hun collega's inmiddels extra in de gaten gehouden worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:13 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze haha
En ze wilde nog het beddengoed afhalen oidquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:14 schreef J-net het volgende:
Weer leuke aflevering. Ben benieuwd naar rest seizoen. Dat stel dat rustig sport. Dan ziet dat hun helper van gister zwart/wit is (niet origineel trouwens 🙈🙈🤣🤣 dan is die spotify lijst beter). En dan hun koffer nog even Marie Kondo gaan inpakken ..
Maar ook lastiger voor de Huntersquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:13 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wel pech voor ze dat ze twee Paul-en kennen. Maakt het lastiger voor ze haha
Natuurlijk mag er dan meer, gaat om proportionaliteit en subsidiariteitquote:Op woensdag 26 oktober 2022 05:34 schreef xFriendx het volgende:
@:Selmar is er ook normaliter nog sprake van verschillende gradaties in opsporingsbevoegdheden, afgezet tegen de reden waarom iemand op de vlucht is? Dus stel 1 stel hier is op de vlucht voor het leegroven van de Jamin en een ander stel vlucht wegens een 8-voudige moord met grote kans op herhaling. Zouden jullie in dat laatste geval meer mogen gezien de ernst van de zaak of is de wet daarin voor iedereeen gelijk?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:14 schreef J-net het volgende:
Weer leuke aflevering. Ben benieuwd naar rest seizoen. Dat stel dat rustig sport. Dan ziet dat hun helper van gister zwart/wit is (niet origineel trouwens 🙈🙈🤣🤣 dan is die spotify lijst beter). En dan hun koffer nog even Marie Kondo gaan inpakken ..
Als dit echt triple A voortvluchtigen zijn mogen de Hunters ook aanhoudingsvuur inzetten... Misschien een idee?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 05:58 schreef Selmar het volgende:
[..]
Natuurlijk mag er dan meer, gaat om proportionaliteit en subsidiariteit
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Eibergen ligt niet in Twente
Werd wel 40 keer gezegd
Dat zijn er niet veel:quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoeveel niet-politie/militaire helikopters zijn er uberhaupt in de lucht per dag?
Gezellig, ik ookquote:
Ben wel benieuwd hoe die website kennelijk zo snel zo hoog in de Google ranking terecht is gekomen…quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kijk uit naar de ontmoeting bij de Floppy Factory
Zullen vast wat trucjes voor zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2022 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe die website kennelijk zo snel zo hoog in de Google ranking terecht is gekomen…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |