Ja haha. Realistisch hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor het werk? Dan auto van de zaak vragen.
Om op het werk te komen? Dat is een eigen keuze, je kan ook verhuizen of een baan op fietsafstand zoeken.
Dat is geen toelichting van je noodzakelijk kwaad. Meestal blijken dat soort argumenten toch een eigen keus te zijn. Zoals je zelf al toegeeft vind je diesel fijner dan benzine en denk je dat elektrisch rijden te duur is. De aanschaf dan.quote:
Los van de omgebouwde bestaan er ook electrische oldtimers.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Om in de context van de reactie verder te gaan, volgens mij bestaan er geen elektrische oldtimers
Ik merk er weinig van. Aan de laadpaal is de stroom nog altijd 33 cent/kWh bij ons in de wijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:45 schreef Red_85 het volgende:
En laden schijnt ook allemachtig duur te zijn.
Ach dan ga ik toch gewoon weer zelf naar de AlbertHeinquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:14 schreef hunterrnl het volgende:
Is kijken wat hier weer de gevolgen van zijn. Tot nu toe raken we alleen ons zelf ermee op het moment.
Zie hier wel de standaard figuren wel weer over vrachtwagens zeuren, maar het zijn wel de wagens die je goederen brengen zoals boodschappen.
Waarom zou je daar naar toe gaan als er geen goederen worden geleverd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ach dan ga ik toch gewoon weer zelf naar de AlbertHein
na een week of 6 geen eten heb ik geen toiletpapier meer nodig hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:39 schreef MichaelScott het volgende:
Ben wel blij dat ik nog voor 3,5 jaar aan toiletpapier heb liggen nu, dat soort dingen staat waarschijnlijk als eerste stil
Jij betaalt graag extra kosten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:11 schreef Digi2 het volgende:
De accijns op diesel moet trouwens ook minstens verdubbeld worden.
Op middellange termijn is dat noodzakelijk. De energietransitie kost nu eenmaal tijd en koopkracht. Truckers moeten omgeschoold worden en er moet veel minder vervoerd worden. Een flinke recessie is sowieso noodzakelijk.quote:
Alles is geoorloofd in de naam van energietransitie?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Op middellange termijn is dat noodzakelijk. De energietransitie kost nu eenmaal tijd en koopkracht. Truckers moeten omgeschoold worden en er moet veel minder vervoerd worden. Een flinke recessie is sowieso noodzakelijk.
Vervoersbewegingen zijn inderdaad compleet schandalig. Balen hooi, die inclusief transport vanuit spanje 10 cent goedkoper zijn die maken we niet hier, die halen we in spanje. Wel veel uitstoot maar wel een paar euro verdient.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:28 schreef Digi2 het volgende:
Op middellange termijn is dat noodzakelijk. De energietransitie kost nu eenmaal tijd en koopkracht. Truckers moeten omgeschoold worden en er moet veel minder vervoerd worden. Een flinke recessie is sowieso noodzakelijk.
Ja, zolang ik er zelf maar niet al te veel last van krijg.....quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd in de naam van energietransitie?
Als je goed gelezen had, had je gezien dat de prijs mij niet veel uitmaakt,daar jank ik niet over. Dat is niet anders. Als ik maar diesel kan krijgen na december. Dat is mijn voornaamste zorg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is geen toelichting van je noodzakelijk kwaad. Meestal blijken dat soort argumenten toch een eigen keus te zijn. Zoals je zelf al toegeeft vind je diesel fijner dan benzine en denk je dat elektrisch rijden te duur is. De aanschaf dan.
Dat zijn feitelijk dus allemaal keuzes voor die diesel en dus geen noodzaak. Dat mag, maar dan moet je ook niet janken als het iets meer gaat kosten. Het is ook weer niet zo dat opeens uit de lucht komt vallen dat diesel voor personenvervoer gaat verdwijnen.
Yep, erst das fressen dan die moral. Nederland is buitengewoon kwetsbaar voor de klimaatveranderingen en we staan nog slechts aan het begin onze decennialange decadentie overboord te gooien. MINDER huizen bouwen want dat kost juist veel vervoersbewegingen en fossiele energie en dat heeft consequenties die morele afwegingen steeds verder op de achtergrond gaan zetten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd in de naam van energietransitie?
Het wachten is op een tiran die in de naam van CO2 reductie mensen wil elimineren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, erst das fressen dan die moral. Nederland is buitengewoon kwetsbaar voor de klimaatveranderingen en we staan nog slechts aan het begin onze decennialange decadentie overboord te gooien. MINDER huizen bouwen want dat kost juist veel vervoersbewegingen en fossiele energie en dat heeft consequenties die morele afwegingen steeds verder op de achtergrond gaan zetten.
Ik heb geen gemotoriseerd verkeer nodig om aan eten en drinken te komen. Als het gemotoriseerd verkeer weg is, dan is er in de streek zelfs meer te eten en te drinken, en waarschijnlijk ook meer gezelligheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:14 schreef hunterrnl het volgende:
Is kijken wat hier weer de gevolgen van zijn. Tot nu toe raken we alleen ons zelf ermee op het moment.
Zie hier wel de standaard figuren wel weer over vrachtwagens zeuren, maar het zijn wel de wagens die je goederen brengen zoals boodschappen.
Natuurwetten hebben geen tiran nodig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het wachten is op een tiran die in de naam van CO2 reductie mensen wil elimineren.
Uiteraard leidt de Russische economie ook onder de sancties, maar veel minder dan men had verwacht. De sancties waren bedoeld om de geldkraan dicht te draaien, zodat de financiering van de oorlog onder druk komt te staan. Dat is tot op heden nog niet echt gelukt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:50 schreef Jaeger85 het volgende:
De Russische economie leidt ook zwaar onder de oorlog en sancties hoor. Er zijn meer dan een miljoen niet pensioengerechtigden het land uitgevlucht door de mobilisatie en oorlog. Alleen dat heeft al een enorme impact op de oorlog.
Dat is dus nog maar de vraag of Rusland nauwelijks nog zal verdienen aan z'n olie. Dat prijsplafond van de G8 (eigenlijk G7) is leuk, maar heeft maar beperkt effect. Rusland zal meer olie naar bijvoorbeeld Azië gaan verkopen, weliswaar met korting, maar dat wordt voorlopig al opgevangen door een hogere olieprijs aangezien de OPEC de productie alleen maar terugschroeft. Rusland zal de kraan dus waarschijnlijk niet dichtdraaien, omdat ze nog steeds goed kunnen verdienen aan de olieverkoop richting Azië.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 06:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Ook krijgt Rusland te maken met de pricecap van de G8 die ervoor zorgt dat Rusland nauwelijks nog verdient aan zijn olie. Rusland dreigt daarop de oliekraan helemaal dicht te draaien, maar dat vormt voor hen ook een groot risico. Rusland heeft namelijk geen opslagcapaciteit en kan wanneer capaciteit eenmaal is afgeschaald deze niet zomaar meer opschalen zonder Westerse technologie en hulp.
Dat begrijp ik. Maar ik denk nu aan de gevoelige mensjes in Amsterdam die al uit hun plaat gingen om twee weken geen sojamelk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb geen gemotoriseerd verkeer nodig om aan eten en drinken te komen. Als het gemotoriseerd verkeer weg is, dan is er in de streek zelfs meer te eten en te drinken, en waarschijnlijk ook meer gezelligheid.
Want jij haalt alles rechtstreeks bij de bron?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb geen gemotoriseerd verkeer nodig om aan eten en drinken te komen.
Jij verbouwd je eigen eten in de tuin en drinkt alleen water?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:00 schreef torentje het volgende:
Ik heb geen gemotoriseerd verkeer nodig om aan eten en drinken te komen. Als het gemotoriseerd verkeer weg is, dan is er in de streek zelfs meer te eten en te drinken, en waarschijnlijk ook meer gezelligheid.
Die doemscenario's horen we al 100den jaren. Die klimaatverandering overleven we ook wel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Natuurwetten hebben geen tiran nodig.
Ik heb het idee dat je niet goed weet hoe die pricecap in zijn werk gaat. Het wordt gespeeld via de transportverzekeringen die veelal via Westerse maatschappijen verlopen. De prijzen mogen alleen voor het prijscap worden verkocht, anders is de lading onverzekerd met alle gevolgen van dien. De meeste scheepvaartmaatschappijen gaan zich er dan niet aan branden. Alleen olie die via pijpleidingen geleverd wordt kan hier onderuit komen. Die lopen alleen veelal via Europa.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:05 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Uiteraard leidt de Russische economie ook onder de sancties, maar veel minder dan men had verwacht. De sancties waren bedoeld om de geldkraan dicht te draaien, zodat de financiering van de oorlog onder druk komt te staan. Dat is tot op heden nog niet echt gelukt.
[..]
Dat is dus nog maar de vraag of Rusland nauwelijks nog zal verdienen aan z'n olie. Dat prijsplafond van de G8 (eigenlijk G7) is leuk, maar heeft maar beperkt effect. Rusland zal meer olie naar bijvoorbeeld Azië gaan verkopen, weliswaar met korting, maar dat wordt voorlopig al opgevangen door een hogere olieprijs aangezien de OPEC de productie alleen maar terugschroeft. Rusland zal de kraan dus waarschijnlijk niet dichtdraaien, omdat ze nog steeds goed kunnen verdienen aan de olieverkoop richting Azië.
Op de de korte termijn gaat de boycot in combinatie met dat prijsplafond Rusland niet extreem veel pijn doen denk ik. De afzetmarkt voor Russische olie is groot genoeg, ook zonder Europa en de VS. Een directe boycot had Rusland een stuk meer pijn gedaan, maar we hebben hier eerst maanden overlegd óf en vervolgens wanneer er een boycot zou komen. Dat heeft Rusland in ieder geval de tijd gegeven om daar op in te spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |