abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206441983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Die klimaatverandering overleven we ook wel.
Sommigen wel, anderen niet. De oorlog in Oekraine is nog maar een voorproefje van wat we in europa gaan meemaken de komende decennia.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206442005
Dubbel
pi_206442043
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:09 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Jij verbouwd je eigen eten in de tuin en drinkt alleen water?
Ik heb een persje om met vruchtensappen mijn keel te kunnen smeren, in tijden waarin de atmosfeer te heet en te droog is.
pi_206442162
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Sommigen wel, anderen niet. De oorlog in Oekraine is nog maar een voorproefje van wat we in europa gaan meemaken de komende decennia.
Wat heeft Oekraïne met het klimaat te maken?
pi_206442335
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Wat heeft Oekraïne met het klimaat te maken?
Rusland verliest steeds meer grip op de fossiele brandstofmarkt en dat is hun hoofdbron van inkomsten. De transitie versneld dit proces. Nu de oorlog niet gaat zoals het russiche regime had verwacht zal die transitie zelfs versnellen. De massamigratie van "klimaat" vluchtelingen zal hier tot oorlogen gaan leiden is mijn verwachting.

pi_206442428
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bent niet goed, met je eeuwige pro-Russische en anti-Westerse uitspraken.

Het is vervelend, dat is het.

Maar er is maar 1 oorlogszuchtige agressor, dat is Rusland.
Er is ook maar 1 land dat de oorlog in Oekraïne kan stoppen en dat is, wederom, Rusland.
Het is meer dan alleen maar vervelend. En dat we ons met die oorlog zijn gaan bemoeien is niet in het belang van de gewone burgers. Dat kun je prima constateren zonder pro-Russisch te zijn.
pi_206442441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Rusland verliest steeds meer grip op de fossiele brandstofmarkt en dat is hun hoofdbron van inkomsten. De transitie versneld dit proces. Nu de oorlog niet gaat zoals het russiche regime had verwacht zal die transitie zelfs versnellen. De massamigratie van "klimaat" vluchtelingen zal hier tot oorlogen gaan leiden is mijn verwachting.

Hoezo versnellen we de transitie? Momenteel wordt er gewoon minder verbruikt omdat bedrijven stoppen in Europa met produceren. Dat is ook een transitie, maar wel naar armoede.
pi_206442508
quote:

[..]

Die energietransitie speelt vooral in het Westen daarbuiten wordt steeds meer kolen en olie verbruikt. Over welke klimaatvluchtelingen heb je het dan? En waarom zouden die vluchtelingen naar Europa komen als hier blackouts en voedseltekorten gaan ontstaan (doordat men geen fossiele brandstoffen meer wilt gebruiken. volledig overgaan op windmolens en zonnepalen duurt decennia als het al mogelijk is)?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:20:48 #159
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206442838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
Hoezo versnellen we de transitie? Momenteel wordt er gewoon minder verbruikt omdat bedrijven stoppen in Europa met produceren. Dat is ook een transitie, maar wel naar armoede.
Armoede is een groot woord. Bij armoede denk ik aan Afrika. Geen groente uit verwarmde kassen, maar alleen in het seizoen. Bloemen exporteren naar de hele wereld. Als we dat niet meer doen verdienen we misschien minder. Maar of dat echt armoede is?

We moeten vooral kijken welke bedrijven we nodig hebben. Subsidie aan Wellness-centra?
Tot nooit .......
pi_206443317
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Armoede is een groot woord. Bij armoede denk ik aan Afrika. Geen groente uit verwarmde kassen, maar alleen in het seizoen. Bloemen exporteren naar de hele wereld. Als we dat niet meer doen verdienen we misschien minder. Maar of dat echt armoede is?

We moeten vooral kijken welke bedrijven we nodig hebben. Subsidie aan Wellness-centra?
Ik denk dat je even onderschat hoe extreem Europa aan het gokken is momenteel.

Je ziet toch al de blinde paniek over de energieprijzen voor de woning. Ineens is de helft van Nederland niet meer in staat om alle rekeningen te betalen. Maar die energieprijzen blijven nog wel even en we kunnen niet jaar in jaar uit dat compenseren met 40 miljard.

Daar komt bij het verdwijnen van industrie een veel groter probleem bovenop.

En dan zwijg ik nog even wat er kan gebeuren met de Euro.

De crisis van 2008 kan straks een licht briesje zijn ten opzichte van de storm die dit kan opleveren. En vertrouw nou maar niet op politici, want die hebben wel adviseurs, maar doorgaans teveel ego om er echt naar te luisteren en het ook nog te begrijpen.
pi_206444514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:05 schreef Accordtje het volgende:
Uiteraard leidt de Russische economie ook onder de sancties, maar veel minder dan men had verwacht. De sancties waren bedoeld om de geldkraan dicht te draaien, zodat de financiering van de oorlog onder druk komt te staan. Dat is tot op heden nog niet echt gelukt.
Sinds dat de grenzen min of meer dicht zijn voor Russen staat de parallelimport ook bijna stil. Dus dagjes mensen die in een buurland een stapeltje nieuwe smartphones kopen voor de handel is gewoon bijna over.

Niet zozeer de sancties maar wel de economie lijdt nogal onder de mobilisatie. In veel dorpen is een deel van de werkkracht opgeroepen, dat zijn nogal aderlatingen voor dorpen. In steden worden mannen nog niet opgeroepen maar die zijn er wel bang voor. Een deel is naar het buitenland vertrokken maar een nog veel groter deel is binnenlands 'onder gedoken'. Als men gaat ronselen in de steden dan is de verwachting dat zoveel mannen met noorderzon vertrekken dat de economie wel heel snel op zn gat gaat.

pi_206445090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat je even onderschat hoe extreem Europa aan het gokken is momenteel.

Je ziet toch al de blinde paniek over de energieprijzen voor de woning. Ineens is de helft van Nederland niet meer in staat om alle rekeningen te betalen. Maar die energieprijzen blijven nog wel even en we kunnen niet jaar in jaar uit dat compenseren met 40 miljard.

Daar komt bij het verdwijnen van industrie een veel groter probleem bovenop.

En dan zwijg ik nog even wat er kan gebeuren met de Euro.

De crisis van 2008 kan straks een licht briesje zijn ten opzichte van de storm die dit kan opleveren. En vertrouw nou maar niet op politici, want die hebben wel adviseurs, maar doorgaans teveel ego om er echt naar te luisteren en het ook nog te begrijpen.
Precies wat ik denk over de huidige ontwikkelingen.
Maar het is niet een bedacht pad, het overkomt Europa nu gewoon
Vakman pur sang
pi_206445107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:39 schreef qajariaq het volgende:

[..] In veel dorpen is een deel van de werkkracht opgeroepen, dat zijn nogal aderlatingen voor dorpen. In steden worden mannen nog niet opgeroepen maar die zijn er wel bang voor. Een deel is naar het buitenland vertrokken maar een nog veel groter deel is binnenlands 'onder gedoken'. Als men gaat ronselen in de steden dan is de verwachting dat zoveel mannen met noorderzon vertrekken dat de economie wel heel snel op zn gat gaat.

Kan maar niet duidelijk krijgen dat 300k man onder die bevolkingsgroep maar een heel klein deel is wat helemaal niet zo’n groot effect zal hebben.
En het blijft een communistisch land, velen deden al doelloze banen of hadden geen baan.die gaan het eerste.
Dus nee dat heeft niet zo’n effect.
Vakman pur sang
pi_206445132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:38 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Die energietransitie speelt vooral in het Westen daarbuiten wordt steeds meer kolen en olie verbruikt. Over welke klimaatvluchtelingen heb je het dan? En waarom zouden die vluchtelingen naar Europa komen als hier blackouts en voedseltekorten gaan ontstaan (doordat men geen fossiele brandstoffen meer wilt gebruiken. volledig overgaan op windmolens en zonnepalen duurt decennia als het al mogelijk is)?
Heb je de prijs van steenkool gezien?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206445326
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kan maar niet duidelijk krijgen dat 300k man onder die bevolkingsgroep maar een heel klein deel is wat helemaal niet zo’n groot effect zal hebben.
En het blijft een communistisch land, velen deden al doelloze banen of hadden geen baan.die gaan het eerste.
Je hebt het filmpje niet gekeken. Het gaat om 300.000 + meer dan een miljoen mensen die het land al ontvlucht zijn, waaronder de rijke hoogopgeleiden (braindrain) + achterblijvers die liever onderduiken dan als kannonenvoer dienen aan het front. Gezien de dramatische bevolkingspyramide van Rusland vormt dat een enorme aanslag op de economie.

Maar goed dat je het beter denkt te weten dan een Russisch economisch expert met 25 jaar ervaring en een PhD in dat werkveld zegt wel weer voldoende.
pi_206445347
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet de film gekeken en zelf niet mijn commentaar gelezen. Waarom haal je mij dan aan?
pi_206445400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Niet de film gekeken en zelf niet mijn commentaar gelezen. Waarom haal je mij dan aan?
Heb dat filmpje niet bekeken maar reageerde op je opmerking en de tekst dat tegen de winter de economie in elkaar stort door de mobilisatie.
Dat gaat erbij mij niet in.
Verder kijk ik geen “overtuiging filmpjes” op YT.
Dat hebben we met Corona wel gezien.

Rusland heeft een beroeps bevolking van 77 miljoen mensen!
Vakman pur sang
pi_206445405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je de prijs van steenkool gezien?
Ja wij gebruiken nu ook weer steenkool, maar dat is tijdelijk volgens de groenen :')
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:26:03 #169
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_206445436
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo, de Russen stellen niks voor, roestige tanks, bijna verslagen.
En 18850 maal alle bommen die in WO2 gebruikt werden aan nukies
Wie dit leest is gek
pi_206445948
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb dat filmpje niet bekeken maar reageerde op je opmerking en de tekst dat tegen de winter de economie in elkaar stort door de mobilisatie.
Dat gaat erbij mij niet in.
Verder kijk ik geen “overtuiging filmpjes” op YT.
Dat hebben we met Corona wel gezien.

Rusland heeft een beroeps bevolking van 77 miljoen mensen!
Dus ben je na een halve zin gestopt met lezen. Duidelijk aangegeven dat de neveneffecten van die mobilisatie de economie laten instorten. En ja, als een paar miljoen van die 77 op de vlucht slaan dan stort de bende echt wel in.
pi_206445990
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dus ben je na een halve zin gestopt met lezen. Duidelijk aangegeven dat de neveneffecten van die mobilisatie de economie laten instorten. En ja, als een paar miljoen van die 77 op de vlucht slaan dan stort de bende echt wel in.
Zogenaamd 1 miljoen landverlaters op 77 miljoen gaan ze niet echt voelen nee.
Vakman pur sang
pi_206446261
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zogenaamd 1 miljoen landverlaters op 77 miljoen gaan ze niet echt voelen nee.
Nog steeds vergeten te lezen dus. Er gaan er ook nog een stuk of vijf miljoen in het eigen land op de vlucht.

Waarom lees je eindelijk niet eens een keer wat er staat? Dat maakt de discussie een stuk vlotter en je wordt dan ook meer voor vol aangezien.
pi_206446497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nog steeds vergeten te lezen dus. Er gaan er ook nog een stuk of vijf miljoen in het eigen land op de vlucht.

Waarom lees je eindelijk niet eens een keer wat er staat? Dat maakt de discussie een stuk vlotter en je wordt dan ook meer voor vol aangezien.
Hoe lezen, er is alleen een onbetrouwbare YouTube bron. Die ik echt niet ga kijken.
Hou je bij goede bronnen als cia, bnr, financial times e.d.

Pak ik een bron met veel zij bronnen, wiki, dan zit je op totaal 900K

https://en.m.wikipedia.or(...)_invasion_of_Ukraine
Vakman pur sang
pi_206446568
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe lezen, er is alleen een onbetrouwbare YouTube bron. Die ik echt niet ga kijken.
Hou je bij goede bronnen als cia, bnr, financial times e.d.
Dit betreft een Russisch financieel topman, professor en bankdirecteur in Rusland. Deze verklaring kan hem het leven kosten. Lijkt me dus een heel betrouwbaardere bron waar b.v. BNR ook de info vandaan kan halen.

Maar goed, sommige mensen willen alleen zien wat ze wensen te zien. Vooral niet andere bronnen raadplegen.
pi_206446589
Oh ik zie dat de concerntrolls nu een dieselcrisis proberen aan te wenden om hun Rusland propaganda te verspreiden ?
pi_206446699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dit betreft een Russisch financieel topman, professor en bankdirecteur in Rusland. Deze verklaring kan hem het leven kosten. Lijkt me dus een heel betrouwbaardere bron waar b.v. BNR ook de info vandaan kan halen.

Maar goed, sommige mensen willen alleen zien wat ze wensen te zien. Vooral niet andere bronnen raadplegen.
Nou ik denk dus juist dat als je zon man gelooft je meer ziet wat je wenst te zien.
Economische braindrain this winter is veel te optimistisch.

Het tij zal gaan keren in Rusland, maar veel langzamer dan vele bronnen denken te hopen.
Vanuit de geschiedenis zijn de Russen heel wat gewend qua recessie, armoede, onderdrukking en sancties. Dat maakt dat het veel langer duurt tot de tech Rus afscheid neemt van Rostock.

De gemobiliseerden hebben studenten en hoger opgeleiden geen last van. Dat doen de laaggeschoolden, een kleine groep van 300K das een paar man uit al die dorpen.
Nu zijn er wat gevlucht maar mooie landen geven geen visums, een redelijk verdienende Rus uit de tech sector gaat niet zomaar naar Kazachstan of Armenië.

Bedenk ook dat nationalisme en de ussr cultuur daar nog welig tiert. De media heeft een heel ander geluid. Poetin is nog onverminderd populair in polls (betrouwbaar? Misschien niet).
Mensen gaan daar voor hun 60ste met pensioen, ook dat willen ze ziet vergooien.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lospedrosa op 25-10-2022 20:02:57 ]
Vakman pur sang
pi_206447140
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ik denk dus juist dat als je zon man gelooft je meer ziet wat je wenst te zien.
Economische braindrain this winter is veel te optimistisch.

Het tij zal gaan keren in Rusland, maar veel langzamer dan vele bronnen denken te hopen.
Vanuit de geschiedenis zijn de Russen heel wat gewend qua recessie, armoede, onderdrukking en sancties. Dat maakt dat het veel langer duurt tot de tech Rus afscheid neemt van Rostock.

De gemobiliseerden hebben studenten en hoger opgeleiden geen last van. Dat doen de laaggeschoolden, een kleine groep van 300K das een paar man uit al die dorpen.
Nu zijn er wat gevlucht maar mooie landen geven geen visums, een redelijk verdienende Rus uit de tech sector gaat niet zomaar naar Kazachstan of Armenië.

Bedenk ook dat nationalisme en de ussr cultuur daar nog welig tiert. De media heeft een heel ander geluid. Poetin is nog onverminderd populair in polls (betrouwbaar? Misschien niet).
Mensen gaan daar voor hun 60ste met pensioen, ook dat willen ze ziet vergooien.
Als ik jou was zou ik echt die YT even bekijken voor je jezelf verder belachelijk maakt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:15 schreef Jaeger85 het volgende:
Je hebt het filmpje niet gekeken. Het gaat om 300.000 + meer dan een miljoen mensen die het land al ontvlucht zijn, waaronder de rijke hoogopgeleiden (braindrain) + achterblijvers die liever onderduiken dan als kannonenvoer dienen aan het front. Gezien de dramatische bevolkingspyramide van Rusland vormt dat een enorme aanslag op de economie.

Maar goed dat je het beter denkt te weten dan een Russisch economisch expert met 25 jaar ervaring en een PhD in dat werkveld zegt wel weer voldoende.
pi_206447250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als ik jou was zou ik echt die YT even bekijken voor je jezelf verder belachelijk maakt.
[..]

Geen denken aan.

Je kunt ook genoeg filmpjes zien en dan ga je denken dat COVID een geproduceerd virus is in de fabrieken van WEF.

Weetje, ga nou gewoon kijken hoe Rusland er volgend voorjaar voorstaat en dan zullen we wel zien of de economie morsdood is.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:34:25 #179
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206447319
quote:
18s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:51 schreef vosss het volgende:
Dieseltekort gaat zo wel een dingetje worden. Vrachtwagens rijden daar op. Totale supplychain collapse incoming...

Maar hey, we hebben wel allemaal een geelblauw vlaggetje bij onze socials staan en ach dat we inmiddels 5x de prijs betalen voor energie dat nemen we gewoon voor lief _O_

Stik de moord gore kut EU :r
Als iets onderhand wel duidelijk is is dat we meer EU nodig hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:38:11 #180
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206447350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]

Lospedrosa heeft in deze gewoon gelijk.

Hardstikke leuk dat een expert weet te vertellen dat 4% heel erg is en dat Rusland in elkaar stort.
Voorlopig neemt de EU+UK 1.7 miljoen vaten olie per dag af van Rusland.
pi_206448888
Rossiya StrongK 💪
pi_206448914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sinds dat de grenzen min of meer dicht zijn voor Russen staat de parallelimport ook bijna stil. Dus dagjes mensen die in een buurland een stapeltje nieuwe smartphones kopen voor de handel is gewoon bijna over.

Niet zozeer de sancties maar wel de economie lijdt nogal onder de mobilisatie. In veel dorpen is een deel van de werkkracht opgeroepen, dat zijn nogal aderlatingen voor dorpen. In steden worden mannen nog niet opgeroepen maar die zijn er wel bang voor. Een deel is naar het buitenland vertrokken maar een nog veel groter deel is binnenlands 'onder gedoken'. Als men gaat ronselen in de steden dan is de verwachting dat zoveel mannen met noorderzon vertrekken dat de economie wel heel snel op zn gat gaat.

Hoezo zijn de grenzen dicht voor Russen?
pi_206449209
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoezo zijn de grenzen dicht voor Russen?
Omdat ze ongevraagd landen binnenvallen misschien?
pi_206449323
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Omdat ze ongevraagd landen binnenvallen misschien?
Dat is niet de vraag. Ik stel de vraag omdat de grenzen helemaal niet dicht zijn.
pi_206449415
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet de vraag. Ik stel de vraag omdat de grenzen helemaal niet dicht zijn.
Voor mannen van de "weerbare" leeftijd ondertussen al wel dacht ik. Daarnaast verstrekt men vanuit de EU geen toeristenvisa meer en diverse landen die aan Rusland grenzen lieten al enige tijd geen russen met schengen toeristenvisa meer toe, o.a. de baltics en Polen.
pi_206449546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor mannen van de "weerbare" leeftijd ondertussen al wel dacht ik. Daarnaast verstrekt men vanuit de EU geen toeristenvisa meer en diverse landen die aan Rusland grenzen lieten al enige tijd geen russen met schengen toeristenvisa meer toe, o.a. de baltics en Polen.
Russen houden je alleen tegen als je opgeroepen bent. En de wereld is veel groter dan de EU.
pi_206449656
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Russen houden je alleen tegen als je opgeroepen bent. En de wereld is veel groter dan de EU.
Er is een max van omgerekend $10.000 aan FX wat je mag overboeken naar het buitenland vanuit Rusland als je dat al lukt. Roebels worden lang niet overal geaccepteerd. Het aantal landen waar russen naartoe kunnen is flink gereduceerd. De MIR-card werkt al niet meer in o.a. Turkije en China.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 00:00:36 #188
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206449687
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tussen landen buiten de EU reizen is inderdaad een pretje zonder visum.
pi_206450299
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is een max van omgerekend $10.000 aan FX wat je mag overboeken naar het buitenland vanuit Rusland als je dat al lukt. Roebels worden lang niet overal geaccepteerd. Het aantal landen waar russen naartoe kunnen is flink gereduceerd. De MIR-card werkt al niet meer in o.a. Turkije en China.
Ik heb dat een maand geleden nog uit laten zoeken. Met wat truukjes is er geen enkele belemmering om je geld uit Rusland te krijgen. En Roebels kun je gewoon prima kwijt. Die zijn sinds het begin van de oorlog ook fors gestegen tov de Euro.

Het lijkt er vooral op dat Europa zichzelf moed blijft inpraten. Terwijl Lagarde de bocht uit aan het vliegen is, Von der Leyen dat al sinds het begin van de oorlog doet en samen met Truss heb je dan een mooi drietal die bepaald geen reclame is voor vrouwen aan de top.

Europa is op sterven na dood. Rusland is niks en was niks.
pi_206450324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb dat een maand geleden nog uit laten zoeken. Met wat truukjes is er geen enkele belemmering om je geld uit Rusland te krijgen. En Roebels kun je gewoon prima kwijt. Die zijn sinds het begin van de oorlog ook fors gestegen tov de Euro.
Die gast van Russia inside is afgestudeerd econoom, heeft de halve wereld gezien en lukt dat blijkbaar niet zo eenvoudig. Zonder goede bronnen die jou verhaal bevestigen klinkt het mij ongeloofwaardig.
pi_206450329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt er vooral op dat Europa zichzelf moed blijft inpraten. Terwijl Lagarde de bocht uit aan het vliegen is, Von der Leyen dat al sinds het begin van de oorlog doet en samen met Truss heb je dan een mooi drietal die bepaald geen reclame is voor vrouwen aan de top.

Europa is op sterven na dood. Rusland is niks en was niks.
De EU heeft helemaal niets met dit stuk over de Russische economie te maken. Rare conclusie.
pi_206450417
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die gast van Russia inside is afgestudeerd econoom, heeft de halve wereld gezien en lukt dat blijkbaar niet zo eenvoudig. Zonder goede bronnen die jou verhaal bevestigen klinkt het mij ongeloofwaardig.
Ik ben ook econoom. En ik stap ook geregeld in een vliegtuigje. Ben je nu ook onder de indruk van mij? Of is dat alleen voorbehouden voor mensen die zeggen wat jij wil horen?
pi_206450426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De EU heeft helemaal niets met dit stuk over de Russische economie te maken. Rare conclusie.
Sorry, ik dacht dat eigenlijk iedereen op fok wel een binding had met Europa. Wat raar van mij ook.
pi_206450429
quote:

[..]

voor een vriend. Waar is het voor hem handig om dan heen te vluchten?
Go hard or go home
pi_206450439
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je nu ook onder de indruk van mij?
goede bron ^O^
pi_206450441
Brandstof auto’s stinken.
Weg er mee.
pi_206450494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:44 schreef Noek het volgende:

[..]
voor een vriend. Waar is het voor hem handig om dan heen te vluchten?
Australie of New Zealand.
pi_206450499
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
goede bron ^O^
Heb je nog wat toe te voegen anders dan een filmpje op YouTube? Waar niemand die last heeft van een diesel tekort wat mee op zal schieten…
pi_206450932
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 08:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je nog wat toe te voegen
Ik verheug mij al op de dieseltekorten.
pi_206451018
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:15 schreef torentje het volgende:
Autovrije weken of maanden of altijd zou veel gezonder en aangenamer zijn.
We hebben niet allemaal een uitkering helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')