Ik snap je punt wel, maar Kink is een radiozender voor alternatieve muziek. Er zit nog een hele wereld tussen de muziek die ze daar draaien en de muziek op Eenheidsworst FM.quote:Op zondag 23 oktober 2022 16:57 schreef maily het volgende:
Hier moet je zijn MUZ / KINK #8 No Alternative! Waar zijn de T1500 luisteraars?
Dat is niet wat ik bepleit. Ik vraag slechts om een beetje meer lef en smoel.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:23 schreef Scuidward het volgende:
Denk je zelf ook niet dat 75% van de luisteraars afhaakt als ze ongeorganiseerd het ene na het andere de ether in slingeren?
Is niet aan de orde. We bepalen dat als collega's gewoon onderling. Soms (helaas) Q Music, vaak (gelukkig) Radio 2. En ja, het heeft voordelen dat niet iedereen in z'n eigen wereldje zit opgesloten met een koptelefoon op.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:52 schreef Document1 het volgende:
Tegenwoordig nog afhankelijk zijn van wat een of andere zender baas voor je bedenkt wat je zou moeten luisteren.![]()
Voor 'makkelijk' gebruik ik o.a. Ice Radio.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Voorspelbare muziek is (als je geen muziek 'luistert') af en toe best handig.
Waarom moet die playlist 'interessant' zijn? Zo lang je je er niet aan irriteert is het toch prima? Zelfs regelmatige herhaling is soms gewenst. Gewoon als achtergrondmuziek waar je niet aan hoeft te zitten, met toch een beetje nieuws.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voor 'makkelijk' gebruik ik o.a. Ice Radio.
O.k., echt voorspelbaar is het niet, maar ook niet opdringerig, en af en toe lult een dj wat gezelligs tussen de plaatjes door. Qua muzikale ondertoon een soort Radio-2-en-een-half (uitgaande van het 3fm tot wat weken terug), maar dan met een interessantere playlist.
Kanttekening: een zeer grote groep mensen in Nederland bepaalt van (doorgaans) ongeveer 9 tot 5 niet waar hij/zij naar luistert.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:09 schreef MadMaster het volgende:
Als een radiozender je niet bevalt, dan zet je die simpelweg niet aan.
Je kan sowieso niet alle monden voeden en als je een baan hebt waar je dat gezamenlijk in één ruimte moet doen, dan kan je misschien wel iets afspreken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Kanttekening: een zeer grote groep mensen in Nederland bepaalt van (doorgaans) ongeveer 9 tot 5 niet waar hij/zij naar luistert.
Zoals ik hier al aangaf, gaat dit topic niet over mijn smaak. Dit topic gaat ook niet over het kunnen wegzappen naar andere zenders, internetstations of de Spotify-playlists. Het gaat over het weinig gevarieerde aanbod op de populairste radiozenders.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:09 schreef MadMaster het volgende:
Als een radiozender je niet bevalt, dan zet je die simpelweg niet aan.
Dan ga je iets anders luisteren wat je wel bevalt. Is het niet via een radiostation, dan wel via een andere bron. Doe ik ook en ik luister evengoed nog heel veel naar de radio, digitaal of via internetstations. Geen klachten, keuze zat…
Dat herhalende subjectieve geklaag, en het is altijd subjectief als het vanuit 1 persoon komt, is wat vermoeiend. Wat jij leuk vindt, vind ik vaak ook goedkope bagger van de bovenste plank.
Ik heb geleerd mijn mond daar over te houden. Althans, ik doe mijn best.
Maar als jij daar happy mee bent, luister daar dan naar…
Of reis even persoonlijk af naar Hilversum en aanverwanten om daar je beklag te doen.
Hier bereik je er helemaal niemand mee, misschien willen ze daar wel naar je luisteren…
Ik reageerde vooral op de OP, waarin je je persoonlijk voorkeur/afkeur toch duidelijk laat blijken…quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:39 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zoals ik hier al aangaf, gaat dit topic niet over mijn smaak. Dit topic gaat ook niet over het kunnen wegzappen naar andere zenders, internetstations of de Spotify-playlists. Het gaat over het weinig gevarieerde aanbod op de populairste radiozenders.
Ik stel de oprechte vraag waarom deze zenders elkaar zo graag willen imiteren. Een beetje meer variatie in de ether zou geen kwaad kunnen. Er zijn wel alternatieven, zoals Veronica, maar die mogen alleen oude muziek uitzenden, bijna niks van nu.
Bron / volledig artikel: https://www.ad.nl/show/mi(...)p-de-tocht~a3048930/quote:Minister neemt advies ACM over: Radio 10, 538, Veronica of Sky Radio op de tocht
Radio 10, Radio 538, Radio Veronica of SkyRadio lijkt volgend jaar van de FM te verdwijnen. Minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat heeft het advies van het Autoriteit Consument & Markt (ACM) overgenomen. Dat betekent dat één van de vier zenders van de Talpa-groep nu op de tocht staat.
De FM-frequenties zullen opnieuw geveild worden. Dat zijn de negen stoeltjes die beschikbaar zijn op het platform waar radio het meest wordt geconsumeerd. Nieuw is dat een rechtspersoon recht heeft op slechts drie van die plekken. Een hard gelag voor Talpa, dat op dit moment met Radio 10, Radio 538, Veronica en SkyRadio op de FM te horen is. Dat betekent overigens niet dat een van de stations helemaal moet verdwijnen. Zo kan er voor gekozen worden om enkel digitaal verder te gaan of een andere partij kan een van de radiozenders overnemen. (...)
Bij de vorige verdeling van de vergunningen, in 2003, zijn er aan vijf van de negen vergunningen specifieke eisen verbonden qua muziekgenre of thema. De minister stelt nu, in overeenstemming met staatssecretaris Gunay Uslu (OCW), voor om dit bij de aanstaande veiling in 2023 terug te brengen tot twee specifieke vergunningen: één voor Nederlandse muziek en één voor nieuws & actualiteiten. Op die plekken zitten nu 100%NL en BNR.
Bron: https://www.acm.nl/nl/pub(...)frequenties-door-ezkquote:In 2003 zijn de FM-radiofrequenties verdeeld. Op dit moment zijn er negen verschillende commerciële zenders: 100%NL, BNR Nieuwsradio, Q-music, Radio 538, Radio10, SkyRadio, Slam!, Sublime en Veronica. Vijf daarvan hebben een clausule dat ze een bepaalde muziek of thema moeten uitzenden: niet recente bijzondere muziek, nieuws, recente bijzondere muziek, Nederlandse/Europese muziek en klassieke muziek/jazz.
Ik denk dan n.a.v. je betoog: Nog meer eenheidsworst.quote:Op maandag 28 november 2022 18:45 schreef DJ11 het volgende:
Er gaan dus drie clausuleerde pakketten (met idiote restricties als het verplicht draaien van oude muziek) verdwijnen en die worden ongeclausuleerd. Met andere woorden: meer vrijheid voor degene die het pakket koopt en dus ook meer ruimte voor radiozenders om een eigen profiel te creëren, meer ruimte voor nieuwe muziek.
Gelukkig is er al weer een paar maanden Vintage Veronica via DAB en internet: https://www.radioveronica.nl/veronica-vintagequote:Op maandag 28 november 2022 21:54 schreef Eightyone het volgende:
Dat is dus het einde van Veronica.
Vanaf dag 1 van het Veronica in deze versie heb ik me al voorgenomen me er niet teveel aan te hechten (gezien de gebrekkige keus in de ether qua popradio-met-een-randje was de verleiding groot), want zoiets blijft toch niet lang.
mweh. Rockmuziek voor boomers.quote:Op zondag 23 oktober 2022 16:57 schreef maily het volgende:
Hier moet je zijn MUZ / KINK #8 No Alternative! Waar zijn de T1500 luisteraars?
Via internet is de keuze reuze. Maar het gaat dan over momenten dat er geen wifi is en ik ergens buiten loop/fiets/in het OV zit, en zin heb om naar de radio (iets anders dan Radio 1) te luisteren.quote:Op maandag 28 november 2022 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig is er al weer een paar maanden Vintage Veronica via DAB en internet: https://www.radioveronica.nl/veronica-vintage
FM is overbodig...
Met 'FM' is overbodig' chargeer ik bewust een beetje vanwege de discussie, maar voor 10 euro per maand heb ik een databundel van 12Gb en daar houd ik er per maand zo'n 10 van over, terwijl ik er vaak internetradio, Spotify en andere streamdiensten mee beluister.quote:Op dinsdag 29 november 2022 07:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Via internet is de keuze reuze. Maar het gaat dan over momenten dat er geen wifi is en ik ergens buiten loop/fiets/in het OV zit, en zin heb om naar de radio (iets anders dan Radio 1) te luisteren.
Een onbeperkt mobiel abonnement is nogal duur en komt er pas als ik de loterij win, en in telefoons zit in de regel geen DAB ingebouwd. Zakradiotjes die het afspelen zijn er ook nauwelijks; die ene redelijke die er wel is heb ik, maar binnen de kortste keren heeft het apparaatje de batterijen (ouderwetse batterijen, idd) leeg gezopen. Ik heb wel een betere gehad, een oplaadbare, maar die is overleden en niet meer verkrijgbaar.
En: als de 'normale' Veronica verdwijnt, verdwijnen subzenders die nu nog op DAB zitten daar ook.
Laat de combinatie van politiek & de radiowereld aub zorgen voor een breed aanbod op de fm-band (en die fm-band ook gewoon houden), maar ik weet ook wel dat het niet zo werkt. De wat eigenzinniger zenders kunnen het domweg niet betalen. Er zijn geen regelingen zoals in Frankrijk, waar zowat elke regio een zender van Ferarock en/of Radio Campus heeft. Gewoon, op de FM-band.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |