quote:Twee lichamen in auto langs A59 zijn van Hebe (10) en Sanne (26)
De twee lichamen die woensdagavond zijn gevonden in een auto langs de A59 bij Den Bosch zijn inderdaad van de vermiste Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26). Dat heeft onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers uitgewezen, meldt de politie donderdag.
De Kia Picanto werd woensdag rond 22.00 uur aangetroffen in het water langs een flauwe bocht bij knooppunt Empel. De politie zei korte tijd later dat ze er niet aan twijfelde dat de inzittenden Hebe en Sanne waren.
Later in de nacht zijn de lichamen geborgen en heeft de politie het onderzoek ter plaatse afgerond.
De politie zocht dinsdagavond ook al bij knooppunt Empel naar het toen nog vermiste tweetal. Toen werd hun auto niet gevonden. In de buurt van de locatie zag een agent woensdagavond bandensporen. Daarop werd een politiehelikopter ingeschakeld. Die zag uiteindelijk de auto waarin de twee zaten.
Hebe en Sanne maandag voor het laatst gezien
Het tweetal werd sinds maandagavond vermist. Die avond vertrokken de begeleidster en het meisje uit Raamsdonksveer, ruim 30 kilometer ten westen van Den Bosch. Sanne had Hebe daarvoor opgehaald bij een dagcentrum in de Brabantse plaats. In die omgeving waren ze ook voor het laatst gezien.
Vanaf Raamsdonksveer zou Sanne naar Vught rijden, waar het meisje woont. Daar kwamen zij nooit aan. De politie zette grote zoektochten op, gesteund door vrijwilligersgroepen. Zo werd er tevergeefs gezocht rond de Brabantse plaatsen Waspik en Drunen.
De politie verstuurde dinsdagochtend een amber alert vanwege de vermissing. Dat systeem wordt ingezet als agenten vermoeden dat een vermist kind in levensgevaar is.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-10-en-sanne-26.html
Waar heb jij het in vredesnaam allemaal over? Heb je überhaupt de foto's van de bocht gezien? Overal staat vangrail, behalve aan de buitenkant van de bocht. Dus als je daar vangrail zou plaatsen is er überhaupt geen sprake van een vangraileinde of begin, dan is het gewoon een geheel. Hoe wil je überhaupt vol tegen een vangrailEINDE aanrijden? In geen enkele situatie is dit mogelijk, tenzij je spook gaat rijden. Het slaat nergens op wat je zegt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
"Ze" moeten niets. Die vangrail doortrekken tot einde boogstraal kan weer voor veiligheidsissues lijden die ervoor zorgen dat voertuigen recht tegen het vangraileinde op rijden bijvoorbeeld. Verder in de boogstraal een bocht kom je zijdelings tegen de vangrail, maar aan het begin van de bocht rijd je er vol tegenaan.
Dat zou best kunnen, het zijn geen sloten of meertjes die uitgediept worden, sterker nog op de kaart stond het niet eens als water aangegeven, en het is in de loop van jaren ook ontstaan uit een meertje wat verderop lag. Dit soort meertjes ontstaan omdat ze voor het bouwen van de constructies zand nodig hebben, en dat graven ze direct in de omgeving op. Daarom zie je vaak naast de snelwegen dit soort kleine meertjes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:05 schreef Stupidisco het volgende:
Videobeelden van het onderzoek in het water (waar eerder dus ook de telefoon werd gevonden).
Het water lijkt niet extreem diep zo te zien. Middelhoogte ongeveer?
https://www.ad.nl/binnenl(...)-den-bosch~a94e1b93/
Vangrails staan er voornamelijk omdat je niet wilt dat een auto op een ander wegdeel komt of van een grote hoogte valt, daarom stond hier geen vangrail, het was niet hoog, en er was geen andere weghelft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het in vredesnaam allemaal over? Heb je überhaupt de foto's van de bocht gezien? Overal staat vangrail, behalve aan de buitenkant van de bocht. Dus als je daar vangrail zou plaatsen is er überhaupt geen sprake van een vangraileinde of begin, dan is het gewoon een geheel. Hoe wil je überhaupt vol tegen een vangrailEINDE aanrijden? In geen enkele situatie is dit mogelijk, tenzij je spook gaat rijden. Het slaat nergens op wat je zegt.
Echt, mensen doen hier net alsof we hogere wiskunde aan het bespreken zijn. Feit is dat er op dat punt overal fucking vangrail staat, als de weg rechtuit gaat, voordat de bocht begint, als de bocht afgelopen is, aan de binnenkant van de bocht, behalve daar waar dat nodig is: Aan de buitenkant van de fucking bocht! Dat is aantoonbaar dom. Een kleuter die Mario Kart gespeeld heeft zou dat kunnen beamen.
In de alpen heb je vaak zelfs in de bergen niet eens een vangrail. Een noodlottig ongeval als dit kan helaas wel eens gebeuren. Of je om die reden nou een heel land vol vangrails moet zetten..quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vangrails staan er voornamelijk omdat je niet wilt dat een auto op een ander wegdeel komt of van een grote hoogte valt, daarom stond hier geen vangrail, het was niet hoog, en er was geen andere weghelft.
Volgens Rijkswaterstaat is daar geen vangrail nodig omdat er geen obstakels zijn. Iedere mongool met toegang tot Google Maps kan tellen dat er daar vier/ vijf borden in de berm staan om aan te geven dat er een relatief scherpe bocht aankomt. Maar borden zijn blijkbaar niet als "obstakel" gekwalificeerd door de ambtenarij? Aan de binnenkant van de bocht staan überhaupt geen obstakels maar wel vangrail? Er klopt geen reet van.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vangrails staan er voornamelijk omdat je niet wilt dat een auto op een ander wegdeel komt of van een grote hoogte valt, daarom stond hier geen vangrail, het was niet hoog, en er was geen andere weghelft.
Die bocht kun je zonder probleem met 120 nemen zo scherp is die niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Rijkswaterstaat is daar geen vangrail nodig omdat er geen obstakels zijn. Iedere mongool met toegang tot Google Maps kan tellen dat er daar vier/ vijf borden in de berm staan om aan te geven dat er een relatief scherpe bocht aankomt. Maar borden zijn blijkbaar niet als "obstakel" gekwalificeerd door de ambtenarij? Aan de binnenkant van de bocht staan überhaupt geen obstakels maar wel vangrail? Er klopt geen reet van.
Nogmaals, het is geen gevaarlijke bocht en onder normale omstandigheden zou je daar nooit van de weg mogen raken. Dus waarschijnlijk heeft de bestuurster een fout gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat deze ellende voorkomen had kunnen worden als iemand bij Rijkswaterstaat het concept "gezond verstand" in de praktijk gebracht had.
Het ergste is nog dat ze geen enkele aanleiding zien om iets aan de situatie te veranderen. Nee natuurlijk niet joh, waar hebben we het over? Er zijn drie auto's ter water geraakt in vier jaar tijd? Stel je voor dat je fouten toe zou geven.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een vangrail levert niet alleen veiligheid, ook risico's. Vooral het risico van 'terug stuiteren' de rijbaan op. Als die Picanto dan lekker onbestuurbaar terugstuiterend voor een vrachtwagen komt vallen er ook doden.
Daarom zijn er richtlijnen opgesteld wanneer wel en wanneer geen vangrail geplaatst is. In basis geldt dat er een vangrail staat om te voorkomen dat je op de tegenliggende rijbaan komt en wanneer er 'harde' obstakels langs de weg staan. Bij een brede berm zonder harde obstakels wordt in principe geen vangrail geplaatst.
Als je een verkeersbord al een obstakel vind dan kan je gelijk heel nederland van vangrail voorzien. Zo'n bord rijdt je er zo uit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Rijkswaterstaat is daar geen vangrail nodig omdat er geen obstakels zijn. Iedere mongool met toegang tot Google Maps kan tellen dat er daar vier/ vijf borden in de berm staan om aan te geven dat er een relatief scherpe bocht aankomt. Maar borden zijn blijkbaar niet als "obstakel" gekwalificeerd door de ambtenarij? Aan de binnenkant van de bocht staan überhaupt geen obstakels maar wel vangrail? Er klopt geen reet van.
Nogmaals, het is geen gevaarlijke bocht en onder normale omstandigheden zou je daar nooit van de weg mogen raken. Dus waarschijnlijk heeft de bestuurster een fout gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat deze ellende voorkomen had kunnen worden als iemand bij Rijkswaterstaat het concept "gezond verstand" in de praktijk gebracht had.
Het ergste is nog dat ze geen enkele aanleiding zien om iets aan de situatie te veranderen. Nee natuurlijk niet joh, waar hebben we het over? Er zijn drie auto's ter water geraakt in vier jaar tijd? Stel je voor dat je fouten toe zou geven.
Die borden staan er juist om aan te geven dat het een flauwe bocht is, ik schat dat de bocht ongeveer 7 graden is over een paar honderd meter, het feit dat ze hier uit de bocht zijn gevlogen omdat de bocht flauw is, acht ik groter dan dat deze scherp is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Rijkswaterstaat is daar geen vangrail nodig omdat er geen obstakels zijn. Iedere mongool met toegang tot Google Maps kan tellen dat er daar vier/ vijf borden in de berm staan om aan te geven dat er een relatief scherpe bocht aankomt. Maar borden zijn blijkbaar niet als "obstakel" gekwalificeerd door de ambtenarij? Aan de binnenkant van de bocht staan überhaupt geen obstakels maar wel vangrail? Er klopt geen reet van.
Nogmaals, het is geen gevaarlijke bocht en onder normale omstandigheden zou je daar nooit van de weg mogen raken. Dus waarschijnlijk heeft de bestuurster een fout gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat deze ellende voorkomen had kunnen worden als iemand bij Rijkswaterstaat het concept "gezond verstand" in de praktijk gebracht had.
Het ergste is nog dat ze geen enkele aanleiding zien om iets aan de situatie te veranderen. Nee natuurlijk niet joh, waar hebben we het over? Er zijn drie auto's ter water geraakt in vier jaar tijd? Stel je voor dat je fouten toe zou geven.
Auto op de kop en met je hoofd onderwater. Precies diep genoeg. Dan weet je de uitkomst wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:19 schreef Stupidisco het volgende:
Onderzoek in het water (vindplaats auto) waar eerder vandaag ook de telefoon van Sanne werd gevonden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Omroep Brabant
Ik schrijf letterlijk in de post die je quote dat het GEEN gevaarlijke bocht is waar je onder normale omstandigheden nooit van de weg zou hoeven vliegen. Lezen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:55 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die bocht kun je zonder probleem met 120 nemen zo scherp is die niet.
En zie hier de gegronde reden waarom er geen vangrail is.
[..]
Sorry hoor, er zo veel boosheid in je post dat lezen bijna onmogelijk is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik schrijf letterlijk in de post die je quote dat het GEEN gevaarlijke bocht is waar je onder normale omstandigheden nooit van de weg zou hoeven vliegen. Lezen.
Dan hoeft er dus ook geen vangrail, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik schrijf letterlijk in de post die je quote dat het GEEN gevaarlijke bocht waar je onder normale omstandigheden nooit van de weg zou hoeven vliegen. Lezen.
Wat zeg jij nou? Flauwe bochten worden in dit land met borden aangegeven?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die borden staan er juist om aan te geven dat het een flauwe bocht is, ik schat dat de bocht ongeveer 7 graden is over een paar honderd meter, het feit dat ze hier uit de bocht zijn gevlogen omdat de bocht flauw is, acht ik groter dan dat deze scherp is.
Klopt RWS is er erg op gebrand om geen fok-ers tegen zich te hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Rijkswaterstaat is aan damage control bezig op dit forum. Erg doorzichtig.
Er rijden daar blijkbaar af en toe onoplettende bestuurders rechtdoor vandaar die borden om aan te geven dat de weg in een bocht naar rechts gaat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou? Flauwe bochten worden in dit land met borden aangegeven?
Je hebt het zelf over borden. Wat geven die borden dan aan volgens jou?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou? Flauwe bochten worden in dit land met borden aangegeven?
Ik lees hier zoveel onzin het gaat zo langzamerhand echt helemaal nergens meer over.
Enkel scherpe of S-bochten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je hebt het zelf over borden. Wat geven die borden dan aan volgens jou?
Volgens mij niet. RWS gaf aan dat het er ligt om water op te vangen van de weg bij regenval. Het zou in deze zomer vermoedelijk droog hebben gestaan dus. Vandaar dat er geen water op Google Maps staat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, het zijn geen sloten of meertjes die uitgediept worden, sterker nog op de kaart stond het niet eens als water aangegeven, en het is in de loop van jaren ook ontstaan uit een meertje wat verderop lag. Dit soort meertjes ontstaan omdat ze voor het bouwen van de constructies zand nodig hebben, en dat graven ze direct in de omgeving op. Daarom zie je vaak naast de snelwegen dit soort kleine meertjes.
Kom je weleens buiten? Jij denkt dat iedere bocht staat aangegeven met een dergelijk bord?quote:
Hetzelfde als bij de vangrails, wanneer het niet nodig is dan staan ze er niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kom je weleens buiten? Jij denkt dat iedere bocht staat aangegeven met een dergelijk bord?
Zodat ze die kunnen verkopen op marktplaats.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:29 schreef stropdaz het volgende:
Waarom zouden ze Sanne haar telefoon willen hebben?
Voor de nabestaanden? Of moet er nog iets ondezocht?
Ja inderdaad. Bij relatief scherpe bochten in snelwegen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:31 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hetzelfde als bij de vangrails, wanneer het niet nodig is dan staan ze er niet.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik schrijf letterlijk in de post die je quote dat het GEEN gevaarlijke bocht is waar je onder normale omstandigheden nooit van de weg zou hoeven vliegen. Lezen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat zeg jij nou? Flauwe bochten worden in dit land met borden aangegeven?
Ik lees hier zoveel onzin het gaat zo langzamerhand echt helemaal nergens meer over.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Even serieus: heeft iemand hier überhaupt een rijbewijs of ben ik met een stel basisscholieren in discussie?
Volgens mij verwacht je een normale reactie van ons. Waarom reageer je zelf niet normaal?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kom je weleens buiten? Jij denkt dat iedere bocht staat aangegeven met een dergelijk bord?
Nogmaals, het is daar veel gevaarlijker om wel een vangrail neer te zetten vanwege het gevaar om terug te stuiteren de rijbaan op.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Bij relatief scherpe bochten in snelwegen bijvoorbeeld.
Het is dus noodzakelijk geacht om in die bocht degelijke borden neer te zetten maar geen vangrail. Tel uit je winst. Zelfs als het meerdere keren aantoonbaar fout is gegaan gaat er nog geen lampje branden bij Rijkswaterstaat.
Natuurlijk is dat niet gevaarlijker, dat heeft nagenoeg elk knooppunt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:41 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Nogmaals, het is daar veel gevaarlijker om wel een vangrail neer te zetten vanwege het gevaar om terug te stuiteren de rijbaan op.
Die paar sukkels die daar rechtdoor rijden, wegen daar niet tegenop.
Dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:42 schreef PS. het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet gevaarlijker, dat heeft nagenoeg elk knooppunt.
Ik ben boos.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Volgens mij verwacht je een normale reactie van ons. Waarom reageer je zelf niet normaal?
quote:
Samenvatting: "Volgens Rijkswaterstaat valt Rijkswaterstaat niks te verwijten."quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Kijk nog eens goed en lees nog eens de Rijkswaterstaat link die in de OP staat.
Ja die heb ik er zelf ingezet, maar dat zegt nog niks over die theorie van jou.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Kijk nog eens goed en lees nog eens de Rijkswaterstaat link die in de OP staat.
Het stukje waar jij op doelt heeft RWS eruit gehaald (update 18:51).quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Kijk nog eens goed en lees nog eens de Rijkswaterstaat link die in de OP staat.
Ja he, ik was net aan het zoekenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het stukje waar jij op doelt heeft RWS eruit gehaald (update 18:51).
Kwam er op neer dat er ook vangrails staan in binnenbochten die er niet hoeven te staan. Die staan er omdat verderop beginnen niet veilig is. Iemand kan daar tegen de kop aanrijden.
Voortaan maar weer screendumpsquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja he, ik was net aan het zoekenZe lezen mee die hufters.
Prima, jouw mening. Moet RWS Zuid-Nederland op alle andere wegvakken waar 8 ongelukken per jaar gebeuren ook jouw advies opvolgen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het in vredesnaam allemaal over? Heb je überhaupt de foto's van de bocht gezien? Overal staat vangrail, behalve aan de buitenkant van de bocht. Dus als je daar vangrail zou plaatsen is er überhaupt geen sprake van een vangraileinde of begin, dan is het gewoon een geheel. Hoe wil je überhaupt vol tegen een vangrailEINDE aanrijden? In geen enkele situatie is dit mogelijk, tenzij je spook gaat rijden. Het slaat nergens op wat je zegt.
Echt, mensen doen hier net alsof we hogere wiskunde aan het bespreken zijn. Feit is dat er op dat punt overal fucking vangrail staat, als de weg rechtuit gaat, voordat de bocht begint, als de bocht afgelopen is, aan de binnenkant van de bocht, behalve daar waar dat nodig is: Aan de buitenkant van de fucking bocht! Dat is aantoonbaar dom. Een kleuter die Mario Kart gespeeld heeft zou dat kunnen beamen.
Maar natuurlijk, RWS is door de minister direct aan het werk gezet om mensen op het fok forum te betalen voor een tegengeluidquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Rijkswaterstaat is aan damage control bezig op dit forum. Erg doorzichtig.
Is het teveel gevraagd om in dit land vangrails op logische plaatsen neer te zetten? We wonen toch niet in Burkina Faso? Waar betaal ik wegenbelasting voor? Als dat teveel gevraagd is dan hoor ik het ook graag. "Er zijn op dit punt drie auto's uit de bocht gevlogen en te water geraakt, er zijn twee mensen als katten verzopen, we hebben vangrail aan de binnenkant van deze specifieke bocht geplaatst, daar waar het niet nodig is, maar het is ECHT teveel gevraagd, hoor, om aan de buitenkant van deze bocht ook een vangrail te plaatsen." Als jij dat een goed verhaal vindt van Rijkswaterstaat dan mag dat maar ik ben er niet van onder de indruk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Prima, jouw mening. Moet RWS Zuid-Nederland op alle andere wegvakken waar 8 ongelukken per jaar gebeuren ook jouw advies opvolgen?
[..]
Maar natuurlijk, RWS is door de minister direct aan het werk gezet om mensen op het fok forum te betalen voor een tegengeluid
Ik begrijp je woede echt hoor, en wellicht moeten de richtlijnen herzien worden. Met genoeg maatschappelijke onrust ga ik er vanuit dat de minister die opdracht ook wel gaat geven. Elke verkeersdode is er één teveel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Is het teveel gevraagd om in dit land vangrails op logische plaatsen neer te zetten? We wonen toch niet in Burkina Faso? Waar betaal ik wegenbelasting voor? Als dat teveel gevraagd is dan hoor ik het ook graag. "Er zijn op dit punt drie auto's uit de bocht gevlogen en te water geraakt, er zijn twee mensen als katten verzopen, we hebben vangrail aan de binnenkant van deze specifieke bocht geplaatst, daar waar het niet nodig is, maar het is ECHT teveel gevraagd, hoor, om aan de buitenkant van deze bocht ook een vangrail te plaatsen." Als jij dat een goed verhaal vindt van Rijkswaterstaat dan mag dat maar ik ben er niet van onder de indruk.
Plus Sanne kan ook onwel geworden zijn of een defect aan de autoquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:37 schreef stropdaz het volgende:
Je ligt zo uit een bocht. Die hoeft niet scherp te zijn.
Even aan de radio draaien, even achterom kijken naar Hebe. En je kan te hard of te verkeerd de bocht in gaan.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:29 schreef stropdaz het volgende:
Waarom zouden ze Sanne haar telefoon willen hebben?
Voor de nabestaanden? Of moet er nog iets ondezocht?
quote:,,Het is nog niet duidelijk wat de telefoon kan opleveren. Technisch gezien is veel mogelijk en kan de telefoon een wezenlijke rol spelen bij het onderzoek. Maar daar is nog niks over te zeggen’’, aldus de woordvoerder.
De palen van verkeersborden en lantaarnpalen zijn zo ontworpen dat ze relatief makkelijk knikken, net boven de grond. Ja, je auto heeft voor minstens duizenden euro's schade als je zo'n bord met 80-100km/u plat rijdt. Maar nee, het is geen obstakel wat bij een aanrijding met de toegestane snelheden ernstig letsel zal opleveren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Rijkswaterstaat is daar geen vangrail nodig omdat er geen obstakels zijn. Iedere mongool met toegang tot Google Maps kan tellen dat er daar vier/ vijf borden in de berm staan om aan te geven dat er een relatief scherpe bocht aankomt. Maar borden zijn blijkbaar niet als "obstakel" gekwalificeerd door de ambtenarij? Aan de binnenkant van de bocht staan überhaupt geen obstakels maar wel vangrail? Er klopt geen reet van.
Nogmaals, het is geen gevaarlijke bocht en onder normale omstandigheden zou je daar nooit van de weg mogen raken. Dus waarschijnlijk heeft de bestuurster een fout gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat deze ellende voorkomen had kunnen worden als iemand bij Rijkswaterstaat het concept "gezond verstand" in de praktijk gebracht had.
Het ergste is nog dat ze geen enkele aanleiding zien om iets aan de situatie te veranderen. Nee natuurlijk niet joh, waar hebben we het over? Er zijn drie auto's ter water geraakt in vier jaar tijd? Stel je voor dat je fouten toe zou geven.
Heb je hem weer met zijn plaatjequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:35 schreef DX11 het volgende:
Als er geen vangrail hoeft te staan in die bocht prima, maar waarom dan wel in het begin en einde van de bocht (geel) maar alleen niet in het midden van de bocht? (rood)? En ook waarom dan wel in de binnenbocht? Daar vlieg je helemaal nooit uit natuurlijk.
https://i.imgur.com/xnFusV9.jpg
[ afbeelding ]
Jullie hebben het over vangrails en ik lees meerdere reacties van mensen die blijkbaar niet helemaal snappen hoe vangrails (in deze situatie) werken.quote:
Vangrail zijn niet om te voorkomen dat je van de weg raakt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:53 schreef DX11 het volgende:
[..]
Jullie hebben het over vangrails en ik lees meerdere reacties van mensen die blijkbaar niet helemaal snappen hoe vangrails (in deze situatie) werken.
Er staan lantaarnpalen pal naast snelwegen, zonder vangrail, aan de buitenkant van bochten. Zijn dat ook geen obstakels?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De palen van verkeersborden en lantaarnpalen zijn zo ontworpen dat ze relatief makkelijk knikken, net boven de grond. Ja, je auto heeft voor minstens duizenden euro's schade als je zo'n bord met 80-100km/u plat rijdt. Maar nee, het is geen obstakel wat bij een aanrijding met de toegestane snelheden ernstig letsel zal opleveren.
Ehh ja, die dingen zijn van aluminium. Dat is nog minder dan een satéprikker als je er tegenaan rijdt. Dat buigt gewoon om als een stuk rubber.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Edit: je noemde lantaarnpalen al in je post zie ik nu. Je denkt met een personenwagen met 100 km/h op een lantaarnpaal te kunnen klappen zonder ernstig letsel?
Overdrijven is ook een vak he? Ik zou dus geen nieuwsberichten moeten kunnen vinden van mensen die, al dan niet dodelijk, gewond zijn afgevoerd nadat ze op een lantaarnpaal zijn geklapt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:06 schreef PS. het volgende:
[..]
Ehh ja, die dingen zijn van aluminium. Dat is nog minder dan een satéprikker als je er tegenaan rijdt. Dat buigt gewoon om als een stuk rubber.
Zal vast eens gebeurt zijn incidenteel, maar die dingen zijn er op gemaakt om tegen aan te klappen, in tegenstelling tot de natuur.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he? Ik zou dus geen nieuwsberichten moeten kunnen vinden van mensen die, al dan niet dodelijk, gewond zijn afgevoerd nadat ze op een lantaarnpaal zijn geklapt?
Wanneer je op dat rode gedeelte de vangrail zou raken wat gebeurt er dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:35 schreef DX11 het volgende:
Als er geen vangrail hoeft te staan in die bocht prima, maar waarom dan wel in het begin en einde van de bocht (geel) maar alleen niet in het midden van de bocht? (rood)? En ook waarom dan wel in de binnenbocht? Daar vlieg je helemaal nooit uit natuurlijk.
https://i.imgur.com/xnFusV9.jpg
[ afbeelding ]
a59 vind ik wel meevallen hoor? geen problemen mee gehad..quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:25 schreef Fer het volgende:
A59 A15 ri Tiel en A27 vind ik vrij armoedige snelwegen, vergeleken met de rest. Het is allemaal wat simpeler en goedkoper uitgevoerd.
of wellicht nog een aanrijding met een ander voertuig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:26 schreef Steven_Stil het volgende:
Maar goed laten we overal vangrails gaan neerzetten dat helpt.
In die bocht is het een bestuurdersfout of technisch falen.
Of gewoon de richtlijnen bijstellen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:00 schreef maan_man het volgende:
Eerst las ik dat er volgens Rijkswaterstaat niks mis was met de weg, want de weg voldoet aan de richtlijn. Later lees ik dat er geen aanpassingen worden gemaakt aan de weg, want de weg voldoet aan de richtlijn.
Ik word hier wel een beetje kriebelig van. Misschien is er niks mis met de weg en hoeft er niks te veranderen aan de weg. Maar de autistische manier waarop men zich vasthoudt aan de richtlijn...
Voor kankerbehandelingen zijn er ook richtlijnen, maar als de artsen nooit zouden innoveren en nog altijd zouden werken met de richtlijn van 10 jaar geleden, simpelweg omdat dit de richtlijn is, dan zou dat tot veel extra sterfgevallen leiden.
Het zou inderdaad ook een bestuurdersfout van een ander geweest kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
of wellicht nog een aanrijding met een ander voertuig.
en idd we weten niet waarom een vangail ergens wel of niet staat. er worden continu dingen veranderd aan het wegennet en de situaties..
Het lijkt me dat het pas nodig is om een richtlijn aan te passen als er veel ongelukken gebeuren in een bepaalde situatie... In dit geval wachten we nog op de uitslag van het onderzoek en weten we dus nog niet of dit veroorzaakt werd door falen van de bestuurder of door een aanrijding etcquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Of gewoon de richtlijnen bijstellen?
Doen ze in de luchtvaart ook
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het pas nodig is om een richtlijn aan te passen als er veel ongelukken gebeuren in een bepaalde situatie... In dit geval wachten we nog op de uitslag van het onderzoek en weten we dus nog niet of dit veroorzaakt werd door falen van de bestuurder of door een aanrijding etc
Hoe kun je zo veel praten maar zo weinig zeggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Plus Sanne kan ook onwel geworden zijn of een defect aan de auto
Hoe kun je zoveel zeiken en zo weinig toevoegen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:44 schreef Solotovski het volgende:
[..]
[..]
Hoe kun je zo veel praten maar zo weinig zeggen
Dat is een gave.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:44 schreef Solotovski het volgende:
[..]
[..]
Hoe kun je zo veel praten maar zo weinig zeggen
Dat is het klootjesvolkquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe kun je zoveel zeiken en zo weinig toevoegen?
Waarvoor zijn al die vangrails (geel op plaatje) die er wel staan dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Vangrail zijn niet om te voorkomen dat je van de weg raakt.
ZE zijn er om te voorkomen dat je op een opstakel rijdt, of een andere (tegengestelde) weg op schiet.
omdat het kanquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 07:28 schreef DX11 het volgende:
[..]
Waarvoor zijn al die vangrails (geel op plaatje) die er wel staan dan?
Het zijn mijnnvangrails niet he.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 07:28 schreef DX11 het volgende:
[..]
Waarvoor zijn al die vangrails (geel op plaatje) die er wel staan dan?
ze gaan iig niet voor 1 ongeluk per jaar een vangrail neerzettenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het zijn mijnnvangrails niet he.
Ik zou zeggen dat dat met die wegen erachter te maken heeft.
Het gaat om gemiddeld 8 ongevallen per jaar op dat punt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze gaan iig niet voor 1 ongeluk per jaar een vangrail neerzetten
Waarvan 1 dodelijk geweest is in al die jaren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het gaat om gemiddeld 8 ongevallen per jaar op dat punt.
En sowieso, tis een beginnend bestuurder in een relatief onveilige auto, die misschien onwel is geworden? We zullen iig zien wat de uitslag van het onderzoek is. Hoop wel dat dat snel komt, anders wordt het weer ondergesneeuwd door de grote Mark show.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:46 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarvan 1 dodelijk geweest is in al die jaren.
Triest natuurlijk, maar kan gebeuren.
Als ze nou niet vermist waren geweest, en het een "gewoon" dodelijk ongeval was. Denk je dan dat iemand zich hier druk om had gemaakt? (Buiten nabestaanden)
Hoezo is ze een beginnend bestuurder?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En sowieso, tis een beginnend bestuurder in een relatief onveilige auto, die misschien onwel is geworden? We zullen iig zien wat de uitslag van het onderzoek is. Hoop wel dat dat snel komt, anders wordt het weer ondergesneeuwd door de grote Mark show.
26 jaar, dan ben je net geen beginnend bestuurder meerquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo is ze een beginnend bestuurder?
Beginnend bestuurder is toch de eerste 5 jaar?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
26 jaar, dan ben je net geen beginnend bestuurder meer
oja je hebt gelijkquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beginnend bestuurder is toch de eerste 5 jaar?
Als ze op haar 18de haar rijbewijs heeft gehaald dan is ze al 3 jaar geen beginnend bestuurder meer.
in de aerospace industrie is het doodnormaal dat uit elk ongeluk lessen worden getrokken om de boel veiliger te maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:46 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarvan 1 dodelijk geweest is in al die jaren.
Triest natuurlijk, maar kan gebeuren.
Als ze nou niet vermist waren geweest, en het een "gewoon" dodelijk ongeval was. Denk je dan dat iemand zich hier druk om had gemaakt? (Buiten nabestaanden)
die 8 slachtoffers zijn niet allemaal het water in gereden he?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef Shotty het volgende:
[..]
in de aerospace industrie is het doodnormaal dat uit elk ongeluk lessen worden getrokken om de boel veiliger te maken.
Waarom niet op de weg? als het 8* per jaar mis gaat, inclusief dodelijke slachtoffers, kan je toch is kijken wat je daaraan kan doen, ipv je dood staren op richtlijnen.
Ja dat zal ook ooit wel gebeuren, maar men verwacht dat er gister een vangrail staat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef Shotty het volgende:
[..]
in de aerospace industrie is het doodnormaal dat uit elk ongeluk lessen worden getrokken om de boel veiliger te maken.
Waarom niet op de weg? als het 8* per jaar mis gaat, inclusief dodelijke slachtoffers, kan je toch is kijken wat je daaraan kan doen, ipv je dood staren op richtlijnen.
ik vind het respectloos tegen de +/- 580 doden die vallen in het verkeer om voor 1tje die veel in de media was de weg aan te passen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja dat zal ook ooit wel gebeuren, maar men verwacht dat er gister een vangrail staat.
Ik zeg nergens dat er gister een vangrail neergezet moest worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja dat zal ook ooit wel gebeuren, maar men verwacht dat er gister een vangrail staat.
RWS blijft nu ook gewoon volhouden dat er geen vangrail komt, omdat dat volgens de regelgeving niet hoeft.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja dat zal ook ooit wel gebeuren, maar men verwacht dat er gister een vangrail staat.
meid meid die RwS mannen wachten ook gewoon eerst het onderzoek af he...quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat er gister een vangrail neergezet moest worden.
Ik hekel de houding van de RWS dat de richtlijnen zeggen dat het OK is, en ze dat niet verder evalueren.
Uit elk ongeluk zijn lessen te trekken. De "kan gebeuren" instelling slaat nergens op.
Het gros van die verkeersdoden valt niet doordat er iets mankeert aan de weginrichting, de weginrichting heeft er in de meeste gevallen zelfs niets mee te maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind het respectloos tegen de +/- 580 doden die vallen in het verkeer om voor 1tje die veel in de media was de weg aan te passen.
Snap ik ook wel, anders moeten ze voor de honderden slachtoffers die jaarlijks op de snelweg vallen de snelweg aanpassen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
RWS blijft nu ook gewoon volhouden dat er geen vangrail komt, omdat dat volgens de regelgeving niet hoeft.
Idd, volgens VVN is 95% van de ongevallen door een bestuurdersfout veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gros van die verkeersdoden valt niet doordat er iets mankeert aan de weginrichting, de weginrichting heeft er in de meeste gevallen zelfs niets mee te maken.
Dat was misschien wat voorbarig, die verklaring hebben ze ook ingetrokken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
RWS blijft nu ook gewoon volhouden dat er geen vangrail komt, omdat dat volgens de regelgeving niet hoeft.
Beste RWS medewerker.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
meid meid die RwS mannen wachten ook gewoon eerst het onderzoek af he...
Honderden? Op de snelweg? En ook nog door een ongeval dat door aanpassing van de snelweg voorkomen had kunnen worden?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, anders moeten ze voor de honderden slachtoffers die jaarlijks op de snelweg vallen de snelweg aanpassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |