Men mocht drie weken demonstreren voordat er hardhandig ingegrepen werd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 04:33 schreef theguyver het volgende:
Korte kleine docu over een familie die 3 maand in bezet Kherson verbleef.
Kijk eens hoe "blij" de Mariupol inwoners waren met de Oekrainiers die als bezetters kwamen en hun ook zo behandelden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 04:33 schreef theguyver het volgende:
Korte kleine docu over een familie die 3 maand in bezet Kherson verbleef.
Ik zei toch gisteren al dat de Russen de 'evacuatie' zouden misbruiken om de burgers te laten dienen als menselijk schild!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 06:31 schreef Schaamlap het volgende:
--------------
Laatste bericht: Oekraine heeft de burger collone die via Kherson naar het Oosten gaat gebombardeerd. Vernietigde voertuigen en doden. (waaronder kinderen)![]()
Absoluut.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 05:42 schreef Schaamlap het volgende:
[b]
Of denken jullie nu echt dat Oekraine alle gebieden gaat terug pakken?
Eerlijk zeggen.
Ik durf er geen geld op te zetten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:01 schreef YStec het volgende:
[..]
Absoluut.
De Russen zijn niet alleen gestopt, maar worden al een tijdje overal langzaam teruggedrongen.
Een offensief starten lukt de Russen ook niet meer, en ze bloeden letterlijk dood, elke dag opnieuw honderden dode soldaten.
Situatie voor Rusland wordt met elke dag minder leuk, terwijl het voor Oekraïne alleen maar beter wordt.
De Oekraïners hebben vaker laten zien wat ze in staat zijn; en dat is dat ze met (Westers) hulp Rusland aankunnen.
Geef eens eerlijk antwoord op m'n vraag van gisteren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 05:42 schreef Schaamlap het volgende:
Gisteren melden schaamlap een mooi bericht dat Rusland een aanval van Oekraïne had afgeslagen en dat er tientallen Oekraïners gedood waren en 6 tanks kapot geschoten waren.
Ik mag geen schokkende filnpjes of plaatjes neerplempen want dan wordt de mod boos maar ja ik heb al heel wat filmpjes gezien met uitgeschakelde Oekrainische tanks en dode soldaten zowel als bij Kherson als bij Lyman gebied.
Ik vermoed dat Oekraine heel snel de rest van zijn soldaten, die nu in de EU getrained worden, wenst in te zetten maar wat kan je daar van verwachten? 1 maand training? Net als die 300.000 alhoewel dat allemaal militairen zijn geweest.
Wat ik niet begrijp is dat men zo hardnekkig vasthoudt aan een Oekrainische overwinning.
Zonder NATO hulp was het al gebeurd geweest met Oekraine.
Die herovering van een maand geleden is puur oorzaak van EU/NATO ingrijpen.
20.000 huurlingen en een 15.000 getrainde Oekrainiers vanuit de EU.
Of denken jullie nu echt dat Oekraine alle gebieden gaat terug pakken?
Eerlijk zeggen.
Zowel Rusland als Oekraïne hebben nog wel een aardige sloot aan mensen paraat. Het is het bewapenen en trainen van die mensen dat een probleem is of gaat worden. Daar heeft Oekraïne een voordeel van de steun die het ontvangt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik durf er geen geld op te zetten.
Oekraïne raakt ondertussen wel een beetje door z'n manschappen heen en als als de democraten de verkiezingen gaan verliezen volgende maand zal de steun aan Oekraïne waarschijnlijk afnemen.
Er gaan duizenden goed getrainde soldaten van o.a. het VK richting Oekraïne die meteen ingezet kunnen worden. Daartegenover heb je Rusland die ongetrainde gemobiliseerden richting het front stuurt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraïne raakt ondertussen wel een beetje door z'n manschappen heen
En als Rusland nog meer doden heeft en nog meer grond verliest, verliest Poetin misschien wel z'n leven.quote:en als als de democraten de verkiezingen gaan verliezen volgende maand zal de steun aan Oekraïne waarschijnlijk afnemen.
Filmpjes van 8 jaar oud?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 05:43 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Kijk eens hoe "blij" de Mariupol inwoners waren met de Oekrainiers die als bezetters kwamen en hun ook zo behandelden.
Dit land kan gewoon niet meer verenigd worden.
We kunnen het nu niet vergelijken want heel Mariupol is tesamen met haar inwoners van de kaart geveegd door de Russen.quote:
De oorlog leeft helemaal niet in de USA, mensen daar maken zich meer druk om de inflatie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zowel Rusland als Oekraïne hebben nog wel een aardige sloot aan mensen paraat. Het is het bewapenen en trainen van die mensen dat een probleem is of gaat worden. Daar heeft Oekraïne een voordeel van de steun die het ontvangt.
En als je even naar het stemgedrag kijkt van zowel Republikeinen en democraten stemmen ze op dit onderwerp verrassend uniform. Dus dat zie ik niet veranderen.
Dus? Zowel de democraten als de landverradende coupplegers zien dit als een hele goedkope optie om het Russische leger voor de komende decennia uit te schakelen als serieuze tegenstander en dan kan de VS zich helemaal richten op China.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De oorlog leeft helemaal niet in de USA, mensen daar maken zich meer druk om de inflatie.
Dus mensen zullen zich gaan verzetten tegen het smijten van miljarden naar een land waar ze niks mee hebben.
Nah dat hadden ze op zich niet eens hoeven te doen, maar dat is meer achteraf gelul, al had de vs niet geïnvesteerd in de Oekraïne had Rusland alsnog een behoorlijke kluif gehad aan Oekraïne.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus? Zowel de democraten als de landverradende coupplegers zien dit als een hele goedkope optie om het Russische leger voor de komende decennia uit te schakelen als serieuze tegenstander en dan kan de VS zich helemaal richten op China.
Dat is hier hetzelfde, afgezien van een paar oorlogshitsers in de politiek/tv en hier op het forum.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De oorlog leeft helemaal niet in de USA, mensen daar maken zich meer druk om de inflatie.
Dus mensen zullen zich gaan verzetten tegen het smijten van miljarden naar een land waar ze niks mee hebben.
Ja, jammer van die mensen die zo geilen op de oorlog die Rusland gestart is. En dan ook vol blijven houden dat Rusland zo goed bezig is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is hier hetzelfde, afgezien van een paar oorlogshitsers in de politiek en hier op het forum.
Dan ken je de situatie in de VS niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zie de slag om Kiev, dat was vrijwel volledig het werk van Oekraïne alleen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nah dat hadden ze op zich niet eens hoeven te doen, maar dat is meer achteraf gelul, al had de vs niet geïnvesteerd in de Oekraïne had Rusland alsnog een behoorlijke kluif gehad aan Oekraïne.
Wat is oorlogshitsen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is hier hetzelfde, afgezien van een paar oorlogshitsers in de politiek/tv en hier op het forum.
Mensen die uit zijn op escalatie ipv de-escalatie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is oorlogshitsen?
Van mening zijn dat Oekraïne zich mag verdedigen en vinden dat het westen ze daarbij moet ondersteunen? Zo ja, dan kan de hele oorlog en het oorloghitsen (belachelijk woord trouwens) voorbij zijn du moment Rusland zich terugtrekt en stopt met oorlog voeren.
Rusland dus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Mensen die uit zijn op escalatie ipv de-escalatie.
Daarom moet je ook bij de Kluchtmacht gaan. Kun je lekker in hotels liggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:05 schreef sp3c het volgende:
makkelijk praten als je niet zelf in kartonnen apc in de aanval moet
Eh Rusland heeft het heel moeilijk en stuurt meer en meer mannen het slagveld in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt maar ze hadden toen al wel training gehad en javelins.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan ken je de situatie in de VS niet.
[..]
Zie de slag om Kiev, dat was vrijwel volledig het werk van Oekraïne alleen.
Ook een beetje grappig dat zo veel mensen denken te weten wat er aan hand daaroh is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is hier hetzelfde, afgezien van een paar oorlogshitsers in de politiek/tv en hier op het forum.
Behoorlijk ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ook een beetje grappig dat zo veel mensen denken te weten wat er aan hand daaroh is.
Ik snap dit stokpaardje nooit zo goed. Ga je ook zeiken op een woningeigenaar die de politie om hulp vraagt tijdens een dodelijke inbraak? Of de politie als ze komen helpen? Wie weet stopt het boefje wel met schieten als slechts 1 van je kinderen dood is, dus waarom toch die escalatie?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De NAVO moet zich meer aan regels houden. In 2014 besloot Rusland militaire doelen aan te vallen in de NAVO en daarbij zijn doden gevallen. Artikel 5 alsnog activeren!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
rules-based international world order = heel de wereld bombarderen zoals ze de afgelopen 70 jaar gedaan hebben?
Dit is al zo vaak uitgelegd en elke x kom jij (of was het iemand anders?) met dit voorbeeld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dit stokpaardje nooit zo goed. Ga je ook zeiken op een woningeigenaar die de politie om hulp vraagt tijdens een dodelijke inbraak? Of de politie als ze komen helpen? Wie weet stopt het boefje wel met schieten als slechts 1 van je kinderen dood is, dus waarom toch die escalatie?
Leg het eens uit weetjewel5.
Oh dan moet het een makkie voor je zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dit is al zo vaak uitgelegd en elke x kom jij (of was het iemand anders?) met dit voorbeeld.
Dit kan je vast wel vinden in een paar topics geleden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dan moet het een makkie voor je zijn.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dit kan je vast wel vinden in een paar topics geleden.
Zeggen dat het ook onze oorlog is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is oorlogshitsen?
Van mening zijn dat Oekraïne zich mag verdedigen en vinden dat het westen ze daarbij moet ondersteunen? Zo ja, dan kan de hele oorlog en het oorloghitsen (belachelijk woord trouwens) voorbij zijn du moment Rusland zich terugtrekt en stopt met oorlog voeren.
Je begrijpt dat dat metaforisch is?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeggen dat het ook onze oorlog is.
Dat is toch wel oorloghitsen?
Waarom?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeggen dat het ook onze oorlog is.
Dat is toch wel oorloghitsen?
Heb ik dat gezegd? Misschien was ik dronkenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]![]()
![]()
Al ben ik wel blij voor je pleidooi voor een directe aanval op Rusland eerder in dit topic. Hoe sneller die fascistische staat verslagen is, hoe sneller al die miljoenen Russen ook kunnen werken aan een toekomst waarin ze niet andermans wasmachine hoeven te stelen.
True, maar dan is de vraag wanneer ze vinden dat het Russische leger genoeg verzwakt is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus? Zowel de democraten als de landverradende coupplegers zien dit als een hele goedkope optie om het Russische leger voor de komende decennia uit te schakelen als serieuze tegenstander en dan kan de VS zich helemaal richten op China.
Niet alleen is het een oorlog in Europa (en onze achtertuin) met alle retoriek die uit het Kremlin en staatstv komt heeft Rusland het wel degelijk partieel onze oorlog gemaakt.quote:
Rusland zal zelf het licht moeten zien. Of iig haar inwoners.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
True, maar dan is de vraag wanneer ze vinden dat het Russische leger genoeg verzwakt is.
Wat er met Oekraïne gebeurd interesseert ze verder niet.
Ik vind het een gevaarlijk spelletje, want als ik in mijn glazen bolletje ga kijken zie ik over 10 jaar een straatarm Rusland voor mij dat een vazalstaat van China is geworden. Het westen gaat nooit meer op de schaal van 2021 energie inkopen daar en alle andere grote landen halen de olie nog wel binnen, maar dan met dikke korting die amper de productie kosten dekt. Tegelijkertijd stort de rest van de economie in en vernietigen ze honderdduizenden gezonde jongeren mentaal en fysiek, terwijl Rusland toch al een demografisch probleem had.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
True, maar dan is de vraag wanneer ze vinden dat het Russische leger genoeg verzwakt is.
Wat er met Oekraïne gebeurd interesseert ze verder niet.
Je wilde dat de NAVO zich aan regels ging houden, Rusland heeft militaire doelen binnen de NAVO grenzen aangevallen en daarbij dodelijke slachtoffers gemaakt. Ergo: we moeten die honden de steentijd in bombarderen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Misschien was ik dronken
Voor mij is dat duidelijk, maar volgens de goegemeente hier niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen is het een oorlog in Europa (en onze achtertuin) met alle retoriek die uit het Kremlin en staatstv komt heeft Rusland het wel degelijk partieel onze oorlog gemaakt.
En we zouden geen knip voor de neus waard zijn als we toe zouden kijken hoe Rusland illegaal een land annexeert, de bevolking deporteert, verkracht en er dus simpelweg genocide op uitvoert terwijl we vanaf de zijlijn staan toe te kijken.
Gewoon een paar topics terug gaan voor de waarheid!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dit kan je vast wel vinden in een paar topics geleden.
Niet de waarheid, gewoon een flauwe discussie over de vergelijking tussen een oorlog en een burenruzie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Gewoon een paar topics terug gaan voor de waarheid!
Ik zie het meer als een manier om het volk begrip te laten krijgen voor de maatregelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat metaforisch is?
Vraag je je wel eens af waarom mensen het zo massaal kleiner en begrijpelijker willen maken voor de discussiepartner op BNW?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:40 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Niet de waarheid, gewoon een flauwe discussie over de vergelijking tussen een oorlog en een burenruzie.
Ik ben bang dat we over 10 jaar een ander probleem hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het een gevaarlijk spelletje, want als ik in mijn glazen bolletje ga kijken zie ik over 10 jaar een straatarm Rusland voor mij dat een vazalstaat van China is geworden. Het westen gaat nooit meer op de schaal van 2021 energie inkopen daar en alle andere grote landen halen de olie nog wel binnen, maar dan met dikke korting die amper de productie kosten dekt. Tegelijkertijd stort de rest van de economie in en vernietigen ze honderdduizenden gezonde jongeren mentaal en fysiek, terwijl Rusland toch al een demografisch probleem had.
Zelfs als Zelensky zichzelf morgen overgeeft gaat de bovenstaande situatie niet veranderen.
Niet te vergelijken. Plus men heeft het liever niet over de geschiedenis van de oorlog, alsof de ellende 6 maanden geleden is begonnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vraag je je wel eens af waarom mensen het zo massaal kleiner en begrijpelijker willen maken voor de discussiepartner op BNW?
Jij denkt nog steeds dat het simpel een oorlog is tussen Oekraïne en Rusland en er zitten verder geen geopolitieke belangen bij van andere partijen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland zal zelf het licht moeten zien. Of iig haar inwoners.
Laten we het eens over de start hebben ja. Als er in een regio regime change is geweest, maar er daar ook honderden Amerikaanse soldaten zijn gesneuveld, zeg je dan ook: zie je wel! De wil van het volk is onafhankelijkheid! Nee de wil is om zelfs aan te sluiten bij de VS!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Plus men heeft het liever niet over de geschiedenis van de oorlog, alsof de ellende 6 maanden geleden is begonnen.
En wat weten wij hier van de wil van de bevolking?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we het eens over de start hebben ja. Als er in een regio regime change is geweest, maar er daar ook honderden Amerikaanse soldaten zijn gesneuveld, zeg je dan ook: zie je wel! De wil van het volk is onafhankelijkheid! Nee de wil is om zelfs aan te sluiten bij de VS!
Gelukkig zien we in China nu al veel van dezelfde fouten als Rusland qua leger. Bovendien heb je het over een land waarin je in grote stukken niet eens zelfstandig mag tanken, omdat ze bang zijn voor brandbommen door de locals. Papieren tijger met grote interne zwaktes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we over 10 jaar een ander probleem hebben.
Zowel het leger van de USA als van China heeft geen moeite met het leger van Rusland.
Maar beide partijen hebben wel belang bij een verzwakt Rusland vanwege de grondstoffen.
Als de USA niks doet is over 10 jaar China groter en machtiger dan de USA.
Dat zal de USA niet laten gebeuren dus ik ben bang dat dit pas het begin is van veel ellende.
Heel weinig, omdat er al een jaar of 8 een buitenlandse bezetter veel geweld gebruikt. Maar dat buitenlandse geweld is een teken aan de wand dat niet iedereen daar heel blij is met de "bevrijding".quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En wat weten wij hier van de wil van de bevolking?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vraag je je wel eens af waarom mensen het zo massaal kleiner en begrijpelijker willen maken voor de discussiepartner op BNW?
Toch is het geen partij die je moet onderschatten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig zien we in China nu al veel van dezelfde fouten als Rusland qua leger. Bovendien heb je het over een land waarin je in grote stukken niet eens zelfstandig mag tanken, omdat ze bang zijn voor brandbommen door de locals. Papieren tijger met grote interne zwaktes.
Ik wil er geen ruzie mee, maar de macht van China wordt op dezelfde manier vergroot als die van Rusland voor de oorlog. Stoere praatjes van de dictator die voor waarheid worden aangenomen en flitsende televisiebeelden van nieuwe tanks en infrastructuur.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch is het geen partij die je moet onderschatten.
1. China haalde de voorbije 40 jaar meer dan 700 miljoen inwoners uit extreme armoedequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik wil er geen ruzie mee, maar de macht van China wordt op dezelfde manier vergroot als die van Rusland voor de oorlog. Stoere praatjes van de dictator die voor waarheid worden aangenomen en flitsende televisiebeelden van nieuwe tanks en infrastructuur.
Ondertussen leven tientallen miljoenen mensen onder de armoedegrens, kan het overgrote merendeel van het land geen gebruik maken van die coole HSL, omdat hij veel te duur is en pompt China er bijvoorbeeld inderdaad een grote vloot uit, maar met onderhoud lijkt veel minder rekening gehouden te zijn. Nogal een dingetje ook als je boot van Chinesium is gemaakt.
Niet te vergeten dat het leger wijs is gemaakt dat vrijwel elke Oekraïner een nazi is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen is het een oorlog in Europa (en onze achtertuin) met alle retoriek die uit het Kremlin en staatstv komt heeft Rusland het wel degelijk partieel onze oorlog gemaakt.
En we zouden geen knip voor de neus waard zijn als we toe zouden kijken hoe Rusland illegaal een land annexeert, de bevolking deporteert, verkracht en er dus simpelweg genocide op uitvoert terwijl we vanaf de zijlijn staan toe te kijken.
Dat komt mede omdat heel veel westerse bedrijven en andere landen steeds meer zaken doen met China.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
1. China haalde de voorbije 40 jaar meer dan 700 miljoen inwoners uit extreme armoede
https://businessam.be/5-v(...)de-chinese-economie/
Ik zou me als ik jou was drukker maken over Nederland.
Dat veel van mijn landgenoten achter buitenlandse dictators aanlopen die aansturen op genocide is geen reden tot zorg over Nederland?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
1. China haalde de voorbije 40 jaar meer dan 700 miljoen inwoners uit extreme armoede
https://businessam.be/5-v(...)de-chinese-economie/
Ik zou me als ik jou was drukker maken over Nederland.
Poetin kan ook wel roepen dat ze door marsmannetjes worden aangevallen maar dat maakt het nog niet automatisch een interstellaire oorlogquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat het leger wijs is gemaakt dat vrijwel elke Oekraïner een nazi is.
Dat elke vorm van steun het voeden is van een nazi regering dus je steunt Nazi's.
En dat het Oekraïense leger vrijwel volledig bestaat uit NATO soldaten.
Dus ja we werden ook al op die manier betrokken.
Lopen veel Nederlanders achter buitenlandse dictators aan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat veel van mijn landgenoten achter buitenlandse dictators aanlopen die aansturen op genocide is geen reden tot zorg over Nederland?
Mwa. Als er iets goed in zit bij de mensen in usa is: rusland BAD.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is begonnen met Russisch imperialisme maar dat er geopolitieke belangen mee gemoeid zijn van derde partijen is geen geheim hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat het simpel een oorlog is tussen Oekraïne en Rusland en er zitten verder geen geopolitieke belangen bij van andere partijen?
In dit topic zijn bijvoorbeeld meerdere users die helemaal gelukkig worden van dode "ukies" en balen dat ze de uiteengerukte lichamen niet mogen posten. Op wat grotere schaal zien we dat het FvD heeft niet te lijden gehad voor wat Tjerrie opmerkingen over wat voor toffe peer Poetin wel niet is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Lopen veel Nederlanders achter buitenlandse dictators aan?
Dan gaat het dus niet om Russisch imperialisme.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is begonnen met Russisch imperialisme maar dat er geopolitieke belangen mee gemoeid zijn van derde partijen is geen geheim hoor.
Klopt maar de USA is niet in gevaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mwa. Als er iets goed in zit bij de mensen in usa is: rusland BAD.
Jawel hoor, want daar is het hele verhaal mee begonnen. De rest, zo ook het nazi verhaal, is opportunismequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan gaat het dus niet om Russisch imperialisme.
Mooi verhaaltje voor de bühne, net zoals Rusland doet met z'n nazi's verhaal.
Dus Rusland wilt gewoon zijn invloed/grondgebied uitbreiden?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel hoor, want daar is het hele verhaal mee begonnen. De rest, zo ook het nazi verhaal, is opportunisme
Dat, en vergeet de grondstoffen niet. Er speelt wel meer natuurlijk.. Maar dat is toch wel een van de hoofdlijnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus Rusland wilt gewoon zijn invloed/grondgebied uitbreiden?
Aangezien Oekraïne altijd onder Russische invloed is geweest en dat nu dreigt te veranderen dan is Rusland toch zijn invloed in Oekraïne aan het verdedigen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat, en vergeet de grondstoffen niet. Er speelt wel meer natuurlijk.. Maar dat is toch wel een van de hoofdlijnen.
Aangezien Oekraïne sinds een tijdje zelfstandig is is dat dus imperialisme.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Aangezien Oekraïne altijd onder Russische invloed is geweest en dat nu dreigt te veranderen dan is Rusland toch zijn invloed in Oekraïne aan het verdedigen?
Maar de invloed was Russisch.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Aangezien Oekraïne sinds een tijdje zelfstandig is is dat dus imperialisme.
Ik het oosten ja. Het is alsof Nederland België weer wil annexeren.. Of dld Gelderland.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar de invloed was Russisch.
Cultuur, taal en zelfs een Russische marinebasis.
En als België zich bij de CSTO wilt aansluiten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik het oosten ja. Het is alsof Nederland België weer wil annexeren.. Of dld Gelderland.
Moeten zij weten. Behalve als ze dan gaan zeuren dat ze te veel nato aan hun grens hebbenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als België zich bij de CSTO wilt aansluiten?
Belgen zijn dom, maar ook weer niet zó dom.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ach het wordt even vergeten dat na de Kiev coup bijna 50% van de Oekrainische bevolking zich niet wenste aan te sluiten bij Kiev, dat er meteen een verdelgingsoorlog op het Zuiden werd losgelaten, dat KIEV geen reet heeft gedaan om het Minsk akkoord uit te voeren en dat grote delen van het Zuiden, waaronder Mariupol, werden geterroriseerd door de Oekrainiers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar de invloed was Russisch.
Cultuur, taal en zelfs een Russische marinebasis.
Dan denk ik dat er diplomatiek het eea veranderd en dat er gesprekken plaats zullen vinden, maar dat is hun goed recht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen: als China zich gaat aansluiten bij het CTSO, wat dan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook hun goed recht. En ook daar zal diplomatiek wat veranderen of op hoog niveau gesproken worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:52 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Je kan je beter afvragen: als China zich gaat aansluiten bij het CTSO, wat dan.
Hier klopt weinig van hoor..quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:51 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ach het wordt even vergeten dat na de Kiev coup bijna 50% van de Oekrainische bevolking zich niet wenste aan te sluiten bij Kiev, dat er meteen een verdelgingsoorlog op het Zuiden werd losgelaten, dat KIEV geen reet heeft gedaan om het Minsk akkoord uit te voeren en dat grote delen van het Zuiden, waaronder Mariupol, werden geterroriseerd door de Oekrainiers.
Maar voor de rest was alles heeeeeeel normaal hoor....
Gegarandeerd dat de USA wat democratie in België gaat brengen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er diplomatiek het eea veranderd en dat er gesprekken plaats zullen vinden, maar dat is hun goed recht.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat de USA wat democratie in België gaat brengen.
Oh vertel....quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier klopt weinig van hoor..
Klopt maar het Russische volk gelooft dit helaas wel, althans een groot gedeelte er van.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Poetin kan ook wel roepen dat ze door marsmannetjes worden aangevallen maar dat maakt het nog niet automatisch een interstellaire oorlog
Dat eh, denk ik niet. Tenzij CSTO ineens een invasie van de VS haar voorbereiden ofzo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat de USA wat democratie in België gaat brengen.
België zelf heeft al problemen met vormen van een regering laat staan dat ze zich daar mee bezig houden, ze zitten al met de issue dat het land al zo verdeeld is in 2 kampen met als de VS.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze hebben voor minder landen gedestabiliseerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat eh, denk ik niet. Tenzij CSTO ineens een invasie van de VS haar voorbereiden ofzo.
Ik ken de streken die ze oa in zuid Amerika hebben uitgehaaldquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze hebben voor minder landen gedestabiliseerd.
Maar ja je mag denken wat je wilt natuurlijk
Dit is domweg niet waar. Elke zin is een leugen en Russiche propaganda.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:51 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ach het wordt even vergeten dat na de Kiev coup bijna 50% van de Oekrainische bevolking zich niet wenste aan te sluiten bij Kiev, dat er meteen een verdelgingsoorlog op het Zuiden werd losgelaten, dat KIEV geen reet heeft gedaan om het Minsk akkoord uit te voeren en dat grote delen van het Zuiden, waaronder Mariupol, werden geterroriseerd door de Oekrainiers.
Welnee. MAGA's proberen dat wel te pushen maar daarover zijn Democraten en Republikeinen het zowaar in grote meerderheid met elkaar eens in het Congres:quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraïne raakt ondertussen wel een beetje door z'n manschappen heen en als als de democraten de verkiezingen gaan verliezen volgende maand zal de steun aan Oekraïne waarschijnlijk afnemen.
Ja dat zal wel kloppen want zowel Democraten als Republikeinen vullen op dit moment hun zakken dmv. oorlogsindustrie aandelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welnee. MAGA's proberen dat wel te pushen maar daarover zijn Democraten en Republikeinen het zowaar in grote meerderheid met elkaar eens in het Congres:
[ twitter ]
Lolquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:51 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |