Dit dus. En dat heeft niet echt veel opgeleverd.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik durf niet uit te sluiten dat de midterms in de VS er echt iets mee te maken hadden. Dat in combinatie met het orkestreren van het benodigde politieke theater om dit niet als een totale afgang te framen.
Ik denk niet dat de russen echt gewacht hebben, maar vanaf halverwege oktober al heel druk waren met het terugtrekken, en hooguit nu dat ook openlijk voor het publiek willen toegeven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:00 schreef BlaZ het volgende:
De vraag die blijft: waarom heeft men zolang gewacht met het ontruimen van Kherson?
Als de russen wat verder tegemoetkomen op een ander punt: Repair-payments die ze moeten doen voor alles wat ze vernield hebben, vind ik dat geeneens een raar begin-voorstel waar over gepraat kan worden (maar zeker niet genoeg voor een wapenstilstand tijdens de verdere gesprekken, dus gelijktijdig praten, maar de oekrainers kunnen gewoon ook verder gebieden innemen die door de russen verlaten worden en hun logistiek aanvallen, wat momenteel het grotste probleem voor de russen is).quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:39 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
als ie dat tekent kan ie net zo goed meteen in de guillotine gaan liggen lijkt me.
aan de andere kant, als ie dat niet tekent is ie straks de Krim ook nog kwijt, en zit Oekraïne straks bij de navo.
[ afbeelding ]
Die gast lult toch altijd uit z'n nek.quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:39 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
als ie dat tekent kan ie net zo goed meteen in de guillotine gaan liggen lijkt me.
aan de andere kant, als ie dat niet tekent is ie straks de Krim ook nog kwijt, en zit Oekraïne straks bij de navo.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die gast lult toch altijd uit z'n nek.
We zijn wel totaal blind tot ie weer in NL is.quote:Laatste insider info uit het Kremlin tot ik terug in NL ben:
Dit kan wel naar nws denk ik, tenzij je een bron hebt? Zonder bruggen wordt het lastig daar te komen denk je niet?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Oekraine gaat niet de krim opgeven, ze staan voor de deur straks en kunnen alles erop plat schieten ... Cherson maar dan groter.
Er is dekking van artillerie en meer tot ver over de rivierquote:Op vrijdag 11 november 2022 11:35 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dit kan wel naar nws denk ik, tenzij je een bron hebt? Zonder bruggen wordt het lastig daar te komen denk je niet?
Jouw mening doet er in dit topic niet zoveel toe.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vandaag de totale ineenstorting van het Cherson-front zie ik. Lachwekkend, zie de Oekraïners nu alles wel terugveroveren.
Ik heb dit topic ooit gestart Hans.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:14 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Jouw mening doet er in dit topic niet zoveel toe.
Niet te snel hé.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vandaag de totale ineenstorting van het Cherson-front zie ik. Lachwekkend, zie de Oekraïners nu alles wel terugveroveren.
Hoezo 40K troepen, je wou toch niet zeggen dat Rob gelijk had?quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet te snel hé.
DIe 40k aan troepen gaan niet terug naar Rusland, de gebied wat nu nog onder Russische controle is kan beter bescherm worden.
Misschien slim om het dan ook on topic te houdenquote:Op vrijdag 11 november 2022 16:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb dit topic ooit gestart Hans.
Beschermen ... In een gat in de grond in de vrieskoud met je zomerkleren wachten tot een drone een handgranaat in je gat gooit ...quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet te snel hé.
DIe 40k aan troepen gaan niet terug naar Rusland, de gebied wat nu nog onder Russische controle is kan beter bescherm worden.
Slecht voorstel. Oekraine hoeft de krim en het lidmaatschap helemaal niet op te geven. Ze hebben het volledige initiatief. Als dit een legit verhaal is dan kan Wladimir niet anders dan snel tekenen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:39 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Het hangt simpelweg af van de publieke opinie in beide landen:quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
Slec
[..]
Slecht voorstel. Oekraine hoeft de krim en het lidmaatschap helemaal niet op te geven. Ze hebben het volledige initiatief. Als dit een legit verhaal is dan kan Wladimir niet anders dan snel tekenen.
Rusland gaat zeker proberen om aanvallende aspiraties te hebben, ze moeten wel voor de binnenlandse propaganda.quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het hangt simpelweg af van de publieke opinie in beide landen:
https://news.gallup.com/p(...)g-until-victory.aspx
Ik denk dat een vredesovereenkomst makkelijker was in het begin van de oorlog toen Rusland nog terrein kon teruggeven voor vrede. Zie hiervoor de definitie van winst in de oorlog voor de Oekraïners van het bovenstaande artikel.
Nu de zwakke plek in de Russische lijn weggenomen is, is het ook even afwachten of Oekraïne het initiatief kan vasthouden. Ik verwacht zoals hierboven gesteld een offensief richting Tokmak.
Die middelgrote stad is Kakhovka/Nova Kakhovka, dat heeft ongeveer 100.000 inwoners. Een week of twee terug kwam er ook het bericht voorbij dat veel bewoners in Kahkovka verdreven werden om zo woningen voor de soldaten te hebben, daar worden dus troepen gelegerd.quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rusland gaat zeker proberen om aanvallende aspiraties te hebben, ze moeten wel voor de binnenlandse propaganda.
Maar de posities in de Kherson regio zijn zonder de grote stad niet te verdedigen omdat de aanvoerlijnen te lang zijn, vanuit middelgrote steden is het 60 KM of meer, dat is simpelweg te ver en die aanvoerlijnen kan je met bijvoorbeeld Himar prima aanvallen net zoals de verdedigingsposities rond de rivieren.
Kan me haast niet voorstellen dat dit reeel is maar zou heel mooie uitkomst zijn. Herstel betalingen zitten er helaas niet in (echt gezichtsverlies) maar handelen met Rusland ipv Oekraine is altijd een optie om wat recht te trekken.quote:Op vrijdag 11 november 2022 09:39 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit een uitkomst is waarmee EU/USA wel kunnen leven en op een gegeven moment moet je kijken hoeveel miljard meer winst waard is. Je kan het verkopen als een win op Rusland. Je hebt wat je had. Misschien ook Russische demilitarisatie van de Krim?quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
Slec
[..]
Slecht voorstel. Oekraine hoeft de krim en het lidmaatschap helemaal niet op te geven. Ze hebben het volledige initiatief. Als dit een legit verhaal is dan kan Wladimir niet anders dan snel tekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |