Dat weten we niet. Er zal een deel al een militaire achtergrond heben gehad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze weinig training gekregen van de Rusland.
Van een bepaalde aanval las ik dat oekraine 85% van alles neerhaalde. Het nieuwe is er idd ondertussen wel af. Added bonus is dat oekraine binnen een x-tijd volledige air superiority heeft. Worden nu links, rechts, boven, onder helemaal volgedouwd met allerhande anti-air middelen. Zien we nu al, gaat geen dag voorbij of er zijn weer wat helikopters en vliegtuigen neergehaald. De al 1000 keer vernietigde oekrainse luchtmacht doet elke dag tig sorties.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 08:57 schreef BEFEM het volgende:
Tis al een paar dagen stil met de kruisrakketten?
En die vliegen niet tegen flats aanquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Van een bepaalde aanval las ik dat oekraine 85% van alles neerhaalde. Het nieuwe is er idd ondertussen wel af. Added bonus is dat oekraine binnen een x-tijd volledige air superiority heeft. Worden nu links, rechts, boven, onder helemaal volgedouwd met allerhande anti-air middelen. Zien we nu al, gaat geen dag voorbij of er zijn weer wat helikopters en vliegtuigen neergehaald. De al 1000 keer vernietigde oekrainse luchtmacht doet elke dag tig sorties.
Volgens mij betreft dit een Russisch offensief.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:48 schreef ExTec het volgende:
Opening van het 3de front, van de 3de legergroep die oa. in de woorden van strelkov daar al tijden aan het formeren is?
[ twitter ]
Laat me raden, ze gaan eindelijk bakhmut veroveren?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:59 schreef riazop het volgende:
Er komt een aanval van de Rus. Maar niet hier.
Dat zou heel speculatief zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je ook uitweiden waar ze dat aanvallen mee gaan doen?
Maar die worden nu al ingezet hé?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:15 schreef riazop het volgende:
Pas over een paar maanden worden die vers gemobiliseerde troepen inzetbaar en effectief voor aanvalstaken.
Het idee is echt opvulling en het innemen van verdedigdende posities, en bijvoorbeeld aanwinsten uit de gevangenis worden in de frontlijn ingezet, als die zich willen terugtrekken moet de gemobiliseerde op ze schieten, net zoals dat erop de gemobiliseerde geschoten zal worden als zij zich terugtrekken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze geen wapens en training hebben gehad dan kun je net zo goed niets sturen.
Die filmpjes zal je ongetwijfeld aan Oekrainse kant ook kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
....
Talloze filmpjes, en interviews waar mensen binnen een week van gemobiliseerd tot dood of PoW zijn gegaan.
Ik krijg niet die indruk. Ik heb wel heel veel filmpjes gezien van oekrainers die worden getraind in engeland, daar is ondertussen heel europa + z'n moeder aangeschoven om die mensen te trainen. En dat is incl. een goede uitrusting krijgen. Weetjewel; dat spul wat een rus soldaat zelf maar moeten proberen te kopen. Incl. echte bodyarmor, wat niet van pisbakken ijzer is, of van spaanplaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Die filmpjes zal je ongetwijfeld aan Oekrainse kant ook kunnen maken.
Aardig wat naieve westerlingen die mee gingen helpen in het oekraiense vreemdelingenlegioen kwamen in een plastic zak thuis.
https://www.vice.com/en/a(...)ighters-quit-ukraine
Ik denk met een leger te paard bewapend met zwaarden. Ondersteund door infantrie met musketten en katapulten. En heel af en toe een "vuurspuwende draeck" oftewel een T-34.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden, ze gaan eindelijk bakhmut veroveren?
Kun je ook uitweiden waar ze dat aanvallen mee gaan doen? Met de "kwaliteitsimpuls", misschien?
Dat olie filmpje is natuurlijk pure onzin. De opec heeft juist de productie verlaagd om de olieprijs hoog te houden. China en India hebben geen enkel probleem met Russische olie kopenquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:51 schreef oheng het volgende:
Oekraine zit in de problemen in het gebied bij Donetsk (en het Zaporizhia front ernaast, maar daar zoek ik nog Oekrainsche bronnen voor).
Hier een Oekrainsche bron over de situatie:
Zoals gewoonlijk, heeft Joe Blogs weer een geweldige video gemaakt over de strategische olie situatie:
Nou heb ik dat filmpje nog niet gezien, maar het idee is dat het westen die cap oplegt, en wil je daar als China of India niet aan mee doen: sancties.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat olie filmpje is natuurlijk pure onzin. De opec heeft juist de productie verlaagd om de olieprijs hoog te houden. China en India hebben geen enkel probleem met Russische olie kopen
Nabij Chernovopopivka afgaande van dit nieuwsbericht. Het is overigens geen snelweg maar hooguit een matige provinciale weg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
En nieuws van gisteren was al dat de snelweg tussen svatove en keminna onder vuurcontrole van oekraine valt. Geen bevoorrading vanuit het noorden meer, dus.
[ afbeelding ]
quote:"In the area of Kremennaya, the Armed Forces of Ukraine continue to try to break through our defenses, looking for weak points in it. The enemy acts according to the standard scheme. First, our positions are subjected to artillery fire, after which they are attacked by enemy infantry supported by tanks and armored fighting vehicles. Enemy forces are accumulating to attack at a distance of about 1.5 to 2 kilometers from our positions passing to the west of the Kremennaya-Svatovo highway (that is, about 3-4 kilometers from the highway itself). Thus, the attacking units of the Armed Forces of Ukraine operate along the entire line of defense of Zhytlovka-Peschanoe-Krasnopopovka, as well as from the direction of Torskoye to Dibrovka with the obvious intention of breaking through our defenses north and south of Kremennaya. The enemy does not take into account its own losses, pulls new forces to the line of battle. Today, the Armed Forces of Ukraine used aviation in attacks on our positions in the area of Krasnopopovka. And in the area of Peschanoye, our fighters were actively working on the positions of the enemy sniper. The attacks continue all day."
Dat werd 17.10 al geclaimd als ingenomen, de Russen zouden nog altijd aan de overzijde van de rivier ten oosten van het dorp zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:26 schreef ExTec het volgende:
Nietszeggend dorp bevrijd in het oosten:
[ twitter ]
Maar ligt ten noordwesten van severdonetsk. En dat was die plaatst die rus tegen hele hoge prijs heeft kunnen veroveren, in de periode toen oekraine nog geen HIMARS had om alle depots op te blazen.
Zou een mooie opsteker zijn als ze ook die kunnen bevrijden
[ afbeelding ]
De kernplaats om herovering van Severodonetsk mogelijk te maken is Kreminna, vandaar de focus op de noordelijke toegangsweg naar Kreminna zoals in een van de eerdere posts werd besproken.quote:Russian forces holds eastern bank of Zherebets River at Stelmakhivka (19/10)
description
" Concentrated fire of Russian troops have resulted in frustrating the attempts made by units of the Armed Forces of Ukraine (AFU) to cross Zherebets River near Nadiya, Stelmakhovka, Makeyevka (Lugansk People's Republic) and Yampolovka (Donetsk People's Republic) at Krasny Liman direction."
Wat een geneuzel dit. Het westen gaat dit nooit kunnen afdwingen. China en India doen nu al niet mee met de sancties maar hier zeker welquote:Op zondag 30 oktober 2022 17:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou heb ik dat filmpje nog niet gezien, maar het idee is dat het westen die cap oplegt, en wil je daar als China of India niet aan mee doen: sancties.
En dan mag je kiezen: bv voor China, tussen niet meedoen, en 85% van je afzetmarkt verliezen, of eigenlijk nog goedkoper dan nu olie inkopen en je primaire export markt overeind houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |