Baudet does approve.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom zijn Russen zo enorm geobsedeerd over gebieden die ze ooit verloren hebben in het verre verleden. Stel je voor dat Nederland nog elke dag zou bitchen om het feit dat we Indonesië zijn verloren.
Waarom de duivel de duivel is geworden doet er niet toe. Het is de duivel en je moet daarnaar handelen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In hoeverre kun je een Rus verantwoordelijk houden voor zijn/haar denkbeelden over de wereld, als die dag na dag, jaar na jaar, de nodige valse propaganda hoort? Er zijn zelfs Russische soldaten aan het front die hun ouders bellen met hoe het daadwerkelijk zit, en die kinderen worden niet geloofd. Soms kun je zo enorm verstrikt raken in leugens, dat het heel moeilijk is om de werkelijkheid te geloven.
Na de tweede wereldoorlog was er heel wat voor nodig om het Duitse volk te denazificeren. Je wordt wakker in een verwoeste wereld waarin je opeens vertelt wordt dat alles wat je de afgelopen 15 jaar verteld werd een leugen was. Dat neem je niet 123 aan.
Zou me niet verbazen dat de voorouders van Baudet hebben gevochten tegen de Indonesische onafhankelijkheidquote:
Klopt. Sancties zijn een uitstekend middel om interne veranderingen op gang te brengen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom de duivel de duivel is geworden doet er niet toe. Het is de duivel en je moet daarnaar handelen.
Aangezien Rusland kernwapens heeft is onderdrukking en denazificatie door externe krachten onmogelijk. Dan blijven eigenlijk alleen sancties over.
Die gek heeft toch Indonesisch bloed?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat de voorouders van Baudet hebben gevochten tegen de Indonesische onafhankelijkheid
Kampen? Neuh, dat doen wij toch niet? De joden zijn wel verdwenen maar die zijn toch geconcentreerd op hun eigen plekken zodat ze hun eigen cultuur ongestoord konden voortzetten?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In hoeverre kun je een Rus verantwoordelijk houden voor zijn/haar denkbeelden over de wereld, als die dag na dag, jaar na jaar, de nodige valse propaganda hoort? Er zijn zelfs Russische soldaten aan het front die hun ouders bellen met hoe het daadwerkelijk zit, en die kinderen worden niet geloofd. Soms kun je zo enorm verstrikt raken in leugens, dat het heel moeilijk is om de werkelijkheid te geloven.
Na de tweede wereldoorlog was er heel wat voor nodig om het Duitse volk te denazificeren. Je wordt wakker in een verwoeste wereld waarin je opeens vertelt wordt dat alles wat je de afgelopen 15 jaar verteld werd een leugen was. Dat neem je niet 123 aan.
Ik denk dat je mij volledig verkeerd interpreteert. Vergeet niet dat het denazificatie proces in Duitsland precies zo ging: keihard de mensen met de neus op de feiten drukken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:46 schreef oheng het volgende:
[..]
In 1991 annexeerde rusland stukken van Moldavië en Georgië. Geen rus die zich daar druk om maakte.
En heb je ooit iets gehoord vanuit rusland over de tientallen doden als gevolg van het moordzuchtige communisme?
Nope.
Jij en een hoop anderen probeert smoesjes te verzinnen, terwijl de russen keihard op de feiten moeten worden gedrukt.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat is waarom nazisme wél beindigd kon worden, en waarom we nu nog steeds eeuwenlang zitten opgescheept met russisch imperialisme.
Het probleem zit in het russische volk. Vergelijk het maar eens met andere ex-communistische landen.
Omdat ze een miserabele leven hebben, is het enige waar ze enige positiviteit halen een gekunstelde nostalgie naar VROEGAH toen alles beter was. Een beetje net als die pvv stemmers.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom zijn Russen zo enorm geobsedeerd over gebieden die ze ooit verloren hebben in het verre verleden. Stel je voor dat Nederland nog elke dag zou bitchen om het feit dat we Indonesië zijn verloren.
Tijd om Manhattan te annexeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat het kinderverkrachtende onderkruipsels of inferieure mensen zijn?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja leuk maar ik word echt moe van er langspeelplaat dar het allemaal verkapte nazi's en kinderverkrachtende onderkruipsels zijn, smerig volk, inferieure mensen. Verzin een leuke term, hij is vast al eens langs gekomen.
Jezelf en anderen opnaaien doe je maar in telegram groepen ofzo. Dit is een discussieforum en geen haatkanaal.
Hou eens op met die vermoeiende discussiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
In 1991 annexeerde rusland stukken van Moldavië en Georgië. Geen rus die zich daar druk om maakte.
En heb je ooit iets gehoord vanuit rusland over de tientallen doden als gevolg van het moordzuchtige communisme?
Nope.
Jij en een hoop anderen probeert smoesjes te verzinnen, terwijl de russen keihard op de feiten moeten worden gedrukt.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat is waarom nazisme wél beindigd kon worden, en waarom we nu nog steeds eeuwenlang zitten opgescheept met russisch imperialisme.
Het probleem zit in het russische volk. Vergelijk het maar eens met andere ex-communistische landen.
Ik heb het over je taalgebruik. Niet over je mening. Verdelgen, uitroeien, ik heb het allemaal voorbij zien komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat het kinderverkrachtende onderkruipsels of inferieure mensen zijn?
Rusland ís zijn volk en Poetin is product van dat volk. Een volk met een cultuur en (onderlinge) omgangsvormen die lijnrecht tegenover de onze staan, een volk dat oorlogsmisdaden begaan als legitieme taktiek en genocide plegen en liegen als legitieme geopolitieke strategie ziet, een volk dat het ene na het andere oorlogszuchtige regime op de troon hijst om vervolgens apathisch weg te kijken tot ze zelf met de gevolgen daarvan geconfronteerd worden, waarna de schuld weer bij het grote boze westen gelegd wordt.
Je kunt van die feiten weg kijken, maar je kunt je ook verdiepen in hoe Rusland decennialang huisgehouden heeft in midden en oost-Europa en de conclusie dat alle banden met hen verbreken en iedere Russische staatsburger uit Europa zetten de enige juiste keuze is.
Balkenende wilde terug naar de VOC-tijd, stel je voor dat hij herkozen was geweest.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je hebt echt geen voorstellingsvermogen van de kracht van de massa in combinatie met de kracht van propaganda. Je hebt geen idee hoe zo'n groot gedeelte van de bevolking nou niet bepaald slim en nadenkend is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt ze mijn inziens best wel verantwoordelijk houden.
We hebben het internet tegenwoordig en als je maar een beetje kritisch van aard bent kun snel de informatie vinden wat je nodig hebt.
Dat hoeft niet per se het (pro) Oekraiense verhaal te betekenen maar in ieder geval moet dat genoeg zijn om je vraagtekens te zetten bij DE NAZIES VALLEN ONS AAN !!!verhaal. (leg eens uit dan, wie zijn die Nazi's? Waarom zijn het Nazi's? Wat voor gevaar voor mijn veiligheid loop ik?)
Er zijn er echt zat die wel redelijk weten hoe de vork in de stil zit maar ze houden zich stil en/of vluchten het land uit. Die echte standvastigen die niet van mening kunnen veranderen zijn lui die al met een been in het graf staan en/of zo onverschillig als het maar kan zijn. Blindelings aannemen wat er op het staatskanaal beweerd wordt, hoe irrationeel ook.
Volgens mij was dat een figuurlijke uitspraak die ook nog eens wat ongelukkig was. Ik geloof niet dat het CDA of dat kabinet ooit overwogen heeft om de marine naar Jakarta te sturen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Balkenende wilde terug naar de VOC-tijd, stel je voor dat hij herkozen was geweest.
herstel; niet de VOC tijd, maar de VOC Mentali tijd... Meer entrepeneurship, ondernemerschap over de rug van onschuldige mensen zeg maar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Balkenende wilde terug naar de VOC-tijd, stel je voor dat hij herkozen was geweest.
Ja zo begint het altijdquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een figuurlijke uitspraak die ook nog eens wat ongelukkig was. Ik geloof niet dat het CDA of dat kabinet ooit overwogen heeft om de marine naar Jakarta te sturen.
Dat argument word vaker gebruikt om te mogen blijven onderdrukken. Maar je zal een land/gebied/volk de kans moeten geven. Ze zullen zich niet verder ontwikkelen als je ze blijft onderdrukken.quote:Als je ziet wat een teringbende dat land nu is geworden kan je je de vraag stellen of de onafhankelijkheid ze veel heeft gebracht, maar dat is een andere discussie.
Gewoon Neo-liberalisme dus.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
herstel; niet de VOC tijd, maar de VOC Mentali tijd... Meer entrepeneurship, ondernemerschap over de rug van onschuldige mensen zeg maar.
Daarom. Je had natuurlijk mensen die trouw bleven aan Nederland en meevochten met de Nederlanders tegen de locals. Heel veel / meeste indos en molukus zijn afstammelingen van hen. Omdat ze gevochten hebben voor de verliezende partij was niet meer veilig om in Indonesië te blijven dus gingen ze hem smeren. Dat Baudet zuur is over het verlies van Indië is niet gek. Zo is de vader van mijn Indische buurman ook een ex militair, die gevochten heeft voor Nederland tegen de locals.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die gek heeft toch Indonesisch bloed?
Ik wil niet teveel off-topic gaan maar we hebben er wel van geleerd. Suriname hebben we een zak geld gegeven en vervolgens de vlag en het portret van Juliana laten terugsturen. Aruba hebben we in 1986 een status aparte gegeven met uitzicht op volledige onafhankelijkheid maar die waren uiteindelijk van mening dat ze beter af waren binnen het Koninkrijk. Nou ja prima lijkt me.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja zo begint het altijd
[..]
Dat argument word vaker gebruikt om te mogen blijven onderdrukken. Maar je zal een land/gebied/volk de kans moeten geven. Ze zullen zich niet verder ontwikkelen als je ze blijft onderdrukken.
Richt je eigen forum op zou ik zeggenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Constateren dat dat volk een probleem heeft en is, is niet hetzelfde als haten hé?
Nu doemt er op dat het gewenste narratief is, dat we vooral maar moeten blijven doen alsof al die arme russen toch vooral maar slachtoffer zijn, en ze zelf 0 hand hebben in de situatie.
En het daar niet mee eens zijn, dat kunnen onderbouwen met een niet aflatende lijst van wantoestanden, die letterlijk eeuwen terug gaat, is blijkbaar "haten".
Daar ben ik het niet mee eens
Ik ben van mening dat we het daar wel over mogen hebben. Wat in mijn optiek de oorzaak is, negeren, gaat helemaal niemand helpen met het probleem helder krijgen, laat staan oplossen.
Jouw algemene kennis is altijd een genot om te lezen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Daarom. Je had natuurlijk mensen die trouw bleven aan Nederland en meevochten met de Nederlanders tegen de locals. Heel veel / meeste indos en molukus zijn afstammelingen van hen. Omdat ze gevochten hebben voor de verliezende partij was niet meer veilig om in Indonesië te blijven dus gingen ze hem smeren. Dat Baudet zuur is over het verlies van Indië is niet gek. Zo is de vader van mijn Indische buurman ook een ex militair, die gevochten heeft voor Nederland tegen de locals.
In de Amazon film, "de oost" heb je een scène waarin de hoofdrolspeler, een Hollandse militair, zijn Indische kameraad vraagt , "vind je het niet raar, dat je vecht tegen je eigen bevolking? Waarop die kameraad heel erg verontwaardigd zegt, "dit is niet mijn volk, ik ben een Christen ". De Indische opstandelingen waren overwegend moslim , omdat de moslims de meerderheid vormen in Indonesië.
Welcome to colonialism! Travel the world! Meet exotic people and cultures! Then rape and pillage them!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat de voorouders van Baudet hebben gevochten tegen de Indonesische onafhankelijkheid
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jouw algemene kennis is altijd een genot om te lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |