Dit soort aankopen doen ze natuurlijk via ondoorzichtige constructies, net zoals laatst bleek bij een grachtenpand hier in Amsterdam, gelinkt aan een rijke Rus.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is te schandalig voor woorden dat er in de voorbij decennia berhaupt Europees vastgoed aan dat verderfelijke volk verkocht is, laat staan vastgoed pal naast militaire terreinen. Rap onteigenen dus en de toenmalige verkopers en bestuurders die de verkoop toegestaan hebben voor het gerecht slepen.
Maar dat lost dan toch niet het probleem op voor Duitsland?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In hun gedachten zal Duitsland/andere Europese landen/bevolking dan gaan aansturen op onderhandelingen en dat Oekraine maar moet accepteren dat ze die oostelijke gebieden kwijtraken aan Rusland neem ik aan.
'Iedereen' zet Oekraine onder druk om het te accepteren, de oorlog stopt, heel westelijk Oekraine wordt weer veilig, dus de mensen kunnen daarheen terug. Zo denk ik dat men het voor ogen heeft met zo'n actie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar dat lost dan toch niet het probleem op voor Duitsland?
Oekraine wordt weer veilig totdat Poetin weer honger krijgt, en de opstandelingen beginnen in Odessa oblast enz enz totdat het land opgeslokt wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
'Iedereen' zet Oekraine onder druk om het te accepteren, de oorlog stopt, heel westelijk Oekraine wordt weer veilig, dus de mensen kunnen daarheen terug. Zo denk ik dat men het voor ogen heeft met zo'n actie.
oh.. Al onze voorouders zijn schuldig voor wat we in Indonesi hebben gedaan, omdat ze Beel (of de soldaten) niet tegengehouden hadden? We zijn allemaal racistenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:44 schreef ExTec het volgende:
Gelukkig zit dat hele land niet vol met putins, stel je voor hoe erg het dan had geweest.
[ twitter ]
Constateren dat dat volk een probleem heeft en is, is niet hetzelfde als haten h?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is een discussieforum en geen haatkanaal.
Als we 0 geleerd hadden, en ons in 2022 nog steeds zo gedroegen, had je dat prima kunnen beargumenteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
oh.. Al onze voorouders zijn schuldig voor wat we in Indonesi hebben gedaan, omdat ze Beel (of de soldaten) niet tegengehouden hadden? We zijn allemaal racisten
Dit artikel is een aantal keer langsgekomen. Een must read om de Russen enigszins te begrijpenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuk lang leesvoer voor je, mbt deze.
https://ekspress.delfi.ee(...)bout-russian-cruelty
Dat is echt van een hele andere orde dan een niet aflatende stroom aan verkapte volkerenhaat. Vooral de manier waarop. Is gewoon niet nodig en het voegt niks toe aan de discussie. Iedereen weet ook wel dat we morgenavond niet met z'n allen onder de kerstboom zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Constateren dat dat volk een probleem heeft en is, is niet hetzelfde als haten h?
Nu doemt er op dat het gewenste narratief is, dat we vooral maar moeten blijven doen alsof al die arme russen toch vooral maar slachtoffer zijn, en ze zelf 0 hand hebben in de situatie.
En het daar niet mee eens zijn, dat kunnen onderbouwen met een niet aflatende lijst van wantoestanden, die letterlijk eeuwen terug gaat, is blijkbaar "haten".
Daar ben ik het niet mee eens
Ik ben van mening dat we het daar wel over mogen hebben. Wat in mijn optiek de oorzaak is, negeren, gaat helemaal niemand helpen met het probleem helder krijgen, laat staan oplossen.
Ja ik zeg ook niet dat het zo zal gaan, zeg slechts waarom het niet per se heel onlogisch is vanuit Russische gedachte. Neem aan dat niemand er nu meer intrapt, maar zoals je met de Krim zag is het niet altijd zo en spelen andere belangen van landen ook mee in wat ze 'wel prima' vinden en/of wanneer ze ergens wel klaar mee zijn qua gedoe en kosten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine wordt weer veilig totdat Poetin weer honger krijgt, en de opstandelingen beginnen in Odessa oblast enz enz totdat het land opgeslokt wordt.
Maar de EU bestuurders zijn ook weer niet zo dom dat ze dat niet snappen, gelukkig. Haar bevolking wel, of deze boeit het simpelweg niet omdat de gasprijs gestegen is met 50 euro per maand.
Bizar dat dit weer precies de lijn is die Baudet vandaag uitdraagt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 00:10 schreef polderturk het volgende:
Pas op.
Rusland kan een atoombom gebruiken en de Oekraners daar de schuld van geven.
[ twitter ]
Trump zat ook altijd Fox news te papegaaien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Bizar dat dit weer precies de lijn is die Baudet vandaag uitdraagt.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Bizar dat dit weer precies de lijn is die Baudet vandaag uitdraagt.
Ik denk dat het kremlin bestormen minder levens had gekost dan dat de oorlog nu aan rus levens heeft gekost.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:15 schreef christmastsunami het volgende:
We zijn in oorlog met putin en putin's rusland, de russen kunnen ook gewoon deserteren.
Het is gewoon een verdienmodel om dit soort onzin te verkondigen. Tjer heeft onlangs nog een miljoenenpand gekocht.quote:
Dus een volk mag niet "kiezen" om conservatief te blijven?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als we 0 geleerd hadden, en ons in 2022 nog steeds zo gedroegen, had je dat prima kunnen beargumenteren.
Ja, veel Tajikse mannen werken in Rusland, dus die lopen er wel de kans opgepakt te worden tijdens de mobilisatierazzia's. En aangezien Rusland een stevige vinger in de pap heeft in de Tajikse politiek zal er wel niet heel veel kritiek komen vanuit Dushanbe.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:15 schreef Slayage het volgende:
Ruskis zitten nu dus ook niet Russische nationals te dwingen in het leger, zoals ze in LDNR gebieden doen en nu ook de recent bezette gebieden in Oekraene
[ twitter ]
Ik ben maar wat blij dat die tulpenclub te vroeg gepiekt heeft en het masker van Baudet sneller is gevallen dan verwacht.quote:
Ow, dus genocide plegen, martelen, verkrachten, stelen, aan de lopende band oorlogsmisdaden plegen, is slechts een uiting van conservatisme ofzo?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:20 schreef zuchtje het volgende:
Dus een volk mag niet "kiezen" om conservatief te blijven?
Onvoorstelbaar. Niet eens een burger van het land zijn, maar opgeveegd worden voor een leger van dat land. Wat een zielige puinzooi is Rusland.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:15 schreef Slayage het volgende:
Ruskis zitten nu dus ook niet Russische nationals te dwingen in het leger, zoals ze in LDNR gebieden doen en nu ook de recent bezette gebieden in Oekraene
[ twitter ]
Ik denk niet dat dat in de volksaard zit, maar meer in het buitenlandbeleid, ver weg van de "normale" bevolking, die apolitiek isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus genocide plegen, martelen, verkrachten, stelen, aan de lopende band oorlogsmisdaden plegen, is slechts een uiting van conservatisme ofzo?
Voor het geval daar twijfel over bestaat, dat is wat ze verweten wordt. Niet of ze tegen regenboog armbanden zijn of zoiets.
nee hoor. Alleen in jouw beleving misschien. Ik ben gelukkig niet zo zwart-witquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je hier mee wilt praten is er maar n optie: alle, maar dan ook echt alle, Russen zijn verantwoordelijk voor de excessen van een aantal. Alleen pure, blinde haat wordt geaccepteerd.
En ik heb een foto gezien van graffiti in St. Petersburg, vertaalt stond er:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat in de volksaard zit, maar meer in het buitenlandbeleid, ver weg van de "normale" bevolking, die apolitiek is
.quote:Je koos ervoor om apolitiek te zijn, en nu mag je naar het slagveld
Complete onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je hier mee wilt praten is er maar n optie: alle, maar dan ook echt alle, Russen zijn verantwoordelijk voor de excessen van een aantal. Alleen pure, blinde haat wordt geaccepteerd.
Inderdaad. Hopelijk is het verlies van de oorlog de katalysator waarmee het Russische volk zich emancipeert en zich wel iets aan gaat trekken van wat de hoge heren van het Kremlin eigenlijk allemaal doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik heb een foto gezien van graffiti in St. Petersburg, vertaalt stond er:
[..]
.
En de dynamiek hoe die mensen in die positie eindigen, is te begrijpen. Dat is het niet.
Maar russen zelf, zullen dat moeten doorbreken. Niemand anders kan dat voor ze doen.
Rusland heeft kabelknippende subs, dus zou goed kunnen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
Als dit opzettelijk door rus is gedaan, wordt het tijd dat het westen ook maar wat rus kabels door gaat snijden.
[ twitter ]
Isralirs kunnen er ook wat van.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit hier in een hotel met Isralirs, Russen en Nederlanders.
De eerste groep is stukken beschaafder dan laatste groep.![]()
Zegt ook wel iets over Nederlanders in het algemeen (en het hotel natuurlijk)
Was die kabel al niet vaker stuk?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
Als dit opzettelijk door rus is gedaan, wordt het tijd dat het westen ook maar wat rus kabels door gaat snijden.
[ twitter ]
Heb ik gedaan..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lees eens goed wat ik zeg..
Net als Turkije met de Bayraktar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:30 schreef Slayage het volgende:
"War, what is it good for?"
Business natuurlijk
Ja precies wat ik dus niet wil.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is hier heerlijk hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Isralirs kunnen er ook wat van.
Qua hotelkeuze heb je wel het winnende lot uit de loterij, h?
Heb je niet. Ik zeg dat het land niet vol Poetins zit. Jij maakt er Poetin aanhangers van..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heb ik gedaan..
Lees jij eens goed wat je schrijft..
Ze worden wel creatief daar van dit soort strapatsenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 00:10 schreef polderturk het volgende:
Pas op.
[ twitter ]
Ze worden wel creatief daar van dit soort strapatsenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 00:10 schreef polderturk het volgende:
Pas op.
[ twitter ]
Geen verkrachtingen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:44 schreef ExTec het volgende:
Gelukkig zit dat hele land niet vol met putins, stel je voor hoe erg het dan had geweest.
[ twitter ]
Je gaat bijna denken dat het een dictatuur met dito censuur is. Waar de politie at random je telefoon kan en mag checken en als je demonstreert en je hebt pech sta je de week erop aan het front.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In hoeverre kun je een Rus verantwoordelijk houden voor zijn/haar denkbeelden over de wereld, als die dag na dag, jaar na jaar, de nodige valse propaganda hoort? Er zijn zelfs Russische soldaten aan het front die hun ouders bellen met hoe het daadwerkelijk zit, en die kinderen worden niet geloofd. Soms kun je zo enorm verstrikt raken in leugens, dat het heel moeilijk is om de werkelijkheid te geloven.
Na de tweede wereldoorlog was er heel wat voor nodig om het Duitse volk te denazificeren. Je wordt wakker in een verwoeste wereld waarin je opeens vertelt wordt dat alles wat je de afgelopen 15 jaar verteld werd een leugen was. Dat neem je niet 123 aan.
Mensen geven niet graag toe dat ze jarenlang zichzelf voor de gek hielden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
In hoeverre kun je een Rus verantwoordelijk houden voor zijn/haar denkbeelden over de wereld, als die dag na dag, jaar na jaar, de nodige valse propaganda hoort? Er zijn zelfs Russische soldaten aan het front die hun ouders bellen met hoe het daadwerkelijk zit, en die kinderen worden niet geloofd. Soms kun je zo enorm verstrikt raken in leugens, dat het heel moeilijk is om de werkelijkheid te geloven.
Na de tweede wereldoorlog was er heel wat voor nodig om het Duitse volk te denazificeren. Je wordt wakker in een verwoeste wereld waarin je opeens vertelt wordt dat alles wat je de afgelopen 15 jaar verteld werd een leugen was. Dat neem je niet 123 aan.
Vooral de oudere garde niet. Die een. Soms nog heilig in geloven ook.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen geven niet graag toe dat ze jarenlang zichzelf voor de gek hielden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |