We zijn wel degelijk een democratie. Wat wel een probleem is, is dat er een aantal gevestigde partijen zijn die elkaar krampachtig vasthouden. Zodra er een nieuwe partij wordt opgericht die een bedreiging vormt, wordt er meteen een campagne opgetuigd om de partij en de voorman te besmeuren, worden er allerlei lijken uit het verleden opgegraven enz enz. Dat zag je bij de LPF, PVV, FvD (hoewel achteraf terecht) en onlangs bij BBB.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af, en goed om te weten dat ik geen expert ben, maar hoe zich dat verhoudt tot de democratische beginselen. Oftewel: hoe democratisch zijn wij nog?
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die het met me oneens zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om een keer te zien wat er zou gebeuren als de PVV de grootste partij is en daadwerkelijk mag gaan regeren. Die kans krijgen ze alleen niet, gezien niemand met ze wil samen werken. Ze zijn verre van perfect, maar de zittende partijen hebben al wel laten zien hoe slecht ze het (imo) doen, van de PVV en wat andere partijen zullen we het nooit echt zeker weten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn wel degelijk een democratie. Wat wel een probleem is, is dat er een aantal gevestigde partijen zijn die elkaar krampachtig vasthouden. Zodra er een nieuwe partij wordt opgetuigd die een bedreiging vormt, wordt er meteen een campagne opgetuigd om de partij en de voorman te besmeuren, worden er allerlei lijken uit het verleden opgegraven enz enz. Dat zag je bij de LPF, PVV, FvD (hoewel achteraf terecht) en onlangs bij BBB.
Maar dit werkt in zoveel landen zo. Partijen die elkaar continu besmeuren in kranten, creëren van schandalen en noem maar op. Politiek is gewoon een smerig machtsspel.
Dat is ook iets wat mij tegen de borst stuit. Dat er partijen kapot worden gemaakt zonder dat ze ooit de kans hebben gekregen om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die het met me oneens zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om een keer te zien wat er zou gebeuren als de PVV de grootste partij is en daadwerkelijk mag gaan regeren. Die kans krijgen ze alleen niet, gezien niemand met ze wil samen werken. Ze zijn verre van perfect, maar de zittende partijen hebben al wel laten zien hoe slecht ze het (imo) doen, van de PVV en wat andere partijen zullen we het nooit echt zeker weten.
Want het kabinet met gedoogsteun van de PVV was een enorm succes natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die het met me oneens zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om een keer te zien wat er zou gebeuren als de PVV de grootste partij is en daadwerkelijk mag gaan regeren. Die kans krijgen ze alleen niet, gezien niemand met ze wil samen werken. Ze zijn verre van perfect, maar de zittende partijen hebben al wel laten zien hoe slecht ze het (imo) doen, van de PVV en wat andere partijen zullen we het nooit echt zeker weten.
De PVV is mijn partij niet, maar ze zijn weggelopen omdat ze punten moesten slikken die voor de PVV onverkoopbaar waren aan de achterban. Wat een valide argument is imo.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want het kabinet met gedoogsteun van de PVV was een enorm succes natuurlijk.
Ik heb sowieso het idee dat we vooral geregeerd worden door de D66 en dat de VVD er puur bij zit om er voor te zorgen dat Rutte premier kan blijven. En dat er tegenover staat dat dus vooral de D66 de besluiten neemt achter de schermen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PVV is mijn partij niet, maar ze zijn weggelopen omdat ze punten moesten slikken die voor de PVV onverkoopbaar waren aan de achterban. Wat een valide argument is imo.
Het tegenovergestelde is de VVD. Alles maar weggeven zodat Rutte premier kan blijven. Ik weet niet of ik dat als kiezer liever zou hebben. De VVD staat nergens meer voor en is afgegleden tot een soort treurige big tent.
Dat is nou eenmaal het Nederlandse poldermodel: elke partij moet water bij de wijn doen om mee te kunnen doen in de coalitie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PVV is mijn partij niet, maar ze zijn weggelopen omdat ze punten moesten slikken die voor de PVV onverkoopbaar waren aan de achterban. Wat een valide argument is imo.
Het tegenovergestelde is de VVD. Alles maar weggeven zodat Rutte premier kan blijven. Ik weet niet of ik dat als kiezer liever zou hebben. De VVD staat nergens meer voor en is afgegleden tot een soort treurige big tent.
Ja, dit is de politieke prijs van het Omtzigtdebat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat we vooral geregeerd worden door de D66 en dat de VVD er puur bij zit om er voor te zorgen dat Rutte premier kan blijven. En dat er tegenover staat dat dus vooral de D66 de besluiten neemt achter de schermen.
Eens. Ik denk dat als Wilders zijn toon wat zou matigen, er best met hem te regeren valt. Ik heb het verkiezingsprogramma er eens bij gepakt. Gelukkig is dat niet zo langquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het Nederlandse poldermodel: elke partij moet water bij de wijn doen om mee te kunnen doen in de coalitie.
Ben het er wel mee eens dat de meeste partijen nergens meer voor staan en zich krampachtig aan de macht vasthouden. Ze hebben geen visie op de samenleving, regeren alleen maar om het volk tevreden te houden. Voor Rutte is visie zelfs een vies woord.
Ik vraag me af of er een meerderheid is voor een verbod op bijzonder onderwijs. Bovendien vereist het een grondwetswijziging.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat als Wilders zijn toon wat zou matigen, er best met hem te regeren valt. Ik heb het verkiezingsprogramma er eens bij gepakt. Gelukkig is dat niet zo langEen paar concrete dingen:
1. Geen Nexit, maar kijken hoe de EU meer in het voordeel van Nederland kan werken. Geen transferunie. Onderzoek mogelijkheid neuro en zeuro
2. Haatimams uitzetten. Dubieuze geldstromen in kaart brengen en een zero tolerancebeleid hierop.
3. Deens immigratiemodel invoeren.
4. Verbod op bijzonder onderwijs.
4 concrete punten die Wilders zo als winst kan verkopen en waar vrijwel zeker een parlementaire meerderheid voor is. Moet hij wel een beetje schikken, maar die compromisloosheid gaat hij nooit laten vallen.
Ja, ik zie net dat dit het COR topic is. Nvmquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er een meerderheid is voor een verbod op bijzonder onderwijs. Bovendien vereist het een grondwetswijziging.
Maar goed, meer iets voor POL dan voor COR.
Dat verbod gaat er niet komen zolang de christelijke partijen nog een factor zijn. En ook andere partijen zullen dat stelsel niet willen laten vallen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er een meerderheid is voor een verbod op bijzonder onderwijs. Bovendien vereist het een grondwetswijziging.
Maar goed, meer iets voor POL dan voor COR.
Als je stopt met testen heb je dit gezeik niet. Griepjes testen we toch ook niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoi leraren en leerlingen van FOK!, zijn jullie wel voldoende geboosterd en getest? Baidjoe maakt zich zorgen!
[ link | afbeelding ]
Ik mis de mondkapjes op de scholen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoi leraren en leerlingen van FOK!, zijn jullie wel voldoende geboosterd en getest? Baidjoe maakt zich zorgen!
[ link | afbeelding ]
Zou die Badjoe zelf écht geloven dat zelftesten oplossingen biedt?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je stopt met testen heb je dit gezeik niet. Griepjes testen we toch ook niet.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou die Badjoe zelf écht geloven dat zelftesten oplossingen biedt?
Dat wil ik niet te hard stellen, ben moeilijk over te halen in geloven van complotten of allerlei verbanden. Maar ik geloof ook niet dat die gast niet zou snappen dat al die maatregelen een heilloze weg. Wat is het het dan? Financieel? Aandacht? Macht? Mensen laten lijden?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Er zullen wel financiële belangen spelen.
Teveel focussen op 1 ding, namelijk het virus. Dan verlies je andere zaken uit het oog.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wil ik niet te hard stellen, ben moeilijk over te halen in geloven van complotten of allerlei verbanden. Maar ik geloof ook niet dat die gast niet zou snappen dat al die maatregelen een heilloze weg. Wat is het het dan? Financieel? Aandacht? Macht? Mensen laten lijden?
Maar dit zijn toch op zijn minst gemiddeld intelligente mensen, anders kom je niet op zo'n positie. Je moet wel bewust de boel saboteren om zover buiten de realiteit te staan qua standpunten en denkbeelden.. Baudet wil zijn neveninkomsten ook niet opgeven, hij doet alsof dat een principekwestie is maar in werkelijkheid zal het wel van dubieuze bronnen afkomstig zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wil ik niet te hard stellen, ben moeilijk over te halen in geloven van complotten of allerlei verbanden. Maar ik geloof ook niet dat die gast niet zou snappen dat al die maatregelen een heilloze weg. Wat is het het dan? Financieel? Aandacht? Macht? Mensen laten lijden?
Vandaar ook mijn vraag, wat beweegt die figuren zoals Koopman, Badjoe, Bleekers om zo te trammen hiervoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dit zijn toch op zijn minst gemiddeld intelligente mensen, anders kom je niet op zo'n positie. Je moet wel bewust de boel saboteren om zover buiten de realiteit te staan qua standpunten en denkbeelden.. Baudet wil zijn neveninkomsten ook niet opgeven, hij doet alsof dat een principekwestie is maar in werkelijkheid zal het wel van dubieuze bronnen afkomstig zijn.
Waarschijnlijk een van de dingen of zelfs een combinatie van wat jij net al opnoemde.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn vraag, wat beweegt die figuren zoals Koopman, Badjoe, Bleekers om zo te trammen hiervoor.
Het lijkt soms wel ideologie.
we worden geregeerd door de EU, de politiek in Den Haag is een poppenkast.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat we vooral geregeerd worden door de D66 en dat de VVD er puur bij zit om er voor te zorgen dat Rutte premier kan blijven. En dat er tegenover staat dat dus vooral de D66 de besluiten neemt achter de schermen.
Ja, en laat D66 nou net de de grootste pro EU partij zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we worden geregeerd door de EU, de politiek in Den Haag is een poppenkast.
Nu terugkijkend zijn er legio voorbeelden die achteraf bizar zijn. Die 4 mensen die een bekeuring kregen omdat ze taart aten in een parkje. Lui in een studentenhuis die ineens onderling afstand moesten houden. Bossen en stranden die werden afgesloten want “te druk”.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:56 schreef Elan het volgende:
Sommige van die oude fragmenten zijn hilarisch trouwens Rutte zag in weer een of andere golf op zeker moment in Den Haag een moeder en een kindje samen buitensporten en keurig afstand houden. Zo moet het aldus ondergetekende! Lekker afstand houden van je eigen koters![]()
Wat is daar dan gebeurd? Ik volg het nieuws al twee jaar niet meer zo goed....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed als je maar lang genoeg de boel verziekt als gevestigde orde, komt er vanzelf een moment dat de kiezer er tabak van heeft. Kijk maar naar Zweden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nu terugkijkend zijn er legio voorbeelden die achteraf bizar zijn. Die 4 mensen die een bekeuring kregen omdat ze taart aten in een parkje. Lui in een studentenhuis die ineens onderling afstand moesten houden. Bossen en stranden die werden afgesloten want “te druk”.
Compleet doorgeslagen was het.
quote:Onder hen de 19-jarige Bilal el K., die bezwoer dat hij en zijn vrienden op het bankje voortdurend afstand hadden gehouden. ‘Alleen toen we een flesje water aan elkaar doorgaven is dat misschien even niet gelukt.’ Romy P. (20) zei tegen de rechter dat haar vriendin slechts even een tas uit de auto wilde halen, waar haar sigaretten in zaten. Toevallig zag een agent dat.
Roel J., een 37-jarige consultant, werd beboet na het hardlopen met een paar bekenden. Ze deden hun best anderhalve meter afstand te houden, benadrukte J. ‘Bij het wegfietsen zijn we misschien iets dichter bij elkaar gekomen. Maar dat ging om seconden.’
Jij gaat ook per dag van het ene uiterste naar het andere hè? De ene dag moet heel de wereld met FFP2maskers gaan lopen en de volgende dag stoppen we met testen. Waar ik het overigens wel mee eens ben (met het laatste).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je stopt met testen heb je dit gezeik niet. Griepjes testen we toch ook niet.
Graag bron hier van. Heb ik nooit gezegd namelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij gaat ook per dag van het ene uiterste naar het andere hè? De ene dag moet heel de wereld met FFP2maskers gaan lopen en de volgende dag stoppen we met testen. Waar ik het overigens wel mee eens ben (met het laatste).
Waarom dat zelftestje eigenlijk? Houd daar toch eens mee op.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
Heeft testen bij de GGD nog nut buiten de statistieken?
Was al een paar dagen ziek en gister zelftestje gedaan en was positief maar heb niet echt zin om naar GGD te gaan.
Verkiezingsuitslag en het feit dat Sverigedemokraterna nu in de regering zit daar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is daar dan gebeurd? Ik volg het nieuws al twee jaar niet meer zo goed....
Dat was een beetje overdreven geschreven, maar dat is een bepaalde schrijfstlijl die vaak gebezigd wordt hier op Fok! en die je dus niet letterlijk moet nemen. Maar vorige week was jij nogal voorstander van mondkapjes en van het nut van mondkapjes, ik noemde je zelfs al Erno-DE.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Graag bron hier van. Heb ik nooit gezegd namelijk.
Ja joh. Maar volgens mij waren er ook behoorlijk wat BOA’s die er eigenlijk wel lekker op gingen dat ze een keer sheriffje mochten spelenquote:
Omdat ik zeker wil zijn en mijn ouders geen corona wil geven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom dat zelftestje eigenlijk? Houd daar toch eens mee op.
En wel verkoudheid of griep?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Omdat ik zeker wil zijn en mijn ouders geen corona wil geven.
Jaquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En wel verkoudheid of griep?
Beetje maar. in werkelijk zei ik dat Duitsland een dergelijke invoering lekker helemaal moest weten en dat ALS, ja ALS de ziekenhuizen hier overvol liggen met mensen met Corona en/of de griep dat het dan EVENTUEEL een logische optie ZOU KUNNEN ZIJN.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was een beetje overdreven geschreven, maar dat is een bepaalde schrijfstlijl die vaak gebezigd wordt hier op Fok! en die je dus niet letterlijk moet nemen. Maar vorige week was jij nogal voorstander van mondkapjes en van het nut van mondkapjes, ik noemde je zelfs al Erno-DE.
Wat achterlijk zeg. Werk je bij de Chinees?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Bedrijf waarvoor ik werk wil nu ook dat iedereen die naar kantoor komt eerst een zelftest doet.
Bekijk het maar
Is ook. En doe een beetje normaal. We zijn niet op de vismarkt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Beetje maar. in werkelijk zei ik dat Duitsland een dergelijke invoering lekker helemaal moest weten en dat ALS, ja ALS de ziekenhuizen hier overvol liggen met mensen met Corona en/of de griep dat het dan EVENTUEEL een logische optie ZOU KUNNEN ZIJN.
Jouw conclusie: Elan zegt dat iedereen FP2-mondkapjes op moet.
Flikker gewoon lekker een eind op met me woorden in de mond leggen die ik nooit in de mond genomen heb.
Gelukkig hebben ze al een griepprik gehadquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Simpel. Griep is meestal veel erger en vervelender dan corona. Zeker voor oudere mensen.
Volkomen schijt aan hebben. Alleen samen maken we Corona endemischquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Bedrijf waarvoor ik werk wil nu ook dat iedereen die naar kantoor komt eerst een zelftest doet.
Bekijk het maar
Eén richting in winkelstratenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Oja. Die voetgangersrotonde in het centrum van Utrecht.
Het toppunt van de maakbare samenleving.
Tja, de logica ontgaat me. Maar dat is wel vaker de laatste jaren bij coronagerelateerde zaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze al een griepprik gehad
Krijg je dat allemaal vergoed? Duur grapje.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Bekijk het maar
Het advies van de ANWB om niet meer buiten te fietsen maar een hometrainer te kopen... Mensen die boos werden omdat tijdens de eerste schoolsluiting kinderen massaal buiten gingen spelen met het mooie weer... Ab Whinehause die boos was na de BLM demonstratie in Amsterdam bij op1 omdat die mensen niet genoeg bezig waren met corona... Het virus sleet mee tijdens de sneeuw en ijsperiode... Alleen chillen is corona killen...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Oja. Die voetgangersrotonde in het centrum van Utrecht.
Het toppunt van de maakbare samenleving.
Als je een vlieg op de muur was geweest in Den Haag/bij OMT tijdens de coronaperiode hadden je oren waarschijnlijk geklapperd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rouwensvraag-kuipers
Erg sympathiek weer van Omtzigt maar dit wordt gewoon weer weggestemd.
Een paar van de 705 leden van het Europees Parlement. Die rechtstreeks gekozen zijn door het Europese volk. Zitten dus ook FvD mensen tussen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:56 schreef OProg het volgende:
Ze staan achter een soort van bureau, een mooi blauw scherm en ik zie een Europese vlag.
Maar wie zijn deze mensen? Ik heb namelijk echt geen idee.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paar van de 705 leden van het Europees Parlement. Die rechtstreeks gekozen zijn door het Europese volk. Zitten dus ook FvD mensen tussen.
Geen idee. Zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 01:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. In welke setting staat ze dan hier eigenlijk? Een soort zelf belegde persconferentie of iets?
Dank je ik zat namelijk hetzelfde te denken als @OProg en ik heb zo gevoel dat een Canadese Jezus volger dat al helemaal niet weet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paar van de 705 leden van het Europees Parlement. Die rechtstreeks gekozen zijn door het Europese volk. Zitten dus ook FvD mensen tussen.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Terugdenkend was er zoveel waarvan ik niet begrijp dat het kon gebeuren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:08 schreef ipa84 het volgende:
Het advies van de ANWB om niet meer buiten te fietsen maar een hometrainer te kopen... Mensen die boos werden omdat tijdens de eerste schoolsluiting kinderen massaal buiten gingen spelen met het mooie weer... Ab Whinehause die boos was na de BLM demonstratie in Amsterdam bij op1 omdat die mensen niet genoeg bezig waren met corona... Het virus sleet mee tijdens de sneeuw en ijsperiode... Alleen chillen is corona killen...
Zo kan ik nog wel even doorgaan met alle onzin adviezen en wat mensen allemaal gezegd hebben. Het laat eigenlijk 1 ding zien. Als we ons puur bezig houden met 1 probleem en de rest uit het oog verliezen dan krijg je dit soort onzin. De afgelopen tijd komen we er eindelijk is achter wat voor schade al die maatregelen hebben aangericht en de vraag is of ze wel gewerkt hebben.
Het impliceert dat niet, wat mij betreft. Het verwijst naar de manier waarop wordt gereageerd op deze mensen en hun adviezen. Dat ze worden bedreigd en aangevallen vanwege hun mening. Nu nog steeds. Ik vind het op zichzelf niet onbegrijpelijk dat niet van iedereen bekend wordt wat hun mening en advies wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je dat artikel leest, geloof je toch werkelijk niet dat dit bestaat.
En dan hebben ze het over honderdduizenden documenten. Alsof dat stelletje ambtenaren zoveel documenten kan produceren.
En ze mogen niet openbaar worden gemaakt, want dan durven de leden van het OMT zich niet meer vrij te uiten.![]()
Dat impliceert dan dus eigenlijk ook dat ze onzin vertellen, en dat zelf weten, waarom zou je je anders niet durven te uiten.
Dat dat allemaal kan. En door iedereen normaal gevonden wordt. En weer onder het tapijt geveegd wordt.
Huh? Wat een rare reactie. Ik zeg enkel dat er ook mensen van FvD in het Europees Parlement zitten. Rechtstreeks gekozen nog wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 05:50 schreef Frenky893 het volgende:
[..]Wat een trieste reactie. Alles wat niet mee gaat in het officiele corona verhaal = fvd = onzin (deze dame heeft trouwens geen bal met fvd of nl politiek te maken maargoed). Eenvoudig leventje heb je dan. Daarnaast is zij slechts "de messenger" van wat pfizer zelf heeft gezegd. Dus als pipo de clown of het NOS journaal het verteld maakt het niet meer of minder waar.
Maar waarom dan? Er zitten mensen van allerlei partijen daar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Wat een rare reactie. Ik zeg enkel dat er ook mensen van FvD in het Europees Parlement zitten. Rechtstreeks gekozen nog wel.
Omdat FvD dichter bij het gedachtegoed staat van de Duitse AfD dan een CU of D66. Mevrouw is even zeer tegen het vaccineren als de FvD afgevaardigden in het EP.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 08:07 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Er zitten mensen van allerlei partijen daar.
Je het is 1 groot complot, dat wetenwenuwel5.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
![]()
De griep is weer terug als het hen uitkomt.
Genoeg bronnen uit die periode te vinden die spreken over een griepepidemie:quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
![]()
De griep is weer terug als het hen uitkomt.
https://www.rivm.nl/nieuws/griepepidemie-lijkt-in-zichtquote:Publicatiedatum 09-03-2022
Griepepidemie lijkt in zicht
Steeds meer mensen in Nederland hebben griep. Afgelopen week nam het aantal mensen met griep flink toe. In steeds meer monsters die zijn afgenomen bij mensen met griepachtige klachten wordt het griepvirus (influenzavirus) gevonden. Op basis van informatie van laboratoria, ziekenhuizen, huisartsen en GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst)’en lijkt een griepepidemie in zicht. Dat is de conclusie van het Nivel, Erasmus MC (Erasmus University Medical Center) en het RIVM.
https://www.nivel.nl/nl/nieuws/griepepidemie-nederland-1quote:16-03-2022
Griepepidemie in Nederland
De afgelopen weken nam het aantal mensen met griep flink toe. En afgelopen week groeide ook het aantal keel- en neusmonsters van mensen met griepachtige klachten waarin een influenzavirus werd gevonden, blijkt uit bronnen van het Nivel, RIVM en Erasmus MC. Sinds week 10 van 2022 kunnen we officieel spreken van een griepepidemie, zo geven deze drie instanties aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-begonnen-nivel-rivmquote:Griepepidemie begonnen, mede door loslaten coronamaatregelen
16 maart 2022 18:24 Aangepast: 17 maart 2022 09:10
In Nederland is een griepepidemie begonnen. Eerder hadden minder mensen griep dan in de periode vóór het coronavirus, waarschijnlijk als gevolg van de maatregelen tegen Covid, die ook tegen besmetting met een griepvirus werkten.
Nu veel maatregelen zijn losgelaten, hebben mensen weer meer contact met anderen en kan ook de kans op luchtweginfecties zoals griep toenemen, zeggen onderzoeksinstituut Nivel en het RIVM.
Klopt, de griep is weer terugquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Genoeg bronnen uit die periode te vinden die spreken over een griepepidemie:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuws/griepepidemie-lijkt-in-zicht
[..]
https://www.nivel.nl/nl/nieuws/griepepidemie-nederland-1
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-begonnen-nivel-rivm
https://www.avogel.nl/informatie/griep-verkoudheid/griep-2022.php
https://www.maxvandaag.nl(...)maar-waarom-zo-laat/
https://www.nu.nl/gezondh(...)n-griepepidemie.html
Nooit weggeweest.quote:
https://www.ad.nl/gezond/(...)e-gevallen~a4bf5dff/quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nooit weggeweest.
En ook vaker geleid tot oversterfte of anderszins problemen in de samenleving. Zoals uitgestelde zorg.
Toen hadden we nog (zware) maatregelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/gezond/(...)e-gevallen~a4bf5dff/
Vorig jaar was die toch echt afwezig.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou boys. Als ik nu nog steeds 'rona free blijf dan reken ik mezelf definitief tot "unronable"
Vrouwlief is zojuist positief getest en we hebben nou niet bepaald afstand gehouden vanmorgen
ben erg benieuwd waardoor ze in het ZKH liggen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
België: 1509 in het ziekenhuis, 76 op IC
op 11 oktober was het 1548 en 75; op 16 oktober 1486 en 67.
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
Been there, done that (in januari).quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou boys. Als ik nu nog steeds 'rona free blijf dan reken ik mezelf definitief tot "unronable"
Vrouwlief is zojuist positief getest en we hebben nou niet bepaald afstand gehouden vanmorgen
Had jouw vrouw ook de 'rona?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Been there, done that (in januari).
Haha ja, maar dan man. Geen moment nadat we het wisten afstand gehouden, omdat ik dacht, ja dan ben ik nu toch al besmet. Heb overigens niet getest toen, maar had echt geen enkele klacht, dus naar mening had ik het dan ook niet. Ben ook gewoon overal heen gegaan in die week.quote:
Vermoedelijk met corona, niet vanwege.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:54 schreef THEFXR het volgende:
ben erg benieuwd waardoor ze in het ZKH liggen?
Dat vraagt om taartquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Als die nieuwe variant immuniteit kan omzeilen, vanwaar de huidige herhaalprikken?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef zimmy910 het volgende:
Het RIVM staat voor een raadsel !
[ twitter ]
Ik wel. Lul STUK wassen helpt. @Wereldgozerquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef zimmy910 het volgende:
[ twitter ]
Wraklijvenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:23 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Als die nieuwe variant immuniteit kan omzeilen, vanwaar de huidige herhaalprikken?
Lauterbach en zijn kappen-fetisjquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Goede cijfers. Wat een contrast met Duitsland waar Lauterbach vol op het paniekorgel aan het hengsten is
AAPEDquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik wel. Lul STUK wassen helpt. @:Wereldgozer
Prikken zijn nodig om een - m.n. kwetsbaar - lichaam preventief voldoende antistoffen te laten aanmaken die in een onverhoopt geval van infectie, een persoon een kleine voorsprong geeft in het herstelproces voordat ernstige(r) schade ontstaat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:23 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Als die nieuwe variant immuniteit kan omzeilen, vanwaar de huidige herhaalprikken?
Eindelijk openheid bij die clubquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:06 schreef zimmy910 het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |