abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:31:06 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206386298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds verkiezingen, dus uiteindelijk is het nog steeds een democratie. Zo voelt de regering alleen niet meer aan. Maar als volk staat het ons vrij om op andere partijen te stemmen; dat doen we alleen niet.
Het feit dat er verkiezingen zijn lijkt mij wel een hele nauwe definitie van democratie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206386301
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vraag mij af, en goed om te weten dat ik geen expert ben, maar hoe zich dat verhoudt tot de democratische beginselen. Oftewel: hoe democratisch zijn wij nog?
We zijn wel degelijk een democratie. Wat wel een probleem is, is dat er een aantal gevestigde partijen zijn die elkaar krampachtig vasthouden. Zodra er een nieuwe partij wordt opgericht die een bedreiging vormt, wordt er meteen een campagne opgetuigd om de partij en de voorman te besmeuren, worden er allerlei lijken uit het verleden opgegraven enz enz. Dat zag je bij de LPF, PVV, FvD (hoewel achteraf terecht) en onlangs bij BBB.

Maar dit werkt in zoveel landen zo. Partijen die elkaar continu besmeuren in kranten, creëren van schandalen en noem maar op. Politiek is gewoon een smerig machtsspel.
pi_206386344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zijn wel degelijk een democratie. Wat wel een probleem is, is dat er een aantal gevestigde partijen zijn die elkaar krampachtig vasthouden. Zodra er een nieuwe partij wordt opgetuigd die een bedreiging vormt, wordt er meteen een campagne opgetuigd om de partij en de voorman te besmeuren, worden er allerlei lijken uit het verleden opgegraven enz enz. Dat zag je bij de LPF, PVV, FvD (hoewel achteraf terecht) en onlangs bij BBB.

Maar dit werkt in zoveel landen zo. Partijen die elkaar continu besmeuren in kranten, creëren van schandalen en noem maar op. Politiek is gewoon een smerig machtsspel.
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die het met me oneens zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om een keer te zien wat er zou gebeuren als de PVV de grootste partij is en daadwerkelijk mag gaan regeren. Die kans krijgen ze alleen niet, gezien niemand met ze wil samen werken. Ze zijn verre van perfect, maar de zittende partijen hebben al wel laten zien hoe slecht ze het (imo) doen, van de PVV en wat andere partijen zullen we het nooit echt zeker weten.
pi_206386379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik weet dat er een hoop mensen zijn die het met me oneens zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om een keer te zien wat er zou gebeuren als de PVV de grootste partij is en daadwerkelijk mag gaan regeren. Die kans krijgen ze alleen niet, gezien niemand met ze wil samen werken. Ze zijn verre van perfect, maar de zittende partijen hebben al wel laten zien hoe slecht ze het (imo) doen, van de PVV en wat andere partijen zullen we het nooit echt zeker weten.
Dat is ook iets wat mij tegen de borst stuit. Dat er partijen kapot worden gemaakt zonder dat ze ooit de kans hebben gekregen om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:35:57 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206386381
Als de PVV de grootste partij wordt krijg je een grote impasse. Niemand wil met ze samenwerken, maar vergeet niet dat dat andersom even goed het geval is. Wilders is helemaal niet bereid tot compromissen (net als zijn achterban) dus daar komt nooit een kabinet uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206386395
Maar goed als je maar lang genoeg de boel verziekt als gevestigde orde, komt er vanzelf een moment dat de kiezer er tabak van heeft. Kijk maar naar Zweden.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:37:23 #107
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206386402
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Want het kabinet met gedoogsteun van de PVV was een enorm succes natuurlijk.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_206386469
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:37 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Want het kabinet met gedoogsteun van de PVV was een enorm succes natuurlijk.
De PVV is mijn partij niet, maar ze zijn weggelopen omdat ze punten moesten slikken die voor de PVV onverkoopbaar waren aan de achterban. Wat een valide argument is imo.

Het tegenovergestelde is de VVD. Alles maar weggeven zodat Rutte premier kan blijven. Ik weet niet of ik dat als kiezer liever zou hebben. De VVD staat nergens meer voor en is afgegleden tot een soort treurige big tent.
pi_206386526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De PVV is mijn partij niet, maar ze zijn weggelopen omdat ze punten moesten slikken die voor de PVV onverkoopbaar waren aan de achterban. Wat een valide argument is imo.

Het tegenovergestelde is de VVD. Alles maar weggeven zodat Rutte premier kan blijven. Ik weet niet of ik dat als kiezer liever zou hebben. De VVD staat nergens meer voor en is afgegleden tot een soort treurige big tent.
Ik heb sowieso het idee dat we vooral geregeerd worden door de D66 en dat de VVD er puur bij zit om er voor te zorgen dat Rutte premier kan blijven. En dat er tegenover staat dat dus vooral de D66 de besluiten neemt achter de schermen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:46:18 #110
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206386555
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het Nederlandse poldermodel: elke partij moet water bij de wijn doen om mee te kunnen doen in de coalitie.

Ben het er wel mee eens dat de meeste partijen nergens meer voor staan en zich krampachtig aan de macht vasthouden. Ze hebben geen visie op de samenleving, regeren alleen maar om het volk tevreden te houden. Voor Rutte is visie zelfs een vies woord.
Murray Walker
pi_206386556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat we vooral geregeerd worden door de D66 en dat de VVD er puur bij zit om er voor te zorgen dat Rutte premier kan blijven. En dat er tegenover staat dat dus vooral de D66 de besluiten neemt achter de schermen.
Ja, dit is de politieke prijs van het Omtzigtdebat.
pi_206386655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:46 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Dat is nou eenmaal het Nederlandse poldermodel: elke partij moet water bij de wijn doen om mee te kunnen doen in de coalitie.

Ben het er wel mee eens dat de meeste partijen nergens meer voor staan en zich krampachtig aan de macht vasthouden. Ze hebben geen visie op de samenleving, regeren alleen maar om het volk tevreden te houden. Voor Rutte is visie zelfs een vies woord.
Eens. Ik denk dat als Wilders zijn toon wat zou matigen, er best met hem te regeren valt. Ik heb het verkiezingsprogramma er eens bij gepakt. Gelukkig is dat niet zo lang :P Een paar concrete dingen:
1. Geen Nexit, maar kijken hoe de EU meer in het voordeel van Nederland kan werken. Geen transferunie. Onderzoek mogelijkheid neuro en zeuro
2. Haatimams uitzetten. Dubieuze geldstromen in kaart brengen en een zero tolerancebeleid hierop.
3. Deens immigratiemodel invoeren.
4. Verbod op bijzonder onderwijs.

4 concrete punten die Wilders zo als winst kan verkopen en waar vrijwel zeker een parlementaire meerderheid voor is. Moet hij wel een beetje schikken, maar die compromisloosheid gaat hij nooit laten vallen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:58:06 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206386716
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens. Ik denk dat als Wilders zijn toon wat zou matigen, er best met hem te regeren valt. Ik heb het verkiezingsprogramma er eens bij gepakt. Gelukkig is dat niet zo lang :P Een paar concrete dingen:
1. Geen Nexit, maar kijken hoe de EU meer in het voordeel van Nederland kan werken. Geen transferunie. Onderzoek mogelijkheid neuro en zeuro
2. Haatimams uitzetten. Dubieuze geldstromen in kaart brengen en een zero tolerancebeleid hierop.
3. Deens immigratiemodel invoeren.
4. Verbod op bijzonder onderwijs.

4 concrete punten die Wilders zo als winst kan verkopen en waar vrijwel zeker een parlementaire meerderheid voor is. Moet hij wel een beetje schikken, maar die compromisloosheid gaat hij nooit laten vallen.
Ik vraag me af of er een meerderheid is voor een verbod op bijzonder onderwijs. Bovendien vereist het een grondwetswijziging.

Maar goed, meer iets voor POL dan voor COR.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206386734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of er een meerderheid is voor een verbod op bijzonder onderwijs. Bovendien vereist het een grondwetswijziging.

Ja, ik zie net dat dit het COR topic is. Nvm :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:05:38 #115
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206386802
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat verbod gaat er niet komen zolang de christelijke partijen nog een factor zijn. En ook andere partijen zullen dat stelsel niet willen laten vallen.

Partijen als de PVV hebben bovendien baat bij het schoppen tegen de regering. Als ze zelf gaan regeren, zullen ze de verkiezing daarna flink verliezen omdat ook zij compromissen hebben moeten sluiten.

En oh ja, corona. Doe er maar eentje, lekker koel met een citroentje.
Murray Walker
pi_206386836
Hoi leraren en leerlingen van FOK!, zijn jullie wel voldoende geboosterd en getest? Baidjoe maakt zich zorgen!

pi_206386959
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoi leraren en leerlingen van FOK!, zijn jullie wel voldoende geboosterd en getest? Baidjoe maakt zich zorgen!

[ link | afbeelding ]
Als je stopt met testen heb je dit gezeik niet. Griepjes testen we toch ook niet.
blablablabla
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:25:33 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206387006
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ link | afbeelding ]
Ik mis de mondkapjes op de scholen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206387027
Kap gewoon met dat hele test- en isolatiecircus.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:27:55 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206387036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je stopt met testen heb je dit gezeik niet. Griepjes testen we toch ook niet.
Zou die Badjoe zelf écht geloven dat zelftesten oplossingen biedt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206387051
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou die Badjoe zelf écht geloven dat zelftesten oplossingen biedt?
Natuurlijk niet.
Er zullen wel financiële belangen spelen.
blablablabla
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:30:18 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206387067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk niet.
Er zullen wel financiële belangen spelen.
Dat wil ik niet te hard stellen, ben moeilijk over te halen in geloven van complotten of allerlei verbanden. Maar ik geloof ook niet dat die gast niet zou snappen dat al die maatregelen een heilloze weg. Wat is het het dan? Financieel? Aandacht? Macht? Mensen laten lijden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:31:49 #123
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206387086
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat wil ik niet te hard stellen, ben moeilijk over te halen in geloven van complotten of allerlei verbanden. Maar ik geloof ook niet dat die gast niet zou snappen dat al die maatregelen een heilloze weg. Wat is het het dan? Financieel? Aandacht? Macht? Mensen laten lijden?
Teveel focussen op 1 ding, namelijk het virus. Dan verlies je andere zaken uit het oog.
Murray Walker
pi_206387154
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar dit zijn toch op zijn minst gemiddeld intelligente mensen, anders kom je niet op zo'n positie. Je moet wel bewust de boel saboteren om zover buiten de realiteit te staan qua standpunten en denkbeelden.. Baudet wil zijn neveninkomsten ook niet opgeven, hij doet alsof dat een principekwestie is maar in werkelijkheid zal het wel van dubieuze bronnen afkomstig zijn.
blablablabla
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:39:05 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206387179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar dit zijn toch op zijn minst gemiddeld intelligente mensen, anders kom je niet op zo'n positie. Je moet wel bewust de boel saboteren om zover buiten de realiteit te staan qua standpunten en denkbeelden.. Baudet wil zijn neveninkomsten ook niet opgeven, hij doet alsof dat een principekwestie is maar in werkelijkheid zal het wel van dubieuze bronnen afkomstig zijn.
Vandaar ook mijn vraag, wat beweegt die figuren zoals Koopman, Badjoe, Bleekers om zo te trammen hiervoor.
Het lijkt soms wel ideologie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')