--------------------quote:Amber alert voor vermist meisje (10 jaar), laatst gezien omgeving Raamsdonksveer
RAAMSDONKSVEER - De politie heeft een amber alert uitgegeven voor een 10-jarig meisje, Hebe, dat wordt vermist. Via een Amber Alert doet de politie een oproep aan iedereen om uit te kijken naar een vermist kind dat in levensgevaar is.
Het meisje is gehandicapt en heeft zorg nodig, zo meldt de politie. Ze is weg met een begeleidster in een zwarte Kia Picanto PR425K en werd voor het laatst gezien in Raamsdonksveer. Ze draagt een paarse rugtas, felroze jas en zwarte rok.
Meer informatie geeft de politie op dit moment niet.
https://www.telegraaf.nl/(...)eving-raamsdonksveer
Of ze hebben samen een ongeluk gehad?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:53 schreef myShizzle het volgende:
Dus die begeleidster heeft haar gekidnapt
Slootjes langslopen op de route hoeft toch geen uren te duren?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:03 schreef Momo het volgende:
Als ik het bericht van moeders lees denk ik niet ze de begeleidster verdenkt van ontvoering. Denk dat het waarschijnlijker is dat ze ergens in een sloot zijn gereden...
Wel als de auto eventueel kopje onder is gegaan in een diepe sloot/meertje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Slootjes langslopen op de route hoeft toch geen uren te duren?
In Vught zitten ze binnen gelukkigquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:06 schreef Momo het volgende:
Ik lees wel Vught, hopelijk zijn ze niet te prooi gevallen aan een of andere gekke crimineel. Maarja waarschijnlijk puur toeval dat het deze omgeving is.
Dat is een EBI he, geen forensische GGZ instelling waar mensen verlof krijgen of iets makkelijker kunnen ontsnappen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:06 schreef Momo het volgende:
Ik lees wel Vught, hopelijk zijn ze niet te prooi gevallen aan een of andere gekke crimineel. Maarja waarschijnlijk puur toeval dat het deze omgeving is.
Huhquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat is een EBI he, geen forensische GGZ instelling waar mensen verlof krijgen of iets makkelijker kunnen ontsnappen.
fixed :-)quote:
Of ergens in de struiken ligt. Dat is vorig jaar nog gebeurd, de slachtoffers werden pas na anderhalve dag teruggevonden:quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel als de auto eventueel kopje onder is gegaan in een diepe sloot/meertje.
Al zou ze haar wel verdenken denk ik niet dat het verstandig is dit wereldkundig te maken. Nog niet althans.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:03 schreef Momo het volgende:
Als ik het bericht van moeders lees denk ik niet ze de begeleidster verdenkt van ontvoering. Denk dat het waarschijnlijker is dat ze ergens in een sloot zijn gereden...
Naam en foto staan in het Twitter bericht. Verder niks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Is er nog wat meer info over de begeleidster?
Op Facebook stond ook een signalement.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:29 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Naam en foto staan in het Twitter bericht. Verder niks.
Zo werkt dat niet, het is niet zo dat je even de GPS van een telefoon uitleest, daarnaast moet je daar toestemming van de Officier van Justitie hebben, en zelfs als je dan toestemming hebt moet je op basis van zendmasten aan de gang, dat is volgens mij niet iets wat realtime kan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Politie moet toch wel vrij snel een telefoon kunnen tracken zeg maar waar die op het moment is, van die begeleidster dus. Of voor het laatst is geweest.
Normale mensen hebben geen Facebookquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op Facebook stond ook een signalement.
Waarom zo moeilijk doen voor een signalement op papier als er allemaal foto's zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)rking-uit-vught.html
Signalement
Omdat ze die niet licht uitgeven?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:32 schreef streamjohan het volgende:
Waarom vandaag pas een Amber Alert?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)rking-uit-vught.html
Signalement
Oké, maar lijkt me wel dat ze dat vrij snel in gang kunnen gaan zetten als ze over een paar uur nog niet terecht zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, het is niet zo dat je even de GPS van een telefoon uitleest, daarnaast moet je daar toestemming van de Officier van Justitie hebben, en zelfs als je dan toestemming hebt moet je op basis van zendmasten aan de gang, dat is volgens mij niet iets wat realtime kan.
Zeer vreemd, lijkt me sterk dat deze mevrouw gewoon lekker thuis zit nu. Dat zal toch vast wel gechecked zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:37 schreef roos94 het volgende:
Waarom staat dit in de telegraaf
. De politie kan niet zeggen wie de tweede persoon is die vermist is. Het gaat in ieder geval om een vrouw van 26 jaar oud met blond, halflang haar en blauwe ogen.
Volgens mij wordt het als een vrij zwaar opsporingsmiddel gezien, en ik kan me niet in andere zaken herinneren dat ze dit heel snel hebben ingezet, doorgaans is het ook niet nodig omdat men wel real time kentekens kan uitlezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, maar lijkt me wel dat ze dat vrij snel in gang kunnen gaan zetten als ze over een paar uur nog niet terecht zijn.
Serieuze vraag of wat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:37 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Zeer vreemd, lijkt me sterk dat deze mevrouw gewoon lekker thuis zit nu. Dat zal toch vast wel gechecked zijn?
Neem aan dat de familie van Sanne haar ook mist ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:37 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Zeer vreemd, lijkt me sterk dat deze mevrouw gewoon lekker thuis zit nu. Dat zal toch vast wel gechecked zijn?
Bedoelen ze daarmee niet de begeleidster?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:37 schreef roos94 het volgende:
Waarom staat dit in de telegraaf
. De politie kan niet zeggen wie de tweede persoon is die vermist is. Het gaat in ieder geval om een vrouw van 26 jaar oud met blond, halflang haar en blauwe ogen.
Wil je er alvast een reeks van maken?quote:
Waarschijnlijk omdat duizenden zieke geesten zo;''n persoon gaan opzoeken op facebook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat de moeder haar profielfoto op Facebook net aangepast heeft.
Ik zou er niet aan denken dat te doen als m’n kind vermist is.
Hoi @Momo Misschien de naam van de moeder in het screenshot in de OP even zwart maken? Nu gaan er weer allemaal mensen op haar Facebook kijken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat de moeder haar profielfoto op Facebook net aangepast heeft.
Hoezo? zit je jaren lang op feestboek berichtjes te posten die nergens over gaan. Drie keer per dag een andere profielfoto omdat je weer lekker hebt zitten poepen. Heb je een keer wat te melden en dan mag je je foto niet aanpassen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Je staat in één keer in de landelijke media hé, dan moet je wel goed voor de dag komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Stalken? Ik kwam het bericht zelf tegen op m’n tijdlijn. Doe eens normaal zeg, weet je eigenlijk wel wat de defenitie van ‘stalken’ is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat duizenden zieke geesten zo;''n persoon gaan opzoeken op facebook.
Ja, jij dus ook. wat bezielt je om die vrouw te gaan stalken?
Het berichtje is op andere media al een miljoenmiljard keer gedeeld. Zal een zwart blokje op Fok! iets uitmaken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoi @:Momo Misschien de naam van de moeder in het screenshot in de OP even zwart maken? Nu gaan er weer allemaal mensen op haar Facebook kijken.
Is niet gek, veel mensen bekijken profiel nu en moeder wil gewoon niet zo in beeld nu met haar eigen foto. Niks geks aan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat wil niet zeggen dat FOK! hier aan mee moet werken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het berichtje is op andere media al een miljoenmiljard keer gedeeld. Zal een zwart blokje op Fok! iets uitmaken.
Los daarvan, waarom zou je haar niet mogen opzoeken.
Waarom zou je wel? Lekker kijken wie er leed heeft?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het berichtje is op andere media al een miljoenmiljard keer gedeeld. Zal een zwart blokje op Fok! iets uitmaken.
Los daarvan, waarom zou je haar niet mogen opzoeken.
Zou kunnen ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:48 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Is niet gek, veel mensen bekijken profiel nu en moeder wil gewoon niet zo in beeld nu met haar eigen foto. Niks geks aan?
Deelt ze haar bericht niet om gedeeld te worden? Als het niet in de OP staat, dan wel tig keer via je tijdlijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoi @:Momo Misschien de naam van de moeder in het screenshot in de OP even zwart maken? Nu gaan er weer allemaal mensen op haar Facebook kijken.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:51 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een versie zonder naam in elk geval, misschien beter tegen de psychopaten hier
Die mag wel belaagd wordenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:51 schreef streamjohan het volgende:
[..]Naam van de vader boeit niet?
Daarom typ je nu ook haar hele naam?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef Speekselklier het volgende:
De enige die je misschien weg zo moeten halen is Sanne Bos, die heeft helemaal geen toestemming gegegevn om gedeeld te worden.
Van mij hoeft ze ook niet weg.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Daarom typ je nu ook haar hele naam?
Hebe ook geen toestemming gegeven dus haal die ook maar wegquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef Speekselklier het volgende:
De enige die je misschien weg zou halen is naam van de begeleider, die heeft helemaal geen toestemming gegegevn om gedeeld te worden. Maar ik daar zou ik scheit aan hebben, moet je maar geen kinderen zoekmaken.
Je weet niet wat er is gebeurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef Speekselklier het volgende:
Maar ik daar zou ik scheit aan hebben, moet je maar geen kinderen zoekmaken.
Dat zijn bots.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:57 schreef streamjohan het volgende:
Op die facebook die mensen die reclame maken voor een Telegram groep onder oprechte berichten...![]()
![]()
![]()
![]()
Zij is ook vermist.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef Speekselklier het volgende:
De enige die je misschien weg zou halen is naam van de begeleider, die heeft helemaal geen toestemming gegegevn om gedeeld te worden. Maar ik daar zou ik scheit aan hebben, moet je maar geen kinderen zoekmaken.
Gedurende de tijd dat een Amber Alert geldt, is het in het belang van het kind dat de naam gedeeld wordt. En die van eventuele mede-vermisten of vermeende daders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hebe ook geen toestemming gegeven dus haal die ook maar weg
Ah, ze is al veroordeeld terwijl we geen idee hebben wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:54 schreef Speekselklier het volgende:
Ja het was een sarcastische reactie omdat die sanne geen toestemming had gegeven maar de vrouw wordt vermist dus dat gaat een beetje moeilijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:59 schreef Viv het volgende:
[..]
Gedurende de tijd dat een Amber Alert geldt, is het in het belang van het kind dat de naam gedeeld wordt. En eventuele mede-vermisten of vermeende daders. Zodra de alert wordt ingetrokken, knippen we alle namen weer weg hier.
Weet ik, maar even voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja het was een sarcastische reactie omdat die sanne geen toestemming had gegeven maar de vrouw wordt vermist dus dat gaat een beetje moeilijk
Nee, staat iemand met een rookmachine voor de fun.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het erg mistig in de omgeving waar ze worden vermist?
Het was vanochtend overal mistig in Nederland, maar ze zijn sinds gister al vermist.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn. Hopelijk een misverstand…quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk liggen ze ergens met de auto op de bodem. Maar goed, we zullen zien.
Amber alert wordt zo ook verspreid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb haar zeker niet veroordeeld. Maar ook als het een ongeluk is is de begeleidster partij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ah, ze is al veroordeeld terwijl we geen idee hebben wat er is gebeurd.
En scheit.![]()
Hier is het bijvoorbeeld niet mistig, dus niet in het hele land.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Nee, staat iemand met een rookmachine voor de fun.
Serieus?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Moeder weet de media goed te vinden. Hopelijk gaan ze haar ook na. Meer zeg ik niet.
Oost en zuid NL was vanochtend vooral mistig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier is het bijvoorbeeld niet mistig, dus niet in het hele land.
En dat kan wel meespelen in de mogelijkheid van een ongeluk ofzo.
"Moet je maar geen kinderen zoekmaken" is gewoon haar als schuldige aanwijzen en dat is op dit moment absurd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik heb haar zeker niet veroordeeld. Maar ook als het een ongeluk is is de begeleidster partij.
Wie weet inderdaad, het is best een beetje raar dat de moeder haar profielfoto op Facebook net aangepast heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
of heeft de familie er mee te maken…
Wat dat betreft ligt van alles open.
Ik vind het ook een beetje vreemd maar laten we niet te snel conclusies trekken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:08 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wie weet inderdaad, het is best een beetje raar dat de moeder haar profielfoto op Facebook net aangepast heeft.
Daar denk je toch niet aan als je kind vermist is?
Tenzij...
Wat lul je nou dom? De foto is aangepast van een selfie naar een foto van één van haar vermiste kinderen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:08 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wie weet inderdaad, het is best een beetje raar dat de moeder haar profielfoto op Facebook net aangepast heeft.
Daar denk je toch niet aan als je kind vermist is?
Tenzij...
Niks absurds aan. Als de begeleidster de auto in de sloot heeft gereden is ze er nog steeds bij betrokken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
"Moet je maar geen kinderen zoekmaken" is gewoon haar als schuldige aanwijzen en dat is op dit moment absurd.
Was een sarcastische verwijzing naar MissButterflyy in NWS / [Amber Alert] 10-jarig meisje Hebe vermistquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom? De foto is aangepast van een selfie naar een foto van één van haar vermiste kinderen.Kom je uit een fucking ei ofzo?
[ afbeelding ]
Misschien niet eens zo'n gek plan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ga lekker helpen zoeken in plaats van in Fok! elk woord op een weegschaaltje leggen.
Welk bericht?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:22 schreef NoXia het volgende:
Het bericht is verwijderd. Wie weet snel nieuws.
Welk bericht?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:22 schreef NoXia het volgende:
Het bericht is verwijderd. Wie weet snel nieuws.
Meer naar onderen staat het wel nogquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:25 schreef NoXia het volgende:
Oh nee, staat er nog maar niet meer op haar tijdlijn?
https://www.facebook.com/(...)3RBj2wukzreqnboqy4Ul
Denk je dat ze zo even een blik van honderden agenten opentrekken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:29 schreef streamjohan het volgende:
En de politie geeft aan landweggetjes "te proberen"? Doen ze dat zelf niet?
Geen capaciteit voor, dus zo gaat het sneller.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:29 schreef streamjohan het volgende:
En de politie geeft aan landweggetjes "te proberen"? Doen ze dat zelf niet?
Als Hebe Amalia was, welquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk je dat ze zo even een blik van honderden agenten opentrekken?
Voor een amber alert toch wel?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het niet beter dit door bijvoorbeeld https://www.cpv-nl.nl/ te laten coordineren in plaats van een willekeurige Fieke op Facebook?quote:
Kom Fieke is al organisator van een paar Faceboek-groepen over punniken en gipskabouters en dat doet ze best goed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is het niet beter dit door bijvoorbeeld https://www.cpv-nl.nl/ te laten coordineren in plaats van een willekeurige Fieke op Facebook?
Volgens mij is Fieke een vriendin van de fam.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is het niet beter dit door bijvoorbeeld https://www.cpv-nl.nl/ te laten coordineren in plaats van een willekeurige Fieke op Facebook?
Neemt niet weg dat het beter is om het te laten coördineren door mensen die er ervaring mee hebben. Dit helpt niemandquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:44 schreef NoXia het volgende:
[..]
Volgens mij is Fieke een vriendin van de fam.
We leven nu in een participatiemaatschappij héquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het beter is om het te laten coördineren door mensen die er ervaring mee hebben. Dit helpt niemand
Dat kan prima. Maar wel gecoördineerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:49 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
We leven nu in een participatiemaatschappij hé
Dat weet je niet, als je moet gaan zoeken in bossen oid zal dat gecoördineerd moeten zijn, maar zoeken langs de weg kan iedereen doen. Valt ook niet zoveel uit te wissen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het beter is om het te laten coördineren door mensen die er ervaring mee hebben. Dit helpt niemand
Welnee, alle hulp is welkom en bovendien vinden meestal de mensen die de hond uitlaten of een wandelaar het gene wat/wie vermist is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan prima. Maar wel gecoördineerd.
Op de Eindhovense woonwagenkampen zullen ze wel klaar zijn inmiddels. Daar hadden ze er duizend.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben niet ingelicht en ging er dus vanuit dat het opgelost was toen ik het topic zag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is het FOK detective team al geformeerd?
Dat doet die vriendin v/d familie toch ook?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan prima. Maar wel gecoördineerd.
Nee, dat is gewoon vermist.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zullen meer wegen zijn van Raamsdonksveer naar Vught. Binnenwegen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Van Raamsdonkveer naar Vught is eigenlijk vrij eenvoudig rijden via de A59. De speculaties over dat ze te water zijn geraakt lijken me in die zin best vergezocht.
Je weet niet of ze over de snelweg zijn gegaan, daarnaast zul je ook een keer er op en er af moeten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Van Raamsdonkveer naar Vught is eigenlijk vrij eenvoudig rijden via de A59. De speculaties over dat ze te water zijn geraakt lijken me in die zin best vergezocht.
Zie oproep van de moeder in de OP; graag zoeken op de alternatieve route.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee, dat weten we niet inderdaad, maar als je de A59 op gaat, rijdt je op een standaard snelweg met vangrails en is te water geraken daar iig nagenoeg uitgesloten wat mij betreft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Je weet niet of ze over de snelweg zijn gegaan, daarnaast zul je ook een keer er op en er af moeten.
Langs de A59 ligt trouwens genoeg water.
Als mensen allemaal langs dezelfde route zoeken is dat niet handig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat weet je niet, als je moet gaan zoeken in bossen oid zal dat gecoördineerd moeten zijn, maar zoeken langs de weg kan iedereen doen. Valt ook niet zoveel uit te wissen.
Daarbij gaat het om een route van 51 kilometer die afgezocht moet worden, dat kun je niet even regelen met professionals.
De mist trekt gelukkig snel weg, dus denk dat de heli zo ook wel de lucht in gaat.
Los daarvan, ook zonder vangrails, is de A59 om de genoemde tijden altijd best druk, De kans dat je daar ongezien de berm in verdwijnt durf ik wel uit te sluiten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee, dat weten we niet inderdaad, maar als je de A59 op gaat, rijdt je op een standaard snelweg met vangrails en is te water geraken daar iig nagenoeg uitgesloten wat mij betreft.
Dan nog kan er vast begonnen worden. Jij zit je achter je computer druk te maken en doet niks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als mensen allemaal langs dezelfde route zoeken is dat niet handig.
Dit gaat niet om zoekteams maar om het in goede banen leiden van de zoekactie. Laatst waren ze te zien bij de NPO. Ze kunnen binnen een paar uur op locatie zijn. Ze houden ook keurig bij waar wel en waar niet gezocht is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan nog kan er vast begonnen worden. Jij zit je achter je computer druk te maken en doet niks.
Voordat professionele teams zijn ingezet ben je gerust een dag verder, als ze een ongeluk hebben gehad is er een kans dat er nog iemand leeft, dan kun je beter meteen beginnen.
Nogmaals, dit gaat niet om een zoekactie in een bos oid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit gaat niet om zoekteams maar om het in goede banen leiden van de zoekactie. Laatst waren ze te zien bij de NPO. Ze kunnen binnen een paar uur op locatie zijn. Ze houden ook keurig bij waar wel en waar niet gezocht is.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Nogmaals, dit gaat niet om een zoekactie in een bos oid.
Bemoei je er gewoon niet mee.
Omdat er gevraagd wordt te zoeken op de route die 51 kilometer lang is, en daarvan de buitenwegen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Misschien is ze met het meisje wel de Loonse en Drunense duinen ingegaan..
Dat bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Nogmaals, dit gaat niet om een zoekactie in een bos oid.
Bemoei je er gewoon niet mee.
Onzin, dat is gewoon een aanname van die moeder op basis van wat altijd het protocol is geweest: ophalen in Raamsdonksveer en via de A59 naar Vught.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat er gevraagd wordt te zoeken op de route die 51 kilometer lang is, en daarvan de buitenwegen.
Het is geen zoekactie in een bos waar mogelijk een lijk ligt, ze zoeken een fucking auto langs de weg.
Ja, dus daar ga je eerst zoeken. En dat hoeft niet zo gecoördineerd. Er zijn helemaal geen aanwijzingen dat ze in de Loonse duinen moeten zoeken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, dat is gewoon een aanname van die moeder op basis van wat altijd het protocol is geweest: ophalen in Raamsdonkveer en via de A59 naar Vught.
Natuurlijk begin je daar, maar het lijkt me wel van belang dat het gecoördineerd gebeurt en niet lukraak landwegen inslaan.. de eerste 24-48u zijn cruciaal - daarna neemt de kans op levend terugvinden aanzienlijk af.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, dus daar ga je eerst zoeken. En dat hoeft niet zo gecoördineerd. Er zijn helemaal geen aanwijzingen dat ze in de Loonse duinen moeten zoeken.
Geen verdere informatie kan gegeven worden?quote:De politie roept iedereen op uit te kijken naar Hebe. Daarbij zou de politie hebben aangegeven vooral vooral landweggetjes te proberen tussen Vught en Raamsdonksveer. Dat schrijft een vriendin die helpt met het coördineren van de zoektocht op social media. Zij laat ook weten dat er op dit moment op advies van de politie geen verdere informatie gegeven kan worden.
Dat moet inderdaad ook gebeuren, maar tot dat er echt coördinatie is kan het geen kwaad als mensen een extra oogje open houden op en langs de route. Zolang dat niet het geval is kun je wel niks doen, maar dat heeft ook geen zin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk begin je daar, maar het lijkt me wel van belang dat het gecoördineerd gebeurt en niet lukraak landwegen inslaan.. de eerste 24-48u zijn cruciaal - daarna neemt de kans op levend terugvinden aanzienlijk af.
Vast. Maar gisteravond was er nog geen Amber Alert uitgegaan dus heeft een vriendin van de familie zich aangeboden om alvast te zoeken. Niks mis mee, wordt nu heus wel overgenomen door de politie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De normale weg naar huis is 30 minuten via snelweg en heel simpel, daar kan het niet fout gegeaan zijn. Al andere manieren zijn erg omslachtig en lang. Dat de politie niet langs de snelweg zoekt, maar wel over landweggetjes praat en geen verder info wil geven, is erg verontrustend. Lijkt me een ongeluk uit te sluiten. Ben bang dat die begeleider er wel iets mee te maken heeft (kan ook indirect via familie/vriend whatever).quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:23 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Geen verdere informatie kan gegeven worden?
Als je beetje op social media kijkt, al vele vele jaren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Er wordt nergens vermeld hoe lang Sanne al begeleider van Hebe is, toch?
Volgens mij zit het bij de vermissing van volwassenen een beetje anders, en moeten er meer uren verstrijken voor er echt een oproep wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef roos94 het volgende:
Fijn voor de familie van Sanne, die ook vermist is, dat geen websites reppen over haar en dat haar vermissing dus eigenlijk niet boeit.
Griekse godin van de jeugd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is een soort plant/ kruid.
Aparte naam, wel mooi.
Wat valt er verder dan te zeggen? De vermissing is pas sinds gisteravond.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:40 schreef streamjohan het volgende:
Er is verdomd weinig in het nieuws hierover overal.
Beter dan de standaard 16 jarige Precilla die het laatst is gezien in een VW Golf die naar België is gereden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is een soort plant/ kruid.
Aparte naam, wel mooi.
Het is verwarrend. Op FB moeder lijkt ze heel lang te zoeken naar begeleiders. De tijdlijn loopt alleen een beetje door elkaar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Er wordt nergens vermeld hoe lang Sanne al begeleider van Hebe is, toch?
Dat gebeurd ook, achter de schermen. Reken maar dat hier heel snel heel wat rechercheurs en agenten op worden gezet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:41 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Dat ze bijv bezig zijn met zoeken, professioneel
Een kind met zo'n intensieve zorgvraag, hou je niet even een nachtje bij je om films te kijken en popcorn te eten. Die verdwijnt niet zomaar. Het is sowieso foute boel. Kind is ook afhankelijk van sondevoeding.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat valt er verder dan te zeggen? De vermissing is pas sinds gisteravond.
Als ze vandaag niet gevonden worden wordt het wel heel vreemd en zal meer informatie naar buiten komen.
Maar het wordt niet gedeeld op FOK! dus gebeurt het nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook, achter de schermen. Reken maar dat hier heel snel heel wat rechercheurs en agenten op worden gezet.
Mensen melden op Twitter dat er vanmorgen ook al een politiehelikopter was ingezet daar in de omgeving.
Ze kunnen alsnog een ongeluk hebben gehad. Auto te water. Het zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een kind met zo'n intensieve zorgvraag, hou je niet even een nachtje bij je om films te kijken en popcorn te eten. Die verdwijnt niet zomaar. Het is sowieso foute boel. Kind is ook afhankelijk van sondevoeding.
De rol van Sanne is ook nog niet duidelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:37 schreef roos94 het volgende:
Fijn voor de familie van Sanne, die ook vermist is, dat geen websites reppen over haar en dat haar vermissing dus eigenlijk niet boeit.
Dat is ook foute boel. Ze zitten niet ergens te klaverjassen. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze dood ofwel ernstig verwond/ontvoerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze kunnen alsnog een ongeluk hebben gehad. Auto te water. Het zou zomaar kunnen.
Heeft u link?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:49 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik las mee bij het bericht van Facebook van de moeder. Daar staat onder van de collega's van Sanne dat ze op WhatsApp mee lijkt te lezen (online staat) bij haar werkgroepen. Dat zegt nog niks want ze hoeft het natuurlijk niet zelf te zijn.
Die informatie moet terecht bij de politie dan ipv op Facebook. Geloof die verhalen niet altijd zo…quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:49 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik las mee bij het bericht van Facebook van de moeder. Daar staat onder van de collega's van Sanne dat ze op WhatsApp mee lijkt te lezen (online staat) bij haar werkgroepen. Dat zegt nog niks want ze hoeft het natuurlijk niet zelf te zijn.
Omdat die een halve dag meegaat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:51 schreef streamjohan het volgende:
Goede batterij heeft die telefoon in ieder geval.
Bij amper gebruik tegenwoordig wel snel 36-48 uur.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:51 schreef streamjohan het volgende:
Goede batterij heeft die telefoon in ieder geval.
Of de politie is online op haar whatsappquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die informatie moet terecht bij de politie dan ipv op Facebook. Geloof die verhalen niet altijd zo…
Misschien wel de politie die meeleest via Web Whatsapp op Sanne d'r laptop om dingen uit te sluiten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:49 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik las mee bij het bericht van Facebook van de moeder. Daar staat onder van de collega's van Sanne dat ze op WhatsApp mee lijkt te lezen (online staat) bij haar werkgroepsapp. Dat zegt nog niks want ze hoeft het natuurlijk niet zelf te zijn.
Niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:53 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Online staan zegt niks. Kan ook zo ingesteld zijn.
Dit dus. Ze zijn vanochtend even langs geweest bij haar woning denk ikquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Of de politie is online op haar whatsapp
En die telefoon had ze gisteren niet bij?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit dus. Ze zijn vanochtend even langs geweest bij haar woning denk ik
https://web.whatsapp.com/quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:54 schreef streamjohan het volgende:
[..]
En die telefoon had ze gisteren niet bij?
Srsly... open mond...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:28 schreef Nielsch het volgende:
De tering wat een reacties in dit topic.
Dat lijkt mij aannemelijker inderdaadquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Of de politie is online op haar whatsapp
Enige politiehelikopter die momenteel actief is hangt rond Barneveld (en dat kan voor alles zijn), maar buiten afgelopen nacht is er geen helikopter meer actief geweest in die buurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.telegraaf.nl/c/1814137331/
Volgens mij zegt de politie juist helemaal niets hierover. En ja, ze houden met meerdere scenario's rekening.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Politie zegt toch zo’n beetje alle wegen te hebben uitgekamd en dat ze ook rekening houden met dat ze heel ergens anders naartoe gegaan zijn.
Telegraaf meldt dat ze in 'onbekende richting' zijn vertrokken vanaf het opvangadres. Lijkt me dat daar snel meer duidelijk over wordt (voor de politie). Tegenwoordig hangen overal camera's (of ring deurbellen).quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Politie zegt toch zo’n beetje alle wegen te hebben uitgekamd en dat ze ook rekening houden met dat ze heel ergens anders naartoe gegaan zijn.
Er is zojuist een politiehelikopter opgestegen op Schiphol. Die zal wel gaan zoeken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Enige politiehelikopter die momenteel actief is hangt rond Barneveld (en dat kan voor alles zijn), maar buiten afgelopen nacht is er geen helikopter meer actief geweest in die buurt.
Daarom, fijn voor de familie van sanne die nu wss ook in complete paniek is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:14 schreef streamjohan het volgende:
Zoektocht naar Hebe lees ik overal. Nergens de naam van Sanne, alleen 'begeleidster'.
Die gaat ook niet bepaald die kant op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er is zojuist een politiehelikopter opgestegen op Schiphol. Die zal wel gaan zoeken.
Omdat de rol van haar niet bekend is. Het is eigenlijk een heel logisch verloopquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:14 schreef streamjohan het volgende:
Zoektocht naar Hebe lees ik overal. Nergens de naam van Sanne, alleen 'begeleidster'.
Omdat S. nog geen verdachte is houd ik het ook op begeleidster.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daarom, fijn voor de familie van sanne die nu wss ook in complete paniek is.
Ik zie het ja. Ik dacht dat hij een draai zou maken naar het zuiden maar hij maakt nu een rondje boven Weesp. Lijkt een gewone patrouillevlucht.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Die gaat ook niet bepaald die kant op.
Heb het eigenlijk aanstaan om straaljagers vanuit Leeuwarden te volgen, maar zie dus ook de helikopters.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:22 schreef Speekselklier het volgende:
Zitten jullie nou serieus politie-helicopters te volgen. Heb je echt niks betrs te doen?
Facebook toont vooral wat je wilt zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, daarmee is natuurlijk niks uitgesloten hè.
Facebook laat niet zien hoe iemand daadwerkelijk is.
Dan moet je telefoon nog steeds op hetzelfde wifi netwerk zitten :-)quote:
Als je haar posts bekijkt lijkt ze zeer begaan te zijn met het kind, wat ik me misschien kan voorstellen is dat ze te veel hechting heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, daarmee is natuurlijk niks uitgesloten hè.
Facebook laat niet zien hoe iemand daadwerkelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |