abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2023 @ 13:17:16 #203
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209591338


Noice. Had al de reguliere GA-B2100 in geel, maar heb nu ook de ICERC JDM versie geimporteerd. :D
In de serie ook een Frogman en 5600-serie: https://gshock.casio.com/(...)d/love-the-sea-2023/ .

En morgen de start voor de (NLse) Maen Hudson 38 Mk4 Heritage... › https://www.maenwatches.c(...)mk4-heritage-edition

Now... I ain't saying it looks a bit like an early 50's Rolex Milgauss, but it sure quacks like a duck. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_209591348
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:17 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]

Noice. Had al de reguliere GA-B2100 in geel, maar heb nu ook de ICERC JDM versie geimporteerd. :D
In de serie ook een Frogman en 5600-serie: https://gshock.casio.com/(...)d/love-the-sea-2023/ .

En morgen de start voor de (NLse) Maen Hudson 38 Mk4 Heritage... › https://www.maenwatches.c(...)mk4-heritage-edition
[ afbeelding ]
Now... I ain't saying it looks a bit like an early 50's Rolex Milgauss, but it sure quacks like a duck. :P
Je hebt de kroon al wel dichtgedraaid hoop ik? :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 21 juni 2023 @ 13:22:22 #205
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209591388
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je hebt de kroon al wel dichtgedraaid hoop ik? :P
:P Goede spot. Ik bedoel... voor de fotoshoot is het handig dat 'ie niet constant doorloopt, maar aan de andere kant wel suf zo met een gepopte crown zo. :+
Ik weet nog niet of ik 'em ga pre-orderen. :X Maar de Casio kwam net met FedEx binnen! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:51:47 #206
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209602821
Ook purdy nice btw
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 24 juni 2023 @ 19:38:22 #207
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209634450


Heeft ook wel wat, volgende maand beschikbaar, 3 nieuwe modellen in de Seiko Prospex PADI range. :D

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_209676995
Wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik zoek als cadeau een dameshorloge van max ¤500. De ontvanger is geen liefhebber oid maar wil wel graag een nieuw horloge. Ik wil eigenlijk wegblijven bij designerhuizen die inwisselbare klokjes maken (Armani, Guess en dat soort merken). Welk merk is interessant? Iets van Certina bv? Kwam ook dit tegen:



Wat is voor deze prijsklasse een goede prijs/kwaliteitverhouding?
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 12:03:37 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209677546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:14 schreef Bugno3 het volgende:
Wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik zoek als cadeau een dameshorloge van max ¤500. De ontvanger is geen liefhebber oid maar wil wel graag een nieuw horloge. Ik wil eigenlijk wegblijven bij designerhuizen die inwisselbare klokjes maken (Armani, Guess en dat soort merken). Welk merk is interessant? Iets van Certina bv? Kwam ook dit tegen:

[ afbeelding ]

Wat is voor deze prijsklasse een goede prijs/kwaliteitverhouding?
Tja, Hamilton heeft een aantal damesklokjes rond die prijs. Zijn dan wel quartz, en of je ze mooi vindt is natuurlijk smaakgebonden, maar het is wel een 'echt' merk en geen zoals jij het noemt, 'designerhuis' ding.

Edit: Seiko heb je ook nog natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209677639
Tissot.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 12:16:38 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209677700
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
Tissot.
Ook nog een goede suggestie ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:23:04 #212
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_209677781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:14 schreef Bugno3 het volgende:
Wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik zoek als cadeau een dameshorloge van max ¤500. De ontvanger is geen liefhebber oid maar wil wel graag een nieuw horloge. Ik wil eigenlijk wegblijven bij designerhuizen die inwisselbare klokjes maken (Armani, Guess en dat soort merken). Welk merk is interessant? Iets van Certina bv? Kwam ook dit tegen:

[ afbeelding ]

Wat is voor deze prijsklasse een goede prijs/kwaliteitverhouding?
Citizen
pi_209678081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tja, Hamilton heeft een aantal damesklokjes rond die prijs. Zijn dan wel quartz, en of je ze mooi vindt is natuurlijk smaakgebonden, maar het is wel een 'echt' merk en geen zoals jij het noemt, 'designerhuis' ding.

Edit: Seiko heb je ook nog natuurlijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
Tissot.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:23 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Citizen
Dank! Ik ga eens kijken.
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:35:48 #214
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209694237
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:14 schreef Bugno3 het volgende:
Wellicht vloeken in de kerk hier, maar ik zoek als cadeau een dameshorloge van max ¤500. De ontvanger is geen liefhebber oid maar wil wel graag een nieuw horloge. Ik wil eigenlijk wegblijven bij designerhuizen die inwisselbare klokjes maken (Armani, Guess en dat soort merken). Welk merk is interessant? Iets van Certina bv? Kwam ook dit tegen:

[ afbeelding ]

Wat is voor deze prijsklasse een goede prijs/kwaliteitverhouding?
Die mag je scharen onder de categorie 'designerhuizen'. Ja, er staat een bekende naam op de wijzerplaat, maar daar is ook alles mee gezegd.

Pijl een beetje wat voor een smaak ze heeft... voor iemand een keuze maken is altijd een beetje gevaarlijk. Als een man ken je natuurlijk 'Maserati' van de V8 GranTurismo e.d. en vind je donkere tint dat doet denken aan carbon fiber erg macho & cool. Maar wat jij zou kiezen is niet zozeer wat een dame kiest (als kind gaan jongens ook meestal voor een auto en niet voor een Barbie en omgekeerd, hoewel het natuurlijk woke 2023 is en alles mag en kan natuurlijk). Die gaan vaak voor iets kleiners, het moet de tijd aangeven, maar niet veel anders aanvoelen als een armbandje. Een kleine chique accessoire (don't take it from me, take it from her ), dezent, eerder geen statement. Zo vind kwam ik er op een beurs achter dat mijn vriendin zoiets wel mag, een Junghans Max Bill Dameshorloge:



Dat is een mechanisch horloge. Maar heb je bijv. ook als Quartz precies in budget...



Draagt ze in het weekend of af en toe langer geen horloge, dan is een mechanisch horloge allicht overkill. Quartz en Solar is op zich helemaal prima.

Vrouwen vinden Swatch altijd wel leuk. Het is eigenlijk plastic weggooi troep kwaliteit en die tikken echt heel onprecies en luid, maar ja, de doorsnee vrouw gaat toch eerder voor fashion look dan dat hun horology interesseert en hoe een klokje nu precies tikt. Ook de gehypte MoonSwatch collab met Omega is mogelijk iets voor haar, die heb je in veel bonte kleuren. Maar neem eens een kijkje bij Timex: https://www.timex.eu/brow(...)est-selling-watches/ die zijn net zo hip en speels, maar imho veel nicer. Als je echt speels wilt ben je bij https://mrjoneswatches.com aan het juiste adres.

Casio heeft wel een geinige line-up voor vrouwen onder de 'Sheen'-naam: https://www.casio.com/nl/watches/sheen/ , wel een beetje plastic fantastic ook. Een liga daarboven speelt Seiko. Die hebben echt leuke damenhorloges die bijvoorbeeld als inspiratie een merk heeft zoals Cartier.

Kan natuurlijk zijn dat ze hartstikke geïnteresseerd is in horloges en band uit staal met een mechanisch uurwerk erin. Als je je budget kunt strekken is de zeer geliefde PRX-range van Tissot er ook in kleinere maten die prima als unisex door kunnen :Y . Of misschien een Seastar in 36mm. 34-36mm is toch een beetje een goldilocks bereik wat betreft damehorloges denk ik. Inderdaad heb je dan nog merken als Citizen e.d. die ook voor kwaliteit staan. ^O^ Maar het is vooral smaak. Ik zeg altijd 'iets zou niet bestaan als ze er niemand voor zouden kunnen vinden'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:50:42 #215
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209694368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:35 schreef shiz het volgende:

[..]
Ik zeg altijd 'iets zou niet bestaan als ze er niemand voor zouden kunnen vinden'.
Goeie post. ^O^

Een meidenduiker? :)
37mm.





https://citizen.com.sg/product/eo2022-02a/

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 29-06-2023 18:09:17 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 juli 2023 @ 17:03:14 #216
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_209735119
Tot twee keer toe heb ik een horlogeband die of te strak, of te los kan, maar nooit precies goed genoeg voor mijn pols :')

Als ik hem te strak doe, krijg ik na verloop van tijd spierpijn aan mijn pols.
Doe ik hem te los, dan glibbert hij om mijn pols en moet ik hem constant goed doen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of is het gewoon de sportschool bezoeken om mijn polsen sterker te maken?
  zondag 2 juli 2023 @ 17:11:25 #217
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_209735325
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:03 schreef Ypmaha het volgende:
Tot twee keer toe heb ik een horlogeband die of te strak, of te los kan, maar nooit precies goed genoeg voor mijn pols :')

Als ik hem te strak doe, krijg ik na verloop van tijd spierpijn aan mijn pols.
Doe ik hem te los, dan glibbert hij om mijn pols en moet ik hem constant goed doen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of is het gewoon de sportschool bezoeken om mijn polsen sterker te maken?
Zoek een bandje uit met microverstelling:
  zondag 2 juli 2023 @ 20:35:18 #218
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209738184
quote:
80s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:11 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Zoek een bandje uit met microverstelling:
[ afbeelding ]
Deze kan je zelf op de juiste maat zetten toch, door die springbar te verwijderen en op de juiste positie terug te plaatsen.

Mijn Seiko heeft een quick adjust clasp. Daar zit de verstelling gewoon ingebouwd in het sluitmechisme. Drukken om te openen, doordrukken om te verstellen. Ideaal systeem.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 2 juli 2023 @ 20:52:30 #219
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209738482
Als het een strap (leer, canvas etc) en je horloge heeft lugs met pins, dan kun je dat bandje gewoon uitwisselen (in principe ook veelal voor staalarmbanden) voor eentje waar de uitsparingen wat dichter bij elkaar zitten (of gewoonweg beter uitvallen). Aardig wat merken hebben staalbanden met een glidelock-like systeem dat 'on-the-fly adjustment' heeft... of een 'diver's extension'.


Ik had vandaag mijn Australis SeaShade om, die heeft zo'n staalband met on-the-fly adjusment... zo ook mijn huidige daily, de Citizen PMD56-2952. Ideaal. ^O^


Een clasp heeft meestal ook wel 3-5 microadjust posities zoals Mano_ al opmerkte. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 3 juli 2023 @ 10:53:08 #220
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209743777
Vandaag is weer zo'n dag dat de MoonSwatch Moonshine Gold uit komt (elke volle maand wordt er geproduceerd en een maand later tijdens volle maan verkocht)... telkens met een andere motief voor de Moonshine Gold secondewijzer die een knipoog doet naar de naam van de volle maand. Dit keer een knipoog naar de 'strawberry full moon'... dus... aardbeien op de secondewijzer.



Uhm... :X Maybe this has gone too far.

-- Maar goed, de laatst gelanceerde verschrikkelijke Maen Manhattan 37 met een kers is ook uitverkocht.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_209744163
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:03 schreef Ypmaha het volgende:
Tot twee keer toe heb ik een horlogeband die of te strak, of te los kan, maar nooit precies goed genoeg voor mijn pols :')

Als ik hem te strak doe, krijg ik na verloop van tijd spierpijn aan mijn pols.
Doe ik hem te los, dan glibbert hij om mijn pols en moet ik hem constant goed doen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of is het gewoon de sportschool bezoeken om mijn polsen sterker te maken?
De klok van vandaag heeft een Marine Nationale bandje. Die zijn traploos en kun je dus in elke maat afstellen.
Voorbeeldjes:

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 juli 2023 @ 11:25:34 #222
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209744227
Heb deze ook:

Geen gaatjes in de gevlochten band.
Daar gaat de pin van de buckle gewoon door elke willekeurige positie. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 4 juli 2023 @ 23:23:00 #223
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_209765372
Gevaarlijk, via werk -30% bij de Seiko-importeur krijgen...



Tikkie groter dan verwacht, but can't complain. *)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_209861884
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 11:27:34 #225
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209862373
quote:
Eugene van Baal is daadwerkelijk waar ik (de meeste van) mijn horloges gekocht heb ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209962300
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_209962336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 11:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Eugene van Baal is daadwerkelijk waar ik (de meeste van) mijn horloges gekocht heb ja.
Mijn Maurice LaCroix kwam ook daarvandaan.

Een schoolvriend van de middelbare school in de jaren negentig woonde destijds naast Eugene zelf :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210016052
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 26 juli 2023 @ 18:10:34 #229
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_210047706
Afgelopen weekend een sjiek polsklokkie gekocht:

Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium *O*
pi_210049312
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 18:10 schreef DemonRage het volgende:
Afgelopen weekend een sjiek polsklokkie gekocht:
[ afbeelding ]
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium *O*
Mooi klokje!
Veel plezier ermee.
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:43:26 #231
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210057490
Nice. Can't go wrong. Een goede one piece collection zou 'ie ook wel zijn.
Beetje sjiek, beetje sportief. :Y

Heb er weleens eentje om m'n pols gedaan, misschien was het de staalband met male endlinks, maar bij mij stond het niet echt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210070442
Iemand interesse in deze horloges? Sekonda quartz en Seiko 5, lopen beide niet



gratis, ophalen in utrecht thv de winkel van horlogebandjes.nl of versturen per post
pi_210140473
Newsflash, bij nader inzien blijkt het rijden in Lamborghini's en het huren van rooftop penthouses in downtown LA voor 100k per maand toch niet rendabel te zijn voor een handelaar in tweedehands klokjes met een niche YouTube kanaal:


Gozer runde een soort ponzi scheme waarbij hij horloges in consignatie verkocht zonder de eigenaar van het horloge uit te betalen. Pure oplichting.
Erg vermakelijk om te volgen tho. Soort real life soap.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-08-2023 11:05:17 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210142128
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Newsflash, bij nader inzien blijkt het rijden in Lamborghini's en het huren van rooftop penthouses in downtown LA voor 100k per maand toch niet haalbaar te zijn voor een handelaar in tweedehands klokjes met een niche YouTube kanaal:


Gozer runde een soort ponzi scheme waarbij hij horloges in consignatie verkocht zonder de eigenaar van het horloge uit te betalen. Pure oplichting.
Erg vermakelijk om te volgen tho. Soort real life soap.
Hopelijk krijgt hij nu een paar jaar een all-inclusive arrangement aangeboden door justitie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210142228
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Waarschijnlijk heeft hij geld geleend van een loan shark dus de kans is aanwezig dat er op korte termijn iemand met een honkbalknuppel voor zijn neus staat. Aan boze klanten die voor tienduizenden dollars het schip in gegaan zijn ook geen gebrek. Zelfmoord en de gevangenis zijn reële opties. Top entertainment in ieder geval.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-08-2023 11:10:16 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210142270
Geen medelijden met oplichters :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 11:29:17 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210142502
Vreemd hoe dingen gaan. Ik heb onder andere 2 Longines. 1 daarvan ligt bij mijn moeder, want zij draagt dat horloge graag, máár heeft zelf ook een Longines. Nu moest aan dat horloge een nieuw bandje, dus ik ben met haar mee gegaan.

Dan zitten we daar, en ik zie vervolgens een Longines liggen in het blauw, een chronograaf, de L2.859.4.92.0. Ik denk, gaaf, voor afwisseling is dat leuk, een blauw horloge, 44mm, mooi ding. Maar, vervolgens valt mijn oog op de L2.773.4.92.0. Die lag daar met een witte wijzerplaat. Mijn 2 Longines hebben een witte wijzerplaat, dus een 3e daar aan toevoegen is wat overdreven, vandaar ook mijn interesse in blauw.

Nu is dit horloge ook in het blauw te krijgen, maar dan wordt de wijzerplaat nogal onoverzichtelijk en hij is 42mm. Dat is me eigenlijk net te klein. Daarnaast heb ik al een Retrograde, maar die draagt mijn moeder dus vooral en ik heb geen zin om hem voor af en toe een keer daar te gaan halen.

Maar die L2.773.4.92.0 is een prachtig horloge, ook al is hij 42mm, maar in blauw gaat 'm dat niet worden. Het probleem is nu dat als ik die chronograaf koop, want die is in 44mm, dan denk ik 'had ik niet beter....?', maar dat denk ik andersom ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210142970
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Newsflash, bij nader inzien blijkt het rijden in Lamborghini's en het huren van rooftop penthouses in downtown LA voor 100k per maand toch niet rendabel te zijn voor een handelaar in tweedehands klokjes met een niche YouTube kanaal:


Gozer runde een soort ponzi scheme waarbij hij horloges in consignatie verkocht zonder de eigenaar van het horloge uit te betalen. Pure oplichting.
Erg vermakelijk om te volgen tho. Soort real life soap.
Dit heb ik destijds een beetje gevolgd, wat een soap idd. Die beroving was dus fake _O- dat werd toen al vermoed
pi_210147385
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dit heb ik destijds een beetje gevolgd, wat een soap idd. Die beroving was dus fake _O- dat werd toen al vermoed
Hij is meerdere keren zogenaamd "beroofd", onder andere van een Richard Mille. Dat is natuurlijk wel lekker geld verdienen. Je krijgt van iemand een Richard Mille in consignatie, die verkoop je. Vervolgens beweer je dat ie gestolen is en je hebt weer een paar ton om mee te spelen. Maar goed, waarschijnlijk heeft hij dus valse aangiftes gedaan bij de politie dus dit zal allemaal niet zonder consequenties blijven natuurlijk.

Alsof dit allemaal nog niet genoeg is was de heer Farrer, om de eindjes aan elkaar te knopen, tevens actief in de "gay for pay" scene. Ook is hij een stuk of zes keer van de weg geplukt voor rijden onder invloed. Teveel om op te noemen eigenlijk. De liefhebbers kan ik deze reddit aanraden: https://www.reddit.com/r/TheTpGentleman/ Echt topentertainment dit.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210160497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Hij is meerdere keren zogenaamd "beroofd", onder andere van een Richard Mille. Dat is natuurlijk wel lekker geld verdienen. Je krijgt van iemand een Richard Mille in consignatie, die verkoop je. Vervolgens beweer je dat ie gestolen is en je hebt weer een paar ton om mee te spelen. Maar goed, waarschijnlijk heeft hij dus valse aangiftes gedaan bij de politie dus dit zal allemaal niet zonder consequenties blijven natuurlijk.

Alsof dit allemaal nog niet genoeg is was de heer Farrer, om de eindjes aan elkaar te knopen, tevens actief in de "gay for pay" scene. Ook is hij een stuk of zes keer van de weg geplukt voor rijden onder invloed. Teveel om op te noemen eigenlijk. De liefhebbers kan ik deze reddit aanraden: https://www.reddit.com/r/TheTpGentleman/ Echt topentertainment dit.
Ah die is wat actiever, ik volgde het een beetje op r/thetpg Dat bekentenis filmpje ook, licht mensen voor miljoenen op -> "Ik weet niet wie ik kan vertrouwen" _O-

Maar meermaals "beroofd" dus, ik kende alleen die in LA van vele honderdduizenden Dollars, wat een figuur :D
pi_210399259
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:57:57 #243
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210415792
Of mijn new addition... de Traska Commuter.

Very nice, I like.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:09:11 #244
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_210420959
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Newsflash, bij nader inzien blijkt het rijden in Lamborghini's en het huren van rooftop penthouses in downtown LA voor 100k per maand toch niet rendabel te zijn voor een handelaar in tweedehands klokjes met een niche YouTube kanaal:


Gozer runde een soort ponzi scheme waarbij hij horloges in consignatie verkocht zonder de eigenaar van het horloge uit te betalen. Pure oplichting.
Erg vermakelijk om te volgen tho. Soort real life soap.
Heeft het toch aardig lang volgehouden _O_

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 2 september 2023 @ 11:28:45 #245
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210507231
___________

En weer een nieuw klokje voor de collectie. :D De 'Red Star' Seagull 1963 60th Anniversary limited edition bronze.


Met natuurlijk de handwound ST1901.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 12:26:02 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210507736
De Super Avenger 2 op leer vandaag:

Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 2 september 2023 @ 18:12:45 #247
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210511050
Leer huh? Ok, dan hier ook iets op leer, mijn nieuwe Waldhoff Quantum. !



Sapphire, zelfs rondom! En Double Barrel Tourbillon skeletonized movement. (Wmb hadden ze de 'specs' op de voorkant weg mogen laten, Picasso schreef toch ook niet op de voorkant welke kwaliteit doek of specificatie penseel en verf hij gebruikte?) Had lichte angst hoe de dimensies zouden uitvallen, maar super match voor mijn pols! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 6 september 2023 @ 20:05:17 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210552514


Ben benieuwd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210552535
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 20:05 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd.
Hmm. Ik weet niet. Heb hier ook zo'n Moonswatch liggen en die zijn nou niet echt je van het. En ik ben wel een duikhorlogefanaat, maar ik ga deze aan mij voorbij laten gaan denk ik. Dan heb ik liever een Tornek Rayville.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 september 2023 @ 20:12:04 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210552550
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm. Ik weet niet. Heb hier ook zo'n Moonswatch liggen en die zijn nou niet echt je van het. En ik ben wel een duikhorlogefanaat, maar ik ga deze aan mij voorbij laten gaan denk ik. Dan heb ik liever een Tornek Rayville.
Ik vind ze, potentieel, wel grappig.

https://tornek-rayville.us/collections/tr-660-series. Alles Sold Out?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210559240

Tja... hum. Ik weet het niet. Misschien als 'ie daadwerkelijk in de kleurstelling van het origineel was...
Ik weet dat Swatch fun kleurtjes is en alles, maar de MoonSwatch had je ook in een wat gangbaardere kleurstelling met de Mission to Moon en Mercury die ik heb (ok, dan heb ik nog een Mars voor de lols als 'uitzondering bevestigt de regel'). Die andere heb ik nul trek in namelijk.



Van de BP colab vind ik die Antarctic dan nog wel wat hebben, maar eigenlijk te grijzig, had het dan een zwarte bezel gegeven. Idd die moisture indicator van zo'n TR-660 is ook wel een leuke touch (is 'ie op de Swatch überhaupt functioneel?).



Misschien komt er tzt nog een versie die meer op het origineel lijkt. Misschien telkens als een ijskap smelt of summer solstice bereikt wordt ofzo. :') _O-

Misschien verplaatst de hype zich nu zodat de MoonSwatch beter verkrijgbaar is. Ben benieuwd naar het success. Ik denk toch dat de Omega Speedmaster een stuk meer gewicht en attractiviteit met zich meebrengt. Als je mensen vraagt 'je mag maar 1 horloge hebben, welke is het?' dan zullen velen (buiten een Submariner of BB58 ofzo om) zeggen dat het een Omega Speedmaster is. Is toch een heel veelzijdig GADA klokje en ook eentje die vrouwen in principe goed kunnen dragen (zie ook aardig wat vrouwen met een MoonSwatch: Mars, Uranus, Sun & Venus) en denk dat minder lui een 'Fifty Fathoms' wat zegt of kunnen hebben om de pols. Als diver had ik dan eerder de Glashütte Original SeaQ genomen uit de Swatch Group line-up.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 20:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ik vind ze, potentieel, wel grappig.

https://tornek-rayville.us/collections/tr-660-series. Alles Sold Out?
Telkens weer ja! Ik sta al langer op de notificatielijst. Hopelijk in oktober raak!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210560488
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:28 schreef shiz het volgende:
___________

En weer een nieuw klokje voor de collectie. :D De 'Red Star' Seagull 1963 60th Anniversary limited edition bronze.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met natuurlijk de handwound ST1901.
Seagal! Weg cool! Vind het een vet klokje en ook al vaak getwijfeld
Aigh aigh Captain!
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:12:13 #253
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210577354
Heb ook een moonswatch en vond de bouwkwaliteit en zeker het bandje maar zozo... Deze is nog eens 150¤ duurder, maar nu wel sistem51 van swatch. Dus haal 'm mss ook nog wel.

Ben benieuwd welke er nog in de wachtrij staan... Een Harry Winston Opus Swatch zou wel wat zijn
pi_210585997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:12 schreef mrPanerai het volgende:
Ben benieuwd welke er nog in de wachtrij staan... Een Harry Winston Opus Swatch zou wel wat zijn
Rado :D Vraag me af of je een Swatch kan Breguetten, lijkt me toch wat te klassiek :P

Omega Seamaster zou ook nog kunnen
pi_210587837
Bij welke winkels halen mensen deze collabs? Gewoon bij de Swatch winkel? Moet je er vroeg van te voren zijn? Wellicht ga ik het ook weleens doen.
pi_210590016
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 08:39 schreef synsysterstylo het volgende:
Bij welke winkels halen mensen deze collabs? Gewoon bij de Swatch winkel? Moet je er vroeg van te voren zijn? Wellicht ga ik het ook weleens doen.
Swatch winkel idd, maar niet elke. Op de website staan welke. Het is geen gelimiteerd model, maar ze krijgen af en toe een levering en je moet dus net mazzel hebben. Moonswatches worden ook nog steeds nieuw verkocht
pi_210591753
Heb een ‘Moonswatch’ van alie voor een bedrag van 25 euro ofzo. Is ook precies wat het waard is. Zal deze Blancpain ook via alie kopen tzt
Hallo
pi_210661495
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2023 15:41 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
Tja... hum. Ik weet het niet. Misschien als 'ie daadwerkelijk in de kleurstelling van het origineel was...
Ik weet dat Swatch fun kleurtjes is en alles, maar de MoonSwatch had je ook in een wat gangbaardere kleurstelling met de Mission to Moon en Mercury die ik heb (ok, dan heb ik nog een Mars voor de lols als 'uitzondering bevestigt de regel'). Die andere heb ik nul trek in namelijk.

[ afbeelding ]

Van de BP colab vind ik die Antarctic dan nog wel wat hebben, maar eigenlijk te grijzig, had het dan een zwarte bezel gegeven. Idd die moisture indicator van zo'n TR-660 is ook wel een leuke touch (is 'ie op de Swatch überhaupt functioneel?).

[ afbeelding ]

Misschien komt er tzt nog een versie die meer op het origineel lijkt. Misschien telkens als een ijskap smelt of summer solstice bereikt wordt ofzo. :') _O-

Misschien verplaatst de hype zich nu zodat de MoonSwatch beter verkrijgbaar is. Ben benieuwd naar het success. Ik denk toch dat de Omega Speedmaster een stuk meer gewicht en attractiviteit met zich meebrengt. Als je mensen vraagt 'je mag maar 1 horloge hebben, welke is het?' dan zullen velen (buiten een Submariner of BB58 ofzo om) zeggen dat het een Omega Speedmaster is. Is toch een heel veelzijdig GADA klokje en ook eentje die vrouwen in principe goed kunnen dragen (zie ook aardig wat vrouwen met een MoonSwatch: Mars, Uranus, Sun & Venus) en denk dat minder lui een 'Fifty Fathoms' wat zegt of kunnen hebben om de pols. Als diver had ik dan eerder de Glashütte Original SeaQ genomen uit de Swatch Group line-up.
[..]
Telkens weer ja! Ik sta al langer op de notificatielijst. Hopelijk in oktober raak!
Wat vind je van de bouwkwaliteit van de Moonswatches?
Vakman pur sang
pi_210759442
Zie op marktplaats de 'Blancplain x Swatch' al voor ¤650 staan. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210766988
Gisteren op teh interwebz eens wat centjes uitgegeven aan een namaak Pelagos van San Martin.
Zo eentje dus:


Als het goed is komt hij volgende week binnen. Spannond!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210778362
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat vind je van de bouwkwaliteit van de Moonswatches?
Mwah, you pay for what you get. Pay peanuts, get monkeys. :P Je koopt een Swatch... en dat is altijd een beetje plastic prul geweest dat luid en onnauwkeurig tikt (bij enige andere Quartz-merken stopt de secondewijzer exact op de minuten/seconden-streepjes). Gaat voornamelijk om de looks, al het andere is bijzaak. Niet bijster hoogwaardig gebouwd en die blauwe versie gaf zelfs verfpigment af op de drager. Het 'glas' is vergelijkbaar met plexiglas en krast supersnel. Er zijn reports van mensen waar de chronoknoppen er gewoon afvallen e.d. . Tja, een Swatch is toch een beetje een 'wegwerpcamera'-concept dat niet voor de eeuwigheid gedacht is (die nieuwe Blancpain ook niet, is een mechanisch horloge dat je niet reguleren of servicen kan).

Maar goed. Is het de prijs waard? Ik vind de looks geslaagd, want ik vind de Omega Speedmaster geslaagd en ik draag mijn Mission to Mercury toch best wel regelmatig. Ik heb er een screenprotector van Amazon opzitten en daardoor hoef ik niet telkens met Polywatch te polieren. Het is een leuk mode/trend dinkie. Een geinig dinkie voor erbij dat je niet al te serieus moet nemen. Je koopt een Swatch, geen Omega en dat merk je. Maar imho hoeft dat niet uit te maken als je er alsnog plezier van hebt. Ik wist op voorhand wat ik kocht en heb geen er geen spijt van! ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210781151
Over geinige dinkies gesproken. Als jullie into Mr. Jones zijn, dan misschien ook wel deze campagne (collab van de Xeric gasten (die van de wandering hour watch)): Asterisk Watches.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 28 september 2023 @ 22:14:00 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210782640
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:22 schreef shiz het volgende:
Over geinige dinkies gesproken. Als jullie into Mr. Jones zijn, dan misschien ook wel deze campagne (collab van de Xeric gasten (die van de wandering hour watch)): Asterisk Watches.

...
Die laatste is wel grappig.
Delicate Arch, Arches NP

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210784861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef shiz het volgende:

[..]
Mwah, you pay for what you get. Pay peanuts, get monkeys. :P Je koopt een Swatch... en dat is altijd een beetje plastic prul geweest dat luid en onnauwkeurig tikt (bij enige andere Quartz-merken stopt de secondewijzer exact op de minuten/seconden-streepjes). Gaat voornamelijk om de looks, al het andere is bijzaak. Niet bijster hoogwaardig gebouwd en die blauwe versie gaf zelfs verfpigment af op de drager. Het 'glas' is vergelijkbaar met plexiglas en krast supersnel. Er zijn reports van mensen waar de chronoknoppen er gewoon afvallen e.d. . Tja, een Swatch is toch een beetje een 'wegwerpcamera'-concept dat niet voor de eeuwigheid gedacht is (die nieuwe Blancpain ook niet, is een mechanisch horloge dat je niet reguleren of servicen kan).

Maar goed. Is het de prijs waard? Ik vind de looks geslaagd, want ik vind de Omega Speedmaster geslaagd en ik draag mijn Mission to Mercury toch best wel regelmatig. Ik heb er een screenprotector van Amazon opzitten en daardoor hoef ik niet telkens met Polywatch te polieren. Het is een leuk mode/trend dinkie. Een geinig dinkie voor erbij dat je niet al te serieus moet nemen. Je koopt een Swatch, geen Omega en dat merk je. Maar imho hoeft dat niet uit te maken als je er alsnog plezier van hebt. Ik wist op voorhand wat ik kocht en heb geen er geen spijt van! ^O^
Dit maakt me niet enthousiast :P
Vakman pur sang
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:52:06 #265
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210786795
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit maakt me niet enthousiast :P
En toch heb ik er nu vier (voor vandaag: Mercury, Moon & Mars). 😂 Vanochtend hadden de katten me al wakker gemaakt, ik had niks beters te doen en mijn vriendin hoefde niet mee te krijgen dat ik wéér een horloge ging halen, want die is toch out of town deze week :P dus ging ik maar queuen voor de verse Moonshine Gold (de straat om de hoek had ook een straatfeest vandaag waar ik toch ook heen wilde).



Aan het begin van de MoonSwatch-hype was er echt veel gaande en zag ik up-close de mafia-praktijken die de scalpers spelen. Vandaag ging wat georganiseerder, de eersten in rij hielden een genummerde 'first come, first serve'-lijst bij, ik had bedacht dat ik ong. 40 min voor opening daar wilde zijn, door mazzeltje met openbaar vervoer uiteindelijk was ik er een uur van tevoren al en nummer 47 of zoiets. Die lijst werd bij opening van de Store nog een keer gecontroleerd werd of niemand zich ertussen had gesneaked. Vind eigenlijk dat Swatch dat zelf dient te doen en dan namen oproepen van wie naar binnen mag, maar goed, zo werkte het ook. Had niet eens zo vroeg hoeven gaan. Uiteindelijk waren er geloof ik zelfs genoeg voor enkele mensen die eerst zo rond de openingstijd van 09:30 daar waren.

Waarom nog een 4e? Die andere volle maan-launches hadden mij eigenlijk weinig geïnteresseerd, voornamelijk omdat een herhalend patroon van aarbeien of een Zwitserse vlag me überhaupt niet aanspreekt. xD Kwam laatst echter een collega tegen met een Mission to the Moon, daarmee is het officieel bij iedereen zo'n beetje wel onder de ogen en aandacht gekomen. Veelal doe ik juist horloges dragen waarbij je niet zo snel iemand tegen het lijf loopt die er ook een draagt. Dus deze 'one up'-twist is op zich wel grappig en het over-the-top 'mijn horloge heeft een gouden wijzer die onder volle maan gemaakt is' is een leuk conversatie-punt. Het ik nu zo'n 1000,- EUR aan MoonSwatches uitgegeven waarvoor je een leuke Baltic, MAEN, o.i.d. had kunnen halen? Uhm... ja. Maar bij mij sluit het ene het andere toch al niet uit. xD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:41:17 #266
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210787159
In ander news... Yema viert hun 75-jarige jubilieum en pakken uit met een Tourbillon horloge...
https://eu.yema.com/produ(...)ition-37-33-66-sn-u6
9.999,- voor een Yema. Tja... daar koop je dan toch een hoop Swatches voor. c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210787180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:41 schreef shiz het volgende:
In ander news... Yema viert hun 75-jarige jubilieum en pakken uit met een Tourbillon horloge...
https://eu.yema.com/produ(...)ition-37-33-66-sn-u6
9.999,- voor een Yema. Tja... daar koop je dan toch een hoop Swatches voor. c_/
Nog nooit van dat merk gehoord.
Maar voor een tourbillon niet duur.

En je kunt in 4 termijnen betalen :D
pi_210788980
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:52 schreef shiz het volgende:

[..]
En toch heb ik er nu vier (voor vandaag: Mercury, Moon & Mars). 😂 Vanochtend hadden de katten me al wakker gemaakt, ik had niks beters te doen en mijn vriendin hoefde niet mee te krijgen dat ik wéér een horloge ging halen, want die is toch out of town deze week :P dus ging ik maar queuen voor de verse Moonshine Gold (de straat om de hoek had ook een straatfeest vandaag waar ik toch ook heen wilde).

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Aan het begin van de MoonSwatch-hype was er echt veel gaande en zag ik up-close de mafia-praktijken die de scalpers spelen. Vandaag ging wat georganiseerder, de eersten in rij hielden een genummerde 'first come, first serve'-lijst bij, ik had bedacht dat ik ong. 40 min voor opening daar wilde zijn, door mazzeltje met openbaar vervoer uiteindelijk was ik er een uur van tevoren al en nummer 47 of zoiets. Die lijst werd bij opening van de Store nog een keer gecontroleerd werd of niemand zich ertussen had gesneaked. Vind eigenlijk dat Swatch dat zelf dient te doen en dan namen oproepen van wie naar binnen mag, maar goed, zo werkte het ook. Had niet eens zo vroeg hoeven gaan. Uiteindelijk waren er geloof ik zelfs genoeg voor enkele mensen die eerst zo rond de openingstijd van 09:30 daar waren.

Waarom nog een 4e? Die andere volle maan-launches hadden mij eigenlijk weinig geïnteresseerd, voornamelijk omdat een herhalend patroon van aarbeien of een Zwitserse vlag me überhaupt niet aanspreekt. xD Kwam laatst echter een collega tegen met een Mission to the Moon, daarmee is het officieel bij iedereen zo'n beetje wel onder de ogen en aandacht gekomen. Veelal doe ik juist horloges dragen waarbij je niet zo snel iemand tegen het lijf loopt die er ook een draagt. Dus deze 'one up'-twist is op zich wel grappig en het over-the-top 'mijn horloge heeft een gouden wijzer die onder volle maan gemaakt is' is een leuk conversatie-punt. Het ik nu zo'n 1000,- EUR aan MoonSwatches uitgegeven waarvoor je een leuke Baltic, MAEN, o.i.d. had kunnen halen? Uhm... ja. Maar bij mij sluit het ene het andere toch al niet uit. xD
Mocht je ergens een planet to Saturn zien liggen wil ik het graag wel weten. :D
Vakman pur sang
pi_210793020
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mocht je ergens een planet to Saturn zien liggen wil ik het graag wel weten. :D
De Moon, Mercury en Neptune zijn vaak niet op voorraad; moet je geluk hebben. Maar voor al het andere kun je in principe gewoon de Swatch boutique binnenlopen en er eentje meenemen ondertussen (tenminste hier in Wenen, Oostenrijk). :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210815411
quote:
6s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
Gisteren op teh interwebz eens wat centjes uitgegeven aan een namaak Pelagos van San Martin.
Zo eentje dus:
[ afbeelding ]

Als het goed is komt hij volgende week binnen. Spannond!
Ai ai, hij is verzonden met FedEx, dus dit zal wel weer een niet zo leuk avontuur worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:46:07 #271
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210820861
AliExpress draagt tegenwoordig toch als standaard belasting af eigenlijk? Je hebt weleens uitzonderingen, maar dan weet je op voorhand al dat PostNL of wat dan ook je voor inklaring e.d. in rekening stelt.Tegenwoordig vliegt sowieso niks meer 'onder de radar door' zoals vroeger weleens met declaratie 'gift, 'tools', 8 USD'. ;( Maar Oostenrijk stuurt zo goed als geen enkele store op AliExpress iets want die moeten nu een partij hier inschakelen die verantwoordelijk wordt gehouden voor de verwerking van de afval die de verpakking veroorzaakt (wat geloof ik tussen de 200-300,- p/jaar kost en die dan bedanken voor de eer om naar AT te mogen shippen :{ ).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 4 oktober 2023 @ 11:48:15 #272
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210831189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:46 schreef shiz het volgende:
AliExpress draagt tegenwoordig toch als standaard belasting af eigenlijk? Je hebt weleens uitzonderingen, maar dan weet je op voorhand al dat PostNL of wat dan ook je voor inklaring e.d. in rekening stelt.Tegenwoordig vliegt sowieso niks meer 'onder de radar door' zoals vroeger weleens met declaratie 'gift, 'tools', 8 USD'. ;( Maar Oostenrijk stuurt zo goed als geen enkele store op AliExpress iets want die moeten nu een partij hier inschakelen die verantwoordelijk wordt gehouden voor de verwerking van de afval die de verpakking veroorzaakt (wat geloof ik tussen de 200-300,- p/jaar kost en die dan bedanken voor de eer om naar AT te mogen shippen :{ ).
mijn hele gezin (mij incluis) besteld wel eens wat op ali, shein, temu, enz en we betalen eigenlijk nooit extra
  woensdag 4 oktober 2023 @ 12:28:12 #273
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210831516
Moet je opletten of het al verrekend werd bij het bestellen. Tegenwoordig dus vaak al wel als het direct uit China o.i.d. komt. Tenzij er natuurlijk gebruik gemaakt wordt van een EU warenhuis (vaak al hogere prijzen), waar het dan binnen de grenzen wordt verstuurd en dus ook niet in aanmerking komt voor import. :Y Zo wordt het veelal opgelost. Maar komt het van buiten de EU en wordt de belasting niet verrekend bij checkout, dan moet je het bij aanname ophoesten. Hoe dan ook betaal je in principe de import daar er geen vrije grens van 22 EUR meer is of excepties voor geschenken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210902961


Ik vind deze wel erg vet. Heeft iemand ervaring met Mido-horloges?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:43:34 #275
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210904774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:55 schreef 297534 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind deze wel erg vet. Heeft iemand ervaring met Mido-horloges?
Hotlinken doet het niet. Maar Mido is een beetje kaliber Tissot/Certina/Alpina. Misschien zelfs erboven. Maar niet tot het niveau van Longines of Oris. Een Mido Ocean Star 200C is een voordelige Omega Seamaster alternatief in principe. :+ Vind ze best aardig, al heb ik er nooit eentje gehad. Hoor altijd goede dingen. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_210905533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 16:43 schreef shiz het volgende:

[..]
Hotlinken doet het niet. Maar Mido is een beetje kaliber Tissot/Certina/Alpina. Misschien zelfs erboven. Maar niet tot het niveau van Longines of Oris. Een Mido Ocean Star 200C is een voordelige Omega Seamaster alternatief in principe. :+ Vind ze best aardig, al heb ik er nooit eentje gehad. Hoor altijd goede dingen. :Y
Ok, dank voor de info! Deze bedoelde ik:

https://www.midowatches.c(...)-m0384313705100.html
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:14:33 #277
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_210936121
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 23 oktober 2023 @ 14:40:15 #278
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_211053522
quote:
Leuk! ik kijk hem in etappes omdat hij best lang is :P, maar tot nu toe is hij erg vermakelijk.

Ik krijg een leuke bonus van werk, en zit eraan te denken om tijdens Black Friday er een leuk horloge van te kopen. Al heb ik geen idee of er dan aanbiedingen zullen zijn.

Welke winkels zijn goed om in de gaten te houden?
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:40:02 #279
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_211055763
Die Mayer vindt zichzelf ook zo belangrijk 😢 Vind ook niet echt een lijn in Eds collectie zitten. Tuurlijk het zijn mooie horloges, maar hij koopt gewoon alles wat die gaaf vindt. Maar op zich wel leuk kijk/luister-voer
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 18:43:07 #280
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_211055813
Even back to reality

Kwam dit ding tegen ergens op Insta. Vind hem eigenlijk verrassend cool 👀 Was al een tijdje op zoek naar iets stoers/zwarts. Radiogestuurd. Zogenaamd JDM maar kwam hem tegen op de Amerikaanse Citizen, waar die ook te verkrijgen is. Maar niet in Europa. Op Chrono 500 euro terwijl die retail in Amerika 1000$ is. Maar dan moet die wel uit Japan komen dus daar komen nog wat kosten bij kijken.


CB0215-18L

[ Bericht 1% gewijzigd door ChevyCaprice op 23-10-2023 18:56:47 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_211099754
Ik zat voor kleren voor mijn kinderen op Vinted en ik zag dat daar ook best veel mooie horloges worden aangeboden. Uiteraard enig risico, maar als ze het aanbieden met de doos etc. dan zou je wel eens een gokje kunnen nemen. Heeft een van jullie wel eens via Vinted een horloge gekocht?
pi_211104041
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die Mayer vindt zichzelf ook zo belangrijk 😢 Vind ook niet echt een lijn in Eds collectie zitten. Tuurlijk het zijn mooie horloges, maar hij koopt gewoon alles wat die gaaf vindt. Maar op zich wel leuk kijk/luister-voer
Ik trek dat pretentieuze echt zo slecht :D
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:03:03 #283
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_211126268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef 297534 het volgende:
Ik zat voor kleren voor mijn kinderen op Vinted en ik zag dat daar ook best veel mooie horloges worden aangeboden. Uiteraard enig risico, maar als ze het aanbieden met de doos etc. dan zou je wel eens een gokje kunnen nemen. Heeft een van jullie wel eens via Vinted een horloge gekocht?
Vinted is toch á la Marktplaats? Dus in feite ongeverifieerd kan iedereen doen wat 'ie wil. Lijkt me niet wat je wilt.
Tenminste, als je het hebt over bijv. een Rolex met box & papers. Als het iets is wat vintage, redelijk onbekend en onpopulair is en/of redelijk goedkoop, dan misschien nog, omdat het dan onwaarschijnlijk is dat er fakes van in omloop zijn. Komt er een beetje op neer waar je naar kijkt dus. Maar een Rolex of Omega is zo'n platform ook niet de juiste plek voor. Serieuzer is eerder Chrono24, Chronext e.d. .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:04:10 #284
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_211126279
De nieuwe Quartz-crisis in de startblokken? :+ :9 Gave tech! _O_
https://www.kickstarter.c(...)tch-numbered-edition

Speaking of KS-campagnes... deze is wel nice:
https://www.kickstarter.c(...)d-sleek-dive-watches


white of black dial?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_211199968
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_211252124
Een andere vraag. Mijn Junghans moet weg voor reparatie. Het glas is vies en is niet schoon te krijgen en dit is al vanaf het begin.

Nu kan ik hem langsbrengen in Amsterdam of opsturen. Maar hoe en met welke partij kan ik dat hoorloge van ruim ¤1200 opsturen?

Als ik zie hoe de pakketbezorgers hier met mijn spullen om gaan dan maak ik mij zorgen. Maar om nu 4 uur uit te trekken om op en neer naar Amsterdam te gaan gaat mij ook ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211252235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een andere vraag. Mijn Junghans moet weg voor reparatie. Het glas is vies en is niet schoon te krijgen en dit is al vanaf het begin.

Nu kan ik hem langsbrengen in Amsterdam of opsturen. Maar hoe en met welke partij kan ik dat hoorloge van ruim ¤1200 opsturen?

Als ik zie hoe de pakketbezorgers hier met mijn spullen om gaan dan maak ik mij zorgen. Maar om nu 4 uur uit te trekken om op en neer naar Amsterdam te gaan gaat mij ook ver.
Kan je hem niet gewoon langsbrengen bij de locale Junghans dealer?
pi_211252304
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Kan je hem niet gewoon langsbrengen bij de locale Junghans dealer?
Ja dat is die winkel in Amsterdam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211252341
En dat kost je dan 4 uur om op en neer te rijden?
Moet toch dichterbij een dealer te vinden zijn.

Ik zou er ook niet happig op zijn om het met een pakketdienst te versturen.
Dan kom je toch al gauw bij een spoedkoerier die het bij je ophaalt en direct aflevert.
Maar daar zal ongetwijfeld een flink prijskaartje aan hangen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:39:17 #290
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_211255264
Ik heb zelf altijd wel verpakkingsvulling liggen bubblewrap/airpacks e.d. opbewaard van eerder ontvangen pakketjes. Dat gewoon in een recente Amazon-karton oid doen... dan zie ik het probleem niet zo. Met PostNL of DHL aangetekend en verzekerd opsturen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_211255331
Mijn Maurice LaCroix Masterpiece bracht ik destijds zelf naar de dealer, en die stuurde het altijd met een speciale koeriersdienst (dwz ze kwamen het ophalen en brachten het rechtstreeks) naar het servicecenter van ML.
pi_211306701
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Newsflash, bij nader inzien blijkt het rijden in Lamborghini's en het huren van rooftop penthouses in downtown LA voor 100k per maand toch niet rendabel te zijn voor een handelaar in tweedehands klokjes met een niche YouTube kanaal:


Gozer runde een soort ponzi scheme waarbij hij horloges in consignatie verkocht zonder de eigenaar van het horloge uit te betalen. Pure oplichting.
Erg vermakelijk om te volgen tho. Soort real life soap.
Nou jongens, de heer Farrer heeft het tot CNN geschopt: https://edition.cnn.com/2(...)rrest-cec/index.html

Vorige week is dit heerschap opgepakt door de FBI en hij draait maximaal 20 jaar de bak in. Wel jammer dat deze trainwreck in slow motion bijna voorbij is.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 november 2023 @ 17:42:14 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211314920


Zo. Mijn eerste echte horloge gekocht. Zat al maanden te kijken maar kon niks vinden in mijn prijsklasse met mijn wensen en ineens kwam ik deze tegen. Hopelijk binnen een paar dagen bezorgd.
pi_211315089
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:42 schreef Kreator het volgende:


Zo. Mijn eerste echte horloge gekocht. Zat al maanden te kijken maar kon niks vinden in mijn prijsklasse met mijn wensen en ineens kwam ik deze tegen. Hopelijk binnen een paar dagen bezorgd.
Goede keuze! ^O^ Veel plezier ermee!
Een under-the-radar merk toch wel een beetje. Maar met coole design language. Vind de chronos zelf wel erg geslaagd.
Goldilocks afmetingen. :Y Geen Seiko NH of Miyota 3xxx-series maar zowaar een Sellita SW200-1 voor een faire prijs.

Een vergelijkbare prijsklasse en specs deelt mijn laatste horloge, de Selten Salvage Bronze Wood Rot.

Wel compleet andere stijl, meer diver dan fieldwatch.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Official ESF Kreviewer donderdag 16 november 2023 @ 18:11:40 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211315196
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:59 schreef shiz het volgende:

[..]
Goede keuze! ^O^ Veel plezier ermee!
Een under-the-radar merk toch wel een beetje. Maar met coole design language. Vind de chronos zelf wel erg geslaagd.
Goldilocks afmetingen. :Y Geen Seiko NH of Miyota 3xxx-series maar zowaar een Sellita SW200-1 voor een faire prijs.

Een vergelijkbare prijsklasse en specs deelt mijn laatste horloge, de Selten Salvage Bronze Wood Rot.
[ afbeelding ]
Wel compleet andere stijl, meer diver dan fieldwatch.
Thanks.
Je somt mooi op waarom ik deze heb gekozen. ;)
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 18:20:06 #296
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_211360109
Oris. PROPILOT X CALIBRE 400 LASER


Gaaf ding, maar 4800 euro zeg.

al doet dit beeld op hun website me wel twijfelen 👀
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_211360180
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oris. PROPILOT X CALIBRE 400 LASER
[ afbeelding ]

Gaaf ding, maar 4800 euro zeg.

al doet dit beeld op hun website me wel twijfelen 👀
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chick wordt meegeleverd? :9~
pi_211363511
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oris. PROPILOT X CALIBRE 400 LASER
[ afbeelding ]

Gaaf ding, maar 4800 euro zeg.

al doet dit beeld op hun website me wel twijfelen 👀
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt er stijve tepels van?
Vakman pur sang
  woensdag 22 november 2023 @ 08:36:49 #299
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_211377552
Kermit wel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_211538131
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:36 schreef shiz het volgende:
Kermit wel.
[ afbeelding ]
mooi groen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_211538149
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oris. PROPILOT X CALIBRE 400 LASER
[ afbeelding ]

Gaaf ding, maar 4800 euro zeg.

al doet dit beeld op hun website me wel twijfelen 👀
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
veel te duur voor dit merk
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')