Maar wel een record van kortst zittende premier daar verbroken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:36 schreef raptorix het volgende:
Fantastische 6 weken was het, nog net even de begrafenis van omoe meegepikt.
Nee dat was er een die 2 dagen heeft gezeten geloof ikquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel een record van kortst zittende premier daar verbroken.
2 en 4 dagen maar die zijn "disputed" volgens wikiquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat was er een die 2 dagen heeft gezeten geloof ik
Dat kan echt niet. Dan officieel bananenrepubliek/monarchiequote:
Ja, maar dan kijken ze naar de peilingen en denken ze laat maar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Zou het bij de Tories al beginnen te dagen dat het tijd wordt voor echte verkiezingen?
Roepen ze in Schotland al jarenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verkiezingen, Labour, terug naar de EU, en nog een keer proberen.
Maar ja, gaan die er beter op worden als ze nog twee jaar wat aan lopen kutten of kunnen ze beter Labour 5 jaar lang met deze clusterfuck laten worstelen om dan een comeback te maken (zo kort is het geheugen van kiezers helaas)?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar dan kijken ze naar de peilingen en denken ze laat maar.
Mwah, nee de vorige keer onder John Major was het maar een fractie van deze puinhoop en duurde het ook meer dan 10 jaar voor de Tories daarvan hersteld waren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, gaan die er beter op worden als ze nog twee jaar wat aan lopen kutten of kunnen ze beter Labour 5 jaar lang met deze clusterfuck laten worstelen om dan een comeback te maken (zo kort is het geheugen van kiezers helaas)?
Terug de EU in? Nee dank je.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat je op dit moment onafhankelijk van met welke leider je naar de verkiezingen gaat die verliest, vanwege de algehele puinhoop bij de conservatieven, maar ook vanwege de economische situatie. Keir is wat dat betreft ook na een wat stroef begin steeds zekerder en beter aan het worden (alleen die Rayner ernaast blijft moeilijk te hachelen).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, gaan die er beter op worden als ze nog twee jaar wat aan lopen kutten of kunnen ze beter Labour 5 jaar lang met deze clusterfuck laten worstelen om dan een comeback te maken (zo kort is het geheugen van kiezers helaas)?
Als ze dat willen zullen ze eerst weer het hele proces in gang moeten zetten, ben je 10 jaar verder.quote:
De EU heeft al laten weten dat zolang beide grote partijen het VK geen rejoin steunen en terugkeer geen optie is. Dan krijg je elke verkiezingen gedoe of de Britten er wel of niet in willen blijven. Daar heeft de EU geen trek in.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En terechtquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De EU heeft al laten weten dat zolang beide grote partijen het VK geen rejoin steunen en terugkeer geen optie is. Dan krijg je elke verkiezingen gedoe of de Britten er wel of niet in willen blijven. Daar heeft de EU geen trek in.
Moet je niet net zoals alle andere landen weer het hele proces door?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De EU heeft al laten weten dat zolang beide grote partijen het VK geen rejoin steunen en terugkeer geen optie is. Dan krijg je elke verkiezingen gedoe of de Britten er wel of niet in willen blijven. Daar heeft de EU geen trek in.
Een nieuwe tory leider zal een wonderlijk charisma moeten hebben om een nederlaag af te wenden. Maar in de schoenen van de Tories zou ik inderdaad eerst weer de rust laten terugkeren om de nederlaag van alles vernietigend naar keihard te laten terugbrengen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat je op dit moment onafhankelijk van met welke leider je naar de verkiezingen gaat die verliest, vanwege de algehele puinhoop bij de conservatieven, maar ook vanwege de economische situatie. Keir is wat dat betreft ook na een wat stroef begin steeds zekerder en beter aan het worden (alleen die Rayner ernaast blijft moeilijk te hachelen).
Maar hoe de economische situatie over 2 jaar is kan je dan weer moeilijk inschatten, daarnaast als er in die tijd een echte leider opstaat dan is het geheugen van de kiezers idd vrij kort.
Labour heeft nooit duidelijk een remain standpunt uitgesproken afaikquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik acht de kans groot dat de EU dan al in Noord en Zuid uit elkaar is gevallen, ik stel voor dat UK eerst zijn best bij Zuid mag gaan doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:01 schreef Hexagon het volgende:
Terugkeer in de EU is ook nog te vroeg. Dat zou over 10 jaar misschien weer eens kunnen.
Ja, helaas voor hem zijn er voorlopig geen verkiezingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de saaiheid van Starmer nu een pluspunt is. Na twee circusartiesten als premier denk ik dat de Britse kiezer daar heel erg aan toe is.
Dat proces kan heel snel als aan alle voorwaarden wordt voldaan. Een hangijzer gaan echter de opt-outs worden die het VK had. Kan me niet voorstellen dat ze die (allemaal) weer terugkrijgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet je niet net zoals alle andere landen weer het hele proces door?
En ach, deze neverending shitshow is steeds maar weer een prima onderbouwing waarom uit de EU stappen een kutidee is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:
Het goede nieuws: Truss heeft weer ruimte in de agenda om in december in Beijing pork markets te openen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand ook maar even in deze shitzooi wilt stappen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:13 schreef Hexagon het volgende:
Maar ze blijft in functie tot de opvolger benoemd is. Dus de UK mag nog een paar maanden van haar genieten als dat weer volgens die procedure moet.
Nu klein, maar als over een jaar de volgende afgebrand is dan wel groot.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:14 schreef capricia het volgende:
Hoe schatten jullie de kans in dat Boris Johnson weer terug komt als PM?
85%. Maar nu nog niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:14 schreef capricia het volgende:
Niet onwaarschijnlijk, maar als ze verstandig zijn doen ze het niet. BoJo hangy namelijk een schorsing van de select committe het hoofd vanwege zijn leugens in het parlement over Partygate. Dat is weer grond voor een by-election in zijn district als er genoeg handtekeningen verzameld worden daar. Gezien de peilingen daar is de kans ook nog aanwezig dat hij die verliest. Dan heb je een staatsrechtelijk chaos. Een PM zonder mandaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:14 schreef capricia het volgende:
Ik denk toch dat het Sunak of Mordaunt wordt. Ik zie Johnson pas weer kandidaat stelt als een van hun het ook verknald. Maar het zou wel komisch en chaos geven zijn als Johnson het nu probeertquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:14 schreef capricia het volgende:
Oh ja. Klopt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet onwaarschijnlijk, maar als ze verstandig zijn doen ze het niet. BoJo hangy namelijk een schorsing van de select committe het hoofd vanwege zijn leugens in het parlement over Partygate. Dat is weer grond voor een by-election in zijn district als er genoeg handtekeningen verzameld worden daar. Gezien de peilingen daar is de kans ook nog aanwezig dat hij die verliest. Dan heb je een staatsrechtelijk chaos. Een PM zonder mandaat.
14/1quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:14 schreef capricia het volgende:
Volgens Brady moet de verkiezing rond zijn op de 27e en de nieuwe leider geïnstalleerd vóór de 31e. Oktober. Van dit jaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:13 schreef Hexagon het volgende:
Maar ze blijft in functie tot de opvolger benoemd is. Dus de UK mag nog een paar maanden van haar genieten als dat weer volgens die procedure moet.
En persoonlijk nog even Elizabeth de handdruk des doods gegeven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:36 schreef raptorix het volgende:
Fantastische 6 weken was het, nog net even de begrafenis van omoe meegepikt.
Dan zullen ze wel niet langs de partijleden gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens Brady moet de verkiezing rond zijn op de 27e en de nieuwe leider geïnstalleerd vóór de 31e. Oktober. Van dit jaar.
Ik ben benieuwd.
Deze kan mooi achter pagina 6 van 500 jaar Duitse Humorquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:20 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wel knap als je zelfs de Duitsers aan het lachen krijgt.
Nou..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel niet langs de partijleden gaan.
Dat gaat nog veel meer buikpijn opleveren voor sommigenquote:Speaking just now, 1922 Committee chair Sir Graham Brady said he expected Tory members to be involved in choosing a new party leader.
Asked if the party faithful will be included in the process, he told reporters:
Well, that is the expectation. So the reason I’ve spoken to the party chairman and I discussed the parameters of a process is to look at how we can make the whole thing happen, including the party being consulted, by Friday next week.
Ik kan me wel voorstellen dat er een noodregeling is, voor als bijvoorbeeld een premier komt te overlijden of wanneer men zich geen normale termijnen kan permitteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou..
[..]
Dat gaat nog veel meer buikpijn opleveren voor sommigen
Ja, want op 11 november hebben ze een soort prinsjesdag, toch? Ofzoiets? Dus de nieuwe premier mag even in een week een begroting in elkaar flansen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens Brady moet de verkiezing rond zijn op de 27e en de nieuwe leider geïnstalleerd vóór de 31e. Oktober. Van dit jaar.
Ik ben benieuwd.
D hebben echt wel humor, zelfs in hun Journaalquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze kan mooi achter pagina 6 van 500 jaar Duitse Humor
Volgens mij is het de bedoeling dat het herziene mini-budget van Hunt op 31 oktober is doorgerekend en de verwachtingen worden gepresenteerd. Het ligt in lijn der verwachtingen dat de nieuwe premier Hunt vervolgens ontslaat en een nieuwe chancellor neerzet die een nieuw mini-budget optuigt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want op 11 november hebben ze een soort prinsjesdag, toch? Ofzoiets? Dus de nieuwe premier mag even in een week een begroting in elkaar flansen.
Oh, dat is niet op 11 november, maar over 11 dagen vanaf nu. Dat zal het zijn. Ik had iets over "elf" gehoord, maar gemist wat het nou precies wasquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat het herziene mini-budget van Hunt op 31 oktober is doorgerekend en de verwachtingen worden gepresenteerd. Het ligt in lijn der verwachtingen dat de nieuwe premier Hunt vervolgens ontslaat en een nieuwe chancellor neerzet die een nieuw mini-budget optuigt.
Denk dat er wel een goede kans is dat Hunt blijft, zeker als het Rishi wordt. Na de hele reversal van Hunt is het überhaupt eigenlijk een Rishi budget als je kijkt naar de leiderschapsverkiezingen en de beloftes die kandidaten daarin deden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat het herziene mini-budget van Hunt op 31 oktober is doorgerekend en de verwachtingen worden gepresenteerd. Het ligt in lijn der verwachtingen dat de nieuwe premier Hunt vervolgens ontslaat en een nieuwe chancellor neerzet die een nieuw mini-budget optuigt.
Hunt aanhouden zou wel het verstandigste zijn om de rust op de markt terug te doen keren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Denk dat er wel een goede kans is dat Hunt blijft, zeker als het Rishi wordt.
11 november herdenken ze de gevallenenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want op 11 november hebben ze een soort prinsjesdag, toch? Ofzoiets? Dus de nieuwe premier mag even in een week een begroting in elkaar flansen.
Ze had geluk dat de koningin overleed, daardoor kreeg ze twee weken gratis kado. Alles viel in duigen de seconde dat ze haar plannen presenteerde.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:47 schreef De_Hertog het volgende:
De kop op NOS is ook wel tekenend eigenlijk: Britse premier Truss treedt af na wekenlange kritiek op beleid. Wekenlange kritiek op beleid van iemand die (checks notes) 45 dagen premier was.
Ik verwacht nog veel meer van dit soort leaflets:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:
De volgende decentrale verkiezingen zijn in mei
https://en.wikipedia.org/wiki/2023_United_Kingdom_local_elections
Dat gaat een aardig bloedbad worden zo. Je zal als conservatieve politicus daar maar moeten gaan verdedigen.
Wat vrij hilarisch is, aangezien die plannen er nou net voor hadden gezorgd dat ze gekozen werd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles viel in duigen de seconde dat ze haar plannen presenteerde.
JAAAAA meer chaos! Met BoJo erbij weet je ook weer zeker dat een unity candidate niet gevonden gaat worden. Fantastisch.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:01 schreef L3gend het volgende:
Als dit werkelijk gaat gebeuren, dan krijgen we weer de zoveelste chaos seizoen![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat nou geen politieke stabiliteit op 10 Downing Street?![]()
De tenure van de huidige Chief Mouser to the Cabinet Office duurt al langer dan die van David Cameron, Theresa May, Boris Johnson en Liz Truss bij elkaar!
Alwéér een niet democratisch gekozen figuur op een machtige positie zonder tijdslimietquote:Term length No set length; ends on retirement or death
Maar nu onder onze voorwaarden, natuurlijk.quote:
Fans zullen gewoon zeggen dat het nooit is uitgevoerd. Net als met Brexit, dat is ook een goed idee maar de uitvoering is niet goed/echt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:11 schreef Hexagon het volgende:
Nog een dienst die Truss ons bewijst is dat die hele libertarische "weg met belastingen"-politiek hier ook flinke averij heeft opgelopen.
Dat doen diehard communisten ook. Maar dat helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Fans zullen gewoon zeggen dat het nooit is uitgevoerd. Net als met Brexit, dat is ook een goed idee maar de uitvoering is niet goed/echt.
De Britse belastingdruk is een heel andere die niet te vergelijken is met die hier. Maar ga vooral door met politiek van hogere belastingen te verdedigen. Vertel vooral dat het zo geweldig is aan mensen die niet meer kunnen rondkomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:11 schreef Hexagon het volgende:
Nog een dienst die Truss ons bewijst is dat die hele libertarische "weg met belastingen"-politiek hier ook flinke averij heeft opgelopen.
Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De Britse belastingdruk is een heel andere die niet te vergelijken is met die hier. Maar ga vooral door met politiek van hogere belastingen te verdedigen. Vertel vooral dat het zo geweldig is aan mensen die niet meer kunnen rondkomen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De vraag is niet of Boris terugkomt, maar wanneer.
Wie zegt dat ik hogere belastingen wil? Dat verzin je zelf.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De Britse belastingdruk is een heel andere die niet te vergelijken is met die hier. Maar ga vooral door met politiek van hogere belastingen te verdedigen. Vertel vooral dat het zo geweldig is aan mensen die niet meer kunnen rondkomen.
Je spreekt je uit tegen belastingverlaging.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hogere belastingen wil? Dat verzin je zelf.
Maar Liz haar belastingplannetjes zorgen vooral dat mensen niet meer kunnen rondkomen.
Ik spreek me vooral uit tegen roekeloze libertarische wensdenk-politiek en het verlagen van belastingen voor mensen die al helemaal niets te klagen hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je spreekt je uit tegen belastingverlaging.
Je bent het dus eens met de veel hogere belastingen hier.
Er zit wel een verschil in belastingverlaging van de laagste schijf en van de hoigste schijf. Je opmerking raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je spreekt je uit tegen belastingverlaging.
Je bent het dus eens met de veel hogere belastingen hier.
Wensdenken is inderdaad wel het toverwoord wanneer het gaat om de Britse politiek. De conservatieven zijn in hun eigen fantasie gaan geloven dat ze een onafhankelijk belastingparadijs kunnen zijn, waar ze zich niks van anderen aan hoeven te trekken. Hoe dat precies daadwerkelijk moet functioneren in de realiteit is echter nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik spreek me vooral uit tegen roekeloze libertarische wensdenk-politiek en het verlagen van belastingen voor mensen die al helemaal niets te klagen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |