abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206397131
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dame vraagt zich af waarom de conservatieven gekozen werden, heel eenvoudig, omdat Labour met Corbyn geen alternatief was. Hetzelfde met Trump, dat die gekozen werd kwam ook omdat heel veel mensen geen zin hadden in de Democraten met Hillary Clinton.
Clinton heeft de popular vote gewonnen he van Trump. Dus onzin om te stellen dat heel veel mensen geen zin in haar hadden.
PWBF
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:55:39 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206397192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Clinton heeft de popular vote gewonnen he van Trump.
Dat is niet hoe in de VS presidenten gekozen worden. Het gaat om de mensen in de swing states die soms Dem en soms Rep kiezen. Ik maak de assumptie dat dit bekend is. Wellicht verkeerd. Maar in die groep had men heel duidelijk geen zin in Hillary.
pi_206397224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is niet hoe in de VS presidenten gekozen worden. Het gaat om de mensen in de swing states die soms Dem en soms Rep kiezen. Ik maak de assumptie dat dit bekend is. Wellicht verkeerd. Maar in die groep had men heel duidelijk geen zin in Hillary.
Dat snap ik Sjaak. Maar het toont wel aan dat er meer dan genoeg mensen in de VS zelf waren die wel op haar zaten te wachten (de meerderheid zelfs)
PWBF
pi_206397229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Clinton heeft de popular vote gewonnen he van Trump. Dus onzin om te stellen dat heel veel mensen geen zin in haar hadden.
Klopt, maar toch was ze onpopulair genoeg dat ze wist te verliezen van de toen al als incapabel bekendstaande Trump. Elke goed kandidaat had hem natuurlijk volledig af moeten maken, maar Clinton kon dat niet. Dat zegt toch ook wel wat over het niveau van Clinton. Zoals het veel over het niveau van Labour zegt dat ze nooit wisten te profiteren van het gepruts van de Tories. Dan heb je blijkbaar je eigen zaken ook heel slecht voor elkaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:01:30 #280
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206397248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat snap ik Sjaak. Maar het toont wel aan dat er meer dan genoeg mensen in de VS zelf waren die wel op haar zaten te wachten (de meerderheid zelfs)
Ik zal voortaan jip en janneke verhaaltjes schrijven met alle nuanceringen speciaal voor Nerds als jou
pi_206397534
Waarom doet men dat wanneer men in de leugens van de ene partij trapt en dat daarmee die partij verkozen wordt, de andere partij dat dan aan zichzelf te wijten heeft?

We moeten het benoemen zoals het is. De bevolking is voorgelogen en misleid.

[ Bericht 11% gewijzigd door ITs_relative op 21-10-2022 11:39:48 ]
pi_206397866
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:29 schreef ITs_relative het volgende:
Waarom doet men dat wanneer men in de leugens van de ene partij trapt en dat daarmee die partij verkozen wordt, de andere partij dat dan aan zichzelf te wijten heeft?

We moeten het benoemen zoals het is. De bevolking is voorgelogen en misleid.
Omdat je er in dit voorbeeld vanuit gaat dat je maar door 1 partij gebullshit wordt en dat is zelden het geval. Het is een wedstrijdje wie het best kan bullshitten.
pi_206398273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Steun van 100 MP's nodig om verkiesbaar te zijn, dus max 3 kandidaten na de eerste ronde maandag, maar waarschijnlijk maar 2. Zal in principe tussen Sunak, Mordaunt en Johnson gaan.

Als het daadwerkelijk maar 2 kandidaten zijn maandag, dan gaat het meteen naar de leden, dus als Johnson steun van 100 MP's heeft dan heeft die een zeer goede kans om premier te worden.

[ link | afbeelding ]

Zowel Boris als Sunak vormen een groot risico voor de Tories als PM. De Tories zijn op dit moment uiteengevallen in verschillende kampen. Een kamp pruimt Sunak niet omdat ze hem de val van Boris aanrekenen. Een ander kamp is helemaal klaar met Boris en hem hangt ook nog een schorsing boven het hoofd. De Tories hebben nog maar een meerderheid van 38 meen ik. Het is voor de kampen erg makkelijk om de regering van de kandidaat die zij niet pruimen te saboteren door bijvoorbeeld tegen de regeringsbegroting te stemmen of mee te stemmen met een vote of no confidence van de oppositie te steunen. De volgende PM moet dus iemand worden die door beide kanten wel gepruimd wordt. Benieuwd wie dat is.
pi_206398296
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De volgende PM moet dus iemand worden die door beide kanten wel gepruimd wordt. Benieuwd wie dat is.
Maar zo werkt de verkiezing dus niet, je hebt maandagmiddag de steun nodig van 100 mp's om überhaupt te kunnen meedoen en als er dan maar 2 kandidaten zijn, dan gaat het meteen naar de leden. Er is geen systeem waarbij er een kandidaat zou komen omdat er 2 kampen zijn die elkaar niet pruimen, deze verkiezing gaat juist die 2 kampen tegenover elkaar zetten zonder dat er een derde met de stemmen vandoor kan gaan.

Dus het blijft gewoon een puinhoop.
pi_206398311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar zo werkt de verkiezing dus niet, je hebt maandagmiddag de steun nodig van 100 mp's om überhaupt te kunnen meedoen en als er dan maar 2 kandidaten zijn, dan gaat het meteen naar de leden. Er is geen systeem waarbij er een kandidaat zou komen omdat er 2 kampen zijn die elkaar niet pruimen, deze verkiezing gaat juist die 2 kampen tegenover elkaar zetten zonder dat er een derde met de stemmen vandoor kan gaan.

Dus het blijft gewoon een puinhoop.
Mooi zo. Dat zorgt voor nog meer schade bij de Tories. Hopelijk maken we nu het definitieve einde mee van deze partij.
pi_206398337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mooi zo. Dat zorgt voor nog meer schade bij de Tories. Hopelijk maken we nu het definitieve einde mee van deze partij.
Ik denk dat je de verdeeldheid overschat (de media wil dat ook wel ver uit elkaar zetten), uiteindelijk zijn het allemaal Tories en geen Labour en hebben ze allemaal geen trek in Labour en zijn er maar weinig die hun eigen kandidaat dan minder prefereren dan Keir of het nou Boris of Rishi (of heel misschien Penny) wordt.

Qua policy verschillen die 3 ook niet heel erg van elkaar, Truss was altijd al wel economisch en milieutechnisch een stuk rechtser dan de rest van de frontrunners.
pi_206398355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik denk dat je de verdeeldheid overschat (de media wil dat ook wel ver uit elkaar zetten), uiteindelijk zijn het allemaal Tories en geen Labour en hebben ze allemaal geen trek in Labour en zijn er maar weinig die hun eigen kandidaat dan minder prefereren dan Keir of het nou Boris of Rishi (of heel misschien Penny) wordt.

Qua policy verschillen die 3 ook niet heel erg van elkaar, Truss was altijd al wel economisch en milieutechnisch een stuk rechtser dan de rest van de frontrunners.
Dat denk ik niet, maar we gaan het zien. De ERG is tegen Sunak en die hebben al vaker bewezen dat ze hun eigen belang boven dat van de Tories en het land stellen. Ik kan me voorstellen dat de groep die klaar is met BoJo er net zo over denkt na alles wat hij geflikt heeft. Vooral als hij ook nog wordt geschorst en zijn seat verliest.
pi_206398395
Hopelijk komt BoJo weer terug. Dan is het circus compleet _O-
pi_206398572
Ik schat in dat de Tories vooral defensief zullen kiezen nu... ze willen een kandidaat die de boel samenhoud tot de volgende verkiezingen, die ze hopelijk tot kort voor januari 2025 kunnen uitstellen.

dan is de keuze vooral voor iemand die zo min mogelijk zijn eigen weg gaat, vooruitstrevende plannen heeft of nog meer schade zal aanrichten en conflicten zal escaleren.
vanuit dat ide zou ik gokken op Penny Mordaunt of Jeremy Hunt... weinig echt aansprekende compromis-kandidaten die vermoedelijk vooral kunnen pogen de boel 'rustig' te krijgen en verdere escalatie voorkomen

grappige link overigens
https://en.wikipedia.org/(...)leadership_election_(UK)

gaat direkt overigens in meerdere re-re-redirect naar de verschillende crissisen om te eindigen op een wikipedia-pagina die begint met:
quote:
September 2022 UK Conservative Party leadership election
From Wikipedia, the free encyclopedia

Not to be confused with October 2022 Conservative Party leadership election.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206398643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:04 schreef RM-rf het volgende:
Ik schat in dat de Tories vooral defensief zullen kiezen nu... ze willen een kandidaat die de boel samenhoud tot de volgende verkiezingen, die ze hopelijk tot kort voor januari 2025 kunnen uitstellen.

dan is de keuze vooral voor iemand die zo min mogelijk zijn eigen weg gaat, vooruitstrevende plannen heeft of nog meer schade zal aanrichten en conflicten zal escaleren.
vanuit dat ide zou ik gokken op Penny Mordaunt of Jeremy Hunt... weinig echt aansprekende compromis-kandidaten die vermoedelijk vooral kunnen pogen de boel 'rustig' te krijgen en verdere escalatie voorkomen

grappige link overigens

gaat direkt overigens in meerdere re-re-redirect naar de verschillende crissisen om te eindigen op een wikipedia-pagina die begint met:
[..]

Hunt wil niet: https://www.bloomberg.com(...)-conservative-leader
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:13:30 #291
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206398653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ok, maar het grootste deel van de mensen die een stem uitbracht had dus wél zin in Clinton en je opmerking over wel/niet zin in Clinton sloeg dus eigenlijk nergens op.
pi_206398677
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:12 schreef Hanca het volgende:
Hunt wil niet: https://www.bloomberg.com(...)-conservative-leader
Zou ik zelf inschatten als een erg slimme taktische manoeuvre, als je niet te snel een Prof.dr.Akkermans-kandidaat wil gaan worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206398725
Eerstvolgende verkiezingen zijn uiterlijk in januari 2025 zie ik. Mijn god zeg, gaan de Tories deze puinhoop echt nog twee jaar rekken? Brei er gewoon een eind aan, lik je wonden en probeer het over vijf jaar nog eens.
Incelfrikandel
pi_206398763
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Zou ik zelf inschatten als een erg slimme taktische manoeuvre, als je niet te snel een Prof.dr.Akkermans-kandidaat wil gaan worden
Maar dit gaat dus niet in Engeland. Er zijn nu gewoon eerst stemmingen onder de vertegenwoordigers van de Tories en daarna onder de leden van de Tories. Geen kandidaat is niet die verkiezingen winnen en dus geen PM.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:24:41 #295
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206398817
quote:
The European Research Group (ERG) of Tory MPs will convene a full plenary meeting on Monday morning to discuss who it should back in the leadership contest, the Telegraph reports.

The discussions will begin at 10.30am on Monday and will play a key part in whether Boris Johnson can win the necessary 100 MPs to face the members in the round of ballot.

The Observer’s Michael Savage writes that members of the group are divided, with some going for Johnson but others refusing.
twitter

quote:
Why Privileges Committee investigation into Boris Johnson still matters

While Boris Johnson is reportedly jetting back from his Caribbean holiday, it’s worth remembering that the former prime minister is still under investigation by a Commons committee after being accused of misleading MPs about parties held in Downing Street during lockdown.

Johnson told MPs in December 2021 that “all guidance was followed completely in No 10”, six months before Scotland Yard issued more than 100 fines, including to the then prime minister personally, for law-breaking Covid parties.

If he is found to have been in contempt of parliament, Johnson could face suspension from the House of Commons or even lose his seat.
twitter

twitter

twitter
are we infinite or am I alone
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:34:31 #296
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206398987
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:24 schreef crystal_meth het volgende:
The European Research Group (ERG) of Tory MPs will convene a full plenary meeting on Monday morning to discuss who it should back in the leadership contest, the Telegraph reports.

The discussions will begin at 10.30am on Monday and will play a key part in whether Boris Johnson can win the necessary 100 MPs to face the members in the round of ballot.

The Observer’s Michael Savage writes that members of the group are divided, with some going for Johnson but others refusing.
Dat zelfs de naam van Suella Braverman rondging bij deze club. Brrr.
pi_206398988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:04 schreef RM-rf het volgende:

grappige link overigens

[..]

Mordaunt is absoluut geen compromiskandidaat, mensen hebben altijd het vreemde idee dat Boris de rechterkant van de partij vertegenwoordigd maar dat is absoluut niet het geval, ja op brexit is die rechts, immigratie ook maar economisch en milieu is die een stuk linkser dan mensen als Mordaunt, Mordaunt vertegenwoordigt echt net als Truss veel meer de rechterkant van de partij dan dat een Boris dat doet.

Dat is het ironische dat op basis van standpunten Boris de ideale compromiskandidaat is. Vergeet ook niet dat de kritiek rondom Boris niet over standpunten gaat maar over persoonlijke zaken en de manier van 'regeren' van hem en de mensen rondom hem.
pi_206399096
Ben Wallace (de geliefde minister van defensie) neigt zijn steun aan Johnson te geven, dat is een belangrijke endorsement.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:41:31 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206399118
quote:
Tory MP Tim Loughton has criticised the business secretary Jacob Rees-Mogg for his #BorisandBust slogan.

Loughton warned Rees-Mogg he should “really think this through properly” if he has “any interest in party unity”.
https://www.theguardian.c(...)hnson-penny-mordaunt

Ik moest de tweet opzoeken, kon me niet voorstellen dat Rees-Mogg #BorisandBust zou gebruiken. Deed ie dus niet..
twitter
are we infinite or am I alone
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:42:18 #300
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206399127
We hebben wel een redelijk recente meting van de verhoudingen - de vorige leiderschapsverkiezing was immers een heuse maand geleden.

( _O- )

Ik denk dat Wikipedia dit bewust zo formuleert (en niet het eerdere July-September) om te trollen, maar de troll is goed en rechtvaardig hier, dus hulde.

Toen won Rishi de MP-vote met 137 vs 113 vs 105 van Truss en Mordaunt. Dat is driemaal boven de 100 - zo verdeeld zijn de verhoudingen dus. Truss is weggevallen maar BoJo en Truss zitten min of meer in hetzelfde vaarwater: volkomen onrealistische retoriek gebruiken om stemmen te winnen.

Natuurlijk wil niet iedere Truss-stemmer BoJo, maar ik zie hem ook nog wel stemmen kapen van vooral Mordaunt. Dat heft elkaar misschien wel op, wat wegloopt vanaf Boris zal eerder richting Mordaunt gaan, en andersom.

Dan zou er dus een eerste stemmingen onder MP's moeten zijn om het aantal kandidaten van 3 naar 2 terug te brengen en dan wordt het wel interessant of daar nog tactisch gestemd gaat worden. Een Mordaunt/Rishi-alliantie kan de onderlinge stemmen misschien wel zo verdelen dat ze Boris als derde laten eindigen, om zo de nederlaag van Rishi vs Boris tijdens de popular vote te ontkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')