Sanil is de enige die veroordeeld is voor medeplegen doodslag. Dus denk dat het volledig op zijn conto komtquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zit de komende jaren in het hok. De rest gaat betalen gok ik maar zo.
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef trein2000 het volgende:
Hein en Mees komen er relatief goed af zo te horen.
quote:Klap in café De Zaak als aanleiding geschetst, maar rechtbank ziet niet in waarom andere slachtoffers later klappen moeten krijgen. En waarom nog later een hele groep in elkaar wordt geslagen. ,,Extreem," wordt het geweld genoemd. Slachtoffer als 'speelbal in het geweld'. ,,Hij werd van alle kanten geslagen en geschopt."
quote:Forse straffen gerechtvaardigd. Poging doodslag als verzwarende omstandigheid. Zouden ze geschrokken zijn? Nee. Weer geweld. Bij Bierexpress. ,,Zonder duidelijke aanleiding." Gedrag vriend Carlo wordt niet als aanleiding gezien. Opmerking of spugen door slachtoffer naar Sanil zou ook geen reden zijn om met 7 man groep aan te vallen.
Tja, het kan niet bewezen worden, dus terecht.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.
quote:Strafwaardigheid wordt vergroot door ernstig geweld dat eerder bij Level werd toegepast. Stan was alleen toeschouwer, maar zag gevolgen ook. ,,En toch heeft iedereen zich opnieuw in een gevecht gestort, dit keer met fatale gevolgen. " Onvoorwaardelijke gevangenisstraf volgt.
quote:Ook wat andere slachtoffers deden kan geweld niet verklaren of rechtvaardigen. Uitpraten, verhaal halen, helpen, verdedigen, maar waartegen verdedigd moest worden of wie geholpen? Dat blijkt niet. Uitpraten en verhaal halen dat blijken synoniemen voor vechten. ,,Zonder aanleiding gepleegd, zinloos en extreem uitgaansgeweld."
En terecht, hadden ze maar moeten pratenquote:
De rechter zegt net dat dat expliciet niet meeweegt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht, hadden ze maar moeten praten
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat de d66-rechters roepers vinden van deze vonnissen
STAAT NA EEN JAAR ALWEER BUITEN BLBLAquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat de d66-rechters roepers vinden van deze vonnissen
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreektquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Is het normaal dat de rechter de verdachte met jij en je aanspreekt?
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.
maar wel volwassenenrecht toepassen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:
[..]
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreekt
Die kkrechter moet respect tonen wollah.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Is het normaal dat de rechter de verdachte met jij en je aanspreekt?
Ze worden berecht als volwassenen, dus spreek je die toch ook aan als volwassenen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:
[..]
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreekt
Dat zeg ik niet. Is gewoon een vorm van professionaliteit. Voor de rest boeit het me niet hoe die ratten aangesproken worden. Viel me opquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die kkrechter moet respect tonen wollah.
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.
Je denkt dat het aan de rechter zelf ligt? Het ligt aan het bewijs en dat is er, volgens de wet, niks meer en niks minder en dan kan er gestraft worden zoals dat in het wetboek staat.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
En terecht. Ik kom toch ook mijn gram niet halen ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
Ja, factor 3 lager of zo.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoofdverdachten komen er af met een lagere straf dan de eis toch?
(Sanil nog niet bekend)
quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Sanil komt niet snel meer aan een stageplaats.
quote:Straffen in soortgelijke zaken naar gekeken. Celstraf, lange straf, minder lang dan eis: 7 jaar.
Zitten niet vastquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?
die was 10quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef StephanL het volgende:
7 jaar. Dan ben ik benieuwd naar de eis van OM
Neequote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?
M.u.v. Sanil Totaaldebiel dan.
Goeie inschattingquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo'n Sanil staat - na hoger beroep - gewoon over 5-7 jaar weer buiten..
Ja, maar heel kort, aantal weken of maanden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel al tijd(je) vastgezeten, of niet?
De motivering van de rechter is wel duidelijk, dus het lijkt me voldoende.quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik schat zo in hoger dan het OM heeft geëist.
Dat hele rijkeluiszoontjes verhaal is toch al lang en breed ontkracht?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Prima onderbouwing van de rechter. Die rijkeluiszoontjes hebben de rest van hun leven last van hun misdaad
Dat gelul over de lage leeftijd van Sanil is wel jammer.
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef trein2000 het volgende:
Een hele hosanna stemming hier, want de rechter is toch zo onafhankelijk en goed want hij legt hogere straffen op.
Maar als er dan eentje, uitstekend gemotiveerd, een paar jaar minder krijgt slaat het meteen om. Dan gaat het je dus niet om de rechtsstaat of de onafhankelijke rechter maar om pure middeleeuwse vergeldingsdrang…
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)
je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
Natuurlijk is er vergeldingsdrang maar daarom hebben we ook rechters en een wetboek, zodat we ons niet als neanderthalers gaan gedragen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)
je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
Dat is waar, maar vergelding (wat ís dat nou eigenlijk in dit verband?) is toch wel een component? (gewoon de straf an sich, -afgezien dat het een voordeel is dat de maatschappij even geen last van deze sujetten heeft-)quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.
Hoger dan geëist. Dus dat zou ik niet zo maar zeggen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Gia het volgende:
Maar Lars. 150 uren schoffelen en 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd, is een flutstraf. Als ik hem was ging ik sws niet in hoger beroep. Die mag in zijn handjes knijpen. Een dergelijke straf wordt al toegekend als je iets (niet eens iemand) behoorlijk vernield o.i.v. alcohol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |