Ja wat moet je dan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat is wel lekker makkelijk, de CIA napraten.
Waarom niet gewoon analyses maken op basis van wat we zien? Dus beelden uit het veld in combi met toespraken/persberichten vanuit Moskou, Kiev en bijvoorbeeld de CIA? Het duiden van de troepenbewegingen die we op de beelden zien lijkt mij juist heel interessant om naar te luisteren. Het is nu gewoon oude algemene oninteressante praat.
Wat hij zegt klopt vaak wel ja. Maar dat is ook niet zo moeilijk, ik kan ook feitjes noemen over dingen die een paar weken geleden gebeurd zijn. Het klopt allemaal maar dat maakt mij geen expertquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is met alles toch?
Ik snap die enorme fixatie op deze man niet, iedere keer als hij wat tweet komt het hier vier keer langs en eigenlijk iedere keer denk ik 'klopt toch?'
Als je van de aanvallende partij bent, dan ben je in mijn ogen een moordenaar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aha. Dus militairen die in een gevechtssituatie andere militairen raken tijdens 'reguliere' gevechtshandelingen zijn moordenaars. Dat zal uiteraard beide kanten op gelden, zou een beetje hypocriet zijn anders.
Probeer het eens een paar dagenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt vaak wel ja. Maar dat is ook niet zo moeilijk, ik kan ook feitjes noemen over dingen die een paar weken geleden gebeurd zijn. Het klopt allemaal maar dat maakt mij geen expert
Bijzondere mening, maar goed. Die mag je hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je van de aanvallende partij bent, dan ben je in mijn ogen een moordenaar.
Dat zijn hulpverleners die begeleiding bieden bij het euthanasietraject.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aha. Dus militairen die in een gevechtssituatie andere militairen raken tijdens 'reguliere' gevechtshandelingen zijn moordenaars. Dat zal uiteraard beide kanten op gelden, zou een beetje hypocriet zijn anders.
Dat waren valide redenen toen de politie je nog niet in portieken van flatgebouwen stond op te wachten om je een mobilisatiebevel in je handen te duwen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:48 schreef AnneX het volgende:
Hier zie je 25 redenen, dat weinig Russen in opstand komen.
[ twitter ]
In praktisch alle gebieden die Oekraïne tot dusver bevrijd heeft zijn er honderden burgerdoden gevonden, in het bijzonder in Boetsja en Izium. Daarnaast zijn er overal martelkamers gevonden en doen verhalen over talloze martelingen, verkrachtingen en folteringen de ronde.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is een Russische militair die vecht, en daarbij Oekraïnse militairen dodelijk raakt, een moordenaar? Lijkt me niet, ik ga er vanuit dat je het hebt over de excessen die zich op burgers richten en dergelijken?
Evengoed kun je die mening hebben en toch vinden dat internationale conventies moeten worden nageleefd...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzondere mening, maar goed. Die mag je hebben.
Tuurlijk, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat er ook zat Russische militairen zijn die gewoon hun reguliere gevechtshandelingen uitvoeren. Dat is allemaal niet mooi, want oorlog is kut, maar dát zijn toch geen oorlogsmisdadigers ofzo.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
In praktisch alle gebieden die Oekraïne tot dusver bevrijd heeft zijn er honderden burgerdoden gevonden, in het bijzonder in Boetsja en Izium. Daarnaast zijn er overal martelkamers gevonden en doen verhalen over talloze martelingen, verkrachtingen en folteringen de ronde, die ook gestaafd kunnen worden door beelden van martelkamers in gevangenissen enzovoorts. Op deze schaal zou ik dat geen excessen meer willen noemen maar gewoonweg de structurele handelswijze, ik houd m'n hart dan ook vast voor wat we te zien zullen krijgen wanneer steden als Marioepol, Cherson en Donetsk bevrijd worden. Op de zogenaamd vreedzaam geannexeerde Krim zal ook wel het nodige voorgevallen zijn wat het daglicht niet kan verdragen.
Kijk gewoon naar de geschiedenis van het Russische leger. Overal waar ze komen doen ze dit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
In praktisch alle gebieden die Oekraïne tot dusver bevrijd heeft zijn er honderden burgerdoden gevonden, in het bijzonder in Boetsja en Izium. Daarnaast zijn er overal martelkamers gevonden en doen verhalen over talloze martelingen, verkrachtingen en folteringen de ronde.
Op deze schaal zou ik dat geen excessen meer willen noemen maar gewoonweg de structurele handelswijze, ik houd m'n hart dan ook vast voor wat we te zien zullen krijgen wanneer steden als Marioepol, Cherson en Donetsk bevrijd worden. Op de zogenaamd vreedzaam geannexeerde Krim zal ook wel het nodige voorgevallen zijn wat het daglicht niet kan verdragen.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de geschiedenis van het Russische leger. Overal waar ze komen doen ze dit.
Is mooi daar , beetje kaal,quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan weten fokkers waar ze binnenkort op vakantie moeten gaan
Offensief waarmee?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat Rusland een (groot) offensief starten vanuit zuidoost Wit-Rusland richting Kiev of zijn de kenners er nog niet uit wat het allemaal te betekenen heeft?
Klopt. In het leger van Napoleon gebeurde dit ook.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Is echt niet iets exclusiefs Russisch.
Er zijn oekrainse bronnen die dat denken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat Rusland een (groot) offensief starten vanuit zuidoost Wit-Rusland richting Kiev of zijn de kenners er nog niet uit wat het allemaal te betekenen heeft?
Russische en Wit-Russische troepen??quote:
Niemand die het weet volgens mij.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Wit-Russische troepen doen niet mee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Russische en Wit-Russische troepen??
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Russische en Wit-Russische troepen??
Ja, ik hoop ook dat Loekasjenko zijn soldaten gaat proberen te sturen, dat zou een game changer kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niemand die het weet volgens mij.
Een nieuw offensief vanuit Belarus zou ik wel willen zien. Reken maar dat die hele klerezooi direct kapot geschoten gaat worden.
Formeel gezien ben je geen moordenaar als je de oorlog verklaart. Zijn het idd oorlogshandelingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzondere mening, maar goed. Die mag je hebben.
Hollanders waren ook lekker aan het verkrachten en martelen in voormalig Ned-Indië.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt. In het leger van Napoleon gebeurde dit ook.
Maar het feit is en blijft dat het Russische leger een verkrachtende en moorddadige roversbende is gebleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |