abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206323232

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
bron

SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:43:30 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206323242
En het idee van deze topickaap is...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:54:46 #3
13309 nostra
ask why
pi_206323384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
De argumenten waarom precies de vier partijen die verantwoordelijk waren voor het beleid weigeren om terug te kijken laat ik aan jou over.
"Kan niet."

quote:
Zorgminister Kuipers ontraadde de motie. “De effectiviteit van elke individuele maatregel kan niet exact bepaald worden,” beweerde hij.

De vier coalitiepartijen stemden tegen de motie, zodat zij werd verworpen. Alle overige partijen stemden voor.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:02:44 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206323440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:54 schreef nostra het volgende:

[..]
"Kan niet."
[..]

Als je geen onderzoek doet kom je er ook niet achter wat de individuele effecten waren nee :')

Maar zo rollen ze in de kabinetten Rutte, lekker voortploeteren.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:32:38 #5
13309 nostra
ask why
pi_206323675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je geen onderzoek doet kom je er ook niet achter wat de individuele effecten waren nee
Het is ook helemaal niet de bedoeling om die effecten "exact" te bepalen. Al gooi je ze in buckets met "significant", "matig", "verwaarloosbaar"; dan ben je al een heel eind.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:45:23 #6
-1 #ANONIEM
pi_206323850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:54 schreef nostra het volgende:

[..]
"Kan niet."
[..]

Dus de werking van elke individuele maatregel kunnen ze niet berekenen. Maar ze hadden er geen problemen mee om ze in te voeren. Blijkbaar niet eens wetende wat het effect zou zijn.

Zo’n onderzoek moet niet gedaan worden omdat het effect toch niet berekend zou kunnen worden. Waarom er dan voor gaan liggen als andere partijen het willen proberen? Als de werking toch niet vast te stellen is heb je toch ook niks te vrezen als coalitie zijnde?

Complete onzin dus en ik snap de mensen ook niet die dit nog goed durven te praten.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:49:55 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206323909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dus de werking van elke individuele maatregel kunnen ze niet berekenen. Maar ze hadden er geen problemen mee om ze in te voeren. Blijkbaar niet eens wetende wat het effect zou zijn.

Zo’n onderzoek moet niet gedaan worden omdat het effect toch niet berekend zou kunnen worden. Waarom er dan voor gaan liggen als andere partijen het willen proberen? Als de werking toch niet vast te stellen is heb je toch ook niks te vrezen als coalitie zijnde?

Complete onzin dus en ik snap de mensen ook niet die dit nog goed durven te praten.
Invoeren was imo alleen legitiem in voorjaar 2020 toen er nog weinig over corona bekend was, en wellicht bepaalde maatregelen nog in winter 20/21 omdat er toen nog geen vaccinaties waren. Avondklok was al een flinke stap te ver.

Alles wat na april 2021 nog aan maatregelen is ingevoerd is echt lachwekkend geweest.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:51:44 #8
-1 #ANONIEM
pi_206323932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Invoeren was imo alleen legitiem in voorjaar 2020 toen er nog weinig over corona bekend was, en wellicht bepaalde maatregelen nog in winter 20/21 omdat er toen nog geen vaccinaties waren. Avondklok was al een flinke stap te ver.

Alles wat na april 2021 nog aan maatregelen is ingevoerd is echt lachwekkend geweest.
Yup
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:08:00 #9
495758 SilverEyes
pi_206324180
Vooral maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00. Of sluiting van de kroeg om 01.00 uur

Micromanagment olé
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:08:58 #10
-1 #ANONIEM
pi_206324199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:08 schreef SilverEyes het volgende:
Vooral maatregelen als geen alcoholverkoop na 20:00. Of sluiting van de kroeg om 01.00 uur

Micromanagment olé
En dan de vraag naar Rutte waarom dat na 20.00 niet meer mocht en hij antwoordde met: ‘omdat we dat de vorige keer ook deden’ _O_
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekVattenfall cadeauBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:10:37 #11
236264 crew  capricia
pi_206324227
Even een crosspost voor de geïnteresseerden in de booster:

Heb vanmiddag zonder uitnodiging de booster gehaald.
Die booster kon ik dus gewoon zonder afspraak halen (ik was daar met mijn moeder die wel uitgenodigd was). Was een aparte lijn voor mensen zonder afspraak. Mocht iemand de booster willen, en niet willen wachten op het jaartal, je kunt kennelijk gewoon gaan, met je legitimatiebewijs.

Scheelde mij weer een ritje. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:11:57 #12
-1 #ANONIEM
pi_206324248
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:10 schreef capricia het volgende:
Even een crosspost voor de geïnteresseerden in de booster:

Heb vanmiddag zonder uitnodiging de booster gehaald.
Die booster kon ik dus gewoon zonder afspraak halen (ik was daar met mijn moeder die wel uitgenodigd was). Was een aparte lijn voor mensen zonder afspraak. Mocht iemand de booster willen, en niet willen wachten op het jaartal, je kunt kennelijk gewoon gaan, met je legitimatiebewijs.

Scheelde mij weer een ritje. :)
Fijn dat dat kon! ^O^
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:13:32 #13
236264 crew  capricia
pi_206324269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Fijn dat dat kon! ^O^
Ja. Ze waren eindelijk gewoon eens zeer relaxed. In plaats van 'heb je wel een uitnodiging/afspraak?'. :D

Ik ben in elk geval klaar voor de QR-code.. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:32:45 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206325326
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sommige mensen willen niks leren.

Blijkbaar.
Rutte wil gewoon nergens op afgerekend kunnen worden. Alles moet stil blijven en geen woorden mogen terug komen.
Dat is zijn hele MO. Op alle onderwerpen die een beetje negatieve pers kan opleveren.

Niet voor niets is al sinds zijn begin een vacature op algemene zaken voor notulist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:05:40 #15
253107 Rolfieo
pi_206329070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar afgelopen twee jaar is het toch wel duidelijk geworden dat dat ''WIJ'' alleen maar wordt ingezet op de momenten dat het mensen uit komt (alle kanten op). We moesten allemaal solidair zijn met de risico groepen, totdat het QR bewijs werd ingevoerd en ze van mening waren dat zij meer vrijheid moesten krijgen bv. Omdat ze vooraan stonden bij de vaccinaties.
Weet ik niet. WIJ hebben soms ook spoedzorg nodig, zeker icm Covid-19 en je saturatie 80% is. Dan wil jij ook gewoon zorg krijgen die jij nodig hebt.
Ik heb WIJ gezien die een auto ongeluk hadden en en met spoed naar het ziekenhuis moest.
Als WIJ toen niet dit samen gedaan hadden, hadden die mooi pech gehad want de zorg had ze niet aan gekund.

Ik heb trouwens ook een IKKE gezien, ongevaccineerd die vorig jaar November ook met Covid-19 in het ziekenhuis lag. Ze was een twijfel geval of ze door moest naar de IC, of dat ze die plek wouden bewaren omdat misschien een ernstiger geval zou komen die het harder nodig had. Was in de periode van bijna code zwart. Was begin 30 en heeft overduidelijk verkeerd gegokt. De kans was aanwezig dat ze met een vaccinatie hier niet eens gelegen gehad, of dat die afweging niet eens nodig was. IKKE was nu een onnodige belasting op een overbelaste zorg.

En de QR code kon iedereen krijgen, hoe je deze kon krijgen, was een vrije keuze. Maar ik kan begrijpen dat het soms lastig is, om de consequenties te merken van je keuze.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:06:46 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206329077
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
En het idee van deze topickaap is...
TS denkt een leuke TT te maken
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:08:33 #17
253107 Rolfieo
pi_206329101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

En toch hadden in in 2021 Q2 en Q4 een bijna code zwart...... Dat was niet echt lachwekkend te noemen als ze zorg nodig had of in de zorg werkte....
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:15:47 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206330003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
SPOILER: Hont
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
is de OP nog wel actueel?, dacht dat alleen essentiële beroepen een afspraak kunnen maken bij de GGD, het gewone voetvolk moet het met eigen betaalde thuistesten doen.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:07:10 #19
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_206330372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 14:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
is de OP nog wel actueel?, dacht dat alleen essentiële beroepen een afspraak kunnen maken bij de GGD, het gewone voetvolk moet het met eigen betaalde thuistesten doen.
Nee, ik veranderde een tijdje geleden de OP naar iets veel actuelers wat wél klopte maar gek genoeg is het weer terugveranderd
Makkelijk eerste
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:09:13 #20
236264 crew  capricia
pi_206330389
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nee, ik veranderde een tijdje geleden de OP naar iets veel actuelers wat wél klopte maar gek genoeg is het weer terugveranderd
Deze:
GurneyIsBestOke in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2681 Deze reeks is afgelopen.
:D
There is a name for it:
We call them Poor"
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoAliExpress - die hebben ALLES!Speel mee met Lucky Day en win!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:44:13 #21
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206331007
quote:
En de QR code kon iedereen krijgen, hoe je deze kon krijgen, was een vrije keuze. Maar ik kan begrijpen dat het soms lastig is, om de consequenties te merken van je keuze.
De consequentie dat je als negatief getest persoon fijn besmet kon worden door gevaccineerde mensen die zich imuun waanden?

Dat systeem was gebaseerd op het idee dat de vaxx de transmissie zou stoppen, wat het niet deed, want de besmettingen stegen vrijwel direct na invoering.

Zelf had ik daar geen zin in, iedereen testen of het werkt niet. Heb er niet aan meegedaan en ben dus ook niet besmet toen en dat was de consequentie van mijn keus. Was niet lastig hoor om te bedenken maar fijn dat je het wel begrijpt.

[ Bericht 24% gewijzigd door capricia op 15-10-2022 17:34:15 ]
To BG or not to BG!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:50:40 #22
500758 Malavita
pi_206331052
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 16:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[/quote]

De consequentie dat je als negatief getest persoon fijn besmet kon worden door gevaccineerde mensen die zich imuun waanden?

Dat systeem was gebaseerd op het idee dat de vaxx de transmissie zou stoppen, wat het niet deed, want de besmettingen stegen vrijwel direct na invoering.

Zelf had ik daar geen zin in, iedereen testen of het werkt niet. Heb er niet aan meegedaan en ben dus ook niet besmet toen en dat was de consequentie van mijn keus. Was niet lastig hoor om te bedenken maar fijn dat je het wel begrijpt.
kans om het over te dragen als gevaccineerde was wel een stuk kleiner natuurlijk.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:58:06 #23
330141 Hallojo
pi_206331109
quote:

[/quote]

Het was vooral de bedoeling om ongevaccineerden zo min mogelijk te besmetten, omdat zij een veel grotere kans hadden om in het ziekenhuis te belanden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:00:47 #24
109123 alpeko
pi_206331128
Na twee jaar zonder verkoudheid en griep nu twee weken zoet geweest met non-covid :( Vriendin is nu de klos dus wat dat betreft #OneHealth
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:08:56 #25
335476 oppiedoppie
pi_206331182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 16:50 schreef Malavita het volgende:

[..]
[/i]

kans om het over te dragen als gevaccineerde was wel een stuk kleiner natuurlijk.
[/quote]

De gevaccineerden mochten alleen de ongevaccineerden besmetten nadat de ongevaccineerden alleen bewezen zonder corona naar binnen mochten? Die kans was voldoende verkleint om deze keus te rechtvaardigen?
To BG or not to BG!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:12:06 #26
335476 oppiedoppie
pi_206331206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 16:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]
[/i]

Het was vooral de bedoeling om ongevaccineerden zo min mogelijk te besmetten, omdat zij een veel grotere kans hadden om in het ziekenhuis te belanden.
[/quote]

De kans voor een niet kwetsbare jongeren om in het ziekenhuis te komen was al nihil.

Voor mij was deze maatregel bedacht om zo zoveel mogelijk mensen te bewegen om het vaccin te nemen. De bedenkers wisten toen al dat het vaccin de transmissie niet zou stoppen en de meeste gevaccineerden wisten dat toen nog niet en waanden zich imuun voor covid.
To BG or not to BG!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:20:09 #27
353733 Spablauw214
pi_206331272
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 16:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]
[/i]

[/quote]

Het is op mij altijd overgenomen als ongevaccineerden pesten. Want zonder vaccin kon je eigenlijk niet fatsoenlijk meer deelnemen aan de samenleving, wat neerkwam op indirecte vaccinatiedwang.

Er is hier in dit topic - ook door mijzelf - flink gekotst op de groep ongevaccineerden. Achteraf vind ik het bizar als je die topics van toen terugleest.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:28:34 #28
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_206331337
Lees online dat Duitsland andere vaccins gebruikt als Nederland, die wel actief zijn tegen de huidige variant. Lekekr dan
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:35:54 #29
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_206331382
quote:
En alles klopt daar nog steeds aan.

Behalve dat corona klaar is in Nederland dan, het is echt extreem actief momenteel samen met alle andere griepjes, maar goed so be it.
Makkelijk eerste
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:46:57 #30
500758 Malavita
pi_206331479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 17:08 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
De gevaccineerden mochten alleen de ongevaccineerden besmetten nadat de ongevaccineerden alleen bewezen zonder corona naar binnen mochten? Die kans was voldoende verkleint om deze keus te rechtvaardigen?
[/quote]dat kon je zien als een keuze maken. Alleen testen dan had je een stuk lagere vaccinatiegraad en dat zal ook wel hebben meegespeeld denk ik. Opgeteld dat men hoopt op wat eigen verantwoordelijkheid (thuisblijven bij klachten) kan je op dergelijke regels uitkomen gezien alles nog veel langer dicht gooien ook geen leuke optie is.
Boek goedkoper bij booking.comBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:56:50 #31
335476 oppiedoppie
pi_206331557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 17:46 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat kon je zien als een keuze maken. Alleen testen dan had je een stuk lagere vaccinatiegraad en dat zal ook wel hebben meegespeeld denk ik. Opgeteld dat men hoopt op wat eigen verantwoordelijkheid (thuisblijven bij klachten) kan je op dergelijke regels uitkomen gezien alles nog veel langer dicht gooien ook geen leuke optie is.
[/quote]

Zo voelde het voor mij ook. Die we shit was een manier om de vax graad op te krikken en had niks met het beschermen van de ongevaccineerden te maken.

Veel jongeren hebben om die reden de vax genomen, om van het testgedoe iedere keer af te wezen.

Ik vind dat geen stijl. Gezondheidswinst heeft het niet gegeven bij jongeren.
To BG or not to BG!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:02:38 #32
500758 Malavita
pi_206331631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 17:56 schreef oppiedoppie het volgende:

Zo voelde het voor mij ook. Die we shit was een manier om de vax graad op te krikken en had niks met het beschermen van de ongevaccineerden te maken.

Veel jongeren hebben om die reden de vax genomen, om van het testgedoe iedere keer af te wezen.

Ik vind dat geen stijl. Gezondheidswinst heeft het niet gegeven bij jongeren.
nah dat eerste ben ik niet helemaal mee eens. Vaccinatieplicht was er niet, maar de vaccinatiegraad was nooit zo dat de ongevaccineerden alsnog bewchermd waren. Ja dan zal je de kans moeten verkleinen dat die mensen in het ziekenhuis belanden.

Die zorgden voor die druk op de zorg.

En jongeren had je buiten beschouwing moeten laten idd.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:21:03 #33
335476 oppiedoppie
pi_206331809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 18:02 schreef Malavita het volgende:

[..]
nah dat eerste ben ik niet helemaal mee eens. Vaccinatieplicht was er niet, maar de vaccinatiegraad was nooit zo dat de ongevaccineerden alsnog bewchermd waren. Ja dan zal je de kans moeten verkleinen dat die mensen in het ziekenhuis belanden.

Die zorgden voor die druk op de zorg.

En jongeren had je buiten beschouwing moeten laten idd.
Het waren nog steeds de oudere met onderliggend lijden die vooral in het ziekenhuis kwamen, dus niet alle ongevaccineerden hadden een even grote kans om in het ziekenhuis te komen. Omwille van het neveneffect, de vax graad steeg, is dat gegeven toen een tijdlang onbesproken gebleven.

Je gaat er toch vanuit dat die kwetsbare ouderen niet massaal openbare gelegenheden gingen opzoeken? Het waren vooral de uitgaande jongeren die werden geraakt door die maatregel die weinig tot geen kans hadden om op de ic te belanden.

Trouwens, met het gegeven dat vaccinatie geen effect heeft gehad op de transmissie kun je concluderen dat geen enkele vaxx graad hoog genoeg was geweest om de ongevaccineerden te beschermen. Deze uitspraak over de benodigde vaxx graad om het virus eronder te krijgen was wederom niet wetenschappelijk onderbouwd of op een waardeloos model gestoeld en achteraf dus bs.
To BG or not to BG!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:10:19 #34
490265 galantis
pi_206333496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 17:08 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Terechte vragen wat mij betreft. Het CTB rammelde aan alle kanten omdat de effectiviteit van selectie op basis van vaccinatiestatus nogal beroerd onderbouwd was. Hautain gedoe over 'keuzes' en 'consequenties' leidt alleen maar af van het hele proportionaliteitsvraagstuk.
I'll give you something to do
  zondag 16 oktober 2022 @ 01:02:58 #35
278875 DDDDDaaf
pi_206336500
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 18:21 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Je gaat er toch vanuit dat die kwetsbare ouderen niet massaal openbare gelegenheden gingen opzoeken? Het waren vooral de uitgaande jongeren die werden geraakt door die maatregel die weinig tot geen kans hadden om op de ic te belanden.

[..]
Ja maar long covid kortjakje! :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 16 oktober 2022 @ 02:05:30 #36
470039 Firuze60
pi_206336747
Mijn moeder van nu 91 jaar heeft nooit een griepprik gehad, omdat haar moeder (96 jaar geworden) ooit twee weken doodziek werd van dat vaccin. Daarom wilde ze ook geen covidvaccin. Wij als kinderen wel, om haar juist te beschermen. Enfin, het mensje viel vorig jaar met beginnende Alzheimer, opgenomen uiteindelijk in een verpleeghuis. Ze kreeg vorig jaar in een maand drie vaccins, een tegen griep, twee tegen covid en de booster in januari. Geen enkele last er van. Begin deze maand positief getest op covid in het tehuis, de enige klacht was, beetje misselijk en iets verhoging (er waren al zes clienten besmet op haar afdeling). Na een week en twee dagen klachtenvrij mocht ze weer van haar kamer.

Ze hoeft geen vijfde booster.

Wie is hier nou gek?
  zondag 16 oktober 2022 @ 02:07:43 #37
296776 Sportex
pi_206336752
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 02:05 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn moeder van nu 91 jaar heeft nooit een griepprik gehad, omdat haar moeder (96 jaar geworden) ooit twee weken doodziek werd van dat vaccin. Daarom wilde ze ook geen covidvaccin. Wij als kinderen wel, om haar juist te beschermen. Enfin, het mensje viel vorig jaar met beginnende Alzheimer, opgenomen uiteindelijk in een verpleeghuis. Ze kreeg vorig jaar in een maand drie vaccins, een tegen griep, twee tegen covid en de booster in januari. Geen enkele last er van. Begin deze maand positief getest op covid in het tehuis, de enige klacht was, beetje misselijk en iets verhoging (er waren al zes clienten besmet op haar afdeling). Na een week en twee dagen klachtenvrij mocht ze weer van haar kamer.

Wie is hier nou gek?
Afgaande op dit verhaal niemand.
  zondag 16 oktober 2022 @ 03:01:25 #38
445753 Wantie
pi_206336877
quote:

Wie is hier nou gek?
Ik snap eigenlijk ook niet wat je daarmee bedoelt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 16 oktober 2022 @ 07:04:01 #39
495758 SilverEyes
pi_206336983
quote:

Wie is hier nou gek?
Wat is je punt?
  zondag 16 oktober 2022 @ 08:27:32 #40
109123 alpeko
pi_206337092
quote:

Wie is hier nou gek?
Wie dit leest?
ANWB VerzekeringenBekijk het streamingaanbod van PrimevideoZoek je mobiel op gsmweb
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:41:48 #41
253107 Rolfieo
pi_206337791
quote:
Was er ook maar een magische oplossing, die daarna eventueel het risico kon verminderen van een eventuele besmetting O-)

quote:
De kans op verspreiding is ook lager en de kans dat een gevaccineerde ook besmet raakt is kleiner dan van iemand die ongevaccineerd is.

De magische oplossing is er helaas niet, maar vaccineren is/was wel de beste.
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:45:00 #42
253107 Rolfieo
pi_206337834
quote:

Ik zou zeggen verdiep je eens in statistieken en overzichten op Internet?
Of de verschillen tussen Wuhan, Alfa, Delta en Omikron?

Of wat anekdotisch bewijs is

quote:
Wie is hier nou gek?
Get zou ik het niet noemen, ik hou het eerder op niet de slimste.
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:47:17 #43
253107 Rolfieo
pi_206337862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 18:21 schreef oppiedoppie het volgende:
Want die werken natuurlijk ook nergens, komen nooit in aanraking met ouderen, leven compleet geïsoleerd.
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:57:06 #44
335476 oppiedoppie
pi_206337951
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:47 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Want die werken natuurlijk ook nergens, komen nooit in aanraking met ouderen, leven compleet geïsoleerd.
En die konden vervolgens na vaccinatie de kwetsbaren niet meer besmetten?
To BG or not to BG!
  zondag 16 oktober 2022 @ 11:03:52 #45
335476 oppiedoppie
pi_206337982
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Was er ook maar een magische oplossing, die daarna eventueel het risico kon verminderen van een eventuele besmetting O-)
[..]
De kans op verspreiding is ook lager en de kans dat een gevaccineerde ook besmet raakt is kleiner dan van iemand die ongevaccineerd is.

De magische oplossing is er helaas niet, maar vaccineren is/was wel de beste.
Of het het beste is geweest staat ook nog niet vast. Misschien was het wel beter geweest alleen de kwetsbaren te vaccineren en de rest natuurlijke immuniteit te laten opbouwen.

Heb je een bron over die kansen op verspreiding voor de verschillende groepen. Want dat 'inzicht' veranderd nogal eens. Van geen transmissie tot evenveel of zelfs meer verspreiding door gevaccineerden.

Vind het wel frappant dat het aantal besmettingen ongeveer gelijk toenam met vaccineren terwijl juist verwacht werd dat dat zou afnemen.
To BG or not to BG!
  zondag 16 oktober 2022 @ 11:08:26 #46
335476 oppiedoppie
pi_206338009
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:47 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Oja, die werken ook vaak in verzorgingshuizen waar de oudjes zitten en die mochten het lekker verspreiden, want gevaccineerd, (terwijl de familie ze niet mocht bezoeken). Deze beslissing heeft levens gekost.

Iedereen verbaasd, hoe komt het toch dat er steeds uitbraken zijn in verzorgingstehuizen terwijl ze geïsoleerd zijn. Nou, omdat er wel degelijk transmissie was. De transmissie was niet voldoende verminderd. Het personeel bracht het gewoon binnen.

Maar goedzo, gewoon volhouden dat dit wel zo is.

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 16-10-2022 11:20:00 ]
To BG or not to BG!
  zondag 16 oktober 2022 @ 11:44:35 #47
500758 Malavita
pi_206338254
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:03 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Vind het wel frappant dat het aantal besmettingen ongeveer gelijk toenam met vaccineren terwijl juist verwacht werd dat dat zou afnemen.
wat wil je nou zeggen?

- kans op besmetting na een vaccinatie is een stuk kleiner
- kans op ziek worden na een vaccinatie is nog kleiner
- kans dat je in het ziekenhuis terecht komt, de ic of dat je komt te overlijden is nog veel kleiner na vaccinatie.

Dat zijn feiten. Jij insinueert nu dingen waarbij vermoed dat je beter in bnw kan zijn. Ik hoop dat ik dat mis heb.
  zondag 16 oktober 2022 @ 12:37:38 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206338732
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:44 schreef Malavita het volgende:

[..]
wat wil je nou zeggen?

- kans op besmetting na een vaccinatie is een stuk kleiner
- kans op ziek worden na een vaccinatie is nog kleiner
- kans dat je in het ziekenhuis terecht komt, de ic of dat je komt te overlijden is nog veel kleiner na vaccinatie.

Dat zijn feiten. Jij insinueert nu dingen waarbij vermoed dat je beter in bnw kan zijn. Ik hoop dat ik dat mis heb.
Dit is volgens mij onzin.
  zondag 16 oktober 2022 @ 12:46:20 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206338799
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit is volgens mij onzin.
dat is inderdaad wel achterhaald, je wordt wel minder ziek in principe
  zondag 16 oktober 2022 @ 12:50:04 #50
500758 Malavita
pi_206338823
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is inderdaad wel achterhaald, je wordt wel minder ziek in principe
we schrappen die idd. Maar de rest blijft staan

Punt 1 is vooral dat je het minder snel over zou dragen trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Malavita op 16-10-2022 12:58:24 ]
Bunq - bank of the freeDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesSpeel mee met Lucky Day en win!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')