Niemand zit te wachten op maatregelen, wie zichzelf wil beschermen of een vals gevoel van veiligheid wil geven heeft daar zelf voldoende mogelijkheden toe maar val daar mij niet mee lastig. Draagvlak is 0, anders liep iedereen nu wel rond met een mondkapje als het echt zo'n gevaarlijk virus zou zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het belang benadrukken van bijvoorbeeld mondkapjes op plaatsen waar geen ventilatie is.
Echter is nu het omgekeerde het geval. Zo'n beetje alle maatregelen die afgelopen jaren zijn genomen worden afgefakkeld.
[..]
wat is hier gaande? is het kabinet bang dat het draagvlak nog verder inzakt als er nu ook maar iets van 'joh let effe op' zal worden gezegd?
bron: https://www.nu.nl/coronav(...)-nog-niet-nodig.html
we zitten weer in de krankzinnige situatie dat als een verpleegster een mondkapje draagt en adviseert, deze dame volledig de grond in gebrand word en ze van alles naar zich toe krijgt waarom een mondkapje niet werkt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op maatregelen, wie zichzelf wil beschermen of een vals gevoel van veiligheid wil geven heeft daar zelf voldoende mogelijkheden toe maar val daar mij niet mee lastig. Draagvlak is 0, anders liep iedereen nu wel rond met een mondkapje als het echt zo'n gevaarlijk virus zou zijn.
En daar helpt een generieke mondkapjesplicht of advies tegen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
we zitten weer in de krankzinnige situatie dat als een verpleegster een mondkapje draagt en adviseert, deze dame volledig de grond in gebrand word en ze van alles naar zich toe krijgt waarom een mondkapje niet werkt.
ze is IC verpleegster. Bedenk eens dat je automonteur bent en er honderden mensen naar je roepen hoe je je werk moet doen.
Op het werk van m’n man proberen ze hun medewerkers ook weer vaker naar kantoor te laten komen. Maanden lang geen enkel probleem om enkel thuis te werken; vrijwel iedereen geeft aan thuis beter te kunnen werken, maar vooral de managers (die net even wat ouder zijn dan de directe collega’s van ‘m) dreunen echt op op locatie werken. ‘Is toch gezelliger’ ‘Is toch makkelijker’ ‘Zo is het altijd gegaan’ worden vaak als argumenten gebruikt. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent. Wat oudere managers zijn voornamelijk op locatie werken gewend vaak, dus die hebben dat wat meer nodig denk ik. Zelfde met jongere managers overigens die extravert zijn of zo. + meer controle op de werkvloer inderdaadquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Over kantoor gesproken, waar ik gister was....
Onze interim manager kwam ff praatje maken. Ging het op gegeven moment over het thuiswerkbeleid. En dat het bestuur vooral wilde "luisteren naar de wens" van de medewerkers om weer zoveel mogelijk op kantoor te kunnen zijn. En daarom dat dus ook ging eisen op korte termijn.![]()
![]()
Ehh ok. Ik herken me niet in die wens, maaaaaar oke. Vervolgens gister einde dag in de auto naar huis heb ik bijna weer een uur gedaan over een ritje van normaal 20 minuten omdat het een dikke vette langgerekte file was![]()
Bedoel, ik snap dit niet. Nederland is overvol. De infrastructuur kan het niet aan. Ten tijde van het thuiswerkadvies waren de wegen, voor diegenen die deels naar kantoor gingen en uiteraard de mensen die niet kunnen thuiswerken, prima begaanbaar.
Maar nee, nu gaan we weer massaal met zijn allen stoicijns terug in het oude patroon en weer massaal in de file staan elke dag en dan klagend een half uur te laat op kantoor aankomen "want het stond weer HeLemAaL vAsT!!!"
Nee. Echter niets doen helpt ook weer niet. Als de huidige lijn nu zo doorgaat zitten de ziekenhuizen weer vol. Een aantal zorgmedewerkers op Twitter komen even met het advies en krijgen de volle lading. Dat is zo fucking irritant aan social media. Was er maar een wappiefilter.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar helpt een generieke mondkapjesplicht of advies tegen?
Wat nou als de lijn van niets doen zo doorgezet wordt en de ziekenhuizen, en dan met name de IC's, komen niet vol te liggen? Dan is er toch geen reden om wel iets te doen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee. Echter niets doen helpt ook weer niet. Als de huidige lijn nu zo doorgaat zitten de ziekenhuizen weer vol. Een aantal zorgmedewerkers op Twitter komen even met het advies en krijgen de volle lading. Dat is zo fucking irritant aan social media. Was er maar een wappiefilter.
Hierquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was er maar een wappiefilter.
mja, de getalletjes zijn bijgewerkt t/m 9 oktober. men zag vorige week een verhoging op de IC van +8%quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat nou als de lijn van niets doen zo doorgezet wordt en de ziekenhuizen, en dan met name de IC's, komen niet vol te liggen? Dan is er toch geen reden om wel iets te doen?
8% van niets is nog steeds niets.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mja, de getalletjes zijn bijgewerkt t/m 9 oktober. men zag vorige week een verhoging op de IC van +8%
morgen maar kijken of dat niets doen goed werkt.
De aantallen zijn nog steeds enorm laag. Als dat zo blijft, is niets doen toch prima?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mja, de getalletjes zijn bijgewerkt t/m 9 oktober. men zag vorige week een verhoging op de IC van +8%
morgen maar kijken of dat niets doen goed werkt.
Ga dan op andere tijden rijden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Onze interim manager kwam ff praatje maken. Ging het op gegeven moment over het thuiswerkbeleid. En dat het bestuur vooral wilde "luisteren naar de wens" van de medewerkers om weer zoveel mogelijk op kantoor te kunnen zijn. En daarom dat dus ook ging eisen op korte termijn.![]()
![]()
Ehh ok. Ik herken me niet in die wens, maaaaaar oke. Vervolgens gister einde dag in de auto naar huis heb ik bijna weer een uur gedaan over een ritje van normaal 20 minuten omdat het een dikke vette langgerekte file was![]()
Bedoel, ik snap dit niet. Nederland is overvol. De infrastructuur kan het niet aan. Ten tijde van het thuiswerkadvies waren de wegen, voor diegenen die deels naar kantoor gingen en uiteraard de mensen die niet kunnen thuiswerken, prima begaanbaar.
Maar nee, nu gaan we weer massaal met zijn allen stoicijns terug in het oude patroon en weer massaal in de file staan elke dag en dan klagend een half uur te laat op kantoor aankomen "want het stond weer HeLemAaL vAsT!!!"
Heb je daar een bron van? Heb nog niet eerder meegemaakt dat iemand wordt aangesproken op het dragen van een mondkapje, zou ik ook asociaal vinden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
we zitten weer in de krankzinnige situatie dat als een verpleegster een mondkapje draagt en adviseert, deze dame volledig de grond in gebrand word en ze van alles naar zich toe krijgt waarom een mondkapje niet werkt.
ze is IC verpleegster. Bedenk eens dat je automonteur bent en er honderden mensen naar je roepen hoe je je werk moet doen.
Ja precies, als het zo blijft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De aantallen zijn nog steeds enorm laag. Als dat zo blijft, is niets doen toch prima?
Pas als die IC bezetting van nu ~45 mensen binnen 2-3 weken groeit naar bijvoorbeeld 200 bezette bedden moeten we ons eens achter de oren gaan krabben. De doorgemaakte besmettingen en vaccins doen nog altijd goed hun werk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
8% van niets is nog steeds niets.
[ afbeelding ]
Zelfs 200 bedden is nog ver van crisis. Tenzij er tientallen IC-bedden per dag bezet bij komen is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als die IC bezetting van nu ~45 mensen binnen 2-3 weken groeit naar bijvoorbeeld 200 bezette bedden moeten we ons eens achter de oren gaan krabben. De doorgemaakte besmettingen en vaccins doen nog altijd goed hun werk.
Kan best doorstijgen hoor. Dat moeten we accepteren, niet alles en iedereen is te te redden. Helaas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja precies, als het zo blijft.
Weet ik, was ook maar een voorbeeld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs 200 bedden is nog ver van crisis. Tenzij er tientallen IC-bedden per dag bezet bij komen is er niks aan de hand.
Omdat het ook niet boeit of er nieuwe varianten zijn tenzij er daadwerkelijk ineens een groot risico opduikt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:51 schreef Maver24 het volgende:
Corona is corona niet meer. Wel apart trouwens dat er geen nieuwe varianten zijn gekomen of heb ik iets gemist.
We zijn inmiddels al bijna 4 weken na de start van de golf op de verpleegafdeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als die IC bezetting van nu ~45 mensen binnen 2-3 weken groeit naar bijvoorbeeld 200 bezette bedden moeten we ons eens achter de oren gaan krabben. De doorgemaakte besmettingen en vaccins doen nog altijd goed hun werk.
Er is echt niets om je zorgen over te maken op het moment. Daarom is het ook zo frappant dat ze in Duitsland alweer naar preventieve maatregelen grijpen, al ken ik de exacte IC-bezetting daar niet. Maar ze hebben daar volgens mij sowieso verhoudingsgewijs meer IC-plekken, dus die 'paniek' snap ik niet echt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We zijn inmiddels al bijna 4 weken na de start van de golf op de verpleegafdeling.
Als er na 4 weken nog geen stijging te zien is, dan denk ik niet dat er nog veel gaat gebeuren op de IC. Of er moet ineens een killervariant komen.
Met de delta golf van vorig jaar, steeg de IC procentueel bijna gelijk mee.
Voor de liefhebbers van plaatjes :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Dat was het punt dan ook niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met het vorderen van je leeftijd wordt iedereen uiteindelijk een "kwetsbare", dat hoeft echter niet te betekenen dat we maar weer allemaal aan de ffp2 snavel moeten.
dat zei je wel:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:50 schreef Sportex het volgende:
[..]
Niveautje
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een kwetsbaar persoon dat zelf kan bepalen.
Dat iemand daadwerkelijk kwetsbaar is voor corona en een vaccin nodig heeft moet ie lekker zelf kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:45 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat zei je wel:
Dat iemand kwetsbaar is moet ie lekker zelf bepalen.
Fijn dat je je eigen foutje rechtzet.
Denk dat het ook een stukje ''vorige winters ging het ook zo'' is. Er helemaal aan gewend dat ze hard in moeten grijpen, ze zijn het helemaal niet meer gewend om gewoon te accepteren dat je ziek kan worden/om niks te doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is echt niets om je zorgen over te maken op het moment. Daarom is het ook zo frappant dat ze in Duitsland alweer naar preventieve maatregelen grijpen, al ken ik de exacte IC-bezetting daar niet. Maar ze hebben daar volgens mij sowieso verhoudingsgewijs meer IC-plekken, dus die 'paniek' snap ik niet echt.
Wij hadden gisteren onze verplichte fysieke kantoordag met het team, maar we gingen niet in één ruimte zitten vergaderen met elkaar vanwege de oplopende besmettingen!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is echt niets om je zorgen over te maken op het moment. Daarom is het ook zo frappant dat ze in Duitsland alweer naar preventieve maatregelen grijpen, al ken ik de exacte IC-bezetting daar niet.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren onze verplichte fysieke kantoordag met het team, maar we gingen niet in één ruimte zitten vergaderen met elkaar vanwege de oplopende besmettingen!![]()
"Gelukkig" had ik nog vier andere meetings, waarvan drie meetings bleken te zijn met mensen met een enorme aanhoudende blafhoest en met iemand die net weer op kantoor was na verkouden te zijn geweest (zijn omgeving had corona maar hij had negatief getest) maar er nog uitzag alsof hij nog in bed moest liggen
Vooralsnog is de verplichte kantoordag ook totaal geen succes. Want er is niet genoeg plek voor iedereen, waardoor sommigen toch maar thuiswerken of op een andere afdeling zitten te werkenen je hebt nu dat mensen met klachten tóch naar kantoor komen.
Die is niet kwetsbaar, maar gewoon moddervet. Die heeft zichzelf de risicogroep ingevreten en moet zich niet zo aanstellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:41 schreef SilverEyes het volgende:
Of je wel of niet kwetsbaar bent, kun je -in de meeste gevallen- niets aan doen. Je kunt denk ik wel "kiezen" hoe je daar mee omgaat. Je kunt heel zielig gaan zitten doen in een hoekje en huilen dat niemand rekening met je houdt (Asha bijvoorbeeld) of je probeert voor jezelf iets te relativeren. Het is niet zo dat je als "kwetsbare" ter plekke dood neervalt als je covid hebt. En de ene kwetsbare is de andere niet.
En nu gebruik ik het woord kwetsbaar ook niet meer, wat een kutwoord eigenlijk
Die heeft toch een immuunstoornis ofzo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die is niet kwetsbaar, maar gewoon moddervet. Die heeft zichzelf de risicogroep ingevreten en moet zich niet zo aanstellen.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:40 schreef 4-elements het volgende:
Ik dacht meer aan een persoonlijkheidsstoornis
Ja maar long covid, kwetsbaren etc etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:10 schreef Scrummie het volgende:
Het lijkt alsof sommigen nog in het pre omicron tijdperk leven. Lachwekkend.
Dat was prima te begrijpen in maart 2020, niet in oktober 2022.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 06:37 schreef Wantie het volgende:
Verder heb je weinig aan wetenschap tijdens een acute crisis zonder precedent. Daarvoor is het wetenschappelijke proces te traag. Dat is ook aangegeven aan het begin van de crisis. Dat het beleid gebaseerd is op veel te weinig informatie.
Een politiek onderzoek is sowieso onwenselijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was prima te begrijpen in maart 2020, niet in oktober 2022.
[ afbeelding ]
Ik blijf het schandalig vinden dat juist de partijen die dingen hebben ingevoerd een soort veto hebben om ervoor te zorgen dat zoiets nooit onderzocht wordt. Voelt niet echt democratisch. Zoiets moet je dan over laten aan de partijen die niet daadwerkelijk de besluiten genomen hebben. Nogal een sterke bias natuurlijk bij de coalitie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sommige mensen willen niks leren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Evalueren doen we achteraf. Oh nee, dan ook niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En een immuunstoornis kan ook getriggerd worden door jarenlang ongezond leven en eten...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Wel een succesvolle strategie. Hij is immers al 12 jaar in power.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Evalueren doen we achteraf. Oh nee, dan ook niet.
Schandalig. Niet verrassend, gezien de manier waarop de opvolgende kabinetten Rutte bereid zijn te reflecteren op eigen handelen, maar wel schandalig. Klap in het gezicht van alle mensen die nadelige effecten hebben ondervonden van de gemaakte keuzes. Vrijwel iedereen in Nederland dus.
Dan kan ze toch gewoon veilig thuis blijven? Nu is niet de tijd om de deur plat te lopen bij allerlei 'all you can eat' vreetschuren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:40 schreef 4-elements het volgende:
Ik dacht meer aan een persoonlijkheidsstoornis
Waarom?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een politiek onderzoek is sowieso onwenselijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |