dat zei je wel:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:50 schreef Sportex het volgende:
[..]
Niveautje
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een kwetsbaar persoon dat zelf kan bepalen.
Dat iemand daadwerkelijk kwetsbaar is voor corona en een vaccin nodig heeft moet ie lekker zelf kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:45 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat zei je wel:
Dat iemand kwetsbaar is moet ie lekker zelf bepalen.
Fijn dat je je eigen foutje rechtzet.
Denk dat het ook een stukje ''vorige winters ging het ook zo'' is. Er helemaal aan gewend dat ze hard in moeten grijpen, ze zijn het helemaal niet meer gewend om gewoon te accepteren dat je ziek kan worden/om niks te doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is echt niets om je zorgen over te maken op het moment. Daarom is het ook zo frappant dat ze in Duitsland alweer naar preventieve maatregelen grijpen, al ken ik de exacte IC-bezetting daar niet. Maar ze hebben daar volgens mij sowieso verhoudingsgewijs meer IC-plekken, dus die 'paniek' snap ik niet echt.
Wij hadden gisteren onze verplichte fysieke kantoordag met het team, maar we gingen niet in één ruimte zitten vergaderen met elkaar vanwege de oplopende besmettingen!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Over kantoor gesproken, waar ik gister was....
Onze interim manager kwam ff praatje maken. Ging het op gegeven moment over het thuiswerkbeleid. En dat het bestuur vooral wilde "luisteren naar de wens" van de medewerkers om weer zoveel mogelijk op kantoor te kunnen zijn. En daarom dat dus ook ging eisen op korte termijn.![]()
![]()
Ehh ok. Ik herken me niet in die wens, maaaaaar oke. Vervolgens gister einde dag in de auto naar huis heb ik bijna weer een uur gedaan over een ritje van normaal 20 minuten omdat het een dikke vette langgerekte file was![]()
Bedoel, ik snap dit niet. Nederland is overvol. De infrastructuur kan het niet aan. Ten tijde van het thuiswerkadvies waren de wegen, voor diegenen die deels naar kantoor gingen en uiteraard de mensen die niet kunnen thuiswerken, prima begaanbaar.
Maar nee, nu gaan we weer massaal met zijn allen stoicijns terug in het oude patroon en weer massaal in de file staan elke dag en dan klagend een half uur te laat op kantoor aankomen "want het stond weer HeLemAaL vAsT!!!"
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is echt niets om je zorgen over te maken op het moment. Daarom is het ook zo frappant dat ze in Duitsland alweer naar preventieve maatregelen grijpen, al ken ik de exacte IC-bezetting daar niet.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren onze verplichte fysieke kantoordag met het team, maar we gingen niet in één ruimte zitten vergaderen met elkaar vanwege de oplopende besmettingen!![]()
"Gelukkig" had ik nog vier andere meetings, waarvan drie meetings bleken te zijn met mensen met een enorme aanhoudende blafhoest en met iemand die net weer op kantoor was na verkouden te zijn geweest (zijn omgeving had corona maar hij had negatief getest) maar er nog uitzag alsof hij nog in bed moest liggen
Vooralsnog is de verplichte kantoordag ook totaal geen succes. Want er is niet genoeg plek voor iedereen, waardoor sommigen toch maar thuiswerken of op een andere afdeling zitten te werkenen je hebt nu dat mensen met klachten tóch naar kantoor komen.
Die is niet kwetsbaar, maar gewoon moddervet. Die heeft zichzelf de risicogroep ingevreten en moet zich niet zo aanstellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:41 schreef SilverEyes het volgende:
Of je wel of niet kwetsbaar bent, kun je -in de meeste gevallen- niets aan doen. Je kunt denk ik wel "kiezen" hoe je daar mee omgaat. Je kunt heel zielig gaan zitten doen in een hoekje en huilen dat niemand rekening met je houdt (Asha bijvoorbeeld) of je probeert voor jezelf iets te relativeren. Het is niet zo dat je als "kwetsbare" ter plekke dood neervalt als je covid hebt. En de ene kwetsbare is de andere niet.
En nu gebruik ik het woord kwetsbaar ook niet meer, wat een kutwoord eigenlijk
Die heeft toch een immuunstoornis ofzo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die is niet kwetsbaar, maar gewoon moddervet. Die heeft zichzelf de risicogroep ingevreten en moet zich niet zo aanstellen.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:40 schreef 4-elements het volgende:
Ik dacht meer aan een persoonlijkheidsstoornis
Ja maar long covid, kwetsbaren etc etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:10 schreef Scrummie het volgende:
Het lijkt alsof sommigen nog in het pre omicron tijdperk leven. Lachwekkend.
Dat was prima te begrijpen in maart 2020, niet in oktober 2022.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 06:37 schreef Wantie het volgende:
Verder heb je weinig aan wetenschap tijdens een acute crisis zonder precedent. Daarvoor is het wetenschappelijke proces te traag. Dat is ook aangegeven aan het begin van de crisis. Dat het beleid gebaseerd is op veel te weinig informatie.
Een politiek onderzoek is sowieso onwenselijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was prima te begrijpen in maart 2020, niet in oktober 2022.
[ afbeelding ]
Ik blijf het schandalig vinden dat juist de partijen die dingen hebben ingevoerd een soort veto hebben om ervoor te zorgen dat zoiets nooit onderzocht wordt. Voelt niet echt democratisch. Zoiets moet je dan over laten aan de partijen die niet daadwerkelijk de besluiten genomen hebben. Nogal een sterke bias natuurlijk bij de coalitie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sommige mensen willen niks leren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Evalueren doen we achteraf. Oh nee, dan ook niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En een immuunstoornis kan ook getriggerd worden door jarenlang ongezond leven en eten...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Wel een succesvolle strategie. Hij is immers al 12 jaar in power.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Evalueren doen we achteraf. Oh nee, dan ook niet.
Schandalig. Niet verrassend, gezien de manier waarop de opvolgende kabinetten Rutte bereid zijn te reflecteren op eigen handelen, maar wel schandalig. Klap in het gezicht van alle mensen die nadelige effecten hebben ondervonden van de gemaakte keuzes. Vrijwel iedereen in Nederland dus.
Dan kan ze toch gewoon veilig thuis blijven? Nu is niet de tijd om de deur plat te lopen bij allerlei 'all you can eat' vreetschuren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:40 schreef 4-elements het volgende:
Ik dacht meer aan een persoonlijkheidsstoornis
Waarom?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een politiek onderzoek is sowieso onwenselijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |