Ik hoop het. Las deze/verleden week dat 10.000 de training doorlopen hadden. Niks gezien over de start van een nieuwe groep, maar ik hoop het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het over de training in het VK. Dat loopt toch nog gewoon door?
Dat er 10.000 klaar waren had ik ook gelezen, maar ook dat er 19.000 mee zouden gaan doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:46 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik hoop het. Las deze/verleden week dat 10.000 de training doorlopen hadden. Niks gezien over de start van een nieuwe groep, maar ik hoop het.
Bron?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
Hebben de russen zelf gedaan
---quote:
Het eerste lijkt me logischer dan het tweedequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De raketten zijn op? Of komt hij tot inkeer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Australi had net aangeboden een lading troepen te trainen. Moeten ze gewoon doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:28 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Was hier langsgekomen dat ze voor nu genoeg hebben, en er vooralsnog niet meer mensen opgeroepen hoeven te worden. Kan het nu niet meer vinden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Telegram channels that post about the war have recently offered frequent criticism of the Russian Ministry of Defense. In particular, the Russian army’s retreat from Kharkiv in September met with wide-ranging criticism.Als het leger zich tegen Russische extremisten met kritiek gaat keren kan dat nog wel eens een behoorlijke vlam in de pan zijn. Laat maar komen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dat gaat al de goede kant op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het leger zich tegen Russische extremisten met kritiek gaat keren kan dat nog wel eens een behoorlijke vlam in de pan zijn. Laat maar komen!
Wel heel toevallig dan, precies ook op een stroom distributiepunt.quote:
Snap alleen niet waarom zij er achteraan hobbelen. De UK deed dat voorstel om troepen te trainen 4~5 maanden geleden en dan komt Australie er nu pas mee?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Australi had net aangeboden een lading troepen te trainen. Moeten ze gewoon doen.
Het is natuurlijk niet alleen nu nodig, zoals het er nu naar uitziet zal de relatie met Rusland immers nog decennia lang gespannen blijven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Snap alleen niet waarom zij er achteraan hobbelen. De UK deed dat voorstel om troepen te trainen 4~5 maanden geleden en dan komt Australie er nu pas mee?
Moet Polen daar geen vredesmacht naartoe sturen?quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:55 schreef capricia het volgende:
DL![]()
Dat er maar meer mogen volgen.
[ twitter ]
Waar doelt hij hiermee op? De oproep tot de-escalatie op de grens met Kirgizi? Misschien iets heel anders dat uitgebreid in het nieuws is geweest en ik dus makkelijk had kunnen weten, maar dat heb ik dan gemist.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:44 schreef Slayage het volgende:
Dat het miezerige Tajikistan Putin zo durft aan te spreken...
'Waar en welke regel hebben we overtreden?' Waar en met wie hebben we verkeerd gegroet? We hebben altijd de belangen van onze belangrijkste strategische partner gerespecteerd, maar we willen dat zij ons ook respecteren. Wat, zijn wij vreemdelingen zoals de Afrikaanse naties?"
[ twitter ]
Precies in lijn met wat ik eerder deze week beschreef over de mobilisatie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:15 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ssen-navo-en-rusland
vladje is weer op dreef
Kan dat spul nou ook in de T72 en T90 gebruikt worden?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:01 schreef J.B. het volgende:
Oekrane heeft een berg munitie voor de T-62 tanks buitgemaakt bij Cherson. Dat spul blijkt geproduceerd te zijn tussen 1974 en 1978:
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee, die hebben een loop met een 125mm kaliber terwijl die van de T62 115mm meet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan dat spul nou ook in de T72 en T90 gebruikt worden?
Waarschijnlijk niet, uit mijn hoofd is een T-62 105 mm, en de rest 120 of 125mm.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan dat spul nou ook in de T72 en T90 gebruikt worden?
Rob is een beetje de imaginaire Bob van Lospedroso. Als die ook nog over propoganda begint zijn de rapen helemaal gaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is de grap om Rob Bob te noemen? Verwijzing naar meneer Deen?
Heb hem liever in den Haagquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Strelkov heeft Nederlands bloed aan zijn handen. Hopelijk valt hij uit een raam.
Dit.quote:
Genot.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
296x dit dan dood uit een raam.
En vlad naast hem in de kooi.
Ja wat had je dan verwacht? Musk is de Henry Ford van nu... Kiest gewoon waar hij het geld zietquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals verwacht, dikke taxbreak in ruil voor een aanbeveling van Elon Musk voor de hereniging van Taiwan met China. Musk blijft aan de goede kant van de Chinese overheid en dit vertaalt zich in extra miljarden voor Tesla.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4685519
https://www.reddit.com/r/(...)_3_days_after_musks/
China gives Tesla tax break 3 days after Musk's Taiwan advice
Model S and Model X receive Chinese tax breaks after foreign ministry praises his Taiwan plan
De kosten voor z'n toekomstige Mars kolonie zit in de triljoenen. En hij geeft zelf niet om geld of luxe zoals je ook kan zien in het verkoop van al z'n huizen en dat hij in z'n fabriek slaapt als het nodig is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:24 schreef timmmmm het volgende:
Zou 300 of 500 miljard nou zo veel uitmaken voor een mens
Ik denk dat je die 300 miljard niet haalt zonder de mindset waardoor die 500 miljard ook mogelijk is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:24 schreef timmmmm het volgende:
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Aan mij? Nee!quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:24 schreef timmmmm het volgende:
Vrij modern nog voor Russische begrippen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:01 schreef J.B. het volgende:
Oekrane heeft een berg munitie voor de T-62 tanks buitgemaakt bij Cherson. Dat spul blijkt geproduceerd te zijn tussen 1974 en 1978:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik las ergens dat een leger altijd eerst de oudste munitie opmaakt. Zou er nieuwere munitie zijn voor de T-62?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:01 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik vind het flauwekul.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 04:23 schreef J.B. het volgende:
Musk lijkt zichzelf bepaald geen dienst te bewijzen met z'n zenuwinzinking van de afgelopen dagen:
Mogelijke geldstromen Elon Musk en Kremlin onderzocht
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-kremlin-onderzocht
Prima reactie idd. Waarschijjnlijk kraakt Starlink daar aan alle kanten. Oekraine was dacht ik geen geplande uitrol van Starlink. Eerdere uitrollen waren allemaal zorgvuldig gepland qua locatie en hoeveelheid (kijk maar eens op Reddit hoeveel mensen achter het net viste) en dan komt daar in 1x een oorlog waarbij Starlink bijkans een half land moet voorzien. Vwb satellieten zitten ze volgens mij net op 10-20 procent van wat het zou moeten zijn qua dekking. Vooralsnog alleen Falcon 9 launches (a 60 sats) en Musk heeft gezegd dat Starship (a 400 sats) nodig is om berhaupt iets van zwarte cijfers te kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 03:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is het nette taalgebruik wat hoort bij een politicus ipv dat kinderachtige "fuck you" wat die andere gast deed en waarop Musk weer lollig terug reageerde.
====================================================
Ukrainian presidential adviser Mykhailo Podolyak says Ukraine will find a solution to keep the Starlink Internet service working after SpaceX CEO Elon Musk said his company could not indefinitely fund it.
Podolyak wrote on Twitter on October 14 that, like it or not, Musk “helped us survive the most critical moments of war.”
He told RFE/RL's Ukrainian Service that Ukraine should be thankful and also acknowledged that Musk is a businessman running a private business, not a state business, and "his business development strategy says that it is not profitable for him to lose [money]."
That's why Ukraine "will take care of how to conduct negotiations so that Starlink works," but added in his tweet that Ukraine expects the company to provide stable connections until the end of negotiations.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 05:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het flauwekul.
Een of ander priv bureautje gaat wat onderzoeken , voor de eigen likes, en maken er een groot verhaal van.
Het was niet meer dan een tweet.
Ik vind het ook flauwekul.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 05:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het flauwekul.
Een of ander priv bureautje gaat wat onderzoeken , voor de eigen likes, en maken er een groot verhaal van.
Kan me nog een fake news video van rond 20i8 herinneren waarin men een dubbelganger van Vlad in een kooi had gestopt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
296x dit dan dood uit een raam.
En vlad naast hem in de kooi.
Kunnen deze gemotiveerde straatvechters niet beter richting de vleesmolen in Oekrane? Daar hebben ze wellicht een 0,0001% voordeel ten opzichte van de werklozen, boekhouders en IT'ers die ze richting het front willen sturen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze houden daar ook gewoon razzia's
[ twitter ]
Behalve dat zijn tweet helemaal backlashde en van hem een Kremlin spion beschreef in sommige media gebaseerd op meningen. Is er geen enkele aanwijzing dat er een echte relatie is met het Kremlin. In tegendeel, levert hij starlink aan Oekrane.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het ook flauwekul.
Een of andere FOK! user heeft wat onderzocht , voor een miezerige like, en heeft geconcludeerd dat het niet meer dan een tweet was.
Het gaat hier om een 15 koppig adviesbureautje uit Oekrane die sinds 2020 bestaat.quote:Het internationale defensie- en veiligheidsbureau Black Trident laat aan BNR weten ook onderzoek te doen naar mogelijke geldstromen tussen Musk en Kremlin, zo vertelt oprichter Lada Roslycky tegenover Europaverslaggever Geert Jan Hahn voor BNR De Wereld. 'We zijn de rol van Musk aan het bestuderen. De mogelijke communicatie en geldstromen vanuit het Kremlin naar Musk horen daarbij.'
Oekraine afpersen en met plannen komen die in het voordeel zijn van Rusland. Het was maar een tweet hoorquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 05:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het flauwekul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |