quote:Zo zijn er meer factoren die het CBS niet onderzocht maar die een wissel trekken op het gezin en het opgroeiende kind. Zoals de effecten van het brute optreden van de fiscus voor het mentale welzijn en stress, fysieke gezondheid, relaties en de financiële situatie van gedupeerden. “Het is niet uit te sluiten dat gedupeerden in individuele gevallen als gevolg van dupering dermate in de problemen zijn geraakt dat kinderbeschermingsmaatregelen ingezet moesten worden”, houdt het CBS dan ook een slag om de arm. Aanvullend onderzoek is dan nodig – en gezien het brisante karakter van het toeslagendossier lijkt het vooral een kwestie van tijd voordat daartoe een besluit genomen zal worden.
Maar voor dat laatste is dan weer geen daadwerkelijk verband gevonden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Zoals trein al aangeeft, ze hebben een vergelijkend onderzoek gedaan waarbij ze een hele rits criteria naast elkaar gelegd hebben, maar een deel daarvan hangt samen met de toeslagenaffaire of kan er zelfs door veroorzaakt zijn.
quote:Er zijn door het onderzoeksbureau geen aanwijzingen gevonden dat de gezinnen extra vaak in aanraking zijn gekomen met de kinderbescherming als gevolg van de toeslagenaffaire.
Ja, dat zeg ik ook. Maar die mensen zijn dus niet geviseerd door de toeslagenaffaire, maar zijn door heel normale oorzaken in aanraking gekomen met de jeugdhulpinstanties. Dat is wel wat er staat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Zoals trein al aangeeft, ze hebben een vergelijkend onderzoek gedaan waarbij ze een hele rits criteria naast elkaar gelegd hebben, maar een deel daarvan hangt samen met de toeslagenaffaire of kan er zelfs door veroorzaakt zijn.
Ik dacht eigenlijk dat dat altijd al de aanname was? Althans ikzelf ben geen moment uitgegaan van kwade opzet bij jeugdzorg maar juist van domino-effecten. En als je dan als overheid het eerste dominosteentje op schandalige wijze hebt omgetikt kun je wat mij betreft niet zomaar je handen af trekken van de volgenden...quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook. Maar die mensen zijn dus niet geviseerd door de toeslagenaffaire, maar zijn door heel normale oorzaken in aanraking gekomen met de jeugdhulpinstanties. Dat is wel wat er staat.
Dat zo'n oorzaak door de toeslagenaffaire kan komen (of andersom, ze kwamen waarschijnlijk ook vaak door dezelfde oorzaak in de toeslagenaffaire terecht), dat ontkent ook niemand.
Er werd zeker wel boze opzet gesuggereerd, ook in de Kamerdebatten. Dat dit bijvoorbeeld ook discriminatie was of zelfs dat er werd gesuggereerd dat dezelfde 'zwarte lijsten' zouden zijn gebruikt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat dat altijd al de aanname was? Althans ikzelf ben geen moment uitgegaan van kwade opzet bij jeugdzorg maar juist van domino-effecten. En als je dan als overheid het eerste dominosteentje op schandalige wijze hebt omgetikt kun je wat mij betreft niet zomaar je handen af trekken van de volgenden...
Als ze dit na een paar maanden kamerlidmaatschap gedaan had, dan was ophef terecht geweest. Maar ze heeft 24 jaar in de Kamer gezeten. Ik kan haar hier echt geen ongelijk geven.quote:
Mensen die hierover zeikenquote:
Ik ook niet hoor. Maar het verklaart waarom we zo lang niets hoorden van Arib. Zou zelf uiteraard hetzelfde hebben gedaan en zeker na 24 jaar in de Kamer mag dat ook primaquote:Op dinsdag 1 november 2022 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze dit na een paar maanden kamerlidmaatschap gedaan had, dan was ophef terecht geweest. Maar ze heeft 24 jaar in de Kamer gezeten. Ik kan haar hier echt geen ongelijk geven.
Goed van d'r.quote:
Eigenlijk valt het mee, dit is eigenlijk het meest positieve scenario waar aan werd gedacht. Dit is inderdaad een bommetje, geen bom. De gevreesde bouwstop blijft uit.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:28 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, daar is het volgende bommetje alweer
[ twitter ]
Dat is een kwestie van opleiden, toch? Hoe moeilijk kan een berekening zijn?quote:Op woensdag 2 november 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:
Ook als je elektrische machines gebruikt zul je nog steeds met een effectrapportage moeten komen per project toch? En daar zit hem nou net de bottleneck, het aantal mensen dat die rapportages kan uitvoeren.
Ook dan eigenlijk niet. Pensioen is vooral uitgesteld rendement. Rendement waar de 'jongeren' voor betalen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pensioen is pas echt uitgesteld loon bij een persoonlijke pensioenpot. Dan stet iemand die uitbetaling van het pensioen uit naar een ander moment. Pensioen is geen uitgesteld loon bij een collectieve pensioenpot, zoals de huidige. Nu is het het overdragen van een deel van je loon aan de huidige ouderen en mensen die in de buurt van hun pensioen zitten, in de hoop dat de jongeren dat ook kunnen blijven doen als jij oud bent. En dat laatste is met de vergrijzing erg onwaarschijnlijk.
Ja. Laat dat een gevolg zijn van een proces, maar zo dom daar een discussie van te maken.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:03 schreef Hanca het volgende:
Intussen is Adema realistisch, maar dom: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-stikstof-terugneemt
Iedereen weet dat 2030 ook 2032 of 2033 kan worden (ook Remkes zei dat), maar dat hardop zeggen is momenteel gewoon dom en zorgt er ook voor dat de kans op vertraging alleen maar groter kan worden.
Ik moet zeggen dat ik me ook wel kapot erger aan die rare Tjeerd de Groot die meteen weer als een bok op de haverkist springt en van alles staat te eisen. Als er toch een persoon is die in dit dossier altijd de verhoudingen op scherp zet is hij het wel.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:03 schreef Hanca het volgende:
Intussen is Adema realistisch, maar dom: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-stikstof-terugneemt
Iedereen weet dat 2030 ook 2032 of 2033 kan worden (ook Remkes zei dat), maar dat hardop zeggen is momenteel gewoon dom en zorgt er ook voor dat de kans op vertraging alleen maar groter kan worden.
Nou, wat denk je zelf?quote:Op woensdag 2 november 2022 12:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hopelijk gaat het over de lange termijn, en niet de huidige groep of bijna pensionado's.
Ja het was ook een beetje naïef. De term uitgesteld loon is al gevallen voor het debat is begonnen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |