Ik denk dat de dikte van de streep niets zegt over de mate waarin je COVID hebt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:52 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Zien jullie de knalstreep? Die is van mijn dochter. Zou zij nu de bron zijn?
Later wil ze misschien wel ooit zo'n knalstreep op een andere test nu had het niet gehoeven.
Weet ik wel maar zij nietquote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk dat de dikte van de streep niets zegt over de mate waarin je COVID hebt.
De dokterstas denk ikquote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
@:leandra, mooi detail, de tas op de grond! Maar waarom dat boek erbij?
[ afbeelding ]
Ik zie een patroon.![]()
[ afbeelding ]
Leuk huis inderdaad, maar wel erg groot!
Wie weet?? Mijn oudste is zeer stelling anti. Dat kan nog alle kanten op natuurlijk, maar ze is zeer uitgesproken:,”verwacht van mij geen kleinkinderen”.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:52 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Zien jullie de knalstreep? Die is van mijn dochter. Zou zij nu de bron zijn?
Later wil ze misschien wel ooit zo'n knalstreep op een andere test nu had het niet gehoeven.
Ze is nog jong dus denkt daar nog helemaal niet aan. Luiers verschonenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wie weet?? Mijn oudste is zeer stelling anti. Dat kan nog alle kanten op natuurlijk, maar ze is zeer uitgesproken:,”verwacht van mij geen kleinkinderen”.
Ik word ook geen oma.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wie weet?? Mijn oudste is zeer stelling anti. Dat kan nog alle kanten op natuurlijk, maar ze is zeer uitgesproken:,”verwacht van mij geen kleinkinderen”.
Je stelt zelf de vraag of zij de bron is? Dat kun je niet opmaken uit een dikker of dunner streepje :-)quote:
Oh, je probeert puberiaans te vertalen? Forget it...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:23 schreef amaranta het volgende:
Als iets “best wel lauw” is. Wat is het dan? Is het dan heel gaaf? Of matig? Ik ving net een gesprek op en een van de 2 vond iets dus best wel lauw
Moeder: als je maar je mond niet tatoeëertquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, je probeert puberiaans te vertalen? Forget it...
Maar ik denk dat lauw gewoon niet warm en niet koud is, en dat worden ze er dus ook niet van
Hmmz... als ik het zou vertellen dan zou er in dat verhaaltje "bizar" staan ipv "lauw"quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Moeder: als je maar je mond niet tatoeëert
Meisje: dat ga ik niet doen. Maar ik weet van mensen die op een bruiloft een tatoeerder laten komen en iedereen kan dan een tatoeage nemen. Dat vind ik best wel lauw.
Volgens mij is het dan best wel goed.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Moeder: als je maar je mond niet tatoeëert
Meisje: dat ga ik niet doen. Maar ik weet van mensen die op een bruiloft een tatoeerder laten komen en iedereen kan dan een tatoeage nemen. Dat vind ik best wel lauw.
Dat zei ik vroeger ook tegen mijn oudersquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijn oudste wil ook absoluut geen kinderen, vind babies en kleine kinderen vreselijk. De jongste vind kinderen wel leuk en denkt dat ze kinderen zou willen later.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen dan? Je kind steriliseren?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:53 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dat zei ik vroeger ook tegen mijn ouders
Mijn collega zei ooit tegen mij: “ik heb besloten dat ik geen oma wil worden”
Dat vond ik best wel heftig
Als je nog geen kinderen hebt, kan je ook besluiten niet voor kinderen te gaan, dan word je ook geen omaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen dan? Je kind steriliseren?Of geen contact meer opnemen met je kinderen als je oma wordt... maar goed, dan ben je wel oma, alleen een heel sneue.
Ja, goed punt. Maar het gaat wel heel ver om daartoe te besluiten alleen maar omdat je geen oma zou willen zijn. Ik was ervan uitgegaan dat er al kinderen waren, maar dat hoeft natuurlijk niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als je nog geen kinderen hebt, kan je ook besluiten niet voor kinderen te gaan, dan word je ook geen oma
Mwah, N en ik hebben dan samen wel een kind, maar N is toch opa van een kind dat niet van ons gezamenlijke kind is, dus ook als je geen kinderen krijgt is dat nog geen garantiequote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als je nog geen kinderen hebt, kan je ook besluiten niet voor kinderen te gaan, dan word je ook geen oma
Misschien wil ze vooral geen oma genoemd worden en dat de kleinkinderen krampachtig Truus moeten zeggen zodat niet opvalt dat ze al oma is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:31 schreef Adrian4 het volgende:
Ja, ze heeft 2 dochters in de leeftijd dat ze vriendjes mee naar huis nemen.
Ik weet ook niet hoe ze dat wil gaan bereiken. Ik zei dat ik even van die mededeling moest bijkomen en ben er maar niet meer op terug gekomen.
Lauw gebruikte Extince 4836 jaar geleden alquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:23 schreef amaranta het volgende:
Als iets “best wel lauw” is. Wat is het dan? Is het dan heel gaaf? Of matig? Ik ving net een gesprek op en een van de 2 vond iets dus best wel lauw
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voelde me even een frisse jongedame dat ik zonder op te zoeken wist wat met 'lauw' bedoeld werd in deze contexttotdat ik daarna een mail las die begon met 'beste mevrouw *achternaam*, heeft u....' van een derdejaars bachelorstudente die ik al 6 weken werkgroep geef
het is heel netjes en correct en zo, maar menn ik voel me altijd meteen zo oud dan.
Misschien was ik dan altijd al oudquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik wist dat ook en ik ben 15 jaar ouder dan jij
Klassiek poldermodelletjequote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:38 schreef exode het volgende:
Het is een stille dag in huis maar ook een dag waarbij bedrijven gewoon onbereikbaar zijn.
Echt....ik weet het he personeelstekort maar ik voel me echt een stalker als ik zie hoe vaak ik bedrijven bel en steeds te horen krijg 'we bellen u terug'.
Kinderen, ik wilde er 0, verloofde 4 dus we zijn op 2 uitgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Prive.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klassiek poldermodelletje.
En werkgerelateerd of privé? Ik merk op mijn werk ook dat ik heeeeel lang moet leuren om een antwoord te krijgen van aanbieders waar we verdorie een hoop geld aan betalen.
Dat ja. Softwareleveranciers enzo. Echt ongelooflijk irritant!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En werkgerelateerd of privé? Ik merk op mijn werk ook dat ik heeeeel lang moet leuren om een antwoord te krijgen van aanbieders waar we verdorie een hoop geld aan betalen.
Gedeelde smart is halve smartquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat ja. Softwareleveranciers enzo. Echt ongelooflijk irritant!
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is ook niet niks. Het is zo te verstoppen, masker op en gaan.. Veel sterkte samenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:24 schreef Phaidra het volgende:
Thanks. We zijn er echt even door van slag.
Ach neequote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:47 schreef Bami het volgende:
Sterkte Phaidra, wat een heftig nieuws.
Wij kregen net ook een stom bericht. Weten jullie nog dat onze buurman in maart opeens overleden is? Die buurvrouw vertelt net dat ze borstkanker heeft.
Jeetje, dan gaat het ook allemaal hard na elkaarquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:47 schreef Bami het volgende:
Sterkte Phaidra, wat een heftig nieuws.
Wij kregen net ook een stom bericht. Weten jullie nog dat onze buurman in maart opeens overleden is? Die buurvrouw vertelt net dat ze borstkanker heeft.
Ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach nee. Dat is ook zwaar voor haar, het hele traject zonder je man moeten doorstaan...
Gast ik bouw de spanning opquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:31 schreef lunapuella het volgende:
Dat is niet vertellen @:amaranta, dat is hinten.
Nee, nu heb jij nu ook een spannende avondquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:33 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat kan toch ook in één post joh.
Ja he!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:41 schreef LeSage het volgende:
Oeh, ik zit nu midden in de live van amaranta, spannend!
Maar ja het was gewoon raar dat wij de school afsluiten. En dat wij nog voor de schiol staan en een minuut later alle lampen aan zijn en er ineens mensen door de school lopen.quote:
Tja, daarna zal er toch schoongemaakt moeten worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:43 schreef amaranta het volgende:
Maar goed saillant detail. De auto van de schoonmaakster en haar partner. Of andersom de auto van de partner en de schoonmaakster.
Zaten stickers op van een bepaalde website met filmpjes voor volwassenen.
Dus wellicht waren ze niet van plan om te gaan schoonmaken.![]()
![]()
Ik wil wel weten welke bezem ze gebruikt hebbenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, daarna zal er toch schoongemaakt moeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:50 schreef amaranta het volgende:
Maar goed een ander verhaal dan. Op mijn andere school. Waar ik een jaar of 15-16 geleden werkte, had iedereen een bankstel in de klas staan. Ik weet niet waarom. Maar dat was zo. Dus op gegeven moment brachten de ouders de kinderen naar binnen. Dit was in het lokaal van mijn buurvrouw overigens.
Ontdekt een vader ineens een gebruikt condoom op de kast naast het bankje.
Dus achteraf bleek dat de schoonmaakster de avond van tevoren gebruik had gemaakt van de bank in de klas. En dus niet had opgeruimd daarna. Of schoongemaakt. En godzijdank was het niet een van de kinderen die hem vond.
D is een collega.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:34 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een verhaal! 😃
Maar was de ene auto nou van de schoonmaakster en de andere van haar partner? Want ik kon uit de context niet opmaken of ‘D’ de schoonmaakster was 😊
Maar goed dat jullie het nog net allemaal gezien hadden
hahaha… mijn collega en ik vonden het wel een avontuurquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 07:48 schreef Nijna het volgende:
Amaranta, je weet de spanning goed op te bouwen, ik had een iets spannendere ontknoping verwacht
Zo vies! Maar dat zou ik op zich wel alleen aandurven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over avonturen gesproken. Ik ben onderweg naar mijn zus die me net min of meer in paniek belde dat er maden zitten in drie plafonnières in de woonkamer.
We gaan dus even op onderzoek uit.
Ieuw. Ook in 3, dat is knap..quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over avonturen gesproken. Ik ben onderweg naar mijn zus die me net min of meer in paniek belde dat er maden zitten in drie plafonnières in de woonkamer.
We gaan dus even op onderzoek uit.
Ik denk dat het ook wel avontuurlijk is als je er zelf bij bent, wij hebben natuurlijk in korte tijd een ontknoping hierquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:19 schreef amaranta het volgende:
Ga
[..]
hahaha… mijn collega en ik vonden het wel een avontuur
Ah, Lekker de warmte opgezochtquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
De oorzaak van de maden is gevonden, er lag een dode vogel op het dak van de aanbouw en de maden zijn achter het lood door naar binnen gekomen. Heel goor wel.
Oh nee, gatverdamme! Maar gelukkig de oorzaak snel gevonden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:F_r wat heftig en verdrietig.![]()
De oorzaak van de maden is gevonden, er lag een dode vogel op het dak van de aanbouw en de maden zijn achter het lood door naar binnen gekomen. Heel goor wel.![]()
Wij hadden dit jaar als eerste zomervakantie en moeten nu nog een week door tot aan de herfstvakantie. Dat is best een lange zit merk ik aan het achtjarige duo hier.
Ieuw!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:F_r wat heftig en verdrietig.![]()
De oorzaak van de maden is gevonden, er lag een dode vogel op het dak van de aanbouw en de maden zijn achter het lood door naar binnen gekomen. Heel goor wel.![]()
Wij hadden dit jaar als eerste zomervakantie en moeten nu nog een week door tot aan de herfstvakantie. Dat is best een lange zit merk ik aan het achtjarige duo hier.
brabant toch? dat zijn er 7 is wel kort. Nu valt carnaval iets later en kers aan het begin van de vakantie waardoor er tussen kerst en carnaval ook een normaal aantal weken zit. Het is weleens erg kort.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier zitten er maar 6 weken tussen de zomervakantie en herfstvakantie, volgens mij. Voelt als heel kort en snel in ieder geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door exode op 14-10-2022 11:07:15 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook al vakantie en zoon begon pas 30 augustusHoewel, vakantie. Huiswerk. Zou hij gister maken, niet afgekregen, zit er nu aan maar wil met pa mee. Wordt een laaaang huiswerkgezeik dus
![]()
@amaranta leuk die verhalen![]()
Zo, ik heb weer een ramenlapper en de ramen zijn schoon
En ik wens de vakantiegangers een hele fijne vakantie
[ Bericht 7% gewijzigd door Mushanga71 op 14-10-2022 18:52:52 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Veel plezier!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:39 schreef Amsel het volgende:
Ja Noord hier, met extra studiedag vandaag, dus wij zijn gisteravond al op vakantie gegaan
Die maandag hebben we óók een studiedag, dus deze herfstvakantie is gevoelsmatig ook heel lang.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Veel plezier!Bij ons is de studiedag de maandag na de vakantie.
Dat is voor een deel ook de reden dat wij mijn schoonouders mee hebben gevraagd op vakantiequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:49 schreef Amsel het volgende:
Dit is dus het eerste jaar dat m'n kinderen niet op hun tandvlees de herfstvakantie halen, omdat er zo weinig tijd tussen zomer- en herfstvakantie zit
We gaan weer naar m'n schoonouders. Ik vind dit zelfs relaxter dan gewoon vakantie met het gezin: ik hoef niet na te denken over het dagprogramma, de boodschappen, de was, ik hoef zelfs niet auto te rijden. Gewoon go with the flow en af en toe aanbieden om te helpen met de afwas (en dat die hulp dan afgeslagen wordt). Heeeeerlijk.
Yes!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:08 schreef Amsel het volgende:
[..]
Die maandag hebben we óók een studiedag, dus deze herfstvakantie is gevoelsmatig ook heel lang.
@:exode Alles OK wel?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:01 schreef exode het volgende:
Fijne vakantie voor wie gaan!
Ik ga morgen een nachtje naar Tilburg met vrienden. Ons 'we kennen elkaar 25 jaar' feestje. We hebben elkaar leren kennen tijdens onze studie in Tilburg.
Wat fijn! En geniet ervan in Tilburgquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:12 schreef exode het volgende:
[..]
Yes!
Ik ging het gesprek steeds uit de weg maar het is nu helemaal goed. Ik cijfer mezelf al een jaar volledig weg en dat ontplofte. Alles uitgesproken
In het kennismakingsgesprek met de speltherapeut voor de jongste, kwam ook ter sprake hoe wij kunnen opladen. We doen dat echt te weinig. Je kan heftige buien gewoon niet meer 'neutraal' ingaan, omdat jij nog gestrest bent van alle vorige uitbarstingen. Dus dat was wel even een goede stok achter de deur om er iets op te verzinnen. En ik ben gezegend met - denk ik - de allerliefste schoonouders die er maar zijn. Met af en toe alle irritaties die je met je eigen ouders ook wel eens hebt, maar ik ben me er heel erg bewust van dat ook zij inmiddels richting de 80 gaan en dat we heel blij mogen zijn dat ze nu nog zo gezond en fit zijn. Onze kinderen moeten al een opa en oma missen, dus dit setje is me heel dierbaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:13 schreef exode het volgende:
Op vakantie met mijn schoonouders zie ik meer als strafkamp
Dat klinkt als een fijne relatiequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In het kennismakingsgesprek met de speltherapeut voor de jongste, kwam ook ter sprake hoe wij kunnen opladen. We doen dat echt te weinig. Je kan heftige buien gewoon niet meer 'neutraal' ingaan, omdat jij nog gestrest bent van alle vorige uitbarstingen. Dus dat was wel even een goede stok achter de deur om er iets op te verzinnen. En ik ben gezegend met - denk ik - de allerliefste schoonouders die er maar zijn. Met af en toe alle irritaties die je met je eigen ouders ook wel eens hebt, maar ik ben me er heel erg bewust van dat ook zij inmiddels richting de 80 gaan en dat we heel blij mogen zijn dat ze nu nog zo gezond en fit zijn. Onze kinderen moeten al een opa en oma missen, dus dit setje is me heel dierbaar.
Het is ook gelukkig niet zo dat ze verwachten dat we tijdens zo'n weekend weg alles samen doen. Tuurlijk maken we gezamenlijk uitstapjes, maar het is ook helemaal prima als we een keer een middagje apart op stap gaan. Dat maakt het heel prettig allemaal. Met mijn eigen moeder had ik het echt niet gekundquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klinkt als een fijne relatie![]()
Wij nemen mijn moeder wel weekendjes weg mee maar dan kan ze niet op de kinderen passen of ons dingen uit handen nemen. MAAR het is altijd heel waardevol.
Ja, dit! En met mijn eigen ouders ook trouwens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:13 schreef exode het volgende:
Op vakantie met mijn schoonouders zie ik meer als strafkamp
Zo doen wij dat met de familie weekend ook. Avondeten is altijd samen maar verder gaat iedereen lekker zijn gang. Altijd mooi om te zien hoe iedereen de vakantie naders indeelt. De ene ziet vakantie vooral als uitslapen en niets doen terwijl de ander juist zo veel mogelijk wil ondernemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is ook gelukkig niet zo dat ze verwachten dat we tijdens zo'n weekend weg alles samen doen. Tuurlijk maken we gezamenlijk uitstapjes, maar het is ook helemaal prima als we een keer een middagje apart op stap gaan. Dat maakt het heel prettig allemaal. Met mijn eigen moeder had ik het echt niet gekund.
Vind ik ook. A is normaal altijd jarig in de vakantie. Nu dus niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:39 schreef BE het volgende:
Hier dus nog een week naar school en dan pas vakantie, echt heel laat voor mijn gevoel.
Dat heb ik nou ook met mijn schoonzusje.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga jaarlijks een lang weekend weg met schoonfamilie en dat is wel echt de max. Zij staan zo anders in het leven… ik betwijfel ook of we daarmee door gaan als schoonouders niet meer leven. Een dagje of ieder in een eigen huisje prima, maar de hele dag samen trek ik niet, ook omdat hun opvoedstijl totaal anders is.
Ik word al moe van het lezen van je posting! Maar goed, ik heb een hekel aan vrije dagen volplannen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:52 schreef exode het volgende:
Geen idee wat verloofde en de kinderen gaan doen in de herfstvakantie. Ik heb een drukke week met oa 2 dagen collega's uit Engeland die ik onder mijn hoede heb.
In die week worden ook de openslaande deuren geplaatst, de zonnepanelen van het dak gehaald, alles voor het nieuwe dak geleverd, een steiger opgebouwd en de auto moet naar de garage voor APK. Klinkt dus niet heel vakantieachtig voor mij. Maar goed, blij dat het allemaal gebeurt.
Dinsdag ben ik wel vrij en staat in principe een dagje sauna gepland en die vrijdag ga ik met B, moeder, zus en neefje een weekend naar Beekse Bergen.
Ik heb het juist andersom. Bij mijn moeder heb ik juist het idee dat ik weer die introverte puber moet zijn. En dat ben ik niet meer. Het kost me daar meer energie om mezelf te zijn en mijn grenzen te bewaken. Al gaat dat de laatste jaren wel beter.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:58 schreef Nijna het volgende:
Mijn eigen familie kost me iets minder energie, omdat ik het gevoel heb dat ik wat meer mezelf kan zijn.
Ik ben niet vrij he. Ik werk gewoon. Dat kan ook prima als ze de deuren vervangen. Ik hoef niet te helpenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word al moe van het lezen van je posting! Maar goed, ik heb een hekel aan vrije dagen volplannen.
In onze gezinsagenda zie ik dat onze auto ook naar de garage moet voor de APK.Gelukkig regelt mijn lief dat. Ik heb deze week al geregeld dat de dakgoot werd schoongemaakt en de verwarming op zolder werd gefixt.
Ik kreeg een uitnodiging via de huisarts want ik loop extra risicoquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Mijn schoonouders gaan niet eens met elkaar op vakantie![]()
Even heel wat anders, gaan jullie voor de herhaalprik? Ik twijfel, maar weet niet zo goed waarom. Ik heb al 3 prikken gehad en heb minstens 2x Corona gehad. Rationeel kom ik er niet echt uit merk ik. Ik ben niet voor en niet tegen.
Ik heb hem al gekregen. Ik wil zo min mogelijk kans maken op het weer te krijgen zo met mijn long covid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Even heel wat anders, gaan jullie voor de herhaalprik? Ik twijfel, maar weet niet zo goed waarom. Ik heb al 3 prikken gehad en heb minstens 2x Corona gehad. Rationeel kom ik er niet echt uit merk ik. Ik ben niet voor en niet tegen.
Gaan jouw man en kinderen niet mee? Lijkt me wel een hele gave reis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:41 schreef F_r het volgende:
Ik ga in december/ januari met schoonouders, schoonzus, zwager en hun kinderen naar lapland ben benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Die ook. Gelukkig anders was ik echt niet gegaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gaan jouw man en kinderen niet mee? Lijkt me wel een hele gave reis.
Ik twijfel ook maar weet ook niet zo goed waarom.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Intussen weten ze thuis/mijn familie wel hoe ik in elkaar zit, dat scheelt. Bij mijn schoonfamilie heb ik het gevoel dat ik in de pas moet lopen en dat kost me veel energie. Ondanks dat ik dingen uitleg heb ik het idee dat het niet geaccepteerd of begrepen wordt en ik denk dat ik ook een beetje de "schuldige" ben omdat ik een kind met eenzelfde gebruiksaanwijzing heb gebaard en dat is ingewikkeld (even heel zwart wit gezegd... maar wel een beetje hoe ik het voel).quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom. Bij mijn moeder heb ik juist het idee dat ik weer die introverte puber moet zijn. En dat ben ik niet meer. Het kost me daar meer energie om mezelf te zijn en mijn grenzen te bewaken. Al gaat dat de laatste jaren wel beter.
Je kan al een afspraak maken en het erop wagen. Het systeem is twee weken geleden al open gezet, waardoor ook mensen voor wie het niet 'de bedoeling' was al een afspraak maakten. Sommige GGD's controleren streng op uitnodiging maar er zijn er ook (zoals in Utrecht) die in principe niemand wegsturen. Zo hebben wij al onze prikken gehad. Het loopt ook niet bepaald storm dus ik had niet het gevoel dat door mij nu iemand die het meer nodig had geen prik kon krijgen ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:21 schreef BE het volgende:
Ik wil heel graag!Kom maar op!
Alleen geen idee wanneer ik mag.
Ik ben nu ook weer bij een familie, uren bij elkaar aan tafel, dingen overleggen en dan na 2 dagen heeft er eentje een positieve test…
Nu maar afwachten of ik de dans ontspring…
Dat lampje is erg confronterend kan ik je vertellenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:53 schreef Nijna het volgende:
Oh en missie stofzuiger is gelukt, toch draadloos, want we konden er graties een extra accu bij krijgen. Dus volgens die man moet ik dan ruimschoots de hele toko in 1x kunnen doen. We gaan het zien.
Heel fancy met een lampje op de voorkant
Oh heerlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:41 schreef F_r het volgende:
Ik ga in december/ januari met schoonouders, schoonzus, zwager en hun kinderen naar lapland ben benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
De GGD hier was not amused dat vriend langskwam. Hij kreeg de prik wel, maar je moet wel tegen een hoop gemopper kunnen. Mijn zwager kreeg ook commentaar dat hij kwam. Maar hij is nierpatiënt (officieel geen risicofactor) en toen zei de medewerker: “oh, dan is het goed”. Bedankt hèquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Je kan al een afspraak maken en het erop wagen. Het systeem is twee weken geleden al open gezet, waardoor ook mensen voor wie het niet 'de bedoeling' was al een afspraak maakten. Sommige GGD's controleren streng op uitnodiging maar er zijn er ook (zoals in Utrecht) die in principe niemand wegsturen. Zo hebben wij al onze prikken gehad. Het loopt ook niet bepaald storm dus ik had niet het gevoel dat door mij nu iemand die het meer nodig had geen prik kon krijgen ofzo.
Aan de andere kant zou iedereen binnen nu en 2 weken een uitnodiging moeten krijgen dus je kan ook nog even wachten. https://nos.nl/artikel/24(...)iedereen-boven-de-12
Ja, het verschilt heel erg per GGD. Ik had al goede verhalen over die in Utrecht gehoord dus daarom durfde ik het wel aan. En mijn man zit ook in een risicogroep, dat werd alleen even gevraagd maar verder niet gecontroleerd ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De GGD hier was not amused dat vriend langskwam. Hij kreeg de prik wel, maar je moet wel tegen een hoop gemopper kunnen. Mijn zwager kreeg ook commentaar dat hij kwam. Maar hij is nierpatiënt (officieel geen risicofactor) en toen zei de medewerker: “oh, dan is het goed”. Bedankt hè.
Nou ja, ik wacht wel even op de oproep. Ik hou er niet van als ik op mijn vingers wordt getikt.
Dat zei de man in de winkel ook inderdaadquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat lampje is erg confronterend kan ik je vertellen
Mooi he? Maar ook echt idioot oncomfortabel.quote:
School heeft een gedenkhoek gemaakt. Hier met sac meegemaakt dat een klasgenootje stierf. En nog 2 andere ouders maar dat was uit andere klassen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode klinkt logischer als degene die als eerste begint aan school ook de eerste herfstvakantieweek hebben. Heb ook niet het idee dat ze al echt in het ritme zitten en dan hoeven ze al niet meer. Komt hier ook door allerlei activiteiten op school die eerste weken.
@:F_r wat naar. Uit ervaring hier (4x al): klassen pakken dat prima op, maar heftig is het wel. Geeft school extra ondersteuning? Hier kregen de klassen/leerlingen de ruimte om extra te praten als iemand de behoefte had. Ze hadden ook wat materiaal liggen om daarmee te helpen.
Ah nee, sterkte!quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 23:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, net een 'nachtelijke' kotspartij achter de rug met Simon. Hele bed tot aan de waterdichte bescherming aan toe, inclusief kussen en dekbed, doorweekt met kots. Bed en kind inmiddels weer schoon en gedoucht.
Arm kind, maar ook arme ik om al die kots uit zijn bed te moeten schrapen![]()
![]()
![]()
Hopelijk blijft het hierbij, want geen reserve waterdichte bescherming in huis. Dus bij nog een keer gaat het matras eraan.
Ik denk dat je er zeker iets van mag zeggen. Of het ook tot resultaat heeft dat er andere pieten komen, geen idee. Waarschijnlijk niet. Maar er niets van zeggen terwijl je dat eigenlijk wel wil zal waarschijnlijk ook niet goed voelen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 00:53 schreef Adrian4 het volgende:
Sterkte F_r! ook Tolstoifan, ik duim mee.
Ik heb een dilemma.
Binnen de vriendengroep wordt Sinterklaas georganiseerd met een Sint en twee pieten. De vriendinnen die het organiseren ken ik goed, en ik weet zeker dat de twee pieten pikzwart zullen zijn. Ik vind daar wat van (lees: ik heb een vrij sterke mening daar over!) Moet ik er iets van zeggen, of maar laten gaan?
Je vult nu zelf in dat ze zwart zullen zijn. Begin eens eerst met dit uit te sluiten of te bevestigen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 00:53 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb een dilemma.
Binnen de vriendengroep wordt Sinterklaas georganiseerd met een Sint en twee pieten. De vriendinnen die het organiseren ken ik goed, en ik weet zeker dat de twee pieten pikzwart zullen zijn. Ik vind daar wat van (lees: ik heb een vrij sterke mening daar over!) Moet ik er iets van zeggen, of maar laten gaan?
Aangezien jij er een sterke mening over hebt: natuurlijk zeg je daar wat van. Doen ze daar niks mee, dan zou ik de strategie van @Lemijn kiezen. Wees dan wel voorbereid op gedoe in de vriendenkring.quote:Op zondag 16 oktober 2022 00:53 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb een dilemma.
Fijn dat hij zo goed heeft gemikt de andere 2 keren... hopelijk valt het beschuitje goed en was het 1 nachtjequote:Op zondag 16 oktober 2022 09:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft nog 2 keer gespuugd, gelukkig in de emmer naast zijn bed. Hij lijkt nu weer goed te pas, heeft net een beschuitje gegeten om te kijken hoe dat valt. Was 2 draait al om alle vieze beddengoed, dekbedden, pyjama, kussen, knuffel te wassen.
@:Adrian4, ik zou het ook ter sprake brengen en bekijken of je nog wilt gaan. De optie van Lemijn is ook wel een goeie, zonder bezoek van de Sint en Pieten.
Dat is precies de reden waarom we al lang afscheid hadden moeten nemen van die zwarte pieten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
het is toch geen leuk feest met zwarte piet als je weet dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen?
Bleghquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 20:44 schreef amaranta het volgende:
Schitterend die jurken.
F_r hoe gaat het met de Covid?
Hmm. Het is haar vriendengroep, ze zal wel weten hoe zij er in staan .. toch?quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je vult nu zelf in dat ze zwart zullen zijn. Begin eens eerst met dit uit te sluiten of te bevestigen.
Tja. Dat zou dan andersom ook zo zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2022 13:04 schreef arvensis het volgende:
[..]
Hmm. Het is haar vriendengroep, ze zal wel weten hoe zij er in staan .. toch?
Ik wil als ik groot ben misschien Piet worden en ik mag hier oefenen. Leuk hè!quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Adrian4 het volgende:
Sorry, ik wilde geen zwarte Piet discussie beginnen. Maar het gaat er natuurlijk niet om wat jij of ik of onze kinderen er van vinden. Het gaat er over dat andere mensen het wel als een belediging ervaren en dan is het een kwestie van empathie voor die mensen en dan pas je gewoon aan. Zoals je zelf zegt: de kinderen maakt het niet uit. En “we hebben het altijd zo gedaan” is een kul argument voor alles vind ik.
Het maakt mij ook helemaal niet uit wat andere mensen vinden, ze mogen van mij een andere mening hebben, maar ik vind het gewoon niet fijn.
Ander dingetje: ons oppas meisje is ook Piet bij het kasteel hier en daar komen alle groepen 3 van de regio ook. Ze zat echt in de stress wat ze moest doen als ze als roetveeg Piet Willem moest begeleiden door het kasteel. Ik heb haar gezegd dat ze zich daar absoluut niet druk over moest maken en dat ik zelf ook geen moeite doe om hem te laten geloven. Wanneer hij haar herkent zal hij daar zelf een verhaal bij verzinnen en anders gelooft hij niet meer, jammer dan.
Maar als dit om een viering in huiselijke kring gaat, gaat dit argument toch niet op? Tenzij daarbij ook iemand is die zich daardoor persoonlijk beledigd voelt, maar dan was het überhaupt al niet overwogen neem ik aan. Dat school/vereniging/media daar wel rekening mee moet houden lijkt me wel logisch.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:33 schreef Adrian4 het volgende:
Sorry, ik wilde geen zwarte Piet discussie beginnen. Maar het gaat er natuurlijk niet om wat jij of ik of onze kinderen er van vinden. Het gaat er over dat andere mensen het wel als een belediging ervaren en dan is het een kwestie van empathie voor die mensen en dan pas je gewoon aan. Zoals je zelf zegt: de kinderen maakt het niet uit. En “we hebben het altijd zo gedaan” is een kul argument voor alles vind ik.
Ik heb op het werk gezien dat moeder Piet was en dat het kindje het niet door had, dat kindje was wel nog net wat jonger.quote:Ander dingetje: ons oppas meisje is ook Piet bij het kasteel hier en daar komen alle groepen 3 van de regio ook. Ze zat echt in de stress wat ze moest doen als ze als roetveeg Piet Willem moest begeleiden door het kasteel. Ik heb haar gezegd dat ze zich daar absoluut niet druk over moest maken en dat ik zelf ook geen moeite doe om hem te laten geloven. Wanneer hij haar herkent zal hij daar zelf een verhaal bij verzinnen en anders gelooft hij niet meer, jammer dan.
Jawel, traditiequote:Op zondag 16 oktober 2022 09:55 schreef lunapuella het volgende:
@:Adrian4, ik zou er ook iets van zeggen, en pikzwarte Pieten zouden voor mij ook een reden zijn om niet te gaan. Nu zelfs de NPO helemaal om is naar roetveeg-Pieten is er echt geen excuus meer om nog voor volledig zwart te gaan.
Spugen in een emmer is echt een van de grote voordelen van kinderen die ouder wordenquote:Op zondag 16 oktober 2022 09:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft nog 2 keer gespuugd, gelukkig in de emmer naast zijn bed. Hij lijkt nu weer goed te pas, heeft net een beschuitje gegeten om te kijken hoe dat valt. Was 2 draait al om alle vieze beddengoed, dekbedden, pyjama, kussen, knuffel te wassen.
@:Adrian4, ik zou het ook ter sprake brengen en bekijken of je nog wilt gaan. De optie van Lemijn is ook wel een goeie, zonder bezoek van de Sint en Pieten.
Wij zijn in Oberhausen bij t lego centre geweest en was een halve dag onder de pannenquote:Op zondag 16 oktober 2022 18:56 schreef TolstoiFan het volgende:
@:exode, jullie zijn ook in het Lego center geweest. Hoeveel tijd hebben jullie daar doorgebracht?
B en jullie zijn wellicht meer Lego-gek dan Simon, maar dan heb ik er een beetje een idee bij. Dan kan ik ook nog andere dingen bedenken daar in de buurt, mochten we sneller klaar zijn dan gedacht.
Ik zou op minstens een dagdeel rekenen. Je kan vooral lekker bouwen. Wij zouden er net geen dag kunnen zijn denk ik, afhankelijk van de drukte.quote:Op zondag 16 oktober 2022 18:56 schreef TolstoiFan het volgende:
@:exode, jullie zijn ook in het Lego center geweest. Hoeveel tijd hebben jullie daar doorgebracht?
B en jullie zijn wellicht meer Lego-gek dan Simon, maar dan heb ik er een beetje een idee bij. Dan kan ik ook nog andere dingen bedenken daar in de buurt, mochten we sneller klaar zijn dan gedacht.
Zodra ik me bewust werd van het feit dat de figuur zwarte Piet een racistisch stereotype neerzet leek het me al niet meer wenselijk om mijn kinderen er aan bloot te stellen. Ongeacht hun eigen huidskleur. Laten we die verandering gewoon met z’n allen doorzetten, en het niet nog langer onnodig vertragen, ook niet ‘in huiselijke kring’.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als dit om een viering in huiselijke kring gaat, gaat dit argument toch niet op? Tenzij daarbij ook iemand is die zich daardoor persoonlijk beledigd voelt, maar dan was het überhaupt al niet overwogen neem ik aan. Dat school/vereniging/media daar wel rekening mee moet houden lijkt me wel logisch.
Er zijn genoeg getuigenissen van mensen en kinderen die er wel degelijk veel last van ondervinden/hebben ondervonden. (Zie bijv, onderzoek Kinderombudsman).quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:08 schreef MorganLeFay het volgende:
Medeplichtig? Serieus?
Zou er niet zo ongelooflijk zwaar aan tillen. Als het je niet lekker zit dat die pieten (misschien) geheel zwart zijn, gewoon aangeven. Dan houden ze er hopelijk rekening mee.
En als ze dan achteraf gewoon zwart zijn, tja ... Her en der zijn er nog mensen die gewoon aan de oude traditie van zwarte piet willen vasthouden zonder dat er enige racistische bijbedoeling bij komt kijken. Voor hen is zwarte piet oprecht een fictief figuurtje en geen Afrikaanse slaaf. Ik heb er bijzonder veel moeite mee dat die mensen nog steeds (impliciet) als racist worden weggezet.
Het maakt mij niet veel uit welke kleur Piet heeft, en kinderen interesseert het al helemaal niet. Dat is het argument dat de anti-zp aanhangers altijd gebruiken. En ja, dat geldt ook voor als piet helemaal zwart is...de kinderen maakt het niet uit
Nou, dit. Zwarte Piet is gewoon niet oké, niet op nationale televisie en niet in huiselijke kring. Net zoals racistische (of seksistische, homofobe, etc) grappen ook niet oké zijn, ook niet als er geen mensen van kleur (of vrouwen, homo's, etc) aanwezig zijn bij het vertellen. Het gaat niet alleen om de direct aanwezigen die je ermee kwetst of schaadt, maar het hele klimaat dat je ermee in stand houdt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 23:48 schreef trui het volgende:
[..]
Zodra ik me bewust werd van het feit dat de figuur zwarte Piet een racistisch stereotype neerzet leek het me al niet meer wenselijk om mijn kinderen er aan bloot te stellen. Ongeacht hun eigen huidskleur. Laten we die verandering gewoon met z’n allen doorzetten, en het niet nog langer onnodig vertragen, ook niet ‘in huiselijke kring’.
Baudet is dan ook niet de andere kant van het spectrum als je GL als basis voor links neemt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:30 schreef exode het volgende:
Ik ben niet links en niet rechts geloof ik. Ik kan niets met Groen Links bijvoorbeeld maar Baudet vind ik veeeeeel vreselijker.
En Piet mag van mij elke kleur zijn, behalve inderdaad zwart.
Ik ben in een volledig wit dorp opgegroeid, onze kinderen groeien toch anders op. Niet bewust maar we hebben van alles om ons heen, zowel in de vriendengroep als op school van B en Juul.
In mijn spectrum wel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Baudet is dan ook niet de andere kant van het spectrum als je GL als basis voor links neemt.
Baudet is gewoon extreem rechts.
Als je een nornale links/rechts vergelijking wilt maken zet je de VVD tegenover GL.
Dat kan je wel checken bij de verenging/stichting die het organiseert of bij de gemeente. PreCorona waren hier in het dorp nog zwarte pieten. Ik weet niet wat ze dit jaar doen. Anders gaan we een dorp verder of naar mijn geboortedorp.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er nog veel zwarte pieten dan? Ik dacht dat de roetveegpiet al redelijk de norm was. Ik wilde dit jaar voor het eerst naar de plaatselijke intocht, maar dan twijfel ik want geen idee wat voor pieten er zullen zijn.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 07:00 schreef lunapuella het volgende:
Wij hadden de Veronica-gids en mijn ouders stemden VVD, maar ik ben ook een linkse troela geworden(en mijn ouders zijn inmiddels om naar de SP
)
Bij ons in de stad zijn helaas nog zwarte pieten. Maar dit is dan ook een PVV/FvD-bolwerk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er nog veel zwarte pieten dan? Ik dacht dat de roetveegpiet al redelijk de norm was. Ik wilde dit jaar voor het eerst naar de plaatselijke intocht, maar dan twijfel ik want geen idee wat voor pieten er zullen zijn.
Ga je hier nou echt zo serieus mee aan de haal? Ik vind Baudet extreem rechts en ik vind Groen Links behoorlijk links.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry?
Noem je GL nou extreem links of noem je Baudet "gewoon" rechts?
Nee ik vraag me slechts af hoe die 2 in jouw spectrum tegenover elkaar komen te staan, maar dat is omdat je GL extreem links vindt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ga je hier nou echt zo serieus mee aan de haal? Ik vind Baudet extreem rechts en ik vind Groen Links behoorlijk links.
Het is wat jij ervan maakt nu zonder dat ik het zo bedoel. Dus wees gerust als je mij dwingt te kiezen, is de keuze heel makkelijk, dan wordt het Groen links.
Behoorlijk links = extreem links? Ok.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee ik vraag me slechts af hoe die 2 in jouw spectrum tegenover elkaar komen te staan, maar dat is omdat je GL extreem links vindt.
Prima, dat is een stuk minder schadelijk dan Baudet als gewoon rechts zien.
Nah, dat heeft echt niet perse met elkaar te maken hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Bij ons in de stad zijn helaas nog zwarte pieten. Maar dit is dan ook een PVV/FvD-bolwerk.
Maar Baudet is wel extreem rechts, als er geen extreem links is in NL dan is GL dus niet de andere kant van het spectrum.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:07 schreef exode het volgende:
[..]
Behoorlijk links = extreem links? Ok.
Er is geen extreem links volgens mij in Nederland nu. Ja buiten de politiek wel.
Die gekleurde pieten waren echt volslagen belachelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Nijna het volgende:
Ik heb wel even tijd nodig gehad om te wennen aan het idee van niet-zwarte pieten, het ging ook ineens allemaal heel snel, ik had moeite met al die gekleurde pieten, maar de roetveegpiet vind ik echt een mooi alternatief.
of stroopwafelpiet...quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die gekleurde pieten waren echt volslagen belachelijk.
KaasPiet.
Dat was gewoon ranzig, die intocht in Gouda met de stroopwafelpiet en de kaaspiet.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
of stroopwafelpiet...wel heel nederlands, dat dan weer wel
Nogmaals je maakt het zoveel zwaarder dan ik het bedoel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar Baudet is wel extreem rechts, als er geen extreem links is in NL dan is GL dus niet de andere kant van het spectrum.
Ja herkenbaar. De laatste intocht waren ze hier overwegend roetveeg, maar ook nog een paar zwart. Overwegend rechtse omgeving.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Nijna het volgende:
Ik heb wel even tijd nodig gehad om te wennen aan het idee van niet-zwarte pieten, het ging ook ineens allemaal heel snel, ik had moeite met al die gekleurde pieten, maar de roetveegpiet vind ik echt een mooi alternatief.
Ik snap het goed, hoor. Mijn vriend is meer van het vermijden van gedoe terwijl ik me uit wil spreken over kwesties die me aan het hart gaan. En dat laatste zorgt onherroepelijk voor discussie, met het risico op gespannen verhoudingen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:47 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb aangegeven hoe ik er in sta. Ik ben nu een zeikerd![]()
Ze waren wel van plan om ze zwart te maken en gaan het nu overwegen om het anders te doen.
Ik ben het helemaal eens dat je medeplichtig bent als je er niks van zegt, maar ik heb gewoon geen zin in gedoe. Daarom vermijd ik het onderwerp dus ook altijd bij deze groep mensen. Nu ging het vermijden niet meer.
Maar goed, ze weten nu hoe ik er en sta, het voelt goed dat ik het gezegd heb. Nu ligt de bal daar.
Hier in het dorp hebben ze dat volgens mij ook een jaar gedaan. Denk om het af te bouwen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Blijkbaar was het vorig jaar met beide soorten pieten. Dat is al helemaal handig
Het gaat me niet om je politieke voorkeur, het gaat me erom dat als je Baudet de rechtse tegenhanger van GL noemt dat de Baudet daarmee uit de hoek van extreem rechts haalt en doet alsof Baudet-rechts "gewoon rechts" of "behoorlijk rechts" is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:17 schreef exode het volgende:
[..]
Nogmaals je maakt het zoveel zwaarder dan ik het bedoel.
Ik hang ergens tussenin met politieke voorkeur.
Aan de reacties op de facebookpagina is dat helaas niet met een logische reden gedaan. Meer dat er een heel aantal mensen zijn die willen vasthouden aan de "traditie" en vinden dat de rest "niet zo moet zeiken".quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:28 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier in het dorp hebben ze dat volgens mij ook een jaar gedaan. Denk om het af te bouwen.
Ik denk dat alle kinderen die nog bewust met zwarte piet zijn opgegroeid nu niet meer geloven. Of wellicht laatste jaar. Ik kan me indenken dat ouder scan dat groepje nog zoiets had van laat nog maar zwart want dat is hetgeen ze kennen. Maar dat gaat nu dus ook niet meer op (tenzij dus bewust).
Ik geef toe ik heb er tzt wel lang over getwijfeld wat ik er nu van vind. Maar heb wel meteen besloten om de landelijke lijn aan te houden. En inderdaad de kinderen hebben het niet tot amper door. Het is gewoon mooi afgebouwd.
Nou ja, ik snap die groep wel. Zwarte piet is symbool geworden voor een cultuurstrijd. Aan die cultuurstrijd liggen allerlei angsten en grieven ten grondslag waar ik het niet altijd mee eens ben, maar die ik begrijpelijk vind. Voor mij zijn de mensen die zich in die strijd begeven niet abstract, want ik ben tussen hen opgegroeid. Ze zijn mijn oude klasgenoten, vrienden en mijn familie. Tegelijk werk ik in de hoofdstad rondom het thema kansengelijkheid met zeer progressieve collega's. Ook hun standpunten snap ik.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jawel, traditie![]()
![]()
Er blijft gewoon een grote groep mensen die zich niet ‘over willen geven’.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:09 schreef mariatwo het volgende:
Wij hebben een robot stofzuiger , en die werkt prima. Stofzuigen is verleden tijd geworden voor ons. Als je maar geen hoogpolige tapijt hebt doet die zijn werk perfect. We hadden deze aangeschaft en zijn er super tevreden mee:
https://www.coolblue.nl/p(...)-bluebot-xtreme.html
Je probeert hier ideologie met logica te bestrijden - en dat werkt nu eenmaal niet.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:03 schreef Leandra het volgende:
Het punt is dat het een cultuurstrijd is geworden door mensen die een foto van het NL elftal gebruikten en daar een zwarte pieten opmerking bij maakten.
Als je dat doet kun je ook niet tegelijkertijd beweren dat het geen racistisch figuur is.
Het is het een of het ander, maar als je werkelijk meent dat Zwarte Piet een onschuldig figuur is dan gebruik je die benaming niet bij een foto met donkere spelers van het NL elftal.
Dat soort incidenten, publiekelijk als in kleinere kring, zijn de oorzaak van deze culturele verandering.
Die dus in feite in gang gezet is door degenen die die verandering niet willen.
Ik zie jou altijd hoofdstad schrijven en nooit (gewoonquote:Op maandag 17 oktober 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
Tegelijk werk ik in de hoofdstad rondom het thema kansengelijkheid met zeer progressieve collega's. Ook hun standpunten snap ik.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie jou altijd hoofdstad schrijven en nooit (gewoon) Amsterdam. Dat heb ik nog nooit eerder iemand horen/ zien doen, uitgezonderd een op zichzelf geilende doorgesnoven partyganger jaren geleden. Ik associeer dat dus daarmee en in mijn hoofd heb ik kortsluiting bij Claudia_x als doorgesnoven partyganger.
Help?
Een mon?quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Overdag is zij een hardwerkende moeder in het onderwijs en nuanceert zij discussies op een forum, maar 's nachts....
/Jambersstem
Er is altijd een grens aan waar je nog naar moet luisteren en waarmee je nog in discussie kunt gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:44 schreef exode het volgende:
Ik hoop vooral dat we ervoor waken om niet 2 kampen te krijgen, dat is er al maar het kan nog veel erger. Luister naar elkaar, ook als iemand een andere mening heeft.
Zodra je het gaat negeren, belachelijk maakt en je verheven voelt, krijg je hier een Trump 2 of een Nexit.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie jou altijd hoofdstad schrijven en nooit (gewoon) Amsterdam. Dat heb ik nog nooit eerder iemand horen/ zien doen, uitgezonderd een op zichzelf geilende doorgesnoven partyganger jaren geleden. Ik associeer dat dus daarmee en in mijn hoofd heb ik kortsluiting bij Claudia_x als doorgesnoven partyganger.
Help?
Mij maakt het niet uit hoe extreem een mening is. Maar je hebt gelijk: je hoeft niet in discussie te gaan. Zelf trek ik de grens als ik iemand persoonlijk niet meer respecteer. Er zijn enkele users op het forum die ik niet meer serieus neem en met wie ik daarom niet in discussie treed.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is altijd een grens aan waar je nog naar moet luisteren en waarmee je nog in discussie kunt gaan.
Als een mening dusdanig extreem is dat er niet mee valt te praten hoef je er ook niet mee in discussie te gaan.
Aangeven dat je die mening onacceptabel vindt is ook prima.
Maak je geen zorgen: ik was en ben zo bleu dat ik in het nachtleven van de hoofdstad een kopje thee dronk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een mon?
Want dat was het ook nog eens. Een doorgesnoven kerel die not kon ophouden met vertellen dat feestjes in de Hoofdstad echt veel beter waren, hij kwam namelijk uit de Hoofdstad en als je daar op stap ging, nou, dan merkte je wel dat je in de Hoofdstad was....
@:Claudia_x , kom eens uit de kast!
En het was nota bene Cruise Control!
Whoa, daar trek je inderdaad je eigen ervaring wel meteen heel breed. De rest van 'de provincie' is wellicht niet zo wereldvreemd als jij ze ervaart (zelf was). En andersom is Amsterdam (iig in mijn ogen) bepaald geen symbool van onze Nederlandse stedelijke omgeving.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik doe het niet bewust, maar denk dat het komt doordat ik me er nog altijd een buitenstaander voel. Voor mijn ouders was Amsterdam de Sodom en Gomorra van Nederland. Ze waren er bang voor en maakten mij ook bang. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik op Amsterdam Centraal stond, alleen, op weg naar introductiedagen van mijn universiteit. Ik wist me geen raad met de trams en de indrukken waren overweldigend, maar toch voelde ik me ertoe aangetrokken.
Ik zeg ook vaak 'de provincie'. Daar vallen mensen wel eens over. Het voelen voor mij als twee werelden: je hebt de hoofdstad (als symbool voor de stedelijke omgeving in Nederland) en je hebt de rest van Nederland. Die tweedeling ligt ten grondslag aan veel onbegrip en politieke strijd.
Klopt, maar er is een heel gebied voor extreem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is altijd een grens aan waar je nog naar moet luisteren en waarmee je nog in discussie kunt gaan.
Als een mening dusdanig extreem is dat er niet mee valt te praten hoef je er ook niet mee in discussie te gaan.
Aangeven dat je die mening onacceptabel vindt is ook prima.
Mwah, ik heb daar wel grenzen in, ik ga niet in discussie over gelijke rechten met iemand die vindt dat homo's van een flatgebouw geflikkerd mogen worden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mij maakt het niet uit hoe extreem een mening is. Maar je hebt gelijk: je hoeft niet in discussie te gaan. Zelf trek ik de grens als ik iemand persoonlijk niet meer respecteer. Er zijn enkele users op het forum die ik niet meer serieus neem en met wie ik daarom niet in discussie treed.
Snap ik ook wel. Het is niet denigrerend bedoeld, want ik houd van de provincie. Het is meer dat het woordgebruik voor mij het perspectief van buitenstaander zo mooi herbergt: als dorpeling kijk ik naar Amsterdam als 'de hoofdstad' en als Amsterdammer kijk ik naar de rest van Nederland als 'de provincie'.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:58 schreef Leandra het volgende:
Door mensen uit de hoofdstad wordt "de provincie" nogal eens laatdunkend bedoeld, dus geen wonder dat mensen er over vallen.
quote:Dat diezelfde mensen uit de hoofdstad (en Rotterdam en Den Haag) vervolgens van de paasvakantie tot en met de herfstvakantie ieder weekend en de vakanties in hun stacaravan op de Veluwe zitten want "zo lekker rustig" (tot zij door de dorpssupermarkt lopen te schreeuwen), doet daar weinig aan af, ze vinden zichzelf en de stad die ze ontvluchten nog steeds superieur.
Juist dan:quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:01 schreef exode het volgende:
Maar je hoeft inderdaad niets, ik heb er zo vaak geen zin in. Omdat veel discussies mij persoonlijk raken. Dan ga ik zo hoog in de emotie zonder dat het iets oplevert.
FTFYquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Het is niet denigrerend bedoeld, want ik houd van de provincie. Het is meer dat het woordgebruik voor mij het perspectief van buitenstaandermij als buitenstaander zo mooi herbergt: als dorpeling kijk ik naar Amsterdam als 'de hoofdstad' en als Amsterdammer kijk ik naar de rest van Nederland als 'de provincie'.
En ik zie in het gesprek juist een manier om te proberen contact te leggen en andere denkbeelden te introduceren. Als je niet met andere denkbeelden in aanraking komt, wordt de kans op een eenzijdig wereldbeeld alleen maar groter.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:03 schreef Leandra het volgende:
Dan valt er wat mij betreft niets te discussiëren en geef ik zijn mening alleen maar bestaansrecht door ermee in discussie te gaan.
Iemand waarmee ik in contact kan komen en er toch zulke denkbeelden/meningen op nahoudt doet dat niet uit gebrek aan andere denkbeelden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik zie in het gesprek juist een manier om te proberen contact te leggen en andere denkbeelden te introduceren. Als je niet met andere denkbeelden in aanraking komt, wordt de kans op een eenzijdig wereldbeeld alleen maar groter.
Ik kom verdraaid weinig mensen tegen waarmee ik echt van mening verschil op onderwerpen die er voor mij toe doen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:07 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb discussies juist vaak in het echt.
Het is geen trots in ieder geval. Ik vind Amsterdam een mooie stad als de zon nog niet opkomt en de stad vrijwel verlaten is, het water in de grachten verstild is en de gebouwen majestueus zijn. Daarna nemen de drukte en mijn weerzin de overhand.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoor je dus in mijn hoofd elke keer heel trots zijn dat je over de tofste stad van Nederland praat. Door die partygast. Maar als ik deze uitleg lees, lijkt het bijna alsof je dat onderliggend ergens ook nog steeds voelt, vanuit je geschiedenis
Twee werelden? Omdat je zelf een bleu schaap was...? Ik vind het een harde grens die nergens over gaat. Alsof alleen de randstad stad is en de provincie bestaat uit mensen die bleu zijn en een hekel hebben aan het stadse?quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik doe het niet bewust, maar denk dat het komt doordat ik me er nog altijd een buitenstaander voel. Voor mijn ouders was Amsterdam de Sodom en Gomorra van Nederland. Ze waren er bang voor en maakten mij ook bang. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik op Amsterdam Centraal stond, alleen, op weg naar introductiedagen van mijn universiteit. Ik wist me geen raad met de trams en de indrukken waren overweldigend, maar toch voelde ik me ertoe aangetrokken.
Ik zeg ook vaak 'de provincie'. Daar vallen mensen wel eens over. Het voelen voor mij als twee werelden: je hebt de hoofdstad (als symbool voor de stedelijke omgeving in Nederland) en je hebt de rest van Nederland. Die tweedeling ligt ten grondslag aan veel onbegrip en politieke strijd.
Ga je dan wel in de Hoofdstad naar de party? Anders ben je geen eckte ecktequote:Op maandag 17 oktober 2022 12:16 schreef Aure het volgende:
Ik ben een beetje late to the party, want jullie hebben het alweer ergens anders over, maar tav de pietendiscussie wil ik toch deze even met jullie delen
https://www.instagram.com/reel/Cjp0XZFIwod/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Party'en doe ik alleen in nultienquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga je dan wel in de Hoofdstad naar de party? Anders ben je geen eckte eckte
Nee mooi stukje is dat. Hoe irritant ook dat het Instagram is en die fuckers van IG en Twitter mijn soort mensen (zonder account) steeds meer weren terwijl iedereen en zijn moeder wel 100 dingen daarvan deelt op fok
Als dat de insteek is, dan kan je ook niet trouwen ofzo als er nog een rouwende ex is.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
het is toch geen leuk feest met zwarte piet als je weet dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Adrian: gewoon aangeven hoe je er in staat. Misschien is er wel een gulden middenweg mogelijk? < Ah, dat had je inmiddels gedaan
[ Bericht 6% gewijzigd door Troel op 17-10-2022 13:04:04 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Party'en doe ik alleen in nultien(en voorlopig alleen in m'n eigen bed
).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meestal het eerste plaatje na link wel. Afhankelijk van hoe aardig ze je die dag vinden klapt ie daarna direct dicht of kun je nog 1, 2 of 3x scrollen voor uitgebreide beschrijving, replies etc.quote:Ah ja dat is ook irritant. Kun je nu helemaal niks meer zien zonder account?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik moet deze quoten voor volledige waarheidquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het heel verfrissend om zelf opeens een minderheid te zijn. Leerde me heel veel dingen over inclusie en representatie die ik van te voren niet had bedacht. En vooral ook dat ik een ander daarin serieus moet nemen, want het feit dat ik zelf niet had bedacht dat iets een probleem is of er geen last van heb, betekent precies helemaal niets.
Inclusieclubjequote:Op maandag 17 oktober 2022 14:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet deze quoten voor volledige waarheid
Met ook de nodigehier en daar.
Maar je mag nog best eens naar ons kijken hoor, om je weer gewoon te voelen
Nou ja, ditquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het heel verfrissend om zelf opeens een minderheid te zijn. Leerde me heel veel dingen over inclusie en representatie die ik van te voren niet had bedacht. En vooral ook dat ik een ander daarin serieus moet nemen, want het feit dat ik zelf niet had bedacht dat iets een probleem is of er geen last van heb, betekent precies helemaal niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:49 schreef Troel het volgende:
Heel erge spuit elf.
[..]
Als dat de insteek is, dan kan je ook niet trouwen ofzo als er nog een rouwende ex is.
En wat als iemand er nou geen plezier aan kan beleven als er geen zwarte pieten zijn?
Ik vind het maar lastig. Ik snap dat er mensen zijn die zich er naar bij voelen, maar ik ken ook tal van mensen (met eenzelfde achtergrond/huidskleur/hoe je het ook maar wil noemen) die juist plezier ervan hebben omdat een kind hen dan vergelijkt met iemand die samen met sinterklaas cadeautjes komt brengen en dan louter positief zien. Sterker nog. Ik ken hier in de omgeving alleen maar die laatste groep.
ja, stoppen met vloeken en ja uiteraard stoppen met het belachelijk maken van homoseksuelen. Gewoon überhaupt stoppen met het belachelijk maken van mensen. Mensen moeten gaan praten. En als mensen aanstoot nemen aan mensen die zijn zoals ze zijn vind ik dat heel erg. Geen enkele overtuiging kan dat goed praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Adrian: gewoon aangeven hoe je er in staat. Misschien is er wel een gulden middenweg mogelijk? < Ah, dat had je inmiddels gedaan
Als je gaat trouwen met een rouwende ex is toch echt iets anders dan een groep mensen beledigen omdat ze zijn zoals ze zijn. En niet iedereen in die groep hoeft zich beledigd te voelen voordat je daarmee kan stoppen.
En het niet leuk vinden / geen plezier beleven is iets anders dan je beledigd of belachelijk gemaakt voelen.
Ik ging een heel verhaal typen, maar eigenlijk volstaat: +1.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:42 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
ja, stoppen met vloeken en ja uiteraard stoppen met het belachelijk maken van homoseksuelen. Gewoon überhaupt stoppen met het belachelijk maken van mensen. Mensen moeten gaan praten. En als mensen aanstoot nemen aan mensen die zijn zoals ze zijn vind ik dat heel erg. Geen enkele overtuiging kan dat goed praten.
Als je gaat trouwen met een rouwende ex is toch echt iets anders dan een groep mensen beledigen omdat ze zijn zoals ze zijn. En niet iedereen in die groep hoeft zich beledigd te voelen voordat je daarmee kan stoppen.
En het niet leuk vinden / geen plezier beleven is iets anders dan je beledigd of belachelijk gemaakt voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |