abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206311265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gezellig naar de digitale vrijdagmiddagborrel!
God, dat hebben we ook nog gehad ja. Inclusief een thuisbezorgd pakketje met een miniflesje wijn en toastjes. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206311269
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:08 schreef nostra het volgende:
Ik hoop wel dat die thuiswerkonzin wegblijft; begin de 31e bij een nieuwe opdracht (grote verzekeraar) en echt geen zin om iedereen vanachter mijn bureau te leren "kennen" en ingewerkt te worden.
Samen een online workshop cocktails maken doen. He-le-maal leuk!
Merel en Jasmijn hebben er ontzettend veel zin in, leuk dat je ook meedoet aanstaande vrijdag. Login code komt per e-mail.
Go hard or go home
pi_206311281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Resistance is futile.
en ik zit diep in Drenthe hè. Ik wil niet weten hoe Amsterdam eraan toe is.
Amsterdam, laat je horen?!?!?!
Go hard or go home
pi_206311287
quote:
11s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:12 schreef Noek het volgende:
en ik zit diep in Drenthe hè.
Bij Zuidwolde in de buurt?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 13 oktober 2022 @ 17:13:58 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206311292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Bron je dikke duim?

Zeker die FP2 maskers waar ze in Duitsland mee werken doen echt wel wat hoor.
Jij moet naar China.

https://www.telegraaf.nl/(...)illen-eten-geen-test
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206311301
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij Zuidwolde in de buurt?
Ik kan helaas niet mijn coördinaten doorgeven ivm wat users die wel een appeltje te schillen hebben met mijn grote muil. :D
Go hard or go home
pi_206311315
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 17:17:23 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206311317
quote:

[..]
Alles wat uit Amsterdam komt moet je te allen tijde doodzwijgen.
pi_206311360
quote:
Ik geloof wel dat het "stoppen van transmissie" niet de prioriteit was van het vaccin en dus ook niet van de onderzoeken.
De focus lag immers op de "voorkomt 96%" van de ziekenhuisopnames.

Het is eerder dat door beleidsmakers alles daarna is aangegrepen om het vaccin in een beter daglicht te stellen, of dat nu gebaseerd was op feitelijk onderzoek of niet.
pi_206311387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat het "stoppen van transmissie" niet de prioriteit was van het vaccin en dus ook niet van de onderzoeken.
De focus lag immers op de "voorkomt 96%" van de ziekenhuisopnames.

Het is eerder dat door beleidsmakers alles daarna is aangegrepen om het vaccin in een beter daglicht te stellen, of dat nu gebaseerd was op feitelijk onderzoek of niet.
Bovendien, hoe wil je in een medische trial reductie in verspreiding aan gaan tonen, die zijn daar helemaal niet voor bedoeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206311612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar als jij corona meedraagt ben je wel een potentieel gevaar voor die kwetsbare op jouw vlucht. Juist omdat jij er niet eentje op zet. Het principe van een verplichting is dat je niet alleen jezelf beschermd maar daarmee ook je medepassagier.
Dat handjevol "kwetsbaren" kan er ook voor kiezen om uit zelfbescherming gewoon thuis te blijven ipv van de samenleving te eisen dat iedereen weer aan de ffp2 snavel, testverplichting, thuiswerkverplichting, contactbeperkingen en andere onzinnige poppenkast gaat. Het is zo langzamerhand wel eens goed geweest met dat egoïstische "solidariteit" eisen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 18:01:57 #112
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206311711
Ik vind het wel sympathiek van Ernst dat hij de Nationale Corona Thermometer even op 2 zet zodat ik weet dat ik weer in dit topic terecht kan. Verder natuurlijk weinig aan de hand. Dat is natuurlijk ook het ideale moment om te plannen voor verschillende scenario's. Hoe ga je mensen helpen die bescherming nodig hebben. En kan dat wel?

Vertel mensen het eerlijke verhaal. Geen mondkapje zal je uiteindelijk behouden van blootstelling. Als je echt vatbaar bent, is het vaccineren of creperen. Het zou zo de nieuwe slogan kunnen zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 13 oktober 2022 @ 18:04:01 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206311738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bovendien, hoe wil je in een medische trial reductie in verspreiding aan gaan tonen, die zijn daar helemaal niet voor bedoeld.
Waarom is dit wel zo gebracht in de media destijds?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206311758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat handjevol "kwetsbaren" kan er ook voor kiezen om uit zelfbescherming gewoon thuis te blijven ipv van de samenleving te eisen dat iedereen weer aan de ffp2 snavel, testverplichting, thuiswerkverplichting, contactbeperkingen en andere onzinnige poppenkast gaat. Het is zo langzamerhand wel eens goed geweest met dat egoïstische "solidariteit" eisen.
Amen, blijkbaar zijn ze niet zo kwetsbaar want ... Waar zijn op dit moment de mondkapjes? Thuis in een doos?

De solidariteit mag nu wel eens van de andere kant komen in plaats van collectief lijden middels generieke maatregelen.
pi_206311883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Amen, blijkbaar zijn ze niet zo kwetsbaar want ... Waar zijn op dit moment de mondkapjes? Thuis in een doos?

De solidariteit mag nu wel eens van de andere kant komen in plaats van collectief lijden middels generieke maatregelen.
Nee nee, op het hoofd. Als je in het twittermoeras duikt dan zie je de usual suspects vol trots met kap, en #zethemop. Ondertussen druk Kuipers taggend waarom er in godesnaam nog geen maskerplicht is en dat de kwetsbaren onder de bus gegooid worden.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206311969
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom is dit wel zo gebracht in de media destijds?
Ik vind het vooral kwalijk dat Hugo (en zijn ondersteunende mensen) met dit verhaal kwamen. Het "doe het voor een ander" was niet gebasseerd op wetenschap.

Overigens kan ik mij wel voorstellen dat als je minder klachten hebt je ook minder snel andere mensen aansteekt. Maar dat is dus niet wetenschappelijk onderbouwd en wellicht werkt het ook wel andersom. Doordat je geen klachten hebt ga je door met je dagelijkse leven en besmet je dus juist meer andere mensen.

Ik ben erg benieuwd of er al wetenschappelijk onderbouwd is in hoeverre de vaccins je nu beter beschermen. Hoeveel minder ziek wordt je ervan?
pi_206312130
twitter

Door niet meer te overwegen de samenleving op slot te gooien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 18:51:04 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206312252
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Door niet meer te overwegen de samenleving op slot te gooien.
Waarom zit die man elke keer in die shows. Ga lekker je werk doen en vermoei het volk niet met dingen die niet van belang zijn momenteel.
pi_206312268
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor Corona konden kwetsbaren ook ziek worden, toen droeg bijna niemand een kapje. Het is niet meer dat gevaarlijke virus uit 2020/2021.
Er was ook ooit een tijd dat artsen hun handen niet wasten, voordat ze gingen opereren. Dat iets er ooit niet was is geen valide argument om het dan maar niet te doen.

(En ook niet om het wel te doen)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206312288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat niet hoor. Als je op Google scholar zoekt op "covid transmission rate" vind je genoeg onderzoeksdesigns. Sterker nog, alle vaccintrials rapporteren daarover.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206312512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zit die man elke keer in die shows. Ga lekker je werk doen en vermoei het volk niet met dingen die niet van belang zijn momenteel.
Omdat de journalistiek in Nederland van erbarmelijk niveau geworden is. Het is niets meer dan een echokamer van het overheidsbeleid geworden. Dat deze meneer weer een podium krijgt omdat de "besmettingen stijgen" is een ding. Nog veel erger zal de consensus van de richting van de vragen weer zijn. We grijpen nu niet hard genoeg in, waarom zijn er nog geen maatregelen, we maken weer dezelfde fouten, is het niet beter om weer een mondkapjesplicht in te stellen etc.

Terwijl een beetje journalist gewoon kan beoordelen dat het helemaal geen zorgelijk onderwerp meer is en stijgende besmettingen niet meer relevant zijn en het dus helemaal niet meer van belang is om deze man aan tafel te laten schuiven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206312558
quote:
en hoe zorgt hij ervoor dat de samenleving niet weer op slot moet?
God, arme arme man. Is Ernst saving Christmas?
Yes or No?
Go hard or go home
pi_206312691
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:11 schreef Noek het volgende:

[..]
Yes or No?
Vooralsnog mag kerst doorgaan: https://www.nu.nl/coronav(...)-nog-niet-nodig.html
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206312932
quote:

[..]
Yes or No?
Alsof nog iemand aan het toneelstukje "contactbeperkingen" mee gaat doen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 19:37:28 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206312946
quote:

[..]
Yes or No?
Hugo slaagde daar 2x niet in, de lat ligt niet hoog. Of was Ernst vorig jaar Kerstmis al minister? Het is allemaal troebel geworden bij me.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 19:38:53 #126
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_206312972
Vanaf volgende week, 17 oktober, mag iedereen van 40+ een afspraak maken. Vanaf die week erop 12+.

Daarom hebben ze nu nog even het portaal aangepast; dat portaal wat al een paar weken open stond voor alle leeftijden. Maar nu het dus bíjna wel de bedoeling is dat alle leeftijden een afspraak mogen maken, hebben ze het nog even dichtgezet. As je nu je ware geboortejaar invult en je bent geen 60+ , dan kun je geen afspraak maken.

_O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 13 oktober 2022 @ 19:41:52 #127
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206313040
quote:

[..]
Ik zit ook 'diep in Drenthe' en in quarantaine. 2e keer binnen een half jaar. Nauwelijks symptomen trouwens.

Vraag me wel af of we elkaar wel eens tegenkomen of elkaar zelfs kennen. Zou wat zijn. Buuf ofzo.
To BG or not to BG!
pi_206313728
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik zit ook 'diep in Drenthe' en in quarantaine. 2e keer binnen een half jaar. Nauwelijks symptomen trouwens.

Vraag me wel af of we elkaar wel eens tegenkomen of elkaar zelfs kennen. Zou wat zijn. Buuf ofzo.
Misschien maar goed ook dat het hier enigszins anoniem is. Liever hier gefrustreerd raken dan dat zo’n discussie in het echie iets extremere vormen aanneemt :+
pi_206313957
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:38 schreef Arizona het volgende:
Vanaf volgende week, 17 oktober, mag iedereen van 40+ een afspraak maken. Vanaf die week erop 12+.

Daarom hebben ze nu nog even het portaal aangepast; dat portaal wat al een paar weken open stond voor alle leeftijden. Maar nu het dus bíjna wel de bedoeling is dat alle leeftijden een afspraak mogen maken, hebben ze het nog even dichtgezet. As je nu je ware geboortejaar invult en je bent geen 60+ , dan kun je geen afspraak maken.

_O-
De Geen Goede Dienstverlening slaat weer toe :')
zie email 27 oktober
  donderdag 13 oktober 2022 @ 20:36:24 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_206314189
quote:

_O-
Kennelijk valt het animo van de prikken nogal tegen dat ze nu in de media aankondigen dat het voor alle groepen open gaat, of nou ja eerst 40+ en daarna vanaf 12.
Dat ze het nu nog dichtzetten komt vooral om negatieve media aandacht te voorkomen dat het toch mogelijk blijkt voor iedereen en dat dit dan in de media komt.

Maar het feit dat men nu al overgaat tot deze actief geeft al aan dat er simpelweg geen drukte is. En zonder verplichting van landen of beperkingen gaat iemand onder de 60 met een normale gezondheid echt niet vrijwillig een prik zetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:02:43 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206314622
Mooie comments hier ook volgens sommige users dat er werkelijk níets zou duiden op een opmars aan maatregelen maar dat vervolgens het dreigingsniveau een punt omhoog gaat, mediaoptredens weer volop plaatsvinden en ook de scholen zijn weer geïnformeerd dat ze hun richtlijnen moeten gaan aanpassen

Lekker blijven volhouden dat er niets gebeurt hoor, de overheid is volledig ten dienste van de nette burger :') :D

Mijn dochter hoopt ondertussen dat de school deze winter open blijft en vraagt bij elke snotneus of ze nu thuis moet blijven.
Hopelijk blijft de school én VWS beetje nuchter op dit vlak, het is wel mooi geweest

Tevens zin in winterbbq's, glühwein en veel knuffelen en karaoke O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206314661
quote:

_O-
Ah, Henk van de afdeling afspraken heeft het foutje in het systeem ook ontdekt? :')
pi_206314673
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:02 schreef Molo het volgende:
Mooie comments hier ook volgens sommige users dat er werkelijk níets zou duiden op een opmars aan maatregelen maar dat vervolgens het dreigingsniveau een punt omhoog gaat, mediaoptredens weer volop plaatsvinden en ook de scholen zijn weer geïnformeerd dat ze hun richtlijnen moeten gaan aanpassen

Lekker blijven volhouden dat er niets gebeurt hoor, de overheid is volledig ten dienste van de nette burger :') :D

Mijn dochter hoopt ondertussen dat de school deze winter open blijft en vraagt bij elke snotneus of ze nu thuis moet blijven.
Hopelijk blijft de school én VWS beetje nuchter op dit vlak, het is wel mooi geweest

Tevens zin in winterbbq's, glühwein en veel knuffelen en karaoke O+
Ja, hier ook deze week alweer de beslisboom in de mail gehad :')
pi_206314780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Weet men dat wij diep in Drente met de golf der golven te maken hebben?
Nog 2 weken en dan komt die de landerijen af en de bossen uit. Nederland, red oe!

Maar kut, quarantaine is saai. Ik ben er weer uit nadat ik keurig binnenzat met een mondkapje op natuurlijk maar helaas heeft het jou toch kunnen bereiken. Die mondkapjes werken dus voor geen meter. Zie!
Go hard or go home
pi_206314822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:14 schreef Noek het volgende:

[..]
Nog 2 weken en dan komt die de landerijen af en de bossen uit. Nederland, red oe!

Maar kut, quarantaine is saai. Ik ben er weer uit nadat ik keurig binnenzat met een mondkapje op natuurlijk maar helaas heeft het jou toch kunnen bereiken. Die mondkapjes werken dus voor geen meter. Zie!
Hier ook diep in Drenthe, geen mondkapje en geen corona. Geen mondkapjes helpen, bewijs *)
pi_206314955
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Zo lang je niet een winkel binnen wandelt of bij mensen op bezoek gaat kun je volgens mij gewoon een ommetje maken wanneer je de kerowna hebt en je je goed genoeg voelt. Is er überhaupt nog een quarantaineverplichting?
pi_206314987
quote:

_O-
Kreeg van vandaag twee brieven van de huisarts in de bus, eentje voor de griepprik en eentje voor de corona booster, beiden vanwege medische indicatie. Maar kennelijk stelt dat systeem ook niets voor als andere 40+-ers ook gewoon al aan de beurt zijn. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206315040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Was het maar een handjevol dan had deze reeks niet bestaan.
Gelukkig is het nu totaal niet aan de orde maar het idee dat anderen dan maar lekker thuis moeten blijven omdat jij geen zin in een mondkapje hebt is tekenend voor het schaamteloze egoïsme dat sommigen hier ten deel valt.
blablablabla
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:38:35 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelukkig is het nu totaal niet aan de orde maar het idee dat anderen dan maar lekker thuis moeten blijven omdat jij geen zin in een mondkapje hebt is tekenend voor het schaamteloze egoïsme dat sommigen hier ten deel valt.
Heerlijk Noorse folklore wezen ben je toch ook :D
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:39:22 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:05 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ja, hier ook deze week alweer de beslisboom in de mail gehad :')
De beslisbom O+
pi_206315153
quote:

[..]
Maar waarom zie je dan nu al de "kwetsbaren" niet met een mondkapje?
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:42:32 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206315157
Krijgen we weer allemaal een brief in de bus ja?
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:43:06 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206315165
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Omdat kennelijk de meeste mensen er niet vrijwillig als een debiel bij willen lopen.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:44:34 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206315176
quote:

[..]
Omdat het niet verplicht is :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206315205
Er weer iemand opgestaan om de mondkapjes religie te verkondigen zo te zien.
pi_206315238
quote:

[..]
Moet meteen aan die Robin Fransman denken.
De drijfveer achter 'Nederland Open'. De kwetsbaren beschermen, zodat de rest door kon gaan.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:50:25 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206315239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Er weer iemand opgestaan om de mondkapjes religie te verkondigen zo te zien.
Als dat de mening van iemand is whatever? De meeste wetenschappelijk publicaties geven wel aan dat ze wel werken tot een bepaalde hoogte(medische kappen vooral). Betekend nog niet meteen dat iedereen straks een mondkap gaat dragen.
pi_206315304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Als dat de mening van iemand is whatever? De meeste wetenschappelijk publicaties geven wel aan dat ze wel werken tot een bepaalde hoogte(medische kappen vooral). Betekend nog niet meteen dat iedereen straks een mondkap gaat dragen.
Het probleem is dat veel studies die gedaan zijn in de ideale wereld gebeuren zeg maar. Iedereen draagt ze goed, behandeld ze goed enzovoort en dan werken ze inderdaad. Maar in de echte wereld is dit niet het geval omdat de meeste mensen hem niet goed dragen en behandelen. Plus het nadeel is dat veel mensen het gewoon niet prettig vinden. Dan heb ik het nog niet eens over de horeca dat je hem af mag doen als je zit en weer op moet zetten als je gaat lopen. Daarnaast gaan mensen ze natuurlijk ook niet in een privé setting ze dragen op een paar uitzonderingen na. Dus de stelling die iemand hier neer plempt van omdat jij je mondkapje niet wilt dragen zitten we binnenkort allemaal weer thuis is gewoon onzin.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:04:32 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206315361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het probleem is dat veel studies die gedaan zijn in de ideale wereld gebeuren zeg maar. Iedereen draagt ze goed, behandeld ze goed enzovoort en dan werken ze inderdaad. Maar in de echte wereld is dit niet het geval omdat de meeste mensen hem niet goed dragen en behandelen. Plus het nadeel is dat veel mensen het gewoon niet prettig vinden. Dan heb ik het nog niet eens over de horeca dat je hem af mag doen als je zit en weer op moet zetten als je gaat lopen. Daarnaast gaan mensen ze natuurlijk ook niet in een privé setting ze dragen op een paar uitzonderingen na. Dus de stelling die iemand hier neer plempt van omdat jij je mondkapje niet wilt dragen zitten we binnenkort allemaal weer thuis is gewoon onzin.
Mij lijkt het allemaal heel sterk dat we weer echt terug gaan naar echte maatregelen met de milde variant die Omicron is. Ik zit ook niet te wachten op weer mondkapjes in het OV en in de supermarkt, misschien dat ze wel weer zoiets gaan invoeren. Als mensen wel een mondkapje willen dragen laat ze lekker.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:05:46 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
de overheid moet mij beschermen tegen alles, ik mag niet ziek worden en anders is Ernst de schuldige, je weetzzz!!!
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:06:20 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315380
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Moet meteen aan die Robin Fransman denken.
De drijfveer achter 'Nederland Open'. De kwetsbaren beschermen, zodat de rest door kon gaan.
[ twitter ]
Das die ongevaccineerde dooie toch?
pi_206315400
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]
De zwakkeren moesten zichzelf beschermen ja. Hele campagne daaromheen opgezet. Nederland kon open!
Alleen wist ie niet dat ie zelf tot die groep behoorde.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315407
quote:

[..]
Wat heerlijk subtiel :D
pi_206315419
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Mij lijkt het allemaal heel sterk dat we weer echt terug gaan naar echte maatregelen met de milde variant die Omicron is. Ik zit ook niet te wachten op weer mondkapjes in het OV en in de supermarkt, misschien dat ze wel weer zoiets gaan invoeren. Als mensen wel een mondkapje willen dragen laat ze lekker.
Ik heb geen probleem als mensen een mondkapje dragen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Al draag je een biohazard pak veel plezier ermee. Mij gaat het gewoon om de stelling dat we een golf kunnen voorkomen door mondkapjes dat is gewoon onzin want dat is nergens ter wereld gebeurt.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:10:20 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206315420
quote:

[..]
Shit happens.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:11:19 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315429
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
De zwakkeren moesten zichzelf beschermen ja.
Alleen wist ie niet dat ie zelf tot die groep behoorde.
Mja, eigen risico, was zat informatie beschikbaar toen. Als je dat niet wilde zien of niet geloofde, kan je als samenleving ook weinig doen.
Aju paraplu ^O^

WHO sessies over desinformatie zijn ook nuttig te volgen. De mensen die verloren/overtuigd zijn ga je niet meer van gedachten veranderen dus moet je geen energie in steken.
Richten op de mensen die geïnformeerd willen worden, informatie op niveau brengen en zuiver houden en mensen zelf laten kiezen.
En klaar

Domme keuzes waren altijd ok, ook tot de dood erop volgde, dus waarom nu ineens niet meer

Crisistijd is voorbij, back to normal *O*
pi_206315434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Wat heerlijk subtiel :D
Klopt wel wat ze zegt. Voor de vaccinaties had hij best wel wat interessante stellingen die Fransman. Maar daarna ging die vol de anti-vax wappie tour op.
pi_206315448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Shit happens.
Die billboards waren daarna wel weg ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315458
quote:

[..]
Kwetsbaren kunnen toch ook gewoon een beetje yolo-en als ze geen zin hebben om de hele dag thuis wat op twitter #voorweinigcovid hesjteks te posten? Voor hetzelfde geld lopen ze onder een tram, is hun hele ffp2 snavelkruistocht zinloos geweest en hadden ze hun ziel en zaligheid beter in een #voorweinigov lobby kunnen stoppen.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:15:03 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315470
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Die billboards waren daarna wel weg ja. [ afbeelding ]
Treurig eigenlijk dit om op terug te kijken ;(
pi_206315471
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Mja, eigen risico, was zat informatie beschikbaar toen. Als je dat niet wilde zien of niet geloofde, kan je als samenleving ook weinig doen.
Aju paraplu ^O^

WHO sessies over desinformatie zijn ook nuttig te volgen. De mensen die verloren/overtuigd zijn ga je niet meer van gedachten veranderen dus moet je geen energie in steken.
Richten op de mensen die geïnformeerd willen worden, informatie op niveau brengen en zuiver houden en mensen zelf laten kiezen.
En klaar

Domme keuzes waren altijd ok, ook tot de dood erop volgde, dus waarom nu ineens niet meer

Crisistijd is voorbij, back to normal *O*
De beste man dacht dat hij niet in de groep kwetsbaren viel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315473
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Treurig eigenlijk dit om op terug te kijken ;(
Ja. Het is echt heel naar.
Hij wilde de maatschappij open houden en de kwestsbaren moesten zichzelf beschermen.
Maar hij, als intelligent persoon, had nooit gedacht dat ie zelf in die kwetsbare groep viel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt wel wat ze zegt. Voor de vaccinaties had hij best wel wat interessante stellingen die Fransman. Maar daarna ging die vol de anti-vax wappie tour op.
Hij was absoluut niet anti-vax wappie. Gewoon kritisch. Niet iedereen die het ergens mee oneens is is een wappie. En bovendien had hij gewoon hele domme pech.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:15:59 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Kwetsbaren kunnen toch ook gewoon een beetje yolo-en als ze geen zin hebben om de hele dag thuis wat op twitter #voorweinigcovid hesjteks te posten? Voor hetzelfde geld lopen ze onder een tram, is hun hele ffp2 snavelkruistocht zinloos geweest en hadden ze hun ziel en zaligheid beter in een #voorweinigov lobby kunnen stoppen.
De ziektelast is er amper meer bij de huidige varianten en sterftekans is er al helemaal vrijwel niet meer. Dus ophouden met dat gehuilstruik van die groepen.
pi_206315487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem als mensen een mondkapje dragen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Al draag je een biohazard pak veel plezier ermee. Mij gaat het gewoon om de stelling dat we een golf kunnen voorkomen door mondkapjes dat is gewoon onzin want dat is nergens ter wereld gebeurt.
Ja en daarom is het zo bijzonder dat landen nog steeds naar die dingen blijven grijpen.
Duitsland, en bijvoorbeeld Spanje in OV. Alsof mensen thuis niet besmet raken.

Als mensen het zelf willen doen, prima inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:17:49 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315491
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja dat is dan toch prima en sneu tegelijkertijd, informatie was er zat. Was dus pech, verkeerd ingeschat met zijn eigen kennis van zijn eigen lijf.
pi_206315550
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat is dan toch prima en sneu tegelijkertijd, informatie was er zat. Was dus pech, verkeerd ingeschat met zijn eigen kennis van zijn eigen lijf.
Als zo'n persoon de voorvechter is voor 'de kwetsbaren moeten zichzelf maar gewoon beschermen' inclusief allerlei billboards overal, en dan zelf ellendig aan covid dood gaat..
Is dat niet echt direct reclame voor zijn type samenleving of idee.

Ik vind het nog steeds zonde. Van zijn inbreng en gedachten over economie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij was absoluut niet anti-vax wappie. Gewoon kritisch. Niet iedereen die het ergens mee oneens is is een wappie. En bovendien had hij gewoon hele domme pech.
Geen idee ik zag hem vooral onzin retweeten over de vaccins waar hij totaal geen verstand van had. Hetzelfde om dat Invertine te promoten. Toen was ook al lang duidelijk dat de risicogroep gewoon voordeel heeft bij het vaccin. Het enige waar ik het mee eens was dat hij tegen een vaccinatieplicht was en tegen 2G.
pi_206315592
Het geeft ieg aan dat ook intelligente mensen kennelijk niet goed kunnen inschatten of ze tot de kwetsbare mensen behoren.
Hoe moeten minder intelligente mensen dat dan weten?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Geen idee ik zag hem vooral onzin retweeten over de vaccins waar hij totaal geen verstand van had. Hetzelfde om dat Invertine te promoten. Toen was ook al lang duidelijk dat de risicogroep gewoon voordeel heeft bij het vaccin. Het enige waar ik het mee eens was dat hij tegen een vaccinatieplicht was en tegen 2G.
Hij dacht gewoon dat ie niet bij de kwetsbaren hoorde. Dus NL kon wel open. En de kwetsbaren moeten zichzelf maar beschermen.

Heel droevig gewoon.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206315615
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij dacht gewoon dat ie niet bij de kwetsbaren hoorde.
Hij was toch 50+? Toen was ook al bekent dat je tot de risicogroep hoorde zeker als je nog wat andere gezondheidsklachten had (geen idee of hij die had trouwens).
pi_206315625
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hij was toch 50+? Toen was ook al bekent dat je tot de risicogroep hoorde zeker als je nog wat andere gezondheidsklachten had (geen idee of hij die had trouwens).
We kunnen het hem niet meer vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:35:54 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315662
Ik heb vandaag een gembershot en genoeg groente en fruit op, zou wel ngo bitterballen lusten maar helaas niet in huis.
Gelukkig ook maar goed ook, covidpreventie :blauwoog:
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:38:11 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206315686
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet niet of hij zo dacht. Iedereen weet dat er een statistische kans is dat Covid je wel raakt en mogelijk langdurig invaliderend zal blijven, of zelfs dood kan gaan. Gezond of ongezond, het kan.

Denk dat die man echt domme domme pecht heeft gehad, kan jou of mij ook overkomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206315710
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:35 schreef Molo het volgende:
Ik heb vandaag een gembershot en genoeg groente en fruit op, zou wel ngo bitterballen lusten maar helaas niet in huis.
Gelukkig ook maar goed ook, covidpreventie :blauwoog:
Geen flits bezorgdienst?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:44:46 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315757
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet niet of hij zo dacht. Iedereen weet dat er een statistische kans is dat Covid je wel raakt en mogelijk langdurig invaliderend zal blijven, of zelfs dood kan gaan. Gezond of ongezond, het kan.

Denk dat die man echt domme domme pecht heeft gehad, kan jou of mij ook overkomen.
De kans dat dit jou of mij overkomt is echt verwaarloosbaar in vergelijking met die knakker, in die tijd ;)
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:45:44 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315769
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geen flits bezorgdienst?
Woon in een dorp én ik ben faliekant tegen flitsbezorgers

Dan maar door de first world problems heen en die pijn pakken :T
pi_206315814
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Blijkbaar, in het verleden las ik hier vaak dat het om miljoenen mensen gaat, inclusief mantelzorgers, familieleden van kwetsbaren etc. hebben we het over 112 miljoen kwetsbaren in Nederland (oid). De laatste weken heb ik denk ik 3 mensen met een mondkapje gezien...

Blijkbaar moet het inderdaad eerst verplicht zijn voordat mensen zo'n ding gaan gebruiken, ik snap er niks van.
pi_206315821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja immuniteit neemt hard af als je je niet laat vaccineren.
blablablabla
pi_206315822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Woon in een dorp én ik ben faliekant tegen flitsbezorgers

Dan maar door de first world problems heen en die pijn pakken :T
Maar stiekem valt het tegen dat jij geen noodrantsoen in de vorm van snacks hebt :@
pi_206315825
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
< 60 krijgt geen brief.
pi_206315846
quote:

[..]
Omdat je niet goed kijkt?
Zie hier regelmatig ouderen met mondkapjes lopen.
blablablabla
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:57:05 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206315883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar stiekem valt het tegen dat jij geen noodrantsoen in de vorm van snacks hebt :@
Ik stel vaker teleur :T

Had uit nood een biertje open getrokken, bleek het een gore IPA ipv een bockje wat ik dacht

Life is pain :'(
pi_206315913
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik stel vaker teleur :T

Had uit nood een biertje open getrokken, bleek het een gore IPA ipv een bockje wat ik dacht

Life is pain :'(
Ik zou bijna naar je toe rijden om snacks en lekker bier te brengen, om de pijn te verzachten, maar ik mag helaas geen auto besturen in mijn status.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:07:33 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206316030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zou bijna naar je toe rijden om snacks en lekker bier te brengen, om de pijn te verzachten, maar ik mag helaas geen auto besturen in mijn status.
Appel gepakt :')

Jouw tijd komt nog wel!
pi_206316049
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Appel gepakt :')

Jouw tijd komt nog wel!
Betwijfel het. Eens verdorven, altijd B:)B
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:09:38 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206316071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Betwijfel het. Eens verdorven, altijd B:)B
_O-
pi_206316096
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
De nonsens dat de hele wereld al jaren pcr tests gebruikt om virusdeeltjes op te sporen, terwijl iemand heeft gezegd dat dat niet kan.
Iemand? Diegene heeft de pcr test bedacht :')

Je kunt er inderdaad virusdeeltjes mee op sporen, maar het is niet een accurate test. Letterlijk zijn woorden. Van iemand die het heeft bedacht dus. Met goede bedoelingen ook nog eens. De test wordt dus verkeerd gebruikt.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:15:22 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206316159
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja immuniteit neemt hard af als je je niet laat vaccineren.
Oh, oke.
pi_206316160
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:11 schreef Sportex het volgende:

[..]

Je kunt er inderdaad virusdeeltjes mee op sporen, maar het is niet een accurate test. Letterlijk zijn woorden. Van iemand die het heeft bedacht dus. Met goede bedoelingen ook nog eens. De test wordt dus verkeerd gebruikt.
Het is een goed detectiemiddel, maar in die 3 jaar is er nog niemand die een duidelijk kan zeggen hoe besmettelijk iemand is. Het is aan of uit, er is geen tussenweg.
pi_206316191
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:11 schreef Sportex het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.
En dat geloof jij.
Dat wereldwijd iedereen de verkeerde test gebruikt, omdat 1 persoon dat volgens jou zegt en jij onder de indruk bent van 'appeal to authority '....

Anyway, wat mij betreft valt dit onder polariseren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:18:56 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206316209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk.
En dat geloof jij.
Dat wereldwijd iedereen de verkeerde test gebruikt, omdat 1 persoon dat volgens jou zegt en jij onder de indruk bent van 'appeal to authority '....

Anyway, wat mij betreft valt dit onder polariseren.
Valt voor mij onder biertekort. Serieus, pak een pint en ga wat leuks doen
pi_206316226
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Valt voor mij onder biertekort. Serieus, pak een pint en ga wat leuks doen
Nah, onzin als dit hoort op BNW thuis, niet hier...
pi_206316258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat je niet goed kijkt?
Zie hier regelmatig ouderen met mondkapjes lopen.
:s)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206316377
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:23 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
[ afbeelding ] :s)
Die laatste helpt niet echt tegen Marburg.
pi_206316455
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
:+ :|W
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:48:06 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206316496
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoax, witte geprivilegieerde mensen krijgen geen Marburg
pi_206316519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoax, witte geprivilegieerde mensen krijgen geen Marburg
Eindelijk een virus dat wèl aan discriminatie doet ^O^
  donderdag 13 oktober 2022 @ 23:54:26 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206316550
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:50 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Eindelijk een virus dat wèl aan discriminatie doet ^O^
Dat zijn er wel meer mien jong :D
Valt sociaal-politiek alleen niet zo lekker dus hebben we het niet over
pi_206316683
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nah, onzin als dit hoort op BNW thuis, niet hier...
8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')