Passief agressieve mediaberichten incoming in de Nederlandse media: moet Nederland ook net als in Duitsland een mondkapjesplicht invoeren?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:43 schreef Nia het volgende:
Duitsland is niet ver verwijderd meer van een mondkapjesplicht in binnenruimten. Daar gaan we weer...Pff
https://www.telegraaf.nl/(...)dkapjesplicht-binnen
Wij hadden gewoon een doos van 150 stuks in de auto staan. En dat kapje ging na winkelbezoek gelijk de prullenbak in.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik rond mij heen keek gingen vrijwel overal de mondkapjes zo de jaszak of tas in, en daarna er weer uit.
Je zal ongetwijfeld uitzonderingen hebben.
Doe maar niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:46 schreef Sportex het volgende:
De uitvinder van de pcr test had toch gezegd dat die niet bedoeld was om te testen op een virus toch? Waarom wordt deze test nog gebruikt eigenlijk?
Erno-BE, je bent op je verkeerde account ingelogd.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij hadden gewoon een doos van 150 stuks in de auto staan. En dat kapje ging na winkelbezoek gelijk de prullenbak in.
Nog even los van het hele coronaverhaal wil je toch niet een stukje stof waar je urenlang in hebt lopen hijgen in je zak stoppen en steeds maar weer opnieuw dragen?![]()
Maar goed het punt is dat ook een kapje dat 40 dagen oud is nog steeds zorgt voor een fysieke barricade waardoor je minder droplets uit kan scheiden dan als je niks draagt. Dat is de afweging niet hoelang je ze in je tas hebt. Hoe je ze draagt is wel belangrijk maar dat kun je wel aan Duitsers overlaten. Vorig jaar in Duitsland naar de Saturn geweest daar werd actief op gehandhaafd en beboet.
En jij op het verkeerde subforum belandt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Erno-BE, je bent op je verkeerde account ingelogd.
Omdat jij daar in bent getrapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:46 schreef Sportex het volgende:
De uitvinder van de pcr test had toch gezegd dat die niet bedoeld was om te testen op een virus toch? Waarom wordt deze test nog gebruikt eigenlijk?
Wie is dat nou weer? Vond die vergelijking met BritneyCheers of zo leuker.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Erno-BE, je bent op je verkeerde account ingelogd.
Ze hebben deze vent toch zelf in het zadel geholpen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:43 schreef Nia het volgende:
Duitsland is niet ver verwijderd meer van een mondkapjesplicht in binnenruimten. Daar gaan we weer...Pff
https://www.telegraaf.nl/(...)dkapjesplicht-binnen
Dan hoop ik dat ze snel het paard eronder uit trekken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hebben deze vent toch zelf in het zadel geholpen?
Zeg, jij was voorheen nog wel redelijk kritisch maar je hebt ergens besloten om hartstochtelijk het overheidsnarratief te gaan verdedigen ofzo? Ik dacht eerst dat Erno weer online wasquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk man. Dat doen ze voor de lol. Gewoon om mensen te pesten. Niet omdat een groot Duits onderzoek heeft aangetoond dat ze effect hebben.
Ligt wel redelijk onder vuur in Duitsland. Vraag me af hoeveel draagvlak er nog is eigenlijk daar onder het volk voor de zoveelste maatregelengolf. Zeker als de rest van Europa niks meer gaat doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hebben deze vent toch zelf in het zadel geholpen?
Valt me ook wel tegen ja. Elan lijkt mij een goede vent.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeg, jij was voorheen nog wel redelijk kritisch maar je hebt ergens besloten om hartstochtelijk het overheidsnarratief te gaan verdedigen ofzo? Ik dacht eerst dat Erno weer online was
Het is toch ook van de pot gerukt om nu weer zo all out te gaan met maatregelen. Daarmee geef je eigenlijk toe dat je vanaf nu elke winter dit circus krijgt want het virus gaat niet meer weg.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt wel redelijk onder vuur in Duitsland. Vraag me af hoeveel draagvlak er nog is eigenlijk daar onder het volk voor de zoveelste maatregelengolf. Zeker als de rest van Europa niks meer gaat doen.
Het is Duits overheidsbeleid wat kan ons dat hier nou schelen. Duitsers denken over een heleboel dingen fundamenteel anders dan wij zal ik je verklappen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeg, jij was voorheen nog wel redelijk kritisch maar je hebt ergens besloten om hartstochtelijk het overheidsnarratief te gaan verdedigen ofzo? Ik dacht eerst dat Erno weer online was
Ja, beetje hoe het was voor Corona zeg maar. Eigen verantwoordelijkheid. Accepteren dat je pech kan hebben als je je huis uit gaat. Hell, zelfs als je binnen blijft. Er zijn nadelen te bedenken (zie de dingen die jij en @SilverEyes benoemen bv), dus het gaat er niet enkel om of ze werken of niet. Gaat om die afweging; of de voordelen op wegen tegen de nadelen. Momenteel zijn we (en in Duitsland zelfde geval imo) echt nog niet zo ver dat we die dingen weer moeten verplichten. Mensen die zich veiliger willen voelen moeten er maar gewoon eentje opzetten. We kunnen niet alles voorkomen in het leven. Moeten we ook niet willen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Mondkampjes mensennee ja sorry, of ze nu iets reducerend werken of niet, die dingen zijn gewoon ruk vind ik.
Het zit onprettig, het ademt onprettig, je kan mensen in sommige gevallen slechter verstaan. Het is gewoon niet fijn om zo'n ding te dragen, vind ik persoonlijk.
Verplichten vind ik echt too much. Op mijn vlucht bijv gisteren zaten ook her en der mensen met FFP maskers op, en ook een heleboel niet. Als het zo is, is het toch prima? Mensen die zich prettiger voelen met masker op, die dragen hem, en mensen die er geen behoefte aan hebben, niet.
Wat moeten mondkapjes dan gaan doen? Die paar procent van de ziekenhuisbezetting afromen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Passief agressieve mediaberichten incoming in de Nederlandse media: moet Nederland ook net als in Duitsland een mondkapjesplicht invoeren?
Ab, Chantal en Marion geven hun mening!
Maar als jij corona meedraagt ben je wel een potentieel gevaar voor die kwetsbare op jouw vlucht. Juist omdat jij er niet eentje op zet. Het principe van een verplichting is dat je niet alleen jezelf beschermd maar daarmee ook je medepassagier.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Mondkampjes mensennee ja sorry, of ze nu iets reducerend werken of niet, die dingen zijn gewoon ruk vind ik.
Het zit onprettig, het ademt onprettig, je kan mensen in sommige gevallen slechter verstaan. Het is gewoon niet fijn om zo'n ding te dragen, vind ik persoonlijk.
Verplichten vind ik echt too much. Op mijn vlucht bijv gisteren zaten ook her en der mensen met FFP maskers op, en ook een heleboel niet. Als het zo is, is het toch prima? Mensen die zich prettiger voelen met masker op, die dragen hem, en mensen die er geen behoefte aan hebben, niet.
Het is allemaal geploeter achter de komma. Maar goed, laat die Duitsers inderdaad maar lekker, moeten ze ook niet klagen als toeristen de boel gaan mijden daar omdat ze er geen zin in hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat moeten mondkapjes dan gaan doen? Die paar procent van de ziekenhuisbezetting afromen?
Op dit moment slaat het puur vanuit Covid nergens op, er liggen amper mensen in het ziekenhuis laat staan de IC. Maar we gaan straks ook weer griep krijgen en dan is het wel spannend hoe druk het precies gaat worden en of de ziekenhuizen het aan kunnen. Dan kan zo'n maatregel en die paar % waar jij het over hebt wellicht wel weer relevant zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat moeten mondkapjes dan gaan doen? Die paar procent van de ziekenhuisbezetting afromen?
Voor Corona konden kwetsbaren ook ziek worden, toen droeg bijna niemand een kapje. Het is niet meer dat gevaarlijke virus uit 2020/2021.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als jij corona meedraagt ben je wel een potentieel gevaar voor die kwetsbare op jouw vlucht. Juist omdat jij er niet eentje op zet. Het principe van een verplichting is dat je niet alleen jezelf beschermd maar ook je medepassagier.
Het hele leven is een potentieel gevaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als jij corona meedraagt ben je wel een potentieel gevaar voor die kwetsbare op jouw vlucht. Juist omdat jij er niet eentje op zet. Het principe van een verplichting is dat je niet alleen jezelf beschermd maar daarmee ook je medepassagier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |