Kiek, dat is nou een voorbeeld van polariseren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Precies. En dat de scholen dicht moesten, omdat oma anders de pijp uit ging.
Afweging tussen de gevolgen van een overbodige lockdown tov van te laat ingrijpen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat scholen een invloed (kunnen) hebben op de verspreiding, ik verbaas me over het feit dat men in december 2021 overging tot een derde generieke scholensluiting terwijl men kennelijk nog steeds niet had uitgerekend wat daar nu het effect van was. Het effect op de virusverspreiding dat is, want het effect op de prestaties en het welzijn van leerlingen hadden we toen wel aardig in kaart.
Alle credits mogen richting Hugo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kiek, dat is nou een voorbeeld van polariseren.
Nee, gewoon zelf verantwoordelijk nemen, ipv alles afschuiven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:36 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Alle credits mogen richting Hugo.
Ja, daar trap ik niet meer in, mijn opa en oma zijn in april en juni de pijp uit gegaan dus de scholen kunnen voortaan gewoon open blijven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Precies. En dat de scholen dicht moesten, omdat oma anders de pijp uit ging.
Die afweging kan je niet maken als je niet duidelijk kan uitleggen wat voor een effect die school sluiting nou daadwerkelijk had. Of wat de schade zou zijn bij de kinderen. Des te kwalijker dat ze nu, 2.5 jaar na de start van Corona nog steeds niet genoeg onderbouwing hebben voor bepaalde maatregelen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afweging tussen de gevolgen van een overbodige lockdown tov van te laat ingrijpen.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:37 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja, daar trap ik niet meer in, mijn opa en oma zijn in april en juni de pijp uit gegaan dus de scholen kunnen voortaan gewoon open blijven.
Alleen zijn noch de gevolgen van de (overbodige) lockdown, noch de virustechnische opbrengsten fatsoenlijk berekend. Niet vooraf, en ook niet evalueren-doen-we-achteraf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afweging tussen de gevolgen van een overbodige lockdown tov van te laat ingrijpen.
Volgens mij heb ik wel bepaalde rapporten gezien over besmettingskansen in bepaalde situaties, die waren er al in begin 2021. In winkels is het heel laag omdat je meestal niet zo lang binnen bent. In horeca is dat anders want je bent langer binnen en staat in bepaalde gevallen ook dicht op elkaar. Al was dat allemaal data voor omicron vermoed ik. Zelfs als je de besmettingskans weet is het natuurlijk de volgende stap wat zijn de economische en sociale vervolgen van als een bepaalde sector regels op legt of zelfs sluit. Is natuurlijk lastig ook tegen elkaar op te zetten. Maar omicron heeft natuurlijk alles veranderd, je raakt veel sneller besmet en het is veel milder. Daardoor zijn al die maatregelen veel minder waard. Zelfs een dictatuur als China kan geen controle meer krijgen over omicron.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen zijn noch de gevolgen van de (overbodige) lockdown, noch de virustechnische opbrengsten fatsoenlijk berekend. Niet vooraf, en ook niet evalueren-doen-we-achteraf.
Die sluitingen gingen ook helemaal niet om de besmettingskansen in winkels maar het sociale gedrag dat er mee gepaard is. We doen even een kopje koffie bij Tante Leen en dan rijden we gezamenlijk gezellig naar de IKEA. Dat verschijnsel is echt zo dikwijls uitgelegd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel bepaalde rapporten gezien over besmettingskansen in bepaalde situaties, die waren er al in begin 2021. In winkels is het heel laag omdat je meestal niet zo lang binnen bent. In horeca is dat anders want je bent langer binnen en staat in bepaalde gevallen ook dicht op elkaar. Al was dat allemaal data voor omicron vermoed ik. Zelfs als je de besmettingskans weet is het natuurlijk de volgende stap wat zijn de economische en sociale vervolgen van als een bepaalde sector regels op legt of zelfs sluit. Is natuurlijk lastig ook tegen elkaar op te zetten. Maar omicron heeft natuurlijk alles veranderd, je raakt veel sneller besmet en het is veel milder. Daardoor zijn al die maatregelen veel minder waard. Zelfs een dictatuur als China kan geen controle meer krijgen over omicron.
Ja helemaal prima, vrijwillig dan graag.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is niet één oplossing maar als je zegt dat mensen met een kwetsbare gezondheid ze beter kunnen dragen is het op plekken waar die mensen vertoeven in de publieke ruimte (heb het niet over horeca, bioscopen) misschien wel een goede idee als de situatie in de ziekenhuizen echt slecht is juist omdat het vrij laagdrempelig is.
Maar niet berekend. Ook niet achterafquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Die sluitingen gingen ook helemaal niet om de besmettingskansen in winkels maar het sociale gedrag dat er mee gepaard is. We doen even een kopje koffie bij Tante Leen en dan rijden we gezamenlijk gezellig naar de IKEA. Dat verschijnsel is echt zo dikwijls uitgelegd.
Negatief advies ambtenaren over lockdown bleef onder tafelquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen zijn noch de gevolgen van de (overbodige) lockdown, noch de virustechnische opbrengsten fatsoenlijk berekend. Niet vooraf, en ook niet evalueren-doen-we-achteraf.
Waarom zou je als de situatie daarom vraagt geen mondkapje dragen als je anderen daar mee beschermd?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja helemaal prima, vrijwillig dan graag.
De situatie in de ziekenhuizen is een bestuurlijk/politiek besluit, er komt geen personeel bij maar gaat slechts vanaf. Dat heeft dan dus consequenties.
Je kunt dat op meerdere manieren aanpakken en vrijwillige mondmaskers zou er eentje van kunnen zijn.
Prima, maar val mij er als gezonde jonge godin niet mee lastig alsjeblieft
Tot dat mensen er geen zin meer in hadden. Toen werd het we rijden gewoon naar tante Leen en blijven daar of in mij geval rij er na door naar België. Maar de Ikea is er wel de dupe ervan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Die sluitingen gingen ook helemaal niet om de besmettingskansen in winkels maar het sociale gedrag dat er mee gepaard is. We doen even een kopje koffie bij Tante Leen en dan rijden we gezamenlijk gezellig naar de IKEA. Dat verschijnsel is echt zo dikwijls uitgelegd.
Je weegt die handeling met de andere mogelijkheden die je hebt. Waarbij allerlei interventies plaats kunnen vinden, en een actie als in 'niets doen' ook een optie is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je als de situatie daarom vraagt geen mondkapje dragen als je anderen daar mee beschermd?
Fijn die solidariteit.
Dat waren excessen de meeste mensen bleven keurig thuis. Sowieso is vanuit de kop van Noord Holland niet te doen om 'even' naar België te rijden om te shoppen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tot dat mensen er geen zin meer in hadden. Toen werd het we rijden gewoon naar tante Leen en blijven daar of in mij geval rij er na door naar België. Maar de Ikea is er wel de dupe ervan.
Dat waren geen excessen hoor. Hier stond het toen ieder weekend vast omdat half Nederland naar België ging. De Belgische horeca had ook gezegd dat ondanks dat er nog beperkende maatregelen waren ze een ouderwetse kerst omzet hadden door de grote getalen Nederlanders die er waren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat waren excessen de meeste mensen bleven keurig thuis. Sowieso is vanuit de kop van Noord Holland niet te doen om 'even' naar België te rijden om te shoppen.
Als in veel te veel moeite voor de meeste mensen.
Het woord waar ik het meest allergisch voor ben geworden. Solidariteit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je als de situatie daarom vraagt geen mondkapje dragen als je anderen daar mee beschermd?
Fijn die solidariteit. Juist figuren als jij zorgen er voor dat het verplicht wordt. Omdat zij als jonge Goden en Godinnen van mening zijn dat ze aan dat soort onzin niet mee doen komt er vervolgens dwang bij kijken.
Nu ja. Het is nu ook niet verplicht.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weegt die handeling met de andere mogelijkheden die je hebt. Waarbij allerlei interventies plaats kunnen vinden, en een actie als in 'niets doen' ook een optie is.
Gezondheid is geen absoluut en allesoverheersend recht ofzo? En waar hebben we het over, het is een wegebbende behoorlijk milde infectieziekte waar vaccinaties tegen bestaan
Natuurlijk waren er genoeg mensen die dat deden, maar ik denk vooral vanuit de grensregio. Als je boven de rivieren woont, ga je niet "even" naar België, dat doet geen hond.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat waren geen excessen hoor. Hier stond het toen ieder weekend vast omdat half Nederland naar België ging. De Belgische horeca had ook gezegd dat ondanks dat er nog beperkende maatregelen waren ze een ouderwetse kerst omzet hadden door de grote getalen Nederlanders die er waren.
Hebben meer mensen die denken dat de wereld om hun draait het lastig mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het woord waar ik het meest allergisch voor ben geworden. Solidariteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |